Doctor in de geneeskunde
Queen's University of Belfast - Medical Faculty
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Belfast, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 4 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 22.700 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* internationale tarieven
Invoering
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences leidt ~ 250 postdoctorale onderzoeksstudenten op die PhD-, MD- en MPhil-graden behalen in kankeronderzoek en celbiologie, experimentele geneeskunde, volksgezondheid en medisch onderwijs. De diverse postdoctorale studentenpopulatie bestaat uit zowel fundamentele als klinische wetenschappers van over de hele wereld die zich bezighouden met brede onderzoeksprojecten die de breedte van de onderzoeksportfolio van de school beslaan, van bio-informatica via moleculaire en celbiologie tot klinische proeven.
Hoogtepunten van de geneeskunde
Industrielinks
- De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences bevordert een nauwe samenwerkingsinteractie met lokale en wereldwijde biotechnologiebedrijven, zoals Almac en Randox. Dergelijke relaties worden ondersteund door innovatieve ontdekkingswetenschap en de klinische toepassing ervan en hebben geleid tot de ontwikkeling van nieuwe diagnostische/prognostische toepassingen en therapieën.
Carrièreontwikkeling
- Het postdoctorale programma van de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences leidt studenten op in zowel onderzoeksspecifieke als generieke vaardigheden ter bevordering van professionele ontwikkeling. Studenten kunnen ook gebruik maken van loopbaanontwikkelingsadvies op het jaarlijkse Postgraduate Research Forum van de School, via het peer-mentoringprogramma en als onderdeel van hun individuele Postgraduate Development Program. De QUB Graduate School biedt ook uitgebreide mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling als aanvulling op schoolspecifieke postdoctorale onderzoeksopleidingen.
Faciliteiten van wereldklasse
- Als lid van de Russell Group van vooraanstaande Britse universiteiten zet Queen's University Belfast zich in voor het behoud van het allerbeste onderzoek. In de laatste Research Excellence Framework-oefening werd meer dan 75% van haar onderzoeksactiviteiten beoordeeld als internationaal uitstekend of toonaangevend, terwijl Queen's in het VK op de 8e plaats stond voor onderzoeksintensiteit. Als zodanig biedt Queen's een ideale omgeving om postdoctoraal onderzoek van hoge kwaliteit te ondersteunen.
- Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences zullen hun onderzoeksprojecten uitvoeren binnen het Institute of Health Sciences, dat heeft geprofiteerd van aanzienlijke recente investeringen (> £ 100 miljoen) en beschikt over ultramoderne faciliteiten en technologie.
Internationaal gerenommeerde experts
- Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences worden nauw begeleid door ervaren academisch personeel en worden gezien als een centraal en cruciaal onderdeel van hun toonaangevende onderzoeksprogramma's.
Studentenervaring
- De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences biedt een levendige omgeving voor postdoctorale onderzoeksopleidingen. Er zijn momenteel ~ 250 studenten die brede basiswetenschappelijke en klinische onderzoeksprojecten uitvoeren die nauw samenwerken met postdoctoraal en academisch personeel van het Institute of Health Sciences. Studenten worden aangemoedigd om zowel binnen als tussen disciplines te communiceren door middel van formele en informele schoolevenementen, waarvan vele door studenten worden geleid.
Belangrijkste feiten
Onderzoeksstudenten worden aangemoedigd om een volledige en actieve rol te spelen met betrekking tot het brede scala aan onderzoeksactiviteiten die binnen de school worden ondernomen en er zijn veel middelen beschikbaar, waaronder:
- Kans om te profiteren van infrastructuur van wereldklasse en academische faculteit.
- Op maat gemaakt postdoctoraal trainingsprogramma met specifieke en generieke aspecten en loopbaangerichte peer-mentoring.
- Toegang tot het QUB Postgraduate Researcher Development Programme.
- Terbeschikkingstelling van gedeelde laboratorium- en kantoorruimte zoals vereist door het onderzoeksproject.
Programma resultaat
Als postdoctorale student aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences ontvang je hoogwaardige training en ondersteuning voor een carrière in wetenschappelijk onderzoek met een reëel potentieel om bij te dragen aan de ontwikkeling van verbeterde strategieën voor het beheer en de behandeling van levensbedreigende ziekten .
toelatingen
leerplan
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences zet zich in om haar postdoctorale onderzoeksstudenten een ondersteunende omgeving te bieden om hun opleiding, training en professionele ontwikkeling effectief te bevorderen. Eerstejaarsstudenten schrijven zich in voor een op maat gemaakt trainingsprogramma dat bestaat uit een reeks lezingen, workshops en praktische sessies gericht op belangrijke onderzoeksvaardigheden, waaronder bio-imaging, informatica, genomica, massaspectrometrie, diermodellen en klinische proeven. Daarnaast krijgen alle studenten uitgebreide en doorlopende training in generieke en overdraagbare vaardigheden, zoals wetenschappelijk schrijven, gegevensanalyse, presentatie en kritische beoordeling, door middel van speciale communicatiecursussen en seminars. Ze profiteren ook van de presentatie van hun onderzoeksresultaten op grote nationale en internationale conferenties, wat een verwachting is van alle postdoctorale onderzoeksstudenten, en door regelmatige interactie met de QUB Graduate School, wiens specifieke functie het ondersteunen van postdoctorale opleiding, ontwikkeling en carrières.
Studenten voeren hun specifieke onderzoeksproject uit onder de nauwe begeleiding van een ervaren hoofdpromotor met ondersteuning van 1 of 2 copromotoren, naargelang het geval. Alle postdoctorale onderzoeksstudenten worden in eerste instantie als 'ongedifferentieerd' geregistreerd, wat inhoudt dat ze een proeftijd moeten doorlopen waarna ze tijdens het differentiatieproces worden beoordeeld op hun geschiktheid om een postdoctorale onderzoeksopleiding te volgen. Differentiatie vindt normaliter plaats op 9-12 maanden voor voltijdstudenten en 18-24 maanden voor deeltijdstudenten. Elke student moet een literatuuronderzoek voltooien, een mondelinge presentatie van hun onderzoek geven binnen hun centrum en bewijs leveren van een passende opleiding en voltooiing van hun postdoctoraal ontwikkelingsplan. Vervolgens worden ze geïnterviewd door een differentiatiepanel, bestaande uit 2 of 3 academische medewerkers, die het begrip van de studenten voor hun project en de voortgang beoordelen, zowel op basis van hun ingediende papierwerk als op basis van antwoorden op vragen. Gedifferentieerde studenten moeten in elk volgend jaar van hun onderzoeksgraad een soortgelijk proces voor jaarlijkse voortgangsbeoordeling voltooien. De duur van een voltijds PhD-programma is normaal gesproken 3-4 jaar. Voor de voltooiing van hun doctoraatskwalificatie moeten studenten een scriptie van hun onderzoek indienen van de juiste lengte en inhoud (zoals geadviseerd door hun supervisors), die zal worden beoordeeld door een mondeling examen dat wordt uitgevoerd door een externe en interne examinator.
Gefinancierde postdoctorale onderzoeksbeurzen worden geadverteerd op de website van de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences. We zullen ook aanvragen in overweging nemen van externe of zelf gefinancierde studenten die potentiële academische supervisors moeten identificeren die aansluiten bij hun onderzoeksinteresses. Houd er rekening mee dat we alleen projecten kunnen ondersteunen die passen binnen de algemene onderzoeksstrategie van de School en de individuele onderzoeksfocus van onze academische staf.
Studenten die voldoen aan de geschiktheidscriteria voor postdoctoraal onderzoek, moeten EEN potentiële supervisor selecteren uit onze lijst van academisch personeel en een e-mail sturen met: (1) een kort cv (maximaal 1-2 pagina's), (2) een beknopte motivatieverklaring inclusief onderzoeksbelangen, (3) financieringsbron en (4) beoogde startdatum.
Onze academische staf verwelkomt benaderingen van toekomstige studenten en ontwikkelt graag onderzoeksvoorstellen van wederzijds belang. Vaak omvat dit proces een informele persoonlijke ontmoeting (persoonlijk of via Skype) voorafgaand aan een uitnodiging om een formele aanvraag in te dienen. Als u problemen ondervindt bij het identificeren of contacteren van een geschikte supervisor, neem dan contact met ons op.
Geassocieerd onderzoek
De school heeft momenteel samenwerkingsverbanden met het NIH National Cancer Institute (Washington) en het Princess Margaret Cancer Center (Toronto), samen met het ontwikkelen van relaties met internationale instellingen in het Midden-Oosten, zoals de Hashemite University (Zarqa, Jordanië). Bovendien doen sommige van onze huidige studenten het grootste deel van hun onderzoek in het buitenland (momenteel de VS en China) met begeleiders van zowel QUB als de externe instelling. De school ondersteunt ook kortetermijnopleidingen voor onderzoek voor haar postdoctorale studenten in groepen van internationale medewerkers; deze verrijkende ervaringen komen niet alleen het project ten goede, maar bieden ook waardevol inzicht in onderzoek in een mondiale context.
PhD kansen
Gefinancierde postdoctorale onderzoeksbeurzen worden geadverteerd op de website van de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences.
We zullen ook aanvragen in overweging nemen van externe of zelf gefinancierde studenten die potentiële academische supervisors moeten identificeren die aansluiten bij hun onderzoeksinteresses.
Houd er rekening mee dat we alleen projecten kunnen ondersteunen die passen binnen onze hoofdonderzoeksthema's Experimentele Geneeskunde, Kankeronderzoek en Celbiologie, Medisch Onderwijs en Volksgezondheid.
Onderzoeksimpact
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences stimuleert excellentie en impact op het gebied van onderzoek en levert innovatieve oplossingen voor de specifieke uitdagingen die we in de gezondheidszorg hebben geïdentificeerd. De school heeft drie centrale doelstellingen:
- Om de belangrijkste wereldwijde uitdagingen in de gezondheidszorg aan te pakken door wetenschappelijke doorbraken te maken in ziektemechanismen en deze te vertalen naar innovatieve therapieën en preventieve interventies om de resultaten voor de patiënt te verbeteren.
- Duurzame relaties aangaan met grote financiers voor programmatisch onderzoek en capaciteitsopbouw. Dit omvat doctoraatsopleidingen, klinische academische programma's en postdoctorale beurzen.
- Wetenschappelijke sterke punten benutten met kleine en middelgrote ondernemingen en grote farmaceutische bedrijven om extern gefinancierde concurrerende, samenwerkingsprogramma's voor ontdekking en vertaling te ontwikkelen.
Onderzoeksproject
Huidige postdoctorale onderzoeksprojecten en potentiële kansen.
Onderzoekssucces
In de laatste Research Excellence Framework-oefening werd meer dan 75% van de onderzoeksactiviteiten in de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences beoordeeld als internationaal uitstekend of toonaangevend, terwijl Queen's University Belfast op de 8e plaats in het VK stond voor onderzoeksintensiteit.
Beoordeling
Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences krijgen een permanente opleiding in wetenschappelijk schrijven, presenteren en kritische analyse als basis voor een onderzoekscarrière. De school ondersteunt en daagt haar postdoctorale onderzoeksstudenten uit door middel van een robuuste jaarlijkse voortgangsbeoordeling, waarvoor een bevredigende beoordeling van schriftelijk werk, symposiapresentaties, supervisorrapporten en panelinterviews vereist is, waarvan het succes wordt bewezen door de uitstekende voltooiingspercentages. Aan het einde van hun postdoctorale onderzoeksopleidingsperiode moeten studenten een scriptie van hun onderzoek van de juiste lengte en inhoud indienen, die wordt beoordeeld door een mondeling examen dat wordt uitgevoerd door een externe en interne examinator.
Feedback
Postdoctorale onderzoeksstudenten van de Faculteit Geneeskunde, Tandheelkunde en Biomedische Wetenschappen krijgen gedurende de gehele inschrijvingsperiode feedback op hun schriftelijke en mondelinge werk. Dit kan zowel formeel als informeel zijn en wordt regelmatig verstrekt door hun supervisors, collega's, academische/postdoctorale collega's en een jaarlijks voortgangsbeoordelingspanel.
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
Hoe financier ik mijn studie?
- PhD kansen
- Gefinancierde doctoraatsopleidingen
We bieden tal van mogelijkheden voor gefinancierde doctoraatsstudies in een onderzoeksomgeving van wereldklasse. Onze centra en partnerschappen zijn gericht op het zoeken en koesteren van uitstekende postdoctorale onderzoeksstudenten en bieden gerichte training en ontwikkeling van vaardigheden. - PhD-leningen
De regering biedt doctoraatsleningen aan van maximaal £ 26.445 voor PhD's en gelijkwaardige postdoctorale onderzoeksprogramma's voor Engels- of Welsh-ingezeten Britse en EU-studenten. - Internationale beurzen
Carrièremogelijkheden
De meerderheid van de postdoctorale onderzoeksstudenten binnen de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences blijft na afronding van hun studie met succes een passende baan vinden. Gekozen loopbanen zijn over het algemeen relevant voor hun kwalificatie binnen de industrie, de academische wereld en de National Health Service en omvatten postdoctoraal onderzoek over de hele wereld, klinische/niet-klinische academische wereld, terugkeer naar fulltime klinisch werk, medisch schrijven, industrieel onderzoek, management/financieel consultancy en R&D-softwareontwikkeling. De school organiseert een speciale loopbaansessie op haar jaarlijkse Postgraduate Research Forum en loopbaangerichte peer-mentoring van postdoctorale onderzoekers, terwijl van studenten wordt verwacht dat ze potentiële carrières bespreken met hun supervisors als onderdeel van hun individuele postdoctorale ontwikkelingsprogramma.
Werkgelegenheid na de cursus
Alle postdoctorale onderzoeksstudenten kunnen gebruik maken van loopbaanadvies van de Graduate School, terwijl postdoctorale werkgelegenheidskansen tijdens een speciale sessie worden belicht op het jaarlijkse School Postgraduate Research Forum. Studenten moeten ook potentiële carrières bespreken met hun supervisors als een centraal aandachtspunt van hun individuele postdoctorale ontwikkelingsprogramma.