Doctor in de tandheelkunde
European University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Tbilisi, Georgië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
5 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
USD 4.000 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Aug 2024
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het programma Dental Medicine is gebaseerd op internationale ervaring en houdt rekening met de huidige trends in het veld. Het programma is ontwikkeld door ervaren specialisten, van wie de meesten vertegenwoordigers zijn van de management- en initiatiefgroepen van brancheverenigingen en actief betrokken zijn bij het bevorderen van de ontwikkeling van het vakgebied tandheelkunde, zowel nationaal als internationaal. De opleiding omvat blokken tandheelkundige vakken, waaronder: Kindertandheelkunde; Chirurgische tandheelkunde; Orthopedische tandheelkunde; Orthodontie.
Studieruimte Tandheelkunde is opgericht in 2018, die goed is uitgerust met moderne medische technologieën, mannequins, simulatoren en studenten kunnen oefenen om klinische vaardigheden op te doen in een klinische simulatieomgeving.
toelatingen
leerplan
Het onderwijsprogramma tandheelkunde bestaat uit:
- Onderdelen van het hoofdvak van studie - 270 studiepunten, waaronder:
- Verplichte onderdelen van het hoofdvak van studie - 258 studiepunten;
- Keuzeonderdelen van het hoofdvak van studie - 12 studiepunten.
- Gratis componenten – 30 credits, waaronder:
- Vrije componenten – 20 studiepunten, gericht op de ontwikkeling van algemene/overdraagbare competenties;
- Gratis onderdelen – 10 studiepunten, die een student kan verzamelen door een opleiding te kiezen uit een universitaire opleiding van hetzelfde niveau, rekening houdend met toelatingsvoorwaarden van de opleiding.
Het onderwijsprogramma in de tandheelkunde kan worden onderverdeeld in drie delen:
Deel I - Structuur en functie van het menselijk lichaam (I-II jaar)
De basis van de algemene geneeskunde omvat basisconcepten over de structuur en functie van het menselijk lichaam en biomedische wetenschappen. Tijdens de eerste twee jaar leren studenten over de structuur van het menselijk lichaam, life sciences en onderzoeksprincipes in het veld, klinische en professionele vaardigheden (communicatieve en procedurele vaardigheden, medische ethiek) en de basisprincipes van de volksgezondheid. Het onderwijzen van deze geïntegreerde modules zal worden uitgevoerd met behulp van verschillende onderwijsmethoden (lezingen, rollenspellen, praktisch werk, werken in een simulatielaboratorium, enz.). In de fantoomklas zullen de studenten de belangrijkste praktische vaardigheden (werken aan fantomen) onder de knie krijgen. Door middel van simulatieonderwijs zullen studenten op kennis gebaseerde ervaring opdoen; Studenten zullen ook regionale anatomie bestuderen door middel van virtuele dissectie op mannequins en bespreking van specifieke klinische gevallen. Daarnaast krijgen studenten vanaf het eerste jaar een langdurig probleemgestuurd onderwijs (PGO). Aan het einde van de speciale fantoomcursussen leggen de studenten een geïntegreerd examen af (MCQ en OVSE).
Deel II - Mechanismen van gezondheid en ziekte (III-IV cursus)
Er wordt aandacht besteed aan het klinische deel (propedeutische en klinische vaardigheden). Dit deel is vooral gericht op de meest voorkomende symptomen en tekenen van de ziekte. Tegelijkertijd verbeteren studenten hun praktische vaardigheden. Tijdens het III-jaar leren studenten diagnostisch denken door casussen op verschillende medische gebieden te bespreken, wat op zijn beurt helpt om de opgedane kennis te integreren en studenten voorbereidt op het volledig begrijpen van de klinische onderwerpen, waarvan het grootste deel wordt aangeboden in het programma vanaf het IV-jaar. Tijdens het IV-jaar bestuderen studenten de belangrijkste tandheelkundige en klinische onderwerpen in de vorm van klinische rotaties - dermatologie, kindergeneeskunde, otorinolaryngologie, enz. Deze modules worden zowel poliklinisch als klinisch gegeven. Het belangrijkste onderdeel is de opname van klinische cursussen van het belangrijkste vakgebied, waarin de studenten de klinische vaardigheden en symptomen van tandheelkundige ziekten blijven beheersen. Aan het einde van de meeste opleidingen leggen de studenten een geïntegreerd examen af (MCQ en OVSE).
Deel III - Klinische cursussen in de tandheelkunde (V-cursus)
Het derde deel is de voortzetting van klinische cursussen in het hoofdvakgebied (Conservatieve, Chirurgische en Orthopedische Tandheelkunde, Kindertandheelkunde en Kinderchirurgie, Orthodontie), waarin studenten professionele vaardigheden blijven studeren. Tijdens het V-jaar zullen studenten aanvullende klinische activiteiten hebben om hun competenties in het belangrijkste vakgebied te versterken en te verfijnen. Aan het einde van sommige rotaties leggen de studenten een geïntegreerde test af. In hetzelfde jaar krijgen studenten een verscheidenheid aan klinische opdrachten, waarvan de voltooiing de afgestudeerde studenten voorbereidt op toekomstige specialisatie- en postdoctorale residentieprogramma's.
Programma resultaat
Beschrijving van de leerresultaten
- Beschrijft de systemen van het menselijk lichaam, zijn essentiële elementen, weefsels, hun onderlinge verbindingen, ontwikkelingskenmerken en functies; Verklaart de anatomische, fysiologische kenmerken van het lichaam en de biochemische processen die plaatsvinden in het levende organisme; Bespreekt het organisme als een geïntegreerd systeem. Herkent en karakteriseert gevallen van norm en pathologie, identificeert oorzaken van pathologieën. Geeft een overzicht van de preventieve maatregelen en begrijpt de noodzaak en het belang van de uitvoering ervan.
- Identificeert de constructie van tandheelkundige apparatuur, de werkingsregels en het beheer. Geeft het doel van de tandheelkundige instrumenten en medische en tandheelkundige materialen, de methoden van hun toepassing. Kiest de methoden van aseptisch en antiseptisch, legt hun belang uit bij het handhaven van hygiënische en hygiënische normen. Voert de procedures voor afvalbeheer / gebruik uit.
- Verklaart de etiologie en pathogenese van tandziekten van zacht en hard weefsel. Formuleert een diagnose, inclusief differentiële diagnoses. Kiest en implementeert daarom moderne en adequate diagnostiek, profylaxe en behandelmethoden, afgestemd op de leeftijd en behoefte van de patiënt.
- Interpreteert parodontale weefsel- en mondslijmvliesaandoeningen, definieert hun diagnoses, inclusief differentiële diagnose. Evalueert, selecteert en implementeert de moderne methoden van diagnose, preventie en behandeling.
- Vergelijkt odontogene en niet-odontogene ontstekingen in de maxillofaciale regio, neoplastische veranderingen en traumatische verwondingen. Rechtvaardigt conservatieve, chirurgische, reconstructieve of herstellende behandelingsbehoeften.
- Categoriseert ziekten van kaakchirurgie. Bepaalt traumatische verwondingen van de mondholte. Kiest geschikte behandelmethoden afhankelijk van etiologie en pathogenese, diagnoses en differentiële diagnose.
- Interpreteert en beschrijft afwijkingen van de kaken, bepaalt etiologische factoren, onderscheidt ze en stelt de diagnose. Op basis van de verkregen gegevens kiest u de juiste orthodontische behandeltactieken en de juiste hulpmiddelen.
- Vergelijkt en onderscheidt verschillende orthopedische ziekten volgens etiologie, pathogenese, mate en type schade. Demonstreert diagnostische procedures en kiest vervolgens de juiste behandelmethoden.
- Kiest de soorten en toepassingsmethoden van lokale en algemene anesthesie. Verklaart mogelijke problemen en kan omgaan met complicaties van lokale anesthesie.
- Kan anamnese verzamelen, een medische kaart invullen. Onderzoekt patiënt. Noteer de onderzoeksgegevens en blijf opnemen; Kies de benodigde aanvullende onderzoeken; Analyseer en interpreteer de onderzoeksgegevens, voer differentiële diagnose uit en bepaal de diagnose; Demonstreert elementaire klinische vaardigheden.
- Definieert en verklaart het belang van het toepassen van ethische normen en wettelijke voorschriften in de medische praktijk. Demonstreert mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden over kwesties die verband houden met het veld, het vermogen om onderzoek te ontwerpen, gedetailleerde planning te maken, resultaten te verwerken en te concluderen; Bespreekt wetenschappelijke onderzoeksmethodologie;
- Schat en onderbouwt de behoefte aan verdere professionele ontwikkeling en de behoefte om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Carrièremogelijkheden
Werkgebieden en vooruitzichten voor vervolgonderwijs
Volgens de huidige Georgische wetgeving mag een afgestudeerde van een opleidingsprogramma van één cyclus in de tandheelkunde de onafhankelijke medische praktijk leiden na het behalen van een staatscertificaat dat hem/haar het bovengenoemde recht geeft (de wet van Georgië op de medische praktijk, artikel 7).
Volgens de hierboven genoemde wet (artikel 17) heeft een afgestudeerde met een hogere medische opleiding het recht om:
- Voltooi een postdoctoraal beroepsopleidingsprogramma om het recht te verwerven om een onafhankelijke medische praktijk uit te oefenen na het behalen van een staatscertificeringsexamen;
- Onderzoeks- en onderwijsactiviteiten uitvoeren op het theoretische gebied van de geneeskunde of andere gebieden van de gezondheidszorg die geen onafhankelijke medische praktijk impliceren;
- Werk als arts-assistent (stagiaire).
Een afgestudeerde van één cyclusopleiding tandheelkunde heeft het recht om verder te studeren op het volgende niveau van hoger onderwijs.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Doctor in de tandheelkunde (DMD)
- Szeged, Hongarije
Master in Odontology
- Kaunas, Litouwen
Opleiding Tandheelkunde (Tandheelkunde)
- Kaunas, Litouwen