BSc in biomedische technologie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het Biomedical Engineering-programma heeft drie opties die allemaal een sterke basis hebben in traditionele engineering, met basistechnische cursussen die vereist zijn voorafgaand aan biomedische cursussen.

Male biomedical engineers develop blood filtering treatment

Over de majoor

Biomedische ingenieurs spreken twee talen: die van de ingenieur en die van de gezondheidswerker. Ze begrijpen wat er komt kijken bij het onderzoeken van mensen, het evalueren van hun gezondheid en begrijpen wat er beschikbaar is om hun levenskwaliteit te verbeteren. Ze begrijpen ook de wetenschap en wiskunde achter deze gebieden en kunnen het potentieel van nieuwe apparaten en methoden evalueren om de huidige technologieën te verbeteren.

Het standaardprogramma bereidt studenten met een solide basis voor op een breed scala aan onderwerpen die verband houden met biomechanica (botten, gewrichten, ligamenten, pezen, enz.); biofluids (bloedstroom, hartkleppen, luchtstroom in de longen, etc.); en bioinstrumentatie, (de instrumenten en sensoren die worden gebruikt om fysiologische systemen te meten.)

Programma-informatie

De praktijk van de geneeskunde heeft versnelde integratie van technische innovaties gezien. Biomedische technologie is naar voren gekomen als een specialiteit die geneeskunde en techniek combineert om materialen, hulpmiddelen en technieken te bieden die het onderzoek, de diagnose en de behandeling in de gezondheidszorg bevorderen. Zeer gemotiveerde studenten die hun technische loopbaan willen concentreren op het helpen bij de strijd tegen ziekte en ziekte, kunnen hun inspanningen concentreren op biomedische technologie.

Het Biomedical Engineering Program omvat drie concentratiemogelijkheden: de standaardoptie, een premed-optie en een elektrotechnische optie. De standaardoptie biedt de student een solide en diverse achtergrond in vaste mechanica, vloeistofmechanica, biomaterialen en instrumentatieaspecten van het veld. De premed-concentratie wijzigt de standaardoptie om organische chemie op te nemen, zodat de student een carrière in de gezondheidsberoepen kan volgen. De elektrotechnische concentratie is ontworpen voor diegenen die zich willen concentreren op het ontwerp, de evaluatie en het onderhoud van elektronische medische instrumenten. Concentratiestudenten Elektrotechniek die een geschikte professionele keuzevak kiezen en de vereiste cijfers behalen, krijgen na hun afstuderen een minor Elektrotechniek. Alle concentraties hebben dezelfde basisprogrammavereisten, met aanvullende cursussen voor hun speciale interesses.

Over de minor

De minor Biomedical Engineering biedt studenten die zich toeleggen op bacheloropleidingen aan andere hogescholen van de universiteit, met name de wetenschappen en de andere technische majors, een inleiding tot de discipline biomedische technologie.

Minor Biomedische Technologie

De minor biomedische technologie biedt studenten die zich inschrijven voor bacheloropleidingen aan andere hogescholen van de universiteit, met name de wetenschappen en de andere technische majors, een inleiding tot de discipline biomedische technologie. De minor biomedische technologie bestaat uit vier verplichte cursussen biomedische technologie en drie cursussen uit onderstaande lijst.

Alle cursussen moeten worden gevolgd aan de University of Hartford en mogen niet worden gevolgd op basis van Pass / No Pass.

Cursusvereisten voor de minor biomedische technologie

Al het volgende:

  • BE 281 - Biomedical Engineering Seminar, 1 credit (s)
  • BE 301 - Biomechanica, 3 credit (s)
  • BE 302 - Biofluid Mechanics, 3 credit (s)
  • BE 401 - Bioinstrumentation, 3 credit (s)

Drie van de volgende:

  • BE 260W - Biomedical Engineering Materials 3 credit (s) OF equivalent
  • BE 402 - Biomedische materialen, 3 credit (s)
  • BIO 212 - Menselijke anatomie en fysiologie I, 4 credit (s)
  • BIO 213 - Menselijke anatomie en fysiologie II, 4 credit (s)
  • ES 212 - Mechanica van materialen, 3 credit (s)
  • ECE 360 - Circuits and Electronics, 4 credit (s)
  • ES 320 - Thermal-Fluids Engineering, 4 credit (s) OF equivalent
  • ME 405 - Mechatronics-systeemontwerp, 3 credit (s)
  • PHY 250 - Materiaalwetenschappen, 3 credit (s)

Of met toestemming:

  • BE 480 - Biomedical Engineering Practicum, 3 credit (s)
  • BE 485W - Biomedical Engineering Research, 3 credit (s)

Graad Vereisten

Curriculum Hoogtepunten

  • BE 260W - Biomedische technische materialen
  • BIO 212 - Menselijke anatomie en fysiologie I
  • BE 301 - Biomechanica
  • BE 401 - Bioinstrumentatie
  • BE 460 - Biomedical Engineering Design Project I

Pre-Med optie

De pre-medicijnoptie omvat organische chemie en andere cursussen met betrekking tot het voorbereiden van een student op deelname aan graduate school-programma's in de gezondheidsberoepen. Deze optie omvat ook de universiteitsbrede reeks van pre-health professionele seminarcursussen.

Elektrotechnische concentratie

De elektrische optie legt een focus op de elektrotechnische principes achter biomedische apparaten met elektrotechnische cursussen op het hoogste niveau. Deze optie helpt studenten die willen werken met instrumentatieonderhoud en ontwerp in een ziekenhuis of bedrijfstak.

Carrière Outlook

Naast een grondige academische opleiding, doe je tijdens je studententijd praktische ervaring op. Je presenteert je werk aan je collega's en instructeurs, maar ook aan het publiek, en omdat onze faculteit nauw samenwerkt met toonaangevende gezondheidsgerelateerde instellingen en industrieën, heb je de mogelijkheid om aan onderzoeksprojecten te werken en deel te nemen aan stages.

Onze afgestudeerden gaan aan de slag bij bedrijven als Stryker, Flex, Hartford Healthcare en Medtronic.

Testimonial van studenten

Gabriela Gamory

BSBE, 2021

Gabriela kreeg de kans om stage te lopen voor de Research Experience for Undergraduates (REU) Student - Biomedical Engineering: Simulation, Imaging and Modeling REU Program aan de East Carolina University in de zomer van 2019. Tien studenten worden gekozen om te werken met een toegewezen facultaire mentor om te voltooien tien weken lang een onderzoeksproject op graduaat niveau. Haar project / taak was het creëren van een computergegenereerd model van de kuitspieren om de studie van achillespeesrupturen mogelijk te maken.

"Dit programma heeft veel netwerkmogelijkheden en duidelijkheid verschaft over de verschillende carrièremogelijkheden op BME-gebied, en ik mag mijn werk presenteren op de jaarlijkse Biomedical Engineering Society Conference in oktober! Het was erg leuk om mijn klassikale kennis te gebruiken en ervaring van de engineering- en ontwerplessen van UHart tot het biomechanica-lab hier bij ECU. "

Toelatingseisen

Geïnteresseerd om je in te schrijven voor het Biomedical Engineering-programma van het College of Engineering, Technology and Architecture (CETA)? Dit is wat u nodig heeft om uw aanvraag in te dienen.

Technische vereisten

Als u zich aanmeldt voor een programma in Engineering, moet u gestandaardiseerde testscores hebben, evenals 16 eenheden secundaire vakken, waaronder de volgende,

  • 4 eenheden Engels
  • 2 eenheden sociale studies
  • 2 eenheden van een andere taal dan Engels
  • 2 eenheden laboratoriumwetenschappen (chemie en natuurkunde worden aanbevolen)
  • 3½ eenheden wiskunde (2 eenheden algebra, 1 eenheid vlakmeetkunde, ½ eenheid trigonometrie; Pre-calculus of calculus worden aanbevolen)
  • 2½ eenheden overige academische vakken

We raden ook aanvullende eenheden aan in computerprogrammering, mechanische tekeningen en industriële kunsten. Voor de opleiding kan een Advanced Placement en Transfer Credits worden toegepast.

Technische technologie en architectuurvereisten

Als u zich aanmeldt voor een programma in Engineering Technology, inclusief Architectural Design + Technology, moet u aan de volgende vereisten voldoen:

  • 4 eenheden Engels
  • 1 eenheid sociale wetenschappen
  • 1 eenheid natuurkunde of 2 eenheden andere laboratoriumwetenschappen
  • 2½ rekeneenheden (algebra I en II en trigonometrie worden aanbevolen)

Daarnaast wordt gekeken naar de prestaties van de middelbare school, de aard van het gevolgde middelbare schoolprogramma, het indienen van gestandaardiseerde testscores (voorkeur), speciale vaardigheden en talenten die relevant zijn voor technische technologie. Voor de opleiding kan een Advanced Placement en Transfer Credits worden toegepast.

4 + 1 programma (BS + M.Eng-graden)

Het programma is ontworpen om voltijdse ingenieursstudenten hun BS en M.Eng te laten behalen. graden in vijf jaar studie. Twee cursussen op graduate niveau die worden gevolgd in het undergraduate-programma kunnen worden toegepast op zowel undergraduate als graduate degree-vereisten. Studenten verbinden zich meestal aan het programma aan het begin van het tweede semester van hun juniorjaar, en geïnteresseerde junioren moeten contact opnemen met hun afdelingsvoorzitter.

Om te worden toegelaten tot het programma, moeten studenten aan het einde van het juniorjaar een cumulatief cijfer van gemiddeld 3.0 hebben (minder dan 3.0 wordt per geval bekeken).

University of Hartford Alumna Thienly Nguyen '18, Biomedical Engineering, kreeg de kans om samen te werken met een collega Computer Engineering-student in CETA voor een stage bij Hartford Hospital om virtual reality medische toepassingen te ontwikkelen.

accreditatie

Het Biomedical Engineering-programma is geaccrediteerd door ABET - Engineering Accreditation Commission (EAC).

Programma educatieve doelstellingen (PEO's)

Het Biomedical Engineering-programma is bedoeld om gekwalificeerde studenten voor te bereiden op productieve, lonende carrières in het ingenieursberoep, hetzij voor instapniveau in biomedische technologie of voor toegang tot geschikte graduate programma's. Tijdens hun carrière, onze alumni:

  1. Zal succesvolle praktiserende ingenieurs worden op het gebied van biomedische technologie en zal professioneel vooruitgang boeken door verantwoordelijkheden te aanvaarden en, potentieel, leiderschapsrollen te vervullen;
  2. Bovendien zullen degenen die de gezondheidsberoepen betreden hun technische kennis gebruiken in dit streven;
  3. Zullen hun kennis van engineering, zowel formeel als informeel, vergroten door deel te nemen aan ervaringen voor levenslang leren; en wil,
  4. Als bijdragende leden van multidisciplinaire technische teams, past u met succes de grondbeginselen van technische analyse en technisch ontwerp toe op het formuleren en oplossen van opkomende technische problemen.

De technische ontwerpervaring is verdeeld over het gehele technische curriculum. Deze ervaring begint in het eerste jaar met engineering en ontwerp en gaat door en culmineert in Senior Capstone Research II en het senior Biomedical Engineering Design Project I en II. Het ontwerpwerk op senior niveau zorgt ervoor dat de studenten voorbereidende technische en technische wetenschappencursussen hebben gevolgd.

Basisconcepten van natuurkunde, scheikunde en wiskunde vormen de basis waarop alle technische opleidingen zijn gebouwd. Basistools van engineering, zoals grafische communicatie, computergebruik, mechanica en thermodynamica, voltooien de inleidende fase van het programma.

Alle afgestudeerden van het Biomedical Engineering-programma moeten cursussen volgen die zijn ontworpen om de studenten een basis te geven in anatomie en fysiologie, biomechanica, biofluids, bioinstrumentatie en de structuur van materialen die worden gebruikt door biomedische ingenieurs. Naast de hierboven beschreven technische cursussen, moeten studenten een achtergrond in elektrotechniek verwerven.

Uitgebreide laboratoriumervaring verbetert het cursuswerk. Er zijn verschillende vereiste laboratoriumlessen in de wetenschappen, materialen, techniek en natuurverschijnselen. Schriftelijke communicatie van laboratoriumresultaten is vereist.

Door deelname aan het All-University Curriculum en aanvullende keuzevakken in de geesteswetenschappen en / of sociale wetenschappen krijgen studenten de kans om hun perspectieven te verbreden en deel te nemen aan de grotere leergemeenschap van de universiteit. Het is absoluut noodzakelijk dat ingenieurs de speciale rol die technologie in onze samenleving speelt en de interacties tussen de verschillende componenten van onze samenleving begrijpen en waarderen.

Het Biomedical Engineering-programma heeft twee basistracks: het standaardspoor en één ontworpen voor die studenten die een medische opleiding willen volgen. Studenten die naar de medische school willen gaan, moeten voorafgaand aan hun laatste jaar een volledig jaar organische chemie volgen. De vereisten van deze optie zijn zodanig dat als een student in vier jaar wil afstuderen, er in de zomer minimaal één ingenieursopleiding moet worden gevolgd. Alle studenten die geïnteresseerd zijn in de gezondheidsberoepen, moeten deelnemen aan het pre-healthberoepenprogramma. De Adviescommissie Pre-Health Beroepen heeft een I-credit cursus ontwikkeld voor elk van de eerste drie niet-gegradueerde jaren om studenten te helpen zich voor te bereiden op toepassingen van graduate schools in de gezondheidszorg.

Studentenuitkomsten

De leerresultaten van de student van het Biomedical Engineering-programma dat leidt tot de BSBE-graad zijn afgestemd op de leerresultaten van de student van ABET EAC (1 tot en met 7) en bereiden afgestudeerden van het programma voor om de educatieve doelstellingen van het programma te bereiken.

Studentenresultaten 1 tot en met 7 worden als volgt verwoord:

  1. Een vermogen om complexe technische problemen te identificeren, formuleren en op te lossen door principes van engineering, wetenschap en wiskunde toe te passen
  2. Het vermogen om technisch ontwerp toe te passen om oplossingen te produceren die aan specifieke behoeften voldoen, rekening houdend met de volksgezondheid, veiligheid en welzijn, en met wereldwijde, culturele, sociale, ecologische en economische factoren
  3. Een vermogen om effectief te communiceren met verschillende doelgroepen
  4. Het vermogen om ethische en professionele verantwoordelijkheden in technische situaties te herkennen en gefundeerde oordelen te vormen, waarbij rekening moet worden gehouden met de impact van technische oplossingen in mondiale, economische, ecologische en maatschappelijke context
  5. Het vermogen om effectief te functioneren in een team waarvan de leden samen leiderschap bieden, een collaboratieve en inclusieve omgeving creëren, doelen stellen, taken plannen en doelen halen
  6. Het vermogen om geschikte experimenten te ontwikkelen en uit te voeren, gegevens te analyseren en te interpreteren en gebruik te maken van technisch inzicht om conclusies te trekken
  7. Het vermogen om nieuwe kennis te verwerven en toe te passen indien nodig, met behulp van geschikte leerstrategieën.

Programmaspecifieke criteria zijn als volgt. Afgestudeerden hebben:

  • (PSC-1) Een goed begrip van biologie en fysiologie
  • (PSC-2) Het vermogen om geavanceerde wiskunde (inclusief differentiaalvergelijkingen en statistiek), wetenschap en techniek toe te passen om de problemen op het snijvlak van techniek en biologie op te lossen
  • (PSC-3) Het vermogen om metingen te doen aan en gegevens te interpreteren van levende systemen, om de problemen aan te pakken die verband houden met de interactie tussen levende en niet-levende materialen en systemen.
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

At the University of Hartford, we help you make your mark on the world. A unique combination of challenging academics, exceptional faculty, student life, and support will guide you through your colleg ... Lees meer

At the University of Hartford, we help you make your mark on the world. A unique combination of challenging academics, exceptional faculty, student life, and support will guide you through your college career. So, why UHart? Because we have it all. Lees Minder