Bachelor in de verpleegkunde

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Programmadoelen:

Het doel van het programma is om de effectieve werking van de gezondheidszorg te bevorderen door gekwalificeerde en zeer competente verpleegkundigen op te leiden. Door programma-geïntegreerde theoretische en praktische cursussen aan te bieden, stelt het programma afgestudeerden in staat basiskennis op te doen over verpleegtheorie en -methodiek, klinische vaardigheden te ontwikkelen, in staat te zijn zich aan te passen aan veranderende eisen, een leven lang leren en continue professionele ontwikkeling na te streven, als gevolg van die een verpleegkundige in staat zal zijn om een onafhankelijke beroepsactiviteit uit te oefenen. Afgestudeerden van het verpleegprogramma kunnen worden ingezet door medisch-preventieve instellingen met verschillende profielen (noodhulp, reanimatie, chirurgie, therapie, urologie, pediatrie, verloskunde, gynaecologie, psychiatrie, gastro-enterologie, cardiologie, oncologie), hospices, niet-gouvernementele organisaties, ethisch commissies, etc. Methoden voor het bereiken van leerresultaten

  • Lecture-seminars
  • Werkboek methoden
  • Verklarende methode
  • Demonstratiemethode
  • Gebruik van lesmateriaal voor video-audio
  • Interactief onderwijs
  • Situationele doelstellingen
  • Rollenspel
  • Nieuws analyse
  • Mini-onderzoek
  • Praktisch werk
  • Laboratorium werk
  • Teamwerk
  • Imitatieve prestaties
  • Veldwerk
  • Probleemidentificatie en oplossen
  • Onderzoek naar steeds belangrijker worden
  • Kritische analyse
  • Discussie / Debatten
  • Groepstaken
  • projecten
  • Probleemoplossende oefeningen
  • Case study
  • Literatuuroverzicht
  • Kritieke zelfevaluatie
  • Kritische peer-evaluatie
  • Relevant materiaalonderzoek van verschillende elektronische en op papier gebaseerde bronnen
  • Geschreven werkmethoden
  • essays
  • presentaties
  • Verbale, orale methoden

Kennis en begrip

Afgestudeerden zullen in staat zijn om:

  • Kennis van sociale, gezondheidszorg- en gedragswetenschappen;
  • Kennis van alle stadia van verpleeginterventie (preventie, diagnostiek, behandeling, revalidatie en paleatische interventie) en hun alternatieve versies;
  • De functies en verantwoordelijkheden van de verpleegkundige begrijpen, zijn / haar rol in het beleid, het systeem en de functies van gezondheidszorg en sociale zorg;
  • Kennis van hedendaagse medische technologieën en methoden;
  • Kennis van de onderzoeksprincipes die relevant zijn voor de doelsector;
  • Inzicht in de noodzaak om volledige, onbevooroordeelde en tijdige informatie aan de patiënt te bezorgen.
  • Inzicht in de impact van politieke en sociale contexten op de gezondheidszorg;

Kennis toepassen

Afgestudeerden zullen in staat zijn om:

  • de toestand van de patiënt beoordelen op basis van de situatieanalyse binnen professionele competentie en rechten, met name het vermogen om de behoeften van de patiënt te identificeren, risico-inschattingen en complicaties te maken en zorg te plannen en te leveren; vermogen om effectieve preventieve activiteiten goed te plannen, uit te voeren en af te leveren;
  • leiding geven aan het team en een effectief teamlid zijn;
  • argumenten beoordelen en op feiten gebaseerde beslissingen nemen;
  • verpleegkundige manipulaties uitvoeren;
  • veilig geneesmiddelen, geneesmiddelen en andere therapeutische middelen gebruiken;
  • op de juiste manier gebruik maken van sociale, gezondheidszorg- en gedragswetenschappen in de verpleegkunde;
  • medische dossiers, inclusief elektronische versies, bewaren met behulp van informatietechnologieën;
  • gebruik moderne medische technologieën en methoden;
  • bepleiten en respecteren van de waardigheid van de patiënt en vertrouwelijkheid bewaren;
  • plannen en uitvoeren van begeleid onderzoek dat relevant is voor verpleegkunde (case study, experiment, observatie); onderzoeksresultaten toepassen in praktische verpleegkunde.
  • ophalen, evalueren en gebruiken van accurate informatie in complexe contexten;

Oordelen vormen

Afgestudeerden zullen in staat zijn om:

  • het verzamelen, definiëren, synthetiseren en analyseren van gegevens en informatie die nodig zijn voor het oplossen van specifieke problemen met standaard- en specifieke methoden, het maken van evidence-based conclusies binnen professionele competentie;
  • de situaties analyseren die verband houden met verschillende ethische en medische / zorgvraagstukken;
  • analyseren van emergente beslissingen, situationele en thematische kwesties met betrekking tot alle gebieden van professionele activiteit;
  • gebruik maken van technologieën die nodig zijn voor relevante interventie op basis van de analyse van de situatie, enz.
  • demonstreren van effectieve kritiekvaardigheden bij het evalueren van omstandigheden om geschikte verpleegkundige interventie te bepalen;
  • de effecten bepalen van het zorgbeleid op de zorgverlening;
  • evalueer strategieën die worden gebruikt om samenwerking met patiënten en gezinnen te bevorderen;
  • evalueren van de impact van ICT op de zorgverlening en het beheer;
  • demonstreren uitdaging zorgverpleging zorg voor de dynamische sociale, culturele, juridische, politieke en economische factoren die van invloed zijn op de zorgverlening;

Communicatievaardigheden

Afgestudeerden zullen in staat zijn om:

  • mondeling communiceren in verschillende talen (waaronder Georgisch) aan beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg en medisch personeel van de informatie over de kwesties in verband met gezondheidszorg en verpleging; ontwerpen van geschreven documenten, presentaties maken en tegengestelde standpunten in het Engels geven;
  • zowel mondeling als schriftelijk, patiënten, familieleden en de samenleving in het algemeen, waaronder personen met communicatiestoornissen, informeren en opleiden;
  • communiceren van innovaties en vooruitgang met betrekking tot verpleegkundige competenties in gezondheid en welzijn, met behulp van informatie- en communicatietechnologieën, presentaties, internetbronnen;
  • Verspreiding van vorderingen en innovaties met betrekking tot verpleging in digitale en gedrukte bibliotheken, tijdschriften en internetbronnen.

Leer vaardigheden

Graduate zal in staat zijn om:

  • acceptatie van aan gezondheidszorg gerelateerde wetenschappelijke en technologische innovaties en voortdurende vernieuwing van kennis en vaardigheden;
  • op professionele problemen gebaseerde observatie- en behoeftenevaluatie identificeren en kwalificaties verbeteren, geschikte materialen verkrijgen en meertalige (waaronder Georgische) digitale en gedrukte bibliotheken, tijdschriften en internetbronnen gebruiken;
  • identificeer de behoeften aan een levenslange professionele ontwikkeling door het bijwonen van geschikte kortetermijn-, opfris- en certificaatcursussen of door voortgezette studies op postuniversitair niveau.

waarden

Graduate zal in staat zijn om:

  • vereisten van professionele, ethische en wettelijke codes (zowel lokaal als internationaal);
  • rechten van patiënten en medisch personeel;
  • noodzaak om de erkenning van nieuwe waarden te ondersteunen en te bevorderen op basis van analyse van de huidige situatie en herevaluatie van gevestigde professionele, ethische en wettelijke waarden;
  • de rechten van de proefpersoon bij een medisch onderzoek;
  • de noodzaak om culturele, persoonlijke, raciale, taalkundige, etnische, religieuze eigenaardigheden te respecteren.

Contactpersoon:

Contactpersoon:

Dhr. John Dastouri: j.dastouri @ UG .edu.ge

Dr. Bahman Moghimi: B.Moghimi @ UG .edu.ge

Laatst bijgewerkt op jul 2019

Over de school

The University of Georgia is a high-ranking, largest private educational institution located in Tbilisi, Georgia, which is member of many European educational agreements and integrated systems. The de ... Lees meer

The University of Georgia is a high-ranking, largest private educational institution located in Tbilisi, Georgia, which is member of many European educational agreements and integrated systems. The degrees are accredited worldwide especially in EU and US and has student and professor exchange programs with more than a 100 very-known universities and scientific institutions around the world. The university has a private school from kindergarten, primary and secondary school as certified Oxford schools' member and different fields from Bachelor degree, Master and PhD in different schools of Business and Economics, Technology and Engineering, Social Science, Health and Medicine and finally School of arts and humanities with almost 9000 students from Georgia and all around the world. Lees Minder