BNSC In Verplegingswetenschap

Igbinedion University, Okada

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

BNSC In Verplegingswetenschap

Igbinedion University, Okada

De wet tot oprichting HET COLLEGE VAN GEZONDHEIDSWETENSCHAPPEN

De Onderwijsraad (Nationaal minimumnormen en oprichting van instellingen (wijziging) Besluit 1993, ook wel bekend als decreet nr 9 van 1 januari 1993 is de wet op grond waarvan Certificaat nr 0001 van 24 april 1999 is uitgegeven door de geachte minister van Onderwijs in opdracht van de federale militaire regering.

Doelstellingen van het College

een. Te organiseren en bieden cursussen van de instructies die leiden tot graad, diploma's, certificaten en andere universitaire diploma's en onderscheidingen in de medische studies en dergelijke aanverwante studies zoals mag worden voorgeschreven door de Senaat.
b. Het organiseren en verzorgen van opleidingen en cursussen of die leiden tot een universitair diploma of niet voor deze personen als mag worden voorgeschreven door de Senaat
c. Te regelen en organiseren van conferenties, seminars, studies in het belang van de openbare eruditie.
d. Om het probleem van acute tekort aan medisch personeel in Nigeria, Afrika en de wereld in het algemeen aan te pakken.
e. Het gat gemaakt door brain drain van medisch personeel in Nigeria vullen.
f. Om medisch onderzoek op alle gebieden van de medische inspanning aan te moedigen.
g. Om het onderhoud van de kwaliteit en normen in het medisch onderwijs, zowel op academisch en postacademisch niveau te waarborgen.
h. Kwalitatieve medisch onderwijs, zowel op academisch en postacademisch niveau met het oog op een efficiënte en zeer bekwame artsen gewijd aan de Primary Health Care levering produceren geven; en de leer van de medische wetenschappen.
ik. Om artsen die de hoogste ethische standaard van het beroep zal handhaven produceren.
j. Om een ​​andere functie te voeren zoals wordt voorgeschreven door de senaat van de universiteit.

De Bachelor in de verpleegkunde Sciences mate vereist systematische verwerving van kennis in de kunsten en wetenschappen die leiden tot de overname van de filosofische opvattingen van essentieel belang voor de professionele verpleegkundige praktijk. Het BNSC programma van Igbinedion University is zowel professioneel als academisch. Het zorgt ervoor dat mannen en vrouwen die oprecht geïnteresseerd in het beroep van verpleegkundige in staat zijn om een ​​academische carrière als hun collega's in andere disciplines na te streven.

De ontwikkeling van kritisch denken vaardigheden door middel van de studie van de Nursing theorie, sociale en natuurwetenschappen en onderzoek, maakt het individu om te functioneren als een professional voor het verlenen van verpleegkundige zorg in het basisonderwijs, secundair en tertiair niveau. De academische programma in de verpleegkunde van het Igbinedion University in overeenstemming is met het motto van de universiteit 'Kennis & Excellence ".

Het is dan ook ontworpen om nurse practitioners die kunnen begrijpen van de sociale, psychologische en fysieke factoren die betrokken zijn bij de promotie, het onderhoud en herstel van de gezondheid en is in staat om deze factoren te vertalen naar zorgbehoeften en relateren aan de juiste gezondheidszorg en de bredere produceren sociaal systeem van de natie en daarbuiten.

FILOSOFIE

De filosofie van de afdeling Verplegingswetenschap van de School of Clinical Medicine van Igbinedion University, Okada is in de lijn van de filosofie van het onderwijs in Nigeria en die van de Igbinedion University: 1. Het verplegend faculteit is van mening dat het ministerie van Nursing Science de grootste zorg voor de dienst door middel van een hoog niveau van wetenschap en persoonlijk karakter moeten hebben. Het uiteindelijke doel is het bevorderen van het algemeen welzijn en cultuur door middel van bredere en diepere kennis, fijner vaardigheden en bredere waardering van menselijke waarden en de Afrikaanse culturele erfgoed.

  1. De faculteit is van mening dat de voorbereiding voor de professionele verpleging dient te bestaan ​​uit liberale en beroepsonderwijs leidt tot een bachelor's degree, en dient plaats te vinden binnen een universitaire setting. Zo'n een verpleeghuis programma moet een integraal onderdeel van de universitaire opleiding, gebruik makend van en het ondersteunen van alle faciliteiten en activiteiten van de instelling.
  2. Het beroep van verpleegkundige is van mening dat de mens een bio-psychosociaal welzijn en zijn behoeften zijn de focus van alle Nursing activiteiten. De mens is een lid van een familie en gezinnen vormen de gemeenschappen.
  3. De faculteit is van mening verpleging is een proces van interactie, die gericht is op het individu familie en de gemeenschap te helpen bij het bijhouden of instellen van een optimaal niveau van gezond leven. De verpleegkundige is een inherent onderdeel van de transactie, die het individu, familie en de gemeenschap helpt om hun patronen van het dagelijks leven volgens hun behoeften aan te passen. De verpleegkundige doet dit door het gebruik van het analytisch-synthetische proces, de toepassing van technische vaardigheden en gevoel reacties, en in samenwerking met andere disciplines 5. De faculteit is van mening dat een gezond team waarin het individu, de familie en de gemeenschap een belangrijke rol te spelen is de meest effectieve aanpak van de promotie, het onderhoud en herstel van de gezondheid.
  4. Er wordt aangenomen dat een professionele verpleegkundige programma kennis dienen te nemen van de kunsten, wetenschappen, letteren en verpleging in om ervoor te zorgen geluid professionele opleiding, onderzoek en voortdurende verwerving van nieuwe kennis te stimuleren, om de individuele zelfontplooiing te bevorderen en het algemeen welzijn te bevorderen. Daarom moet er een geordende ontwikkeling in het leren zijn.
  5. Professional Nursing onderwijs is gebaseerd op de theoretische basis die streeft naar continue self-directed beoefenaars die zal vooraf en test de kennis die praktijk is gebaseerd ontwikkelen. De huidige gezondheidszorg eisen vereisen een innovatieve aanpak in de professionele voorbereiding en een curriculum dat inspeelt op de behoeften van de maatschappij.

DOELSTELLINGEN VAN DE DIENST

  1. Aan de academische normen die door de Igbinedion Universtiy, Okada 2 genoemde handhaven. Om een ​​milieu dat bevorderlijk is voor het leren en oefenen van de kwaliteit van de verpleegkundige zorg 3 te bieden. Om professionele verpleegkundigen in staat is het leveren van hoge kwaliteit verpleegkundige zorg aan individuen, families en gemeenschappen van verschillende achtergrond en in een verscheidenheid van sociale en culturele instellingen nationaal en mondiaal niveau 4 diploma. Om studenten te helpen bij het leren om problemen door ze bloot te stellen aan probleemsituaties op te lossen en door ze op te lossen in onderzoeksprojecten 5. Om professionele nurse practitioners die intellectueel zullen worden gestimuleerd om voortdurend verbeteren van hun praktijk vaardigheden door middel van het gebruik van onderzoeksresultaten en een verbintenis tot zelfontplooiing te bieden.

leerplandoelstellingen

Tegen het einde van het academische programma in de verpleegkunde, wordt de undergraduate verwacht dat zij: - 1. Integratie van begrippen en principes van de biologische, sociale, fysieke en verpleging wetenschappen in het verstrekken van algemene verpleegkundige zorg.

  1. Effectief functioneren zelfstandig en in samenwerking met andere leden van de gezondheid en aanverwante sectoren.
  2. Gebruik maken van de verpleging proces en andere instrumenten van de verpleegkundige in het bijstaan ​​van individuen, families en groepen aan te passen aan de veranderende behoeften in de gezondheidszorg.
  3. Formuleer een theoretisch kader dat van toepassing is op de verpleging van cliënten op de drie niveaus van de gezondheidszorg door het gebruik van principes van relevante wetenschappen is.
  4. Verwerk de medische plan van de zorg in de verpleging activiteiten om de doelstellingen van de afhankelijke, onderling afhankelijke en onafhankelijke functies van de verpleegkundige te bereiken.
  5. Bijdragen aan de verbetering van de verpleegkundige praktijk door deelname aan interdisciplinair onderzoek, met behulp van het onderzoeksproces en publiceren van onderzoeksresultaten in de verpleegkundige praktijk situaties.
  6. Geniet van de invloed van cultuur en gewoonten over de gezondheidstoestand van de klanten en gebruik maken van deze kennis bij de ontwikkeling van klinische vaardigheden en onderwijs.
  7. Gebruik maken van de principes van het management in het bestuur van zorginstellingen en personeel.

Bevoegdheden van de GEDIPLOMEERDE

Tegen het einde van het academische programma, afgestudeerde 1. Functie afhankelijke, afhankelijk van elkaar en onafhankelijk van elkaar op de drie (primaire secundaire en tertiaire) niveaus van de zorg, het geven van hoge kwaliteit verpleegkundige diensten aan klanten gebruik te maken van de juiste concept, modellen en instrumenten van de verpleegkundige praktijk.

  1. Maak gebruik van verpleging proces te beoordelen, plannen, uitvoeren en evalueren van verpleegkundige zorg behoeften van de individuele patiënt, de familie en de gemeenschap.
  2. Demonstreer klinische vaardigheden in de uitvoering van de zorg met behulp van kennis uit de fysieke, sociale, biologische en verpleging wetenschappen.
  3. Handhaving van kwaliteitszorg en handhaving van verantwoording in de beroepspraktijk.
  4. Plannen en implementeren van formele en informele onderwijs voor klanten en andere personeel in de gezondheidszorg met behulp van passende beginselen van lesgeven en leren.
  5. Functie in een grotere rol binnen de gezondheidszorg team in het beheer van de menselijke en materiële middelen en de evaluatie van effecten van de zorg interventiestrategieën.
  6. Initiëren en uitvoeren verpleegkundig onderzoek en gebruik maken van de bevindingen aan de verpleegkundige praktijk te verbeteren.
  7. Deelnemen aan onderzoek in samenwerkingsverband met anderen voor de verbetering van de gezondheid van de bevolking.
  8. Aantonen dat een appreciatie van de noodzaak van het verbeteren van zichzelf en anderen door middel van actieve deelname aan permanente educatie programma.
  9. Ontwikkel een positieve houding ten opzichte van de essentiële waarde van het individu te herkennen door middel van zijn / haar interpersoonlijke reacties.
  10. Toon toewijding aan verpleegkundig beroep en het gevoel van verantwoordelijkheid voor zelfsturing en persoonlijke groei.
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Mar. 2019
Duration
Duur
4 jaar
Voltijd
Locations
Nigeria - Benin City, Edo
Startdatum: Mar. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Mar. 2019
Nigeria - Benin City, Edo
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan