Eerste training van osteopaat

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het curriculum

De voorbereidende opleiding voor een osteopaat volgt het tijdschema voor het hoger onderwijs. Elke cyclus omvat regelmatige beoordelingen van kennisverwerving. De training voldoet aan de WHO-normen (Wereldgezondheidsorganisatie) en Europese normen.

Lesmethoden

ESO heeft een eerste klas technisch platform. Auditoria, amfitheaters, klaslokalen en laboratoria, toegepaste onderzoekseenheid en geautomatiseerd documentatiecentrum, geïntegreerde osteopathische kliniek vormen een set materiële hulpbronnen van meer dan 5000 vierkante meter.

Programma en cursussen

ESO Parijs is een school voor osteopathie anders dan anderen. De school is toegankelijk voor iedereen, ongeacht de sector of het baccalaureaat.

Integratie van initiële training is mogelijk in klassieke toelating voor afgestudeerden van de middelbare school, evenals in parallelle toelating voor gezondheidswerkers of medische studenten die zich willen heroriënteren. Afhankelijk van het profiel zijn de aangeboden cursussen verschillend en aangepast aan de behoeften van elke cursus.

De initiële opleiding tot osteopaat is voor houders van een bacheloropleiding of gelijkwaardig. De training vindt plaats in twee cycli verspreid over vijf jaar training, waarna studenten een door de staat erkende graad van osteopaat (RNCP niveau I, lade 5) behalen. Hieronder staan de programma's van elk jaar.

1 cyclus programma

Het curriculum van de 1stecyclus wordt gespreid over drie jaar, in 2900 uur naar de fundamenten van het menselijk leren, medische en filosofische Gezondheidswetenschappen toegepast op osteopathie. Doel: de kennis integreren die nodig is voor het begrip en de verkenning van het menselijk lichaam.

1e jaar

1 - Basiswetenschappen

  • 1.1: Celbiologie
  • 1.3: Histologie - Embryologie - Genetica
  • 1.4: Biofysica en biomechanica
  • 1.5: Anatomie en algemene fysiologie
  • 1.6: Anatomie en fysiologie van het zenuwstelsel
  • 1.7: Anatomie en fysiologie van het bewegingsapparaat
  • 1.8: Anatomie en fysiologie van het cardiovasculaire en ademhalingssysteem
  • 1.9: Anatomie en fysiologie van de spijsvertering, endocriene, urogenitale systemen
  • 1.10: Anatomie en fysiologie van integumentaire en sensorische systemen

4 - Osteopathie: grondslagen en modellen

  • 4.1: De conceptuele modellen van osteopathie

5 - Osteopathische praktijk

  • 5.1: Palpatoire anatomie
  • 5.2: Osteopathische palpatie
  • 5.5: Leren diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - onderste appendiculaire regio
  • 5.6: Leren van diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Lombi-bekken-abdominale regio
  • 5.8: Leren van diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Upper Appendicular Region
  • 5.9: Leren diagnostische hulpmiddelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Cervico-cefalisch gebied

6 - Werkmethoden en hulpmiddelen

  • 6.4: Methodologie van schriftelijke en mondelinge communicatie - werkmethoden

Klinische praktijktraining

Ontwerp en bouw een osteopathisch interventieproject

2de jaar

1 - Basiswetenschappen

  • 1.2: Hematologie - Immunologie
  • 1.4: Biofysica en biomechanica
  • 1.6: Anatomie en fysiologie van het zenuwstelsel
  • 1.7: Anatomie en fysiologie van het bewegingsapparaat
  • 1.8: Anatomie en fysiologie van het cardiovasculaire en ademhalingssysteem
  • 1.9: Anatomie en fysiologie van de spijsvertering, endocriene, urogenitale systemen

2 - Semiologie van veranderingen in gezondheidstoestand

  • 2.3: Infectiologie
  • 2.5: Semiologie van aandoeningen van het bewegingsapparaat
  • 2.6: Semiologie van hart- en vaatziekten

3 - Menswetenschappen, sociale wetenschappen, management

  • 3.1: Psychologie en psychosomatisch

4 - Osteopathie: grondslagen en modellen

  • 4.2: De basis voor osteopathische diagnoses en behandelingen
  • 4.3: Osteopathisch redeneren en klinische benadering

5 - Osteopathische praktijk

  • 5.1: Palpatoire anatomie
  • 5.2: Osteopathische palpatie
  • 5.3: Methoden en middelen voor de diagnose van kansen
  • 5.6: Leren van diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Lombi-bekken-abdominale regio
  • 5.7: Leren van diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Thoraco-scapulaire regio
  • 5.8: Leren van diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Upper Appendicular Region
  • 5.9: Leren diagnostische hulpmiddelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Cervico-cefalisch gebied
  • 5.12: Gebaren en spoedeisende hulp

Klinische praktijktraining

Derde jaar

1 - Basiswetenschappen

  • 1.6: Anatomie en fysiologie van het zenuwstelsel

2 - Semiologie van veranderingen in gezondheidstoestand

  • 2.2: Paraklinische onderzoeken
  • 2.4: Semiologie van ziekten van het zenuwstelsel
  • 2.5: Semiologie van aandoeningen van het bewegingsapparaat
  • 2.7: Semiologie van ziekten van de spijsvertering en endocriene systemen
  • 2.8: Semiologie van ziekten van het urogenitaal stelsel
  • 2.15: Pijn

3 - Menswetenschappen, sociale wetenschappen, management

  • 3.1: Psychologie en psychosomatisch
  • 3.2: Algemene sociologie en gezondheidssociologie
  • 3.3: Volksgezondheid

4 - Osteopathie: grondslagen en modellen

  • 4.3: Osteopathisch redeneren en klinische benadering

5 - Osteopathische praktijk

  • 5.3: Methoden en middelen voor de diagnose van kansen
  • 5.4: Implementatie van diagnostische technieken en tests in verschillende situaties
  • 5.5: Leren diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - onderste appendiculaire regio
  • 5.6: Leren van diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Lombi-bekken-abdominale regio
  • 5.7: Leren van diagnostische middelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Thoraco-scapulaire regio
  • 5.9: Leren diagnostische hulpmiddelen, osteopathische behandelingen en geschikte technieken - Cervico-cefalisch gebied
  • 5.10: Relatie en communicatie in een context van osteopathische interventie
  • 5.11: Diagnose van kansen: gedrag in overleg

6 - Werkmethoden en hulpmiddelen

  • 6.1: Methodologie van documentair onderzoek en artikelanalyse
  • 6.5: Wetenschappelijk en professioneel Engels

7 - Ontwikkeling van vaardigheden

  • 7.3: Voer een osteopathische interventie uit en leid een relatie in een context van osteopathische interventie

Klinische praktijktraining

2 cyclus programma

Toegang tot de 2- cyclus is gereserveerd voor studenten die einde van 1 cyclus- onderwijseenheden hebben . Het 2- cyclusprogramma is gespreid over 2 jaar, iets meer dan 1.900 uur.

1e jaar

2 - Semiologie van veranderingen in gezondheidstoestand

  • 2.1: Algemene farmacologie
  • 2.2: Paraklinische onderzoeken
  • 2.4: Semiologie van ziekten van het zenuwstelsel
  • 2.9: Semiologie van aandoeningen van integumentaire en sensorische systemen
  • 2.10: Semiologie van ziekten van het immuunsysteem en hematologische systemen
  • 2.11: Semiologie van psychiatrische aandoeningen
  • 2.12: Semiologie van pediatrische aandoeningen

3 - Humane wetenschappen, sociale wetenschappen, management en recht

  • 3.1: Psychologie en psychosomatisch

4 - Osteopathie: grondslagen en modellen

  • 4.3: Osteopathisch redeneren en klinische benadering

5 - Osteopathische praktijk

  • 5.4: Implementatie van diagnostische technieken en tests in verschillende situaties
  • 5.11: Diagnose van kansen: gedrag in overleg

6 - Werkmethoden en hulpmiddelen

  • 6.2: Osteopathische onderzoeks- en evaluatiemethoden
  • 6.5: Wetenschappelijk en professioneel Engels

7 - Ontwikkeling van de vaardigheden van de osteopaat

  • 7.1: Evalueer een situatie en ontwikkel een osteopathische diagnose
  • 7.2: Ontwerp en uitvoering van een osteopathisch interventieproject

Klinische praktijktraining

2de jaar

2 - Semiologie van veranderingen in gezondheidstoestand

  • 2.13: Semiologie van geriatrische infecties
  • 2.14: Semiologie van de affecties van de atleet
  • 2.16: Dieetleer en voeding

3 - Humane wetenschappen, sociale wetenschappen, management en recht

  • 3.4: Wetgeving
  • 3.5: Ethiek en ethiek
  • 3.6: Management

6 - Werkmethoden en hulpmiddelen

  • 6.3: Analyse van de beroepspraktijk
  • 6.5: Wetenschappelijk en professioneel Engels

7 - Ontwikkeling van vaardigheden

  • 7.4: Analyseer en evolueer uw professionele praktijk
  • 7.5: Bereid een professionele installatie voor

Klinische praktijktraining

geheugen

Laatst bijgewerkt op Juli 2019

Over de school

L’École Supérieure d’Ostéopathie naît en avril 1990 à l’initiative de son actuel Président & Directeur d’Études Roger CAPOROSSI, ostéopathe diplômé de la Société d’Enseignement, d’Études & de ... Lees meer

L’École Supérieure d’Ostéopathie naît en avril 1990 à l’initiative de son actuel Président & Directeur d’Études Roger CAPOROSSI, ostéopathe diplômé de la Société d’Enseignement, d’Études & de Recherches des Techniques Ostéopathiques, expert en matière de formation et de pratiques liées à cette discipline. Lees Minder
Champs-sur-Marne