Bachelor of Science in de verpleegkunde

Algemeen

Beschrijving van opleiding

RAK College of Nursing (RAKCON)

RAK College of Nursing onder RAKMHSU ondersteunt de missie en visie van de universiteit.

RAK College of Nursing is een dynamische en evoluerende organisatie die competente professionele afgestudeerde verpleegkundigen voorbereidt op diverse zorgverlenings- en leiderschapsrollen.

RAK College of Nursing biedt verpleegbeurzen aan verdienstelijke studenten.

Filosofie van RAK College of Nursing

  • De verpleegkundige faculteit gelooft dat het doel van universitair verpleegkundig onderwijs is om professionele verpleegkundigen voor te bereiden waarvan de praktijk wordt geïnformeerd door theorie en onderzoek.
  • Onze filosofie is er een van actieve participatie met onze studenten en met het oefenen van verpleegkundigen in onze gemeenschap, regio en daarbuiten. We zijn toegewijd aan het verstrekken van een hoge kwaliteit van verpleegkundig onderwijs en aan de bevordering van verpleegkundige kennis en het beroep.
  • De filosofie van het niet-gegradueerde curriculum is geworteld in waarden van excellentie, diversiteit, gemeenschap, sociale rechtvaardigheid, integriteit en creativiteit. Voorbereiding op de verschillende rollen in de praktijk vereist kennis van de kunsten en wetenschappen, samen met inhoud en processen die fundamenteel zijn voor het vakgebied. Wij zijn een gemeenschap van studenten en wetenschappers - een gemeenschap die is opgezet in samenwerking met studenten.
  • De faculteit is van mening dat hun onderwijsstijl rekening moet houden met de uiteenlopende aard van hoe studenten leren. Uiteindelijk vereist verpleegkundig onderwijs een toewijding tot dienstverlening aan de gemeenschap, wetenschappelijk onderzoek, interdisciplinair en levenslang leren.

RAK College of Nursing biedt de volgende programma's aan:

Er zijn twee streams, A

Stroom A: BSN-opleiding:

Het vierjarige curriculum is ontworpen om kwaliteitsvol onderwijs in de verpleegkunde te bieden, dat vergelijkbaar is met internationale niveaus. Het zorgt er ook voor dat elke student wordt blootgesteld aan professionele kennis en praktijken door evidence-based leren en probleemoplossende benaderingen.

Dit programma is volledig geaccrediteerd door het ministerie van Onderwijs VAE.

Stroom B: RN-BSN Bridge-programma

Tweejarige Bachelor of Science in de verpleegkunde graad voltijd voor geregistreerde verpleegkundigen die een diploma in de verpleegkunde hebben afgerond en ook twee jaar klinische ervaring hebben.

Resultaten van het BSN-programma

Kennis: (A)

Na succesvolle afronding van het BSN-programma kan de afgestudeerde:

  • Beschrijf de basisterminologie, kernideeën, het erkennen van bronnen, de nauwkeurigheid, het rationele argument, de ontwikkeling van de vraagstelling.
  • Beschrijf de specifieke feiten, termen en basisprincipes met het vermogen om coherent te begrijpen, te interpreteren en uit te drukken.
  • Identificeer, beschrijf en gebruik de literatuur en taal van de discipline op de juiste manier.
  • Historische, sociale, juridische en ethische aspecten van de gezondheidszorg integreren in professionele verpleegkunde
  • Verklaar de basisconcepten van natuur en sociale wetenschappen die relevant zijn voor verpleegkunde.
  • Demonstreer de vaardigheden die geschikt zijn voor het onderwerp en laboratoriumvaardigheden en ook om duidelijk te articuleren
  • Aantonen van kritisch denken bij de beoordeling, planning en evaluatie van cliëntenzorg door de synthese en toepassing van gevalideerde kennis en theorieën uit de verpleegkunde, geesteswetenschappen en psychologische, sociale gezondheidswetenschappen

Vaardigheden: (B)

Na succesvolle afronding van het BSN-programma kan de afgestudeerde:

  • Aantonen van het vermogen om therapeutische relaties met cliënten aan te gaan, te onderhouden en te beëindigen.
  • Implementeer verpleegkundige processen om de gezondheid van individuen, families, groepen en gemeenschappen te bevorderen, te behouden en te herstellen.
  • Formuleer een klinische beoordeling die is gebaseerd op kritisch onderzoek en analytisch redeneren.
  • Aantonen van het vermogen om met cognitieve complexiteit om te gaan, kennis en vaardigheden toe te passen in nieuwe situaties.
  • Pas creatieve oplossingen / benaderingen toe op het klinische gebied.
  • Pas op onderzoek gebaseerde kennis en ervaring toe om te reflecteren op de praktijk
  • Beoordelen, plannen, implementeren en evalueren van een zorgprogramma met de cliënten en het interprofessionele gezondheidszorgteam.
  • Toon leiderschap en begincompetenties bij het beheren van het zorgteam, het beheren van middelen en het coördineren van de gezondheidszorg.
  • Aantonen van effectieve vaardigheden in de gezondheidszorg om gedrags- en attitudeveranderingen bij patiënten en andere leden van het gezondheidszorgteam te bevorderen.

Competentie: (C)

Na succesvolle afronding van het BSN-programma kan de afgestudeerde:

Autonomie en verantwoordelijkheid: (C1)
  • Werk zowel zelfstandig als onderdeel van een team in verschillende contexten
  • Neem en verdedig posities om creatieve oplossingen voor problemen te formuleren
  • Verantwoordelijkheid nemen voor eigen leren, zowel onafhankelijk als samenwerkend.
  • Gebruik kritisch denken als basis voor het identificeren van de gezondheidsgerelateerde behoeften van individuen, families en gemeenschappen.
  • Integreer ethische, wettelijke en economische verantwoording in professionele verpleegkundige praktijken.
  • Neem deel aan activiteiten om de ontwikkeling van het beroep van verpleegkundige te bevorderen.
Zelfontwikkeling: (C2)
  • Verantwoordelijkheid nemen voor zijn / haar eigen toekomstige leerbehoeften in nieuwe situaties.
  • Leer van ervaringen opgedaan in verschillende contexten en neem nieuwe kennis en vaardigheden op in hun praktijk.
  • Audit zijn / haar eigen vaardigheden, analyses en volg persoonlijke ontwikkeling.
  • Waardeer het ideaal van levenslang leren om excellentie in de verpleegkundige praktijk te ondersteunen.
Rol in context: (C3)
  • Laat professionele kenmerken zien die relevant zijn voor hun rol.
  • Een persoonlijk standpunt verwoorden in de context van respect voor de opvattingen van anderen.
  • Stel teamdoelstellingen en neem verantwoordelijkheid voor teamprestaties op de werkplek.
  • Communiceer met professionele collega's in verschillende omgevingen.
  • Demonstreer het vermogen om meerdere perspectieven te begrijpen en effectieve acties te formuleren.

RN-BSN Programma-resultaten

Kennis: (A)

Na succesvolle afronding van het RN-BSN Bridge-programma zal de afgestudeerde in staat zijn om:

  • Synthetiseer huidige kennis uit de verpleegkunde, geesteswetenschappen, sociale en natuurwetenschappen in de verpleegkundige praktijk.
  • Gebruik kritische denkvaardigheden om uitgebreide verpleegkundige zorg te bieden.
  • Gebruik onderwijs- en leerprocessen om de gezondheid te bevorderen en te behouden.
  • Neem wetenschappelijk onderbouwde bevindingen uit verpleegkundig en gezondheidsgerelateerd onderzoek op om de gezondheidsresultaten te verbeteren.
  • Onderzoek de impact van sociale, economische, juridische en politieke factoren op verpleegkunde en het gezondheidszorgsysteem.

Vaardigheden: (B)

Na succesvolle afronding van het RN-BSN Bridge-programma zal de afgestudeerde in staat zijn om:

  • Pas eerder aangeleerde vaardigheden toe en voer technische procedures veilig en nauwkeurig uit.
  • Toon voldoende vaardigheden in het aanbieden van uitgebreide verpleegkundige zorg aan de cliënt met behulp van het verpleegkundig zorgproces.
  • Integreer effectieve communicatievaardigheden die consistent zijn met de rollen van de professionele verpleegkundige.
  • Organiseren van gezondheidsvoorlichtingsprogramma's in de ziekenhuis- en gemeenschapsomgeving.
  • Pas leiderschaps-, management- en leertheorieën toe om de ontwikkeling van verpleegkundigen in de diverse context van zorgverlening te verbeteren.
  • Coördineer de levering van uitgebreide gezondheidszorg door leiderschap te tonen in samenwerking met andere disciplines.
  • Integreer hedendaagse technologie in de verpleegkundige praktijk.
  • Pas op onderzoek gebaseerde kennis en ervaring toe om te reflecteren op de praktijk.
  • Toon de beginvaardigheid van een leraar in de klas aan.

Competentie: (C)

Na succesvolle afronding van het RN-BSN Bridge-programma kunnen afgestudeerden:

Autonomie en verantwoordelijkheid: (C1)
  • Model medelevend zorgzaam, cultureel competent gedrag bij het leveren van uitgebreide verpleegkundige zorg.
  • Een persoonlijk standpunt verwoorden in de context van respect voor de opvattingen van anderen.
  • Verantwoordelijkheid nemen voor eigen leren, zowel onafhankelijk als samenwerkend.
  • Creëer een veilige zorgomgeving die resulteert in hoogwaardige klantresultaten.
Zelfontwikkeling: (C2)
  • Audit eigen vaardigheden, analyseer en volg persoonlijke ontwikkeling.
  • Toon een engagement voor levenslang leren en professionele ontwikkeling.
Rol in context: (C3)
  • Praktijk binnen de ethische, wettelijke en regelgevende kaders van verpleging en normen van beroepspraktijk, waaruit de verantwoording voor verpleging blijkt.
  • Neem deel aan veilige verpleegkundige praktijken die kwaliteitsvolle klinische preventie en volksgezondheidsactiviteiten ondersteunen.

Toelatingscriteria voor BSN

  • Een totaal van 70% in de graad 12 wetenschapsstroom / geavanceerde stroom van VAE GSEC van het ministerie van Onderwijs. De voorkeur bij toelating zal worden gegeven aan mensen met hoge scores in de biologie en scheikunde / natuurkunde.
  • Abu Dhabi Education Council-studenten moeten op dezelfde manier een totaal van 70% hebben. De voorkeur bij toelating zal worden gegeven aan mensen met hoge scores in Advanced Biology (niveau 3) en Advanced Chemistry (niveau 3).
  • Voor B.Pharm

Toelatingscriteria voor het RN-BSN bridge-programma

Minimale geschiktheid voor het RN-BSN Bridge-programma:

Aangezien geregistreerde verpleegkundigen die werkzaam zijn in de VAE houder zijn van een universitair diploma / diploma in verpleegkunde van geaccrediteerde verpleegcolleges, om aan het RN-BSN Bridge-programma deel te nemen, moet aan de volgende toelatingsvoorwaarden worden voldaan:

  • De geregistreerde verpleegkundige moet de Associate Degree / Diploma in Nursing van 3 jaar hebben behaald aan een erkende school voor verpleegkundigen met een totaal van minimaal 65% -70% (door 1% van het krediet toe te voegen voor elk jaar ervaring tot een maximum van 5% krediet).

De volgende documenten moeten worden ingediend om aan toelatingseisen te voldoen:

  • RN-licentie uit het land van herkomst.
  • Moet cijfer 12 / middelbare school afgerond en geattesteerd merkenblad produceren en gelijkwaardigheid voor hetzelfde verkrijgen van het ministerie van Onderwijs (MOE, VAE) Twee tot 6 jaar klinische werkervaring in ziekenhuis / buurthuis na voltooiing van Associate Graden / Diploma in Verpleegkunde afhankelijk van verzamelde merktekens
  • TOEFL geslaagd met een minimum van 500 punten (op papier) of IELTS met een score van 5,0 of EmSAT bereiken - Engels score van 1100 - 1225.
  • Had gelijkwaardigheidsattest van het ministerie van Onderwijs (MOE) moeten behalen voor het 3-jarige diploma in verpleegkunde / Associate Degree.
  • Moet de volgende basisvoorwaardencursussen in de Associate Degree / Diploma in Nursing hebben voltooid.

Algemene onderwijscursussen: Engels, wiskunde, scheikunde, natuurkunde.

Cursussen geesteswetenschappen en sociale wetenschappen: inleiding tot de psychologie; Microbiologie; Pathologie; Anatomie en fysiologie - 1

Verpleegkundige cursussen: Fundamentals of Nursing, Pharmacology in Nursing, Medical-Surgery Nursing - 1

Toelatingscriteria voor het conversieprogramma leidend tot BSN:

Conversieprogramma leidend tot BSN:

  • De Pathway van inschrijving voor het conversieprogramma, wat leidt tot toelating tot het BSN-programma op RAKMHSU. Op basis van de overeenkomst ondertekend door het ministerie van Volksgezondheid
  • Alle andere nationaliteiten uit de kunststroom die willen deelnemen aan het conversieprogramma moeten AED 13.000 kwijtschelden nadat ze aan de toelatingsvoorwaarden hebben voldaan.
  • De duur van het conversieprogramma is 16 weken. Bij het behalen van het Conversion Program met een GPA van 2 en bij het voldoen aan de Engelse taalvereisten (IELTS met een score van 5 of TOEFL papieren test met een score van 500), behalen EmSAT-Engelse score van 1100 - 1225 in aanmerking komen voor toelating tot de opleiding Bachelor of Science in de verpleegkunde (BSN).

Opmerking: VAE-onderdanen uit de Advanced / Science-stream die aan alle vereisten voor het BSN-programma van RAK MHSU voldoen, kunnen MOH rechtstreeks benaderen voor sponsoring.

Laatst bijgewerkt op jan 2020

Over de school

RAKMHSU is the First Comprehensive Health Sciences University in UAE under the patronage of His Highness Sheikh Saud Bin Saqr Al Qasimi, Ruler of Ras Al Khaimah and Supreme Council Member, United Arab ... Lees meer

RAKMHSU is the First Comprehensive Health Sciences University in UAE under the patronage of His Highness Sheikh Saud Bin Saqr Al Qasimi, Ruler of Ras Al Khaimah and Supreme Council Member, United Arab Emirates. With the continued unstinted support from His Highness, RAKMHSU is marching forward as per its Vision, Mission, Goals, and Objectives. Now, RAKMHSU is fully owned and managed by the Government of Ras Al Khaimah. Further, all the programs have been fully accredited by the Commission for Academic Accreditation under the Ministry of Higher Education & Scientific Research. RAKMHSU is known for its absolutely honest and transparent administration, focusing on professionalism and issue-based functioning. Lees Minder
North Ras Al Khaimah