Lees de Officiële Beschrijving

Algemene informatie

  • Bestuurders: D. Benjamín Herreros
  • Credits: 60 ECTS.
  • Duur: 31 oktober - juni (twee jaar).
  • Modaliteit: online en gemengd.
  • Prijs: 4.800 euro

presentatie

In de huidige geneeskunde komen ethische conflicten steeds vaker voor en hebben deze een grote invloed op de besluitvorming. Het is essentieel dat gezondheidswerkers specifieke vaardigheden ontwikkelen om de groeiende uitdagingen van het geneesmiddel van de toekomst het hoofd te bieden. De "Master in klinische ethiek" biedt de mogelijkheid om kennis, vaardigheden en attitudes te ontwikkelen om effectieve oplossingen voor conflicten te vinden door middel van een innovatieve lesmethode, gericht op actief lesgeven en het leren van vaardigheden. Het lesmodel dat wordt aangeboden in de master is geïntegreerd en multidisciplinair, gericht op de presentatie van klinische casussen door middel van schema's die specifiek zijn ontworpen om het begrip van de student te vergemakkelijken. De lesmethode voor het presenteren van cases via schema's is geïntroduceerd in de geneeskunde in Canada, het Verenigd Koninkrijk en de VS, omdat ze innovatief is in het onderwijzen van klinische ethiek in Spanje en Latijns-Amerika.

doelstellingen

  • Hoofd: ontwikkel specifieke competenties die de oplossing van de meest voorkomende ethische conflicten in de klinische praktijk vergemakkelijken.
  • secundair:
    • Ken de fundamentele aspecten en problemen van klinische ethiek, evenals de belangrijkste toepassingsgebieden in de dagelijkse klinische praktijk.
    • Ontwikkel de nodige vaardigheden om de rol van een ethisch adviseur / consultant op te nemen in drie modaliteiten: het individuele format van de consultant, de bemiddelaar en het lid van de ethische commissies voor de gezondheidszorg.
    • Ontwikkel de nodige attitudes om het maken van morele beslissingen te vergemakkelijken, zowel individueel als in groepen, en zo de meest voorkomende ethische problemen optimaal op te lossen.

geadresseerd aan

  • Medische professionals die klinische activiteiten ontwikkelen op het gebied van gezondheid. Deze professionals kunnen variëren van minder ervaren artsen (bewoners van de afgelopen jaren en jonge plaatsvervangende artsen) tot meer deskundige professionals.
  • Graadprofessionals met interesse in de ethische aspecten van de kliniek: verpleegkunde, psychologie, tandheelkunde, farmacie, fysiotherapie, maatschappelijk werk, recht, filosofie. Het kunnen nieuwgekwalificeerde professionals zijn en ook deskundige professionals.

methodologie

  • De master heeft een gemengd format (combinatie van online onderwijs met lesgeven in de klas) en ook online .
  • De afstandsklassen worden via streaming uitgevoerd , waardoor de student en de leerkracht en hun klasgenoten op de hoogte zijn via een online platform dat hun deelname waarborgt en dezelfde onderwijskwaliteit biedt als de face-to-face-klas.
  • Situatiescenario 's: alle klassen hebben een lesvorm van het seminarietype met praktische cases die speciaal zijn ontworpen voor studenten volgens een geïntegreerde methodologie: casusgericht leren , ecologisch leren en een klinisch presentatiemodel . De lesmethode hanteert een benadering gericht op de constructie van een scenario dat een conflictueuze klinische casus vertegenwoordigt, die door de studenten kan worden gepresenteerd of gesimuleerd. Het scenario wordt ondersteund door conceptuele schema's waarmee de student de klinische casus uit twee dimensies kan analyseren: de analyse van het probleem en de mogelijke oplossingen. Op deze manier richt het leren zich op het probleem en op de vaardigheden die nodig zijn om het op te lossen. Alle scenario's zijn geïntegreerd met schema's die de ontwikkeling van de competenties van de studenten vergemakkelijken.
  • De narratieve ethiek (audiovisuele media en teksten) zal de discussie over de fundamentele thema's van het onderwijsprogramma vergemakkelijken, waarbij de klinische ethiek wordt geïntegreerd met de medische menswetenschappen (geschiedenis van de geneeskunde, sociale wetenschappen, kunst, antropologie), die een diepgaand inzicht in de problemen mogelijk maakt en argumenten ontmaskerd.
  • Simulatie: studenten krijgen de mogelijkheid om getuige te zijn van simulaties (gesimuleerde scenario's), zodat ze in een context kunnen worden geplaatst die dicht bij de klinische realiteit ligt. Met simulatie kunt u een scenario op een gecontroleerde manier weergeven en probleemgestuurd leren combineren met competentiegericht leren. Het gesimuleerde scenario biedt de mogelijkheid om de dynamiek van een klinische casus te manipuleren om de ontwikkeling van competenties te stimuleren. De simulatie combineert de klinische presentatie van de conflictcase (pre-briefing) met een deliberatief moment (debriefing) en zet de ervaringen van de student (simulatie) om in een startpunt voor de constructie van specifieke competenties. Met deze aanpak kunnen de docenten de verwerving van competenties evalueren door middel van specifieke hulpmiddelen die zijn ontworpen op basis van de conceptuele schema's die de student ondersteunen in de theoretische lessen.
  • Uren: 50% is lesuren ( online en persoonlijk) en de andere 50% is individueel werk (lezen van lesmateriaal en case-analyse) en tutorials .
  • De studenten zullen persoonlijke tutorials met het onderwijzend personeel hebben om eventuele twijfels te verhelderen.
  • Module 5 van Practices en TFM heeft het doel om stages in gezondheidscentra en ethische adviesdiensten (ethische commissies, klinische consultants, enz.) Uit te voeren, zodat de student de professionele realiteit van de klinische ethiek kan ervaren en zo de vaardigheden ontwikkeld door de Meester. De oefeningen kunnen persoonlijk en op afstand worden gedaan.
  • Master gemengd:
    • De gemengde master heeft twee indelingen
      • Weken: twee weken aaneengesloten in het eerste jaar (laatste week van module 1 en de eerste week van module 2) en twee persoonlijke weken in het tweede jaar (de oefeningen in module 5)
      • Dagen: tien dagen in het eerste jaar (vrijdagochtend en namiddag) en tien dagen in het tweede jaar (vrijdagochtend en namiddag).
Opleiding te volgen in:
Spanish (Spain)
Laatst bijgewerkt op March 12, 2019
Deze cursus is Online, Online en Campus gecombineerd
Begindatum
Sept. 2019
Duration
2 jaar
Voltijd
Prijs
4,800 EUR
Op locaties
Op datum
Begindatum
Sept. 2019
Aanmeldingslimiet

Sept. 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum