$close

Filters

Resultaten weergeven

- Beste Medische Studies

Een doctor in de geneeskunde is een zeer geavanceerde graad die ongeveer zes jaar werk vereist. Veel MD-programma's vereisen een combinatie van klaswerk, research papers, en hands-on klinische praktijk om studenten als artsen te certificeren.

$format_list_bulleted Filters
Sorteer op:
Aanbevolen Nieuwste Titel
Saint Camillus International University of Health and Medical Sciences
Rome, Italië

De missie van de zesjarige Degree - enkele cyclus - Cursus wordt geïdentificeerd met de opleiding van een arts met een internationaal professioneel profiel, gekenmerkt door ee ... +

De missie van de zesjarige Degree - enkele cyclus - Cursus wordt geïdentificeerd met de opleiding van een arts met een internationaal professioneel profiel, gekenmerkt door een multidisciplinaire en geïntegreerde visie op gezondheids- en ziekteproblemen, met een opleiding gericht op de gemeenschap, het territorium, de mondiale gezondheidsuitdagingen en fundamenteel gericht op ziektepreventie en gezondheidsbevordering en met een humanistische cultuur in zijn implicaties van medisch belang. Deze specifieke missie is niet alleen gericht op de ziekte, maar vooral op de zieke persoon, beschouwd in zijn/haar globaliteit van soma en psyche en binnen de sociale context. -
M.D.
Voltijds
6 jaren
Engels
sep 2022
Campus
 
Aureus University - School of Medicine
Oranjestad, Aruba

De 4 Jaar MD (3 jaar 4 maanden) programma is voor studenten die een bachelor hebben afgerond of hebben de premedical eisen die normaal bestaan ​​uit afgerond

De 4 Jaar MD (3 jaar 4 maanden) programma is voor studenten die een bachelor hebben afgerond of hebben de premedical eisen die normaal bestaan ​​uit afgerond -
Master M.D.
Voltijds
4 jaren
Engels
Campus
 
Utica University Online
Utica, Verenigde Staten

Het online programma voor overgangspromotie van fysiotherapie biedt een rechtstreeks pad voor erkende fysiotherapeuten om hun DPT-graad te behalen in slechts 16 maanden. Stude ... +

Het online programma voor overgangspromotie van fysiotherapie biedt een rechtstreeks pad voor erkende fysiotherapeuten om hun DPT-graad te behalen in slechts 16 maanden. Studenten worden gegeven door hooggekwalificeerde en ervaren clinici op geavanceerde gebieden zoals pathofysiologie, farmacologie en diagnostische beeldvorming. Het online flexibele curriculum biedt kritische denkvaardigheden en bereidt afgestudeerden voor om te gedijen als autonome beoefenaars in een evoluerende maatschappij en directe toegang tot gezondheidszorg. -
M.D.
Deeltijd
16 maanden
Engels
Online
 

Win een beurs tot een waarde van US$ 10.000

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden.
European University
Tbilisi, Georgië

Het doel van het programma is om een medische professional op te voeden in overeenstemming met moderne internationale normen, die in staat zal zijn om principes van evidence-b ... +

Het doel van het programma is om een medische professional op te voeden in overeenstemming met moderne internationale normen, die in staat zal zijn om principes van evidence-based medicine in de praktijk toe te passen, relevante principes van ethiek, onderzoek en communicatie in de praktijk te gebruiken; en in staat zijn om zichzelf te vestigen en zich verder te ontwikkelen binnen een voortdurend veranderende professionele omgeving. -
M.D.
Voltijds
6 jaren
Engels
aug 2022
Campus
 
University of Nicosia Medical School
Nicosia, Cyprus

De University of Nicosia Medical School , de oudste en grootste van Cyprus, biedt een MD-opleiding aan voor mensen met een universitair diploma op elk gebied. De Medical Schoo ... +

De University of Nicosia Medical School , de oudste en grootste van Cyprus, biedt een MD-opleiding aan voor mensen met een universitair diploma op elk gebied. De Medical School heeft zijn aanzienlijke ervaring, gedurende meer dan tien jaar, gebruikt bij het leveren van medisch onderwijs voor afgestudeerden om een nieuw programma te ontwikkelen dat gericht is op houders van universitaire graden uit elke discipline. Dit innovatieve programma is ontworpen in overeenstemming met de richtlijnen van de Europese Unie voor medisch basisonderwijs en is geaccrediteerd door het Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA) tegen de robuuste en uitgebreide medische onderwijsnormen van de Wereldfederatie voor Medisch Onderwijs (WFME). Als zodanig doet het een beroep op aspirant-artsen die geneeskunde willen uitoefenen over de hele wereld. Geaccrediteerd volgens de normen van de Wereldfederatie voor medisch onderwijs Studentgericht curriculum met geïntegreerd, case-based leren vanaf jaar 1 Vroege klinische blootstelling met longitudinale klinische plaatsingen vanaf jaar 2 Zes projecten die kritisch onderzoek bevorderen en onderzoeksmogelijkheden bieden Loopbaanondersteuning vanaf jaar 1 afgestemd op de behoeften van elke student Diverse studenten uit meer dan 80 landen Het curriculum is ontworpen en ontwikkeld door een internationaal team bestaande uit deskundigen op het gebied van medisch onderwijs uit het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Cyprus en alumni van de medische faculteit en is beoordeeld door een commissie van diverse belanghebbenden, waaronder academici, huidige studenten, toekomstige werkgevers en vertegenwoordigers van patiëntenorganisaties. Het curriculum is afgestemd op de missie en kernwaarden van de school en is gebaseerd op de principes en methoden van de moderne medische pedagogiek. Met studentgerichtheid in het hart van al onze activiteiten, zorgt het programma voor de ontwikkeling van actieve leerlingen en kritische denkers die reflectie op hun ervaring omarmen en die in staat zijn om samen te werken met collega's uit verschillende zorgdisciplines. De afgestudeerden van het programma zullen in een sterke positie verkeren om een postdoctorale opleiding in hun gekozen specialiteit te verzekeren. Ze zullen in staat zijn om op een competente en medelevende manier geneeskunde te beoefenen in samenwerking met andere gezondheidswerkers, zich ontwikkelen tot innovatieve onderzoekers, effectieve leiders en leerlinggerichte leraren, en uiteindelijk de gezondheid van de bevolking dienen en verbeteren. Algemene doelstellingen Het programma biedt afgestudeerde studenten de mogelijkheid om een hoogwaardige opleiding geneeskunde te volgen. Omdat het gericht is op degenen die de eerste graad hebben, is de wijze van levering gericht op een sterk geïntegreerde benadering van leren. Het legt in eerste instantie de nadruk op de basiswetenschappen die relevant zijn voor de geneeskunde, gevolgd door een systeem-/themagebaseerd, klinisch gericht programma, waarbij gebruik wordt gemaakt van een combinatie van leermethodologieën, waaronder casus-/probleem-/teamgebaseerd leren, flipped classroom en klinische training. Gerichte zelfstudie en op technologie gebaseerd leren zijn beide sleutelwoorden van het programma. Er is significante vroege klinische ervaring van het tweede jaar, die culmineert in de laatste twee puur klinische studiejaren. De algemene doelstellingen van het programma zijn: Train studenten om zeer competente artsen te worden en hen uit te rusten met de kennis, vaardigheden en attitudes die hen in staat zullen stellen om te reageren op de uitdagingen van de moderne geneeskunde. Zorg voor competente en zorgzame afgestudeerden, veilig om in eerste instantie te oefenen als artsen in opleiding, en met het potentieel om hun carrière te ontwikkelen in de door hen gekozen tak van geneeskunde. Geef elke student de empirisch onderbouwde kennis en ervaring die nodig is om zowel wetenschappelijk als humanistisch vooruitgang te boeken in de zorg en behandeling van zieken, inclusief onmiddellijke zorg voor medische noodgevallen. Bevorder de ontwikkeling van levenslange toewijding aan wetenschap en dienstverlening aan individuele patiënten en de gemeenschap. Moedig studenten aan om geneeskunde holistisch te beoefenen, inclusief ethische, juridische, psychologische en sociale overwegingen. Gezondheid en welzijn bevorderen door middel van ziektepreventie en onderzoek. Bijdragen aan de oprichting van Cyprus als regionaal kenniscentrum voor medisch onderwijs Programma leerresultaten De principes van de missie en kernwaarden van de Medical School liggen ten grondslag aan het ontwerp en de ontwikkeling van het MD-programma voor afgestudeerden (GEMD) en de beoogde resultaten voor afgestudeerden. Deze resultaten zijn ontworpen op basis van het feit dat afgestudeerden van het programma over de vereiste kennis, vaardigheden en professionele competenties zullen beschikken om veilige en effectieve patiëntgerichte zorg te bieden en zijn gegroepeerd onder deze drie overeenkomstige rubrieken. Na voltooiing van het programma moeten studenten in staat zijn om: Kennis Leg de normale menselijke structuur en functie uit op moleculair, cellulair, weefsel-, orgaan- en lichaamsniveau vanaf de conceptie tot op hoge leeftijd. Leg de wetenschappelijke principes uit die ten grondslag liggen aan veelvoorkomende en belangrijke ziekteprocessen, waaronder ontsteking, infectie, neoplasie en trauma. Beschrijf farmacologische basisprincipes samen met de farmacologie van veelgebruikte medicijnen, inclusief hun werkingsmechanisme, farmacokinetiek, medicatie-interactie en bijwerkingen. Beschrijf de rol van genetica bij het voorspellen van het risico op ziekte en bij gepersonaliseerde geneeskunde. De determinanten van normaal menselijk gedrag op individueel en maatschappelijk niveau uitleggen. Leg uit hoe psychologische en sociologische factoren het risico op ziekte en de uitkomst van de behandeling kunnen beïnvloeden. Beschrijf hoe individuen zich aanpassen aan grote veranderingen in het leven, inclusief het begin van een ziekte. Leg het begrip 'wellness' uit en beschrijf het belang van het bevorderen van leefstijlfactoren voor het bereiken van de best mogelijke gezondheid. Beschrijf de rol van epidemiologie bij het evalueren van de gezondheid van een bevolking. Bespreek de rol van ecologische, sociale, gedrags-, beroeps- en culturele factoren bij het bepalen van de gezondheid op individueel, gemeenschaps- en maatschappelijk niveau. Beschrijf de principes van primaire, secundaire en tertiaire ziektepreventie, samen met de rol van immunisatie en screening. Beschrijf de basisprincipes van de beheersing van overdraagbare ziekten in zowel ziekenhuis- als gemeenschapsomgevingen. Bespreek de rol van voeding bij gezondheid en ziekte. Bespreek de determinanten van gezondheid vanuit een mondiaal perspectief en erken de impact die mondiale factoren kunnen hebben op de lokale gezondheid. Beschrijf het nut van kwalitatieve en kwantitatieve methoden in wetenschappelijk onderzoek. Interpreteer algemene statistische methoden die worden gebruikt in de geneeskunde en in medisch onderzoek. De onderzoeksliteratuur kritisch beoordelen in termen van onderzoeksopzet, resultaten, analyse en conclusies. Bespreek de rol van artsen bij het bijdragen aan het verzamelen en analyseren van patiëntgegevens. Beschrijf de principes van gezondheidsinformatica. Vaardigheden Communiceer medelevend en effectief met patiënten en, indien relevant, met belangrijke anderen, inclusief het afnemen van een relevante, gerichte anamnese. Communiceer effectief met collega's in alle professionele omgevingen, inclusief groepssituaties. Effectief communiceren, zowel schriftelijk, elektronisch als mondeling. Houd nauwkeurige klinische dossiers bij en demonstreer vaardigheden in het vastleggen, organiseren en beheren van informatie, inclusief het gebruik van de juiste informatietechnologie. Voer een onderzoek uit van de belangrijkste lichaamssystemen in een gesimuleerde omgeving. Beoordeel, onderzoek en beheer patiënten op een veilige, competente en zorgzame manier door in alle stadia van het proces gezond klinisch redeneren toe te passen. Geneesmiddelen veilig voorschrijven onder toezicht, inclusief het berekenen van de dosering, het schrijven van recepten en het toedienen. Herken en beheer levensbedreigende aandoeningen en zorg voor de onmiddellijke kern van medische noodgevallen, inclusief eerste hulp en reanimatie. Professionele competenties Bespreek de aard van medische professionaliteit en het belang ervan in de patiëntenzorg, in het besef dat de zorg en veiligheid van patiënten centraal staan in hun dagelijkse praktijk. Werk samen met leden van het multidisciplinaire team en begrijp hun eigen persoonlijke rollen en verantwoordelijkheden binnen het team en die van andere zorgprofessionals. Bespreek de basisprincipes die ten grondslag liggen aan goede ethische praktijken, waaronder de noodzaak om patiënten te respecteren, ongeacht hun levensstijl, cultuur, overtuigingen, religie, ras, huidskleur, geslacht, seksualiteit, handicap, leeftijd en sociale of economische status. Zich bewust zijn van en in staat zijn om de belangrijkste ethische kwesties in de gezondheidszorg te bespreken, zoals die in de dagelijkse klinische praktijk kunnen voorkomen, inclusief zorg voor vertrouwelijkheid en respect voor individuele autonomie. Leg uit hoe belangrijk het is om de vertrouwelijkheid van de patiënt te bewaren en de autonomie, waardigheid en privacy van patiënten te respecteren. Leg uit wat iemands professionele en wettelijke verantwoordelijkheden zijn bij het verkrijgen van toegang tot informatie met betrekking tot patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs. Demonstreer begrip van het belang van altijd eerlijk en integer handelen, inclusief de plicht om openheid te geven als er iets misgaat. Aantonen dat u begrijpt wanneer toestemming van de patiënt vereist is en hoe deze het beste kan worden verkregen. Dit omvat een begrip van wanneer en hoe toestemming moet worden verkregen van een derde partij. Herken de mogelijke impact op de patiëntenzorg van iemands persoonlijke overtuigingen en vooroordelen en beschrijf de strategieën die dit verminderen. Beschrijf de principes van de bescherming van kinderen en kwetsbare volwassenen. Toon een levenslange toewijding aan wetenschap en service aan de individuele patiënt en de gemeenschap. Beoefen de geneeskunde holistisch, rekening houdend met ethische, juridische, psychologische en sociale overwegingen. Gezondheid en welzijn bevorderen door middel van ziektepreventie en onderzoek. Bijdragen aan de oprichting van Cyprus als regionaal kenniscentrum voor medisch onderwijs. leerplan Het curriculum is innovatief en bouwt voort op de belangrijkste vorderingen in het medisch onderwijs die de afgelopen decennia internationaal hebben plaatsgevonden en op het nieuwste onderzoek in het veld. Dit omvat zaken als studentgerichtheid, interactief lesgeven in kleine groepen, technologische innovaties, verticale en horizontale integratie in de basis- en klinische wetenschappen en gemeenschapsoriëntatie. Jaar 1 – 3 In de eerste drie jaar ligt de nadruk op contextueel leren met leerresultaten gekoppeld aan wekelijkse scenario's of casussen die steeds meer klinisch van aard zijn. De scenario's/cases bieden context waarin de leerresultaten van de week centraal staan en illustreren hun relevantie voor de praktijk. De bespreking en analyse van deze scenario's/cases in kleine groepen vormt de basis van de leerweek in de eerste drie jaar. Er is vroege klinische blootstelling met een longitudinale klinische plaatsing die begint aan het begin van het tweede jaar van het programma. Het eerste jaar is bedoeld om een solide basis te bieden in de basiswetenschappen die ten grondslag liggen aan de praktijk van de geneeskunde. Het jaar richt zich op genetica en moleculaire biologie, ontwikkeling en functionele histologie, biochemie en metabolisme, en de basis van fysiologie en farmacologie. Deze belangrijke cursussen worden aangevuld met twee projecten die betrekking hebben op kritische beoordeling van literatuur en data-analyse, die de basis vormen voor training in kritisch onderzoek en evaluatie van bewijsmateriaal. In het tweede jaar blijft het leren van de basiswetenschappen de focus, maar dit wordt geïntegreerd en systeemgebaseerd en omvat achtereenvolgens de cardiovasculaire, respiratoire, gastro-intestinale, urinaire, endocriene, musculoskeletale, neurologische en reproductieve systemen, evenals groei en ontwikkeling in de kindertijd. Leren in kleine groepen blijft de ruggengraat van de leerweek, en het aanleren van klinische en communicatieve vaardigheden wordt voor het eerst geïntroduceerd en volgt zoveel mogelijk het onderwerp van de week. Klinische plaatsingen worden geïntroduceerd en omvatten longitudinale, wekelijkse bijlagen in verschillende klinische settings, met de nadruk op eerstelijnszorgfaciliteiten. Het doel van de klinische hechting in dit vroege stadium is om de studenten meer vertrouwen te geven bij het afnemen van anamnese en het uitvoeren van klinische onderzoeken met behulp van vaardigheden die in het simulatielaboratorium zijn geleerd, en om de noodzakelijke klinische context te bieden voor de wekelijkse gevallen. Naast de horizontale integratie van de leerweek, bieden de cursussen van jaar 2 mogelijkheden voor spiraalleren en verticale integratie, zoals het geval is tussen moleculaire genetica in jaar 1 en klinische genetica in de cursus Reproductie, groei en ontwikkeling van jaar 2. In het derde jaar gaat de basisstructuur van de wekelijkse casussen door, maar worden de onderwerpen complexer en komen meerdere systemen aan de orde. Longitudinale klinische stages, vergelijkbaar met die beschreven in jaar 2, komen ook voor in het eerste semester en de eerste cursus van het tweede semester, met de nadruk op het bieden van kansen aan de studenten om hun klinische en communicatieve vaardigheden te oefenen en om een brede klinische context te bieden voor het leren in deze cursussen. Cursussen van het derde jaar zijn uitstekende mogelijkheden voor spiraalleren en verticale integratie van systeemgebaseerde fysiologie en pathofysiologie, evenals klinische en communicatieve vaardigheden met een strategie die niet langer wordt beperkt door een lichaamssysteembenadering. De laatste cursus in jaar 3 is Polymorbiditeit, en de nadruk verschuift hier van een wekelijkse klinische gehechtheid naar leren, voornamelijk in de klinische omgeving. Het doel hiervan is om de vaardigheden van studenten te consolideren in het afleggen van een klinische geschiedenis, het uitvoeren van een klinisch onderzoek en het formuleren van een fundamentele differentiële diagnose, evenals het hebben van een breed begrip van patiëntenbeheer. Deze cursus is bedoeld om studenten voor te bereiden op klinische training in jaar 4 en 5 van het programma. Jaar 4 -5 In jaar 4 en 5 vindt het leren plaats in de klinische omgeving. Curriculumlevering in jaar 4 en 5 maakt gebruik van zowel horizontale als verticale integratie. Medische en chirurgische disciplines zijn horizontaal geïntegreerd, bijvoorbeeld medische en chirurgische gastro-enterologie, nefrologie en urologie, reumatologie en orthopedie. Verticale integratie wordt gebruikt om voort te bouwen op eerdere kennis, inclusief een formeel gestructureerde herziening van de basiswetenschappen. De studenten kijken terug op de aandoeningen die ze in de voorgaande jaren tegenkwamen, maar ook op de minder vaak voorkomende aandoeningen. Terwijl de nadruk in eerdere jaren lag op het stellen van een diagnose, bijvoorbeeld door middel van anamnese, onderzoek en passend onderzoek, wordt in leerjaren 4 en 5 verwacht dat de studenten steeds meer nadruk leggen op patiëntbeheer. Tijdens de hogere klinische jaren wordt het verantwoordelijkheidsniveau geleidelijk verhoogd door onderwerpen die eerder zijn tegengekomen opnieuw te bekijken, wat culmineert in assistentschap-achtige bijlagen in jaar 5, ter voorbereiding op het eerste jaar van de klinische praktijk. Studenten die voor klinische opleiding in Cyprus blijven, hebben de juiste kennis van het Grieks nodig, zodat ze beter met patiënten kunnen communiceren. De Medical School biedt gratis Griekse taallessen om studenten voor te bereiden op deze vereiste. -
M.D.
Voltijds
5 jaren
Engels
sep 2022
Campus
 
Khalifa University
Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

De 4-jarige opleiding die leidt tot de graad van doctor in de geneeskunde (MD) maakt gebruik van een verscheidenheid aan educatieve strategieën, waaronder probleemgestuurd ler ... +

De 4-jarige opleiding die leidt tot de graad van doctor in de geneeskunde (MD) maakt gebruik van een verscheidenheid aan educatieve strategieën, waaronder probleemgestuurd leren en klinische ervaringen om studenten in staat te stellen de competenties te verwerven die van alle artsen worden verwacht. Bovendien legt het programma de nadruk op het bieden van door technologie verbeterde gezondheidszorg in dienst van de gemeenschap. -
M.D.
Voltijds
4 jaren
Engels
21 aug 2023
Campus
 
Palacky University
Olomouc, Tsjechië

Het curriculum van de opleiding Algemene geneeskunde is identiek aan dat van Tsjechische medische studenten, behalve in het Engels. Het voldoet aan de normen van de Europese U ... +

Het curriculum van de opleiding Algemene geneeskunde is identiek aan dat van Tsjechische medische studenten, behalve in het Engels. Het voldoet aan de normen van de Europese Unie en is ook geaccrediteerd door de Association of Medical Schools in Europe (AMSE). -
M.D.
Voltijds
6 jaren
Engels
Campus
 
University of Szeged
Szeged, Hongarije

De eerste twee jaar van het General Medicine-programma dienen als basis voor medische basiskennis. Na het derde jaar wordt de training uitgebreid met de reguliere klinische pr ... +

De eerste twee jaar van het General Medicine-programma dienen als basis voor medische basiskennis. Na het derde jaar wordt de training uitgebreid met de reguliere klinische praktijk, waarbij studenten actief deelnemen aan het werk van klinische afdelingen en academische ziekenhuizen. -
M.D.
Voltijds
12 semesters
Engels, Duits
sep 2022
Campus
 
St Joseph University
Roseau, Dominica

Toekomstige studenten die rechtstreeks aan het programma willen deelnemen, moeten de MCAT (Medical College Admission Test) hebben, een bachelordiploma in de fysieke en biologi ... +

Toekomstige studenten die rechtstreeks aan het programma willen deelnemen, moeten de MCAT (Medical College Admission Test) hebben, een bachelordiploma in de fysieke en biologische wetenschappen met een minimum cijferpuntgemiddelde van 3,0, met vereiste cursussen, waaronder een heel jaar met laboratoriumwerk in elk van de algemene biologie, algemene scheikunde en algemene natuurkunde; een semester met laboratoriumwerk in de organische chemie. -
M.D.
Voltijds
4 jaren
Engels
sep 2022
Campus