Bij Duke-NUS worden we gedreven door onze kernwaarden. Onze passie is het leveren van een medisch educatieprogramma gebaseerd op twee doelen: het bieden van actieve leermogelijkheden en het ondersteunen van gepersonaliseerde diepere duiken in interessegebieden. We bereiken deze door onze wereldberoemde TeamLEAD-onderwijsstrategie, die samenwerking en teamwerk bevordert, en door de deelname van onze studenten aan een begeleide onderzoekservaring waarbij ze innovatie en creativiteit gebruiken om belangrijke, geavanceerde onderzoeksvragen te beantwoorden. Wij zijn van mening dat deze op teamwerk gerichte benadering, in deze multi-etnische omgeving, onze studenten in staat stelt een rijkere waardering en respect voor diversiteit te krijgen en de ontwikkeling van hun professionaliteit bevordert.
Het Duke-NUS MD-programma is een 4-jarig afstudeerprogramma. Studenten krijgen de graad van Doctor of Medicine (MD) gezamenlijk door Duke University en de National University of Singapore (NUS).
Filosofie leren
Teamgebaseerd leren
De Duke-NUS Medical School neemt het innovatieve Duke School of Medicine-curriculum als basis en bouwt voort op de beste elementen van teamgebaseerd leren. In Team-Based Learning worden lezingen, lezingen en het beoordelen van aanvullend materiaal over een bepaald onderwerp vóór de les voltooid. De activiteit in de klas is gericht op het verzekeren van begrip, het toepassen van principes en het oplossen van problemen binnen studententeams die worden gefaciliteerd door de faculteit. Cursussen worden gegeven door multidisciplinaire faculteitsteams van clinici en wetenschappers, ondersteund door onderwijsfaculteiten met expertise in de wetenschap van leren. De klassikale discussies worden voornamelijk gedreven door studentenonderzoek in plaats van facultaire antwoorden.
Betrokken leerlingen
Activiteiten zijn ingebouwd in de leerdag waarbij studenten zinvolle keuzes moeten maken om te reageren op uitdagende vragen, en studenten krijgen constante feedback van hun collega's en docenten over hun leerproces. Studenten leren technieken voor effectieve peerfeedback, en het peer-evaluatieproces biedt mogelijkheden om deze vaardigheden te oefenen en te verfijnen.
Educatieve technologie
Educatieve technologie, inclusief tools voor sociale media, is geïntegreerd in alle aspecten van de leerervaring; voorbeelden zijn onder meer het gebruik van klassikale technologie die de interactie tussen studenten en docenten vergemakkelijkt en het omzetten van traditionele lezingen in spraakgestuurde presentaties die voorafgaand aan de les worden beoordeeld. Dit actieve leerproces waarbij studenten betrokken zijn, maakt de opgedane kennis relevanter voor de manier waarop clinici leren en werken. Deze baanbrekende leermethode noemen we TeamLEAD (Learn, Engage, Apply, and Develop).
MD-PhD-programma
Duke-NUS biedt een gecombineerd MD-PhD-traject aan voor studenten die hun academische opleiding willen voortzetten. Het programma combineert medisch onderwijs met onderzoekstraining om clinici-wetenschappers te ontwikkelen die een raakvlak hebben tussen geneeskunde en wetenschap. Alle studenten die tot het programma zijn toegelaten, krijgen een volledige beurs aangeboden voor de Ph.D. component evenals beurzen om het collegegeld te dekken voor hun eerste twee jaar in het MD-programma en hun laatste jaar van de MD-opleiding (het financieringsbedrag is afhankelijk van de beurzen en andere beurzen die al zijn toegekend om te helpen bij het MD-collegegeld).
Studenten beginnen aan de Ph.D. onderdeel na het afronden van hun tweede jaar van het MD-programma. Na afronding van de Ph.D. onderdeel zullen studenten het laatste (vierde) jaar van de MD-opleiding afronden. Geïnteresseerde studenten kunnen zich rechtstreeks aanmelden voor het MD-PhD-programma op het moment van de eerste aanmelding of na toelating tot het MD-programma. Jaarlijks kan ongeveer 15-20% van het MD-cohort een plaats in het MD-PhD-traject aangeboden krijgen.
Alle aanvragers van het MD-PhD-programma moeten deelnemen aan de MCAT. Dit programma accepteert geen GRE-scores. Ervan uitgaande dat aan de vereisten wordt voldaan, krijgen studenten in het MD-programma een gezamenlijk doctoraat in de geneeskunde (MD) van Duke University en de National University of Singapore. Voor degenen die de MD-PhD-optie hebben voltooid, is de Ph.D. graad zal worden toegekend door de National University of Singapore.
Studentenondersteuning
Duke-NUS College-systeem voor verrijking van studenten
Duke-NUS Medical School creëerde het Duke-NUS College-systeem om de professionele en persoonlijke ontwikkeling van onze studenten te versterken door ondersteuning, advies, mentoring en het vergemakkelijken van het opbouwen van relaties tussen studenten van verschillende jaren. De filosofie achter de Colleges is dat als studenten de voordelen ervaren van een ondersteunende gemeenschap, ze beter in staat zullen zijn om de uitdagingen van het medisch onderwijs aan te gaan, waardoor ze capabelere en effectievere artsen worden.
Tijdens het eerste jaar van de medische opleiding zorgen wekelijkse bijeenkomsten van de Colleges ervoor dat de studenten hun Masters en collega-collegeleden leren kennen en kennen in het kader van het geven en ontvangen van ondersteuning. College Masters zijn ook beschikbaar voor individuele bijeenkomsten en kunnen studenten met academische problemen of andere uitdagingen helpen. De College Masters omvatten clinici uit een breed scala aan specialiteiten, evenals arts-wetenschappers die de studenten helpen bij het formuleren van onderzoeksideeën en het selecteren van mentoren voor hun derdejaars onderzoeksproject.
Studentenbelangengroepen
Verbeter uw leerervaring bij Duke-NUS met onze vele academische en niet-academische studentenbelangengroepen
Stressbeheersing en counseling
Iedereen kan wel eens ondersteuning gebruiken. Als je momenten ervaart waarop de soorten en hoeveelheden stress je vermogen om effectief het hoofd te bieden te boven gaan, neem dan contact op met Studentenzaken om je door te verwijzen naar ondersteunende diensten. We kunnen u helpen bij het vinden van de juiste diensten om u te helpen omgaan met stress, angst, depressie of andere persoonlijke levensproblemen die uw welzijn en professionele prestaties in de weg staan.