Master of arts in integratieve gezondheid en genezing
The Graduate Institute
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Bethany, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Overzicht
De Master of Arts Degree in Integrative Health and Healing is een 36-credit degree programma dat gezondheid, wellness en ziekte vanuit een holistisch perspectief onderzoekt. Deze benadering omvat het vergelijken, aansluiten en integreren van conventionele, alternatieve en complementaire benaderingen ter bevordering van gezondheid en welzijn, alsmede op preventie en genezing.
Dit programma biedt een unieke en buitengewone mogelijkheid om het beste van oosterse en westerse geneeskunde en psychologie te bestuderen in een interactieve leeromgeving, die niet alleen up-to-date wetenschappelijke kennis biedt maar ook ervaring en praktijk van veel diagnostische en geneeskundige technieken gericht op het behandelen van de hele persoon Dit stelt studenten die al gezondheidswerkers zijn in staat om integratieve modellen en methodologieën te ontwikkelen die gericht zijn op gezondheids- en wellnessbevordering en / of genezing. Daarnaast is het programma ook gericht op het uitbreiden van de kennis van niet-medische "leken" die ervoor kiezen om in het programma in te schrijven om een beter begrip van integratieve, alternatieve en complementaire modellen en behandelingen te ontwikkelen en te leren hoe ze te selecteren en te beheren volgens naar hun specifieke gevallen en behoeften.
De Master of Arts Degree programma heeft drie hoofdcomponenten:
Eerste component:
Studenten worden bekendgemaakt aan de historische oorsprong en de theoretische en methodologische basis van de integratieve holistische benadering van gezondheid en welzijn.
Bijzondere aandacht wordt besteed aan de fundamentele holistische veronderstellingen die:
a) Het mens is een complex systeem dat bestaat uit verschillende onderling verwante mentale en fysieke subsystemen (cognitief, emotioneel, neuraal, endocriene, immuun, enz.). Tegelijkertijd behoren de mensen in sociale en natuurlijke supra-systemen (familie, samenleving, ecosysteem, enz.) Die de werking van de subsystemen beïnvloeden en vervolgens door hen beïnvloed worden en
b) Fysiek, mentaal en sociaal welzijn zijn geen aparte factoren, maar integendeel, zijn onderling afhankelijk.
Tweede component:
Studenten verken een breed scala van oosterse en westerse medische en psychologische concepten, theorieën en gereedschappen. In dit deel van het programma zijn enkele van de benaderingen die we onderzoeken:
- Mind-Body Medicine
- Chinese Traditionele Geneeskunde
- Ayurvedische Geneeskunde
- Acupunctuur
- Homeopathie
- Integratieve Psychotherapie
- Mindfulness-gebaseerde methodologieën
- Yoga houdingen
- Pranayama Ademhalingstechnieken
- en vele anderen.
Studie benadrukt de noodzaak kennis op te doen in verschillende modaliteiten, om diverse perspectieven te integreren over hoe het lichaam functioneert en om een holistisch medisch model te ontwikkelen om gezondheid en welzijn te bereiken. Het programma geeft ook uitleg, ervaringen en praktijken van veel diagnostische en genezende technieken die gericht zijn op het behandelen van de hele persoon, waardoor studenten persoonlijke modellen van gezondheid, wellness en (uiteindelijk) genezing kunnen ontwerpen en toepassen.
Derde component:
In het derde deel van het programma leren de leerlingen waarom en hoe de integratieve gezondheids- en geneeskundige benadering zich verspreidt over onze gemeenschap, vanwege de effectiviteit ervan (in veel gevallen veel hoger dan die van de conventionele aanpak) en de manier om de relatie te beheren met patiënten (veel meer menselijke en empathische aanpak in plaats van de conventionele onpersoonlijke aanpak). Wat de effectiviteit betreft, leren de leerlingen dat door de gezondheid van de hele patiënt te behandelen - lichamelijk, mentaal, interpersoonlijk en transpersoonlijk / spiritueel en niet alleen de directe symptomen van een bepaald orgaan of dimensie - de werkzaamheid van geïntegreerde holistische behandelingen is langere en met een lagere regressiesnelheid. Wat de betrekkingen tussen gezondheidswerkers en patiënten betreft, zullen de studenten leren dat het officiële biomