Een jaar I MSc Psychological Medicine / Mental Health

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Bezoek de website van het programma

Wetenschappelijke basis voor ervaren professionals | zonder een eerste universitaire graad

Holistisch, wetenschappelijk en evidence-based, goed onderbouwd masterprogramma voor ervaren professionals in de gezondheidszorg. Voor geïnteresseerden die uitgebreide professionele ervaring en leiderschapsverantwoordelijkheid hebben en hun praktische activiteiten van een wetenschappelijke basis willen voorzien.

Ontwikkeling van sleutelcompetenties | Master's degree door afstandsonderwijs

Systematische uitbreiding van reeds bestaande professionele competenties en hun basis door het begrijpen van theoretische, praktijkrelevante inhoud en methoden met een nadruk op klassieke en hedendaagse inzichten en benaderingen in de psychologische geneeskunde. Gebruik van moderne communicatiemedia in een formaat voor afstandsonderwijs.

Trends en onderzoeksthema's van de toekomst | Psychologische geneeskunde

Omgaan met huidig onderzoek en diepgaande onderwerpen nadat de vereiste medische basiskennis is verworven. Kritisch denken en de wetenschappelijke basis maken bewust gebruik en verdere ontwikkeling van kennis en vaardigheden mogelijk, evenals het verwerven van nieuwe perspectieven.

128154_09.jpg

Voor wie is dit masterprogramma ontworpen?

Het masterprogramma is bedoeld voor huidige en toekomstige professionals in de gezondheidszorg. Dit omvat artsen, verpleegkundigen, paramedisch personeel, alternatieve zorgaanbieders, psychologen, farmacologen, maatschappelijk werkers, zorgverleners en aspirant-studenten uit gerelateerde disciplines.

Leren van het concept van het programma voor afstandsonderwijs

Hoge praktische relevantie Innovatief afstandsonderwijs | Individuele en competente studentenondersteuning Geen fysieke aanwezigheid

Het leerconcept van MSc Psychological Medicine

De combinatie van begeleide zelfstudie, individuele studentondersteuning en e-learningeenheden biedt studenten de mogelijkheid om onafhankelijk van tijd en plaats te leren, gericht op hun eigen professionele behoeften en behoeften.

Het gebruik van moderne e-learningcomponenten garandeert studenten interactief leren en een duidelijke presentatie en bespreking van abstracte inhoud. Interactieve webinars en discussies in virtuele ruimte bevorderen de integratie van theoretische principes en methoden in de professionele praktijk. Het gebruik van een virtuele zelfstudie in de vorm van een online leerplatform maakt flexibele en netwerkachtige kennisoverdracht mogelijk, die optimaal kan worden gevarieerd en aangepast aan individuele leerbehoeften en vooruitgang.

Het aanbieden van opnames van alle interactieve live-aanbiedingen zoals Webinars of Online Lectures evenals al het leermateriaal in elektronische vorm vergemakkelijkt kennisbeheer en asynchroon leren voor studenten in een leergroep met verschillende professionele voorwaarden en vrijheid. Dit betekent bovendien eenvoudiger en tijd- en locatieonafhankelijke documentatie en herhaling van onderwijsinhoud.

128155_01.jpg

Hoofdprogramma Focus

De inhoud en structuur van het masterprogramma ondersteunen een evidence-based begrip van psychologische geneeskunde. Beginnend bij de inleiding tot de basisprincipes van het programma, worden de inhoud en competenties van de psychologische geneeskunde systematisch meegedeeld, waarbij opeenvolgende modules analytisch aansluiten bij de kennis verworven in de vorige module, zodat ze kunnen worden geïntegreerd voor het begrijpen van de volgende module.

Afhankelijk van professionele vereisten en verantwoordelijkheidsgebieden ontwikkelen studenten een solide theoretische basis en bijbehorende vaardigheden op het gebied van psychologische geneeskunde.

Aandachtsgebieden

De inhoud van het eenjarige masterprogramma is gebaseerd op de volgende zes aandachtspunten:

  • Grondslagen van wetenschappelijk werken
    • Basics
    • Evidence-based medicine psychologische interventies
    • Kritisch denken / evalueren
  • Inleiding tot geestelijke gezondheid
  • Geestelijke gezondheidsproblemen
  • Internationale conventies van psychische aandoeningen (DSM V / ICD 10)
  • Wet, wettelijke kaders
  • Psychologische interventies voor geestelijke gezondheid
  • Perspectieven op psychologisch welzijn
  • Psychotherapeutische benaderingen
  • Geallieerde benaderingen
  • Neuroscience
  • Medische basis
  • Farmacologische psychiatrische behandeling
  • Genetica
  • Voeding
  • Medische basis
  • Nutritionele effecten en geestelijke gezondheid
  • Hedendaagse bevindingen, diagnostiek en therapie
  • hormonale
  • Hormoonsysteem
  • Immuunsysteem
  • Hedendaagse bevindingen, diagnostiek en therapie

Trainingsfocus van het masterprogramma "MSc Psychological Medicine / Mental Health"

128153_pitakia.png

128165_04.jpg

Toelatingseisen

Eerste graad (minimaal bachelor) van een erkende Duitse of vergelijkbare andere buitenlandse universiteit en minimaal een jaar werkervaring

of

het equivalent van de eerste universitaire opleiding wordt beschouwd als een voltooide, gekwalificeerde beroepsopleiding en ten minste zes jaar relevante beroepservaring (waarvan ten minste één jaar ervaring met management of projectmanagement).

Bovendien zijn de volgende aanvullende kwalificaties welkom:

  • Kennis op het gebied van gezondheidszorg; dit omvat huidige en / of toekomstige artsen,
  • verpleegsters,
  • paramedisch personeel,
  • alternatieve zorgaanbieders
  • psychologen,
  • farmacologen,
  • maatschappelijk werkers,
  • verzorgers,
  • en aspirant-studenten uit bijbehorende disciplines.

Alle geïnteresseerden, al dan niet met een eerste graad, hebben een telefoongesprek van 20 minuten om hun geschiktheid voor dit masterprogramma te controleren. Als je geen eerste universitaire opleiding hebt, moet je een schriftelijke toelatingsproef en een toelatingsexamen per telefoon afleggen.

Engelse Taalvereisten

Gecertificeerde minimale toelatingseisen voor postdoctorale onderwezen cursussen: studenten moeten het bewijs leveren van Engelse taalvaardigheden aangetoond door:

  • niveau 3 communicatie sleutelvaardigheden eenheid, of
  • IELTS-test op band 6.0 of hoger met een minimale score van 5,5 in elk onderdeel, of
  • Pearson PTE van 53 of meer in elk onderdeel van de test, of gelijkwaardig, of
  • een voldoende voor de Engelse taaltoets van de universiteit, of
  • TOEFL-kwalificatie Engels B1, of
  • alleen voor internationale studenten: equivalent zoals beoordeeld door de bevoegde toelating officier in overeenstemming met het advies van het International Office van de Universiteit

Aanvragers die woonachtig zijn buiten het VK, voor wie Engels niet de eerste taal is, moeten normaal gesproken de vereiste Engelse taalkwalificatie hebben behaald uiterlijk twee jaar vóór binnenkomst.

Selectie proces

Het selectieproces is gebaseerd op de volgorde waarin aanvragen worden ontvangen, rekening houdend met kwalitatieve criteria en de uitkomst van het telefonische interview.

Laatst bijgewerkt op jan 2020

Over de school

The ALP Akademisches Lehrinstitut für Psychologie GmbH offers modern, creative and innovative distance learning courses and further education in the field of psychology. And this for more than 14 year ... Lees meer

The ALP Akademisches Lehrinstitut für Psychologie GmbH offers modern, creative and innovative distance learning courses and further education in the field of psychology. And this for more than 14 years. Online Master's programs with practical relevance and skilful didactics. Exciting, scientific and practice-oriented at the same time. In exceptional cases, professionals have the opportunity to be admitted to the Master's programmes without a first degree (without a Bachelor's degree). Lees Minder