Graad in de verpleegkunde

Algemeen

Beschrijving van opleiding

In de loop

De cursus Undergraduate Nursing, Faculteit der Medische Wetenschappen van Santa Casa de São Paulo begon zijn didactische en pedagogische activiteiten op 26 maart 2001. De fundamenten opleiding verpleegkunde zijn geworteld in de mens, met de nadruk op de zorg, welzijn, preventie en gezondheidsbevordering in verschillende gebieden.

De cursus heeft een pedagogische structuur in lijn met de huidige wetenschappelijke en maatschappelijke veranderingen, voor de opleiding van de bevoegde professionals om te werken in de huidige arbeidsmarkt en de uitdagingen in verband met de volksgezondheid. Vanaf het begin, de student gaat door een intense praktische ervaring in het ziekenhuis complex van de Broederschap van Santa Casa de Misericordia de Sao Paulo, die volledig in staat van handelen geeft en het ontwikkelen van de nodige vaardigheden om het beroep ethische en humane manier uit te oefenen.

Beoordeelden de Note door de Nationale Raad van Onderwijs en goedgekeurd door verordening nr. 2146/2000 van 22 december 2000, het ministerie van Onderwijs, de cursus presenteert zijn politiek-pedagogisch project binnen de beginselen voor de Wetten van Onderwijs, zoals uiteengezet in het Grondwettelijk tekst - de wet van de richtsnoeren en basen van Onderwijs On . 9394/96.

De cursus, in het bezit van de Stichting Arnaldo Vieira de Carvalho, heeft zijn bases vestigden zich in hun opvatting van de mens, Context, verzorging, gezondheid-ziekteproces en hervatten, als volgt samengevat:

  • Man: zijn met de mogelijkheid om na te denken, te voelen, te handelen; onderwerp van het onderwijs en kritische praktijk, deelnemer van de politiek / ideologische ervaring; educatieve / esthetiek en ethiek in het onderwijsleerproces.
  • Context: locus of realisatie van het onderwijsleerproces, vroeg de integratie van leerlingen met de mogelijkheid van interactie met en voor de gemeenschap, door het creëren van een link naar hun handelingen legitimeert.
  • Nursing: sociale praktijk, onderdeel van de gezondheidszorg werkproces, gezien als een geschikte activiteit tot een einde en dat impliceert voorwerp, middel en middelen / instrumenten. De specificiteit komt van uw media / werkinstrumenten, dat is, de manier waarop het ingrijpt in werkelijkheid gericht op de transformatie van klinische en epidemiologische profielen.
  • Gezondheid-ziekteproces: professionele prestaties ruimte verpleegster, bepaald door het werk en leefstijlen, aangetoond in klinische en epidemiologische profielen.
  • Curriculum: al het onderwijsleerproces situaties, gepland en georganiseerd, die voorzien gericht ervaringen met de voorgestelde educatieve doelen te bereiken.

De cursus stelt als zijn doelen

  • Het ontwikkelen van een cursus gericht op het opleiden van professionals met technisch-wetenschappelijke en ethische-politiek-sociaal-educatieve competentie, de eigendom en het creëren van kennis;
  • Instellen van een curriculum, als een basisinstrument van de organisatie die de waarden en principes die de institutionele concept van het onderwijs te begeleiden bevat;
  • De student in staat stellen om hun capaciteit te ontwikkelen voor kritische / reflexively inzicht in de brede waaier van sociale, politieke, economische en wetenschappelijke, waarbij de prestaties van verpleegkundigen;
  • Zorg voor een goede technische en wetenschappelijke basis met rechtstreekse contacten met de betrokken wetenschappelijke productie processen;
  • Zorgen voor een wetenschappelijke achtergrond die het hele curriculum doordringt, waardoor het fundamenteel wetenschappelijk onderzoek dat onderzoek richtte zich op de ontwikkeling en consolidatie van de verpleegkundige kennis;
  • Foster technische en wetenschappelijke discussie en de ethiek die tot de vorming van houdingen en attitudes en dat gedurende de ontwikkeling van de cursus aanwezig zullen zijn verslagen;
  • Denk aan de transformaties die de praktijk van Nursing doorgebracht in het land, en het heroverwegen zijn sociale functie, herconfigureren uit naar de nieuwe eisen van de gezondheid.

Expertisegebieden

De afgestudeerde professionele verpleegkundige kan handelen in verschillende gebieden van de gezondheid:

  • Gezondheidszorg: ziekenhuizen en redding noodgevallen, Basic Health Units (BHU), kleuterscholen en scholen, kantoren, bedrijven, en thuiszorg;
  • Management: advisering, advisering, auditing en verpleging teams;
  • Onderwijs: mid-level, undergraduate en graduate (specialisatie, master- en doctoraat); en
  • Onderzoek: experimentele, klinische, theoretische, epidemiologische.

MEER INFORMATIE Cursus Lengte: 4 jaar

Turn: Matutinal

Jobs: 47 vacatures

Fee: R $ 1,540.00 - Referentie jaar: 2016

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

A Irmandade da Santa Casa de Misericórdia de São Paulo é uma instituição multissecular, de origem portuguesa, que se dedica, desde o século XVI, à assistência aos órfãos, idosos, pobres e doentes. ... Lees meer

A Irmandade da Santa Casa de Misericórdia de São Paulo é uma instituição multissecular, de origem portuguesa, que se dedica, desde o século XVI, à assistência aos órfãos, idosos, pobres e doentes. Lees Minder