Bachelor of Arts in de medische pedagogiek

Algemeen

6 locaties beschikbaar

Beschrijving van opleiding

Innovatieve Opvoeders voor gezondheidswerkers zijn in de vraag. In de arbeidsgeneeskunde bachelor pedagogiek daarom voor te bereiden jongeren voor een carrière in de gezondheidszorg die je krijgt. Hiervoor moet u de volgende deskundigheid kan ook het enthousiasme over te brengen.

ath

toelatingseisen

  • Algemeen entree hoger onderwijs of een gelijkwaardige toegang tot de universiteit kwalificatie of toelating tot de universiteit voor gekwalificeerde professionals gem. § 63 ThürHG *
  • Bewijs van afgeronde beroepsopleiding in een gespecialiseerde beroep van de gezondheid en maatschappelijk werk of een vergelijkbare beroepskwalificatie
  • Een twee jaar werkervaring of een gelijkwaardige twee jaar als leraar in het beroepsonderwijs praktische opleiding op het moment van de Bachelor examen

*Volgens § 63 par. 3 van ThürHG ook open voor kandidaten in bepaalde uitzonderlijke gevallen, die niet hebben voltooid college toelating, maar beroepsopleiding aan een technisch gerelateerd veld en ten minste 3 jaar professionele ervaring in deze zijn.

worden goedgekeurd

  • Verpleegkundige (gezondheid en verpleging / in, pediatrische verpleegkundigen / in Caregiver / in)
  • Therapeutische beroepen (fysiotherapeut / in, ergotherapeut / in, logopedist / in, Motopäde / in, masseur / masseuse en de medische / r badmeester / in, Podotherapeuten / in, sport therapeut / in, Orthoptiker / in)
  • Verloskundigen en verloskundige verpleegkundige / in
  • Andere beroepen van de gezondheidszorg (MTLA, radioloog / MTAR, MTAF, VMTA, MTAO / OTA, Zytologieassistent / in, medisch assistenten / in, diëtist / in, Medisch / r and Dental / r assistent / r, paramedicus / in, paramedicus / in, tandtechnicus / in, farmaceutische-commercieel / r medewerkers / r, Pharmaceutical technici / r Assistent / in)
  • Sociale beroepen (home-based persoonlijke verzorging / in, opvoeder / in /, jeugd en huis opvoeder / in, Heilpädagoge / in

Plaatsing

Tijdens de achtste Semester, de opleiding Medical Education (B. A.) een leer stage (praktisch onderwijs in scholen) plaats. Het wordt uitgevoerd bij een erkende school van de gezondheidszorg gedragen en heeft een omtrek van 200 lessen (45 minuten). Als u al afgestudeerd, herkennen we de lespraktijk te willen. De studie periode daarna verkort tot 4 jaar of 8 semesters. Het onderwijs stage sluit succes van een leer-test die in een van onze partner scholen wordt uitgevoerd.

Details over het studiemodel

De studie is (deeltijds) aangeboden in part-time studie model. De tijd van de aanwezigheid op onze universiteit omvat 5 Block weekends per semester (elke donderdag tot en met maandag). Deze studie aan onze universiteit kan ideaal zijn met werk en thuis eisen eens.

semester in het buitenland

U kunt studeren met Erasmus + na het voltooien van het eerste studiejaar aan een Europese universiteit in een ander deelnemend land, om daar uw sociale en culturele vaardigheden uitbreiden en optimaliseren van uw kans op een baan. U vindt de academische systeem leert een buitenlandse universiteit goed weten hoe hun onderwijs- en leermethoden. De in het kader van een semester in het buitenland academische cursussen diensten kunnen dienovereenkomstig worden herkend.

Inhoud, de doelstellingen en het einde van de studie

In de studie cursus medisch onderwijs Je verwerft toegesneden vaardigheden te onderwijzen en leren situaties plannen van hoge kwaliteit, uit te voeren, te evalueren en de mensen in het onderwijs, training en opleiding voor te bereiden op patiëntgerichte beroep in de gezondheidszorg.

Onderwijs dat inspireert

Onderwijs, onderwijzen, te beoordelen en te adviseren, dit zijn slechts enkele belangrijke vaardigheden die onderscheiden leraren voor beroepen van de gezondheidszorg zijn. Daarom bieden wij u tijdens uw tijd opleidingen van het medisch onderwijs (B. A.) wetenschappelijk verantwoorde (evidence-based) medische expertise en moderne educatieve deskundigheid. Ons doel is om u te leiden tot een bekwame leraar voor beroepen van de gezondheidszorg, kan de medische problemen licht van nieuwe en veilige onderwijsmethoden en met enthousiasme te bemiddelen.

