Overzicht

De Associate in Applied Science-opleiding in verpleegkunde is een tweejarig verpleegkundig curriculum dat wordt aangeboden aan mannen en vrouwen van alle leeftijden, waaronder recent afgestudeerden van de middelbare school, volwassen volwassenen en erkende verpleegkundigen met een licentie.

Afgestudeerden zijn bereid om verpleegkundigen op beginnend niveau te accepteren in verschillende gezondheidsfaciliteiten, zoals ziekenhuizen, verpleeghuizen en uitgebreide zorginstellingen. De nadruk van het curriculum ligt op directe patiëntenzorg bij de voorbereiding van studenten op de drie onderling samenhangende rollen die zijn gedefinieerd voor de afgestudeerden van het Associate Degree-programma als zorgaanbieder, zorgmanager en lid binnen de discipline verpleegkunde. Door de studie van de geesteswetenschappen, de natuur- en sociale wetenschappen en de verpleegkunde krijgen studenten inzicht in de waarde van individuen en hun bijdragen aan de samenleving.

Afstudeervereisten (62-64 studiepunten)

Graduate Outcomes

  • Kritisch denken: gebruik kritisch denken en verpleegkundig oordeel bij de toepassing van het verpleegproces om veilige, kwaliteitsvolle zorg te bieden.
  • Communicatie: effectief communiceren met verbale en non-verbale expressie, schriftelijke documentatie en elektronische technologie.
  • Zorgzaam: neem empathische, medelevende, zorgzame interacties en gedragingen op om het bloeien van mensen te bevorderen.
  • Diversiteit: Zorg voor verpleegkundige zorg die gevoeligheid omvat voor cultureel diverse cliënten gedurende de levensduur.
  • Kwaliteitsverbetering: gebruik gegevens om kwaliteitsverbetering en ondersteuning van de evidence-based praktijk te garanderen.
  • Leiderschap: Aantonen van basisvaardigheden voor delegatie en leiderschapsmanagement.
  • Informatiemanagement: bespreek en gebruik informatiesystemen in de gezondheidszorg.
  • Professionaliteit: demonstreer professioneel en ethisch gedrag in overeenstemming met de zorgstandaarden en professionele prestatienormen van de American Nurses Association.122501_doctor-medical-medicine-health-42273.jpeg Pixabay / Pexels

Algemene onderwijsvereisten

Bij het volgen van postsecundair onderwijs wordt van studenten verwacht dat zij hun onderwerp van keuze beheersen, of het nu in de vrije kunsten, wetenschappen of een van een aantal professionele disciplines is. Het is echter ook een van de belangrijkste doelen van het postsecundair onderwijs om het perspectief van een student op de wereld te verbreden. Dit omvat blootstelling aan nieuwe ideeën, uitdagingen voor gevestigde of eerder ingenomen standpunten, en introductie tot onbekende en opwindende manieren om naar gedachten te kijken en er mee om te gaan. Het is door deze blootstelling aan een breder algemeen onderwijs dat studenten vaardigheden ontwikkelen die een basis vormen voor verder studeren en werken. Dergelijke vaardigheden omvatten kritisch denken, analyse van een argument, geschikte methodologische benaderingen, diversiteit in begrip, integratie van technologie en fundamentele werkgewoonten. Een dergelijke stichting biedt studenten ook een kader waartegen zij hun gekozen studiegebied beter kunnen begrijpen en waarderen.

In deze geest keurde de SUNY Board of Trustees in december 1998 een algemene onderwijsvereiste goed. Deze vereiste vereist ten minste dertig (30) studiepunten op verschillende belangrijke academische gebieden voor alle studenten die moeten afstuderen aan een SUNY-instelling met een baccalaureaat. Daartoe heeft SUNY de volgende tien leerresultaten voor studenten vastgesteld:

Leerresultaat 1 Wiskunde
Leerresultaat 2 Natuurwetenschappen
Leerresultaat 3 Sociale wetenschappen
Leerresultaat 4 Amerikaanse geschiedenis
Leerresultaat 5 Westerse beschaving
Leerresultaat 6 Andere wereldbeschavingen
Leerresultaat 7 Geesteswetenschappen
Leerresultaat 8 De kunst
Leerresultaat 9 Buitenlandse taal
Leerresultaat 10 Basis communicatie

In aanvulling hierop moeten succesvolle diplomakandidaten ook competentie op twee gebieden aantonen:

Kritisch denken (redeneren)
Informatiemanagement

Een leerresultaat voor studenten in kritisch denken is inbegrepen in elke algemene onderwijscursus waarvoor krediet wordt toegekend voor leerresultaten voor studenten twee tot en met zeven (2-7) en leerresultaten voor studenten 10. Informatiebeheer wordt onderwezen in het hele curriculum.

SUNY Algemene onderwijsvereisten werden aanvankelijk van kracht voor alle studenten die in de herfst van 2000 of later aan hun studie begonnen. In 2010 heeft de SUNY Board of Trustees de algemene onderwijsvereisten gewijzigd en in 2013 verder specifieke aanbevelingen gedaan voor de implementatie ervan in community colleges die bedoeld zijn om een naadloze studentenoverdracht naar SUNY 4-jarige instellingen te vergemakkelijken. SUNY Sullivan streeft ernaar zijn studenten te helpen bij het voldoen aan de huidige algemene onderwijsvereisten die zijn vastgelegd door SUNY. Daartoe vereist SUNY SULLIVAN dat elke student die afstudeert met een Associate in Arts (AA) graad of een Associate in Science (AS) graad dertig studiepunten voltooit in minimaal zeven van de tien algemene onderwijsgebieden en competentie aantoont in kritisch denken en informatiebeheer. Wat de praktische toepassing betreft, vereist dit beleid dat elke ontvanger van de AA- en AS-graad heeft aangetoond:

  1. kennis en vaardigheden op twee verplichte gebieden, basiscommunicatie en wiskunde;
  2. kennis en vaardigheden op vijf van de volgende acht gebieden: natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, Amerikaanse geschiedenis, westerse beschaving, andere wereldbeschavingen, geesteswetenschappen, kunst en vreemde talen; en
  3. competentie op twee verplichte gebieden, kritisch denken en informatiebeheer.

onderwijs

121761_ScreenShot2019-09-25at10.52.24AM.png

Opleiding te volgen in:
  • Engels
Laatst bijgewerkt op Oktober 13, 2019
Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
jan 22, 2020
Duration
4 semesters
Voltijd
Prijs
24,344 USD
collegegeld, van studenten uit de staat. Zie de programmabeschrijving voor meer informatie over collegegeld.
Op locaties
Op datum
Begindatum
jan 22, 2020
Einddatum
dec 2021
Aanmeldingslimiet

jan 22, 2020

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum
dec 2021