Diploma van geestelijke gezondheid

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Beschrijving van de cursus

Deze kwalificatie weerspiegelt de rol van werknemers die diensten verlenen aan cliënten met betrekking tot psychische problemen. Ze kunnen counseling, doorverwijzing, belangenbehartiging en educatie / gezondheidsbevordering bieden. Deze werknemers moeten beschikken over gespecialiseerde kennis, vaardigheden en competenties op hoog niveau, vooral met betrekking tot wetten die van invloed zijn op mensen met psychische problemen, het scala aan beschikbare diensten en gezondheidskwesties die verband houden met geestelijke gezondheid.

Werknemers op dit gebied zullen vroege interventie- en gezondheidsbevorderingsprogramma's uitvoeren en onderzoek doen en bewijsmateriaal toepassen op hun praktijk. Ze zullen ook de vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om te pleiten voor mensen met complexe, naast elkaar bestaande problemen op het gebied van geestelijke gezondheid, drugs en alcohol.

Om deze kwalificatie te behalen, moet de kandidaat ten minste 160 uur stage hebben voltooid, zoals beschreven in de Beoordelingsvereisten voor competentie-eenheden.

Beroepstitels

  • Community Rehabilitation and Support Worker
  • Welzijnsondersteunende werknemer
  • Community Rehabilitation Worker
  • Community Support Worker
  • Ondersteuning voor geestelijke gezondheidszorg
  • Geestelijke gezondheid Outreach-werknemer

Wat je zult leren

Deze cursus biedt u de belangrijkste vaardigheden die nodig zijn om als Community Services-specialist te presteren, in een reeks functies en functies op basis van community-services. Je kunt je specialiseren in case management, sociale huisvesting of statutair

  • begeleiding
  • doorverwijzing
  • belangenbehartiging en onderwijs / gezondheid
  • promotie diensten
  • wetten die van invloed zijn op klanten
  • een reeks services beschikbaar
  • gezondheidsproblemen gerelateerd aan geestelijke gezondheid

Cursus structuur

Er zijn 20 eenheden die moeten worden voltooid in deze kwalificatie - 15 kern- en 5 keuzevakken in overeenstemming met de verpakkingsregels.

Core Units

  • CHCADV005 Bied systemen voor belangenbehartiging van systemen
  • CHCDIV001 Werken met diverse mensen
  • CHCDIV002 Bevorder culturele veiligheid in Aboriginal en / of Torres Strait Islander
  • CHCMHS002 Creëer zelf-gerichte herstelrelaties
  • CHCMHS003 Op herstel gerichte geestelijke gezondheidsdiensten aanbieden
  • CHCMHS004 Werk samen met het zorgnetwerk en andere diensten
  • CHCMHS005 Bied diensten aan mensen met gelijktijdige psychische gezondheid en alcohol- en andere drugsproblemen
  • CHCMHS009 Biedt programma's voor vroegtijdige interventie, gezondheidspreventie en promotie
  • CHCMHS010 Op herstel gerichte benaderingen van complexiteit implementeren
  • CHCMHS010 Op herstel gerichte benaderingen van complexiteit implementeren
  • CHCMHS011 Beoordeel en bevorder sociaal, emotioneel en fysiek welzijn
  • CHCMHS012 Bied ondersteuning bij het ontwikkelen van welzijnsplannen en geavanceerde richtlijnen
  • CHCMHS013 Implementeer trauma-geïnformeerde zorg
  • CHCPOL003 Onderzoek en pas bewijs toe om te oefenen
  • CHCPRP003 Reflecteer op en verbeter de eigen professionele praktijk
  • HLTWHS004 Gezondheid en veiligheid van werk beheren

Keuzemogelijkheden

  • CHCAOD001 Werk in een context van alcohol en drugs
  • HLTAAP001 Herken gezonde lichaamssystemen
  • CHCCCS017 Ondersteuning voor verlies en verdriet bieden
  • HLTHPS006 Cliënten helpen met medicatie
  • CHCPRP001 Ontwikkel en onderhoud netwerken en samenwerkingsverbanden

Erkenning van voorafgaand leren

  • We begrijpen dat u mogelijk al over veel vaardigheden en expertisegebieden beschikt die u op verschillende manieren hebt verkregen en deze worden erkend via ons Recognition of Prior Learning (RPL) -proces.
  • Voor deze cursus hebben we een RPL-toepassingspakket ontwikkeld.
  • Het studentenhandboek geeft meer informatie over ons RPL-proces. U kunt ook contact opnemen met een inschrijvingsconsulent om uw RPL-opties te bespreken.

Cursusduur

  • De duur van de cursus is 78 weken voor internationale studenten , inclusief pauzes en vakanties, die minstens 20 uur van face to face-studie per week moeten voltooien of 20 uur per week moeten deelnemen. Internationale studenten volgen drie dagen per week lessen om aan deze vereiste te voldoen en voltooien 54 weken van daadwerkelijke studie. Deze studiemethode is opgezet met een traditionele academische structuur van 6 termen van elk 9 weken.
  • Binnenlandse studenten hebben tot 52 weken de tijd om het programma via e-learning af te ronden, als geassisteerd leren op eigen tempo. Binnenlandse studenten werken tot een vast aantal studie-uren per week en houden zich niet aan de traditionele academische structuur van vaste voorwaarden of aan het respecteren van pauzes en feestdagen.

Internationale studenten toelatingseisen

  • Jaar 12 (HSC); of een gelijkwaardige kwalificatie / s;
  • Academische IELTS 5,5 algemeen, niet minder dan 5,0 in elke band, of bovenste tussenvorm, of
  • EAP van goedgekeurd ELICOS / ESL-centrum en
  • 18 jaar of ouder.

Binnenlandse studenten Toelatingseisen

  • Voor alle kosten voor binnenlandse dienststudenten moet je jaar 12 in een Australisch secundair college of een AQTF-kwalificatieniveau IV-niveau of hoger hebben voltooid om de basisvaardigheden, waaronder taal, alfabetiseringsvermogen en rekenvaardigheid (LLN), aan te tonen om succesvol te kunnen zijn voltooi dit programma.
  • Kandidaten die niet over de bovenstaande kwalificaties beschikken, moeten een ACSF-beoordeling op LLN uitvoeren bij Learning (ACSF Level 3), lezen (ACSF Level 3), schrijven (ACSF Level 3), mondelinge communicatie (ACSF Level 4) en rekenen (ACSF Level 3).
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

INT Nurse Training Pty Ltd was built on the passion of its CEO and founder, Mrs Sarita Mudaliar (RN) and her desire to produce professional, highly skilled and quality trained nursing staff for the he ... Lees meer

INT Nurse Training Pty Ltd was built on the passion of its CEO and founder, Mrs Sarita Mudaliar (RN) and her desire to produce professional, highly skilled and quality trained nursing staff for the health and care sectors in our community. The desire extends to a vision for those graduates to become long-term, enduring professionals, with a career in nursing and a pathway to higher level study, including Nursing Registration. INT Nurse Training will strive to be recognised as a leader of quality education in the health and care sectors, who keep patient-centred care and the health of society at the forefront of its values. Lees Minder