Bij ons krijg je een breed spectrum van vaardigheden die je succesvol kunt toepassen op vele vakgebieden van de gezondheidszorg of onderwijs later.

Modulaire opleiding structuur van het medisch onderwijs voor vaardigheidstraining

Job-specifieke competenties

In dit gebied van de bevoegdheden leer je belangrijke werk-gerelateerde capaciteitsopbouw, bijvoorbeeld. In de algemene psychologie en sociologie, op het gebied van gezondheidswerkers, en in de onderwijskunde Deze bases vormen naast je vooraf ingevulde beroepsopleiding in een veld van actie voor de gezondheidszorg de basis voor je studie aan onze universiteit.

geavanceerde kennis

Een focus ligt op de geavanceerde kennis, zoals het beroepsonderwijs, anatomie en fysiologie, biofysica, biochemie en farmacologie en de interne geneeskunde. Wij vertrouwen op het onderwijs, opleiding van uw verworven en kwalificaties en uit te breiden op basis van de huidige wetenschappelijke kennis.

Beheer en wetenschappelijke vaardigheden

Een ander aandachtspunt management en wetenschappelijke vaardigheden, zoals ondernemende actie in de gezondheidszorg en het onderwijs bedrijven, wetenschappelijk werk, kennis en ervaring in project- en procesmanagement en evidence-based medicine. Dit zorgt voor multidisciplinaire kennis en kunde, maar komt u in aanmerking voor speciale taken en activiteiten, zoals het beheer van een school voor de onafhankelijke instelling van zijn eigen onderwijs en opleidingsinstituut.

carrièremogelijkheden

Door het bestuderen van de geneeskunde opleiding aan onze faciliteit je het verwerven van een breed scala van verschillende vaardigheden die je succesvol kunt toepassen in de praktijk later in tal van beroepen op het gebied van gezondheidszorg en onderwijs - als docent, maar ook als een leider!

De kwalificatie-eisen voor leraren in opleiding en permanente educatie op scholen voor beroepsonderwijs voor de gezondheidszorg beroepen of Healthcare scholen zijn verschillend geregeld in de afzonderlijke provincies. Het Bologna-proces en de daarmee samenhangende ontwikkeling in het onderwijs hebben geleid tot dat in de komende jaren vooral leraren en bijpassende opleiding aan scholen voor beroepsonderwijs for Health Professions Scholen moeten de gezondheidszorg op te voeden.

In Bachelorstudiengang Geneeskunde Pedagogiek ook geavanceerde vaardigheden van de anatomie en fysiologie, interne geneeskunde, het beroepsonderwijs en didactiek, beheer en wetenschappelijke vaardigheden worden aangeleerd naast job-specifieke vaardigheden uit de psychologie en sociologie.

Deze vormen de basis voor een verantwoorde en succesvolle werk als docent in het middelbaar beroepsonderwijs voor de gezondheidszorg beroepen of Scholen in de gezondheidszorg.

Onze afgestudeerden werken momenteel in:

  • Training en voortgezette studies in de gezondheidszorg
  • Vakscholen voor Health Professions
  • Klinieken / verpleeghuizen / oefenfaciliteiten
  • Bedrijven van de gezondheidszorg en sociale diensten en
  • Instellingen voor gezondheidsbevordering

Voor verdere professionele ontwikkeling en loopbaanontwikkeling in de SRH Medical Education biedt College van Volksgezondheid Gera na de overname van de bacheloropleiding verdere graden van Master.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Unsere Hochschule ist mit über 900 Studierenden in 12 Bachelor- und Masterstudiengängen die einzige private, staatlich anerkannte und vom Wissenschaftsrat institutionell akkreditierte Hochschule im Fr ... Lees meer

Unsere Hochschule ist mit über 900 Studierenden in 12 Bachelor- und Masterstudiengängen die einzige private, staatlich anerkannte und vom Wissenschaftsrat institutionell akkreditierte Hochschule im Freistaat Thüringen. Lees Minder
Gera , Bonn , Stuttgart , Heidelberg , Karlsruhe , Düsseldorf + 5 Meer Minder