Master's degree in klinische neuropsychologie
UNIR
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Logroño, Spanje
Talen
Spaans
Studieformaat
Afstand leren
Duur
1 Jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
De enige master in neuropsychologische evaluatie en revalidatie met gesimuleerde casussen bij patiënten
UNIR officiële masteropleiding in klinische neuropsychologie is professioneel georiënteerd en het belangrijkste doel is om de student een complete, uitgebreide en geavanceerde training in klinische neuropsychologie te bieden.
De Internationale Universiteit van La Rioja heeft meer dan 100 overeenkomsten met klinieken en gezondheidscentra over het hele nationale grondgebied waardoor je externe stages kunt uitvoeren waarmee je je opleiding kunt voltooien.
Doelstellingen van de meester
Met de Master's Degree in Clinical Neuropsychology kun je:
- Ken de verschillende theoretische modellen om de hersenfunctie en de relatie met menselijk gedrag te verklaren, en ontwikkel een integratieve visie.
- Een adequate inschatting kunnen maken van de cognitieve, emotionele en gedragstoestand .
- Je hebt een transversale kennis van neuropsychologische veranderingen en aandoeningen van verschillende aard, het gevolg van een hersenstoornis en je leert geschikte evaluatie- en interventiemethoden voor te stellen.
- Een grondige kennis verwerven van het werkingsgebied van de klinische neuropsychologie en het soort functies dat daarin wordt uitgevoerd.
- Verplichte stages uitvoeren in gespecialiseerde centra met neuropsychologen met ruime ervaring.
- Train je met docenten van het hoogste niveau .
- Wetenschappelijke en noodzakelijke kennis verwerven over vorderingen in functionele neuroanatomie en het functioneren van het centrale zenuwstelsel en deze kennis toepassen op de klinische praktijk.
- Revalidatie- en stimulatietechnieken op het gebied van klinische neuropsychologie kennen en kunnen aanpassen in specifieke behandelsituaties.
- Het vermogen verwerven om het effect van een neuropsychologische behandeling te beoordelen, en om de doelstellingen ervan aan te passen aan de onvoorziene omstandigheden die tijdens de behandeling bestaan.
Algemene informatie
- Duur: 1 academiejaar
- Face-to-face examens: aan het einde van elk semester
- ECTS-credits: 60 ECTS (9 ECTS aan oefeningen)
- Methodologie: 100% online onderwijs
- Live online lessen
- Persoonlijke begeleider
methodologie
Live online lessen
We bieden studenten de mogelijkheid om elke dag live online lessen bij te wonen. Tijdens deze sessies kunnen studenten communiceren met de docent en hun vragen in realtime oplossen en kennis en ervaringen delen. Het trainingsritme wordt zoveel mogelijk aangepast aan de behoeften van elke groep studenten. Het niet bijwonen van een live les betekent niet dat je deze mist. Alle sessies kunnen vertraagd worden bekeken, zo vaak als u wilt. Zodoende worden studenten die de les niet live kunnen volgen, niet geschaad.
Didactische middelen
UNIR Virtual Campus biedt een breed scala aan inhoud waarmee elk onderwerp kan worden voorbereid. Deze materialen zijn georganiseerd op een manier die flexibel en effectief leren mogelijk maakt. Op deze manier heb je toegang tot de onderwerpen die de inhoud van het programma ontwikkelen, de belangrijkste ideeën van elk onderwerp (voorbereid door het onderwijzend personeel van het onderwerp), aanvullend audiovisueel materiaal, activiteiten, lezingen en evaluatietests.
Daarnaast heb je toegang tot masterclasses over specifieke onderwerpen en kun je deelnemen aan forums, chats en blogs waarin je communiceert met docenten en collega's, waardoor je kennis uitbreidt en eventuele twijfels wegneemt.
Persoonlijke tutor
Bij UNIR heeft elke student vanaf dag één een persoonlijke tutor, altijd telefonisch of per e-mail bereikbaar . De rol van de tutor is fundamenteel in het traject van elke student, aangezien het de grootste link is met de universiteit en haar referentiepunt tijdens het trainingsproces.
De docenten bieden persoonlijke aandacht door elke student constant te volgen.
- Los twijfels over academische procedures, procedures of specifieke twijfels over onderwerpen op.
- Helpt bij studieplanning om de tijd beter te benutten.
- Beveel aan welke didactische bronnen van het platform u in elk geval wilt gebruiken.
- Hij is betrokken bij de studies van de studenten om hen te helpen bij het slagen van elk vak.
Evaluatiesysteem
Om het prestatieniveau van de doelstellingen behaald in de master te beoordelen, is het noodzakelijk om de competenties verworven tijdens de studie te evalueren. Bij de eindevaluatie van het leren wordt rekening gehouden met het behaalde cijfer op de volgende punten.
- Voortdurende evaluatie (oplossing van praktijkcases, deelname aan fora, debatten en andere samenwerkingsvormen en evaluatietest).
- Laatste persoonlijk onderzoek.
- Masterproef
leerplan
leerplan
eerste semester
- Vooruitgang in neuropsychologie (6 sp.)
- Neuropsychologische beoordeling (6 ECTS)
- Neuropsychologische revalidatie (6 ECTS)
- Cognitieve processen I (6 sp.)
- Cognitieve processen II, emotie en gedrag (6 sp.)
tweede termijn
- Infant Neuropsychologie (4,5 ECTS)
- Neuropsychologie van veroudering (4,5 ECTS)
- Externe stages (9 ECTS)
- Afstudeeropdracht Masterproef (12 ECTS)
Programma resultaat
Graduate profiel
Studenten die de Master's Degree in Clinical Neuropsychology voltooien, die in het volgende programma wordt voorgesteld, zullen in staat zijn om:
- Ken de theoretische grondslagen die nodig zijn voor de uitoefening van klinische neuropsychologie en de verschillende verklarende modellen van hersenfunctie die een therapeutische interventie moeten leiden
- Ken het neuropsychologische beoordelingsproces en gebruik de nodige hulpmiddelen die ervoor zijn ontworpen, en leer een verantwoord en kritisch gebruik van deze hulpmiddelen, vooral met betrekking tot hun interpretatie.
- Ontwikkel een neuropsychologisch profiel via het beoordelingsproces en begrijp de compatibiliteit met verschillende pathologieën of bestaande klinische syndromen.
Na het voltooien van deze postdoctorale opleiding beschikt de student over de juiste kennis om rapporten te schrijven en informatie via hen te verzenden, zowel voor andere medische professionals met de juiste technische details, als voor overdracht aan patiënten en familieleden op een begrijpelijke en adequate manier.
Afgestudeerde studenten zullen de relaties tussen de beoordeling en behandeling van de gedetecteerde wijzigingen begrijpen, in staat zijn om specifieke werkdoelen voor elk geval te organiseren en te begrijpen hoe ze toezicht kunnen houden op hun prestatie.
De studenten die de postdoctorale opleiding afronden, hebben een globale visie op het behandelproces (revalidatie of stimulatie), zowel op hun eigen niveau, begrijpend welke hulpmiddelen en technieken ze in hun werk kunnen gebruiken, als op het niveau van hun interactie met andere professionals uit andere disciplines die gaan deelnemen aan het revalidatieproces van een patiënt. Dit versterkt de behoefte aan professionele en hoogwaardige masteropleidingen in de neuropsychologie, aangezien dit proces een stilzwijgende erkenning is van de grote vraag naar opleiding die de discipline vereist.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
Gezondheidswerkers in openbare of particuliere neuropsychologische revalidatiecentra (een kwalificerende graad in algemene gezondheidspsychologie is vereist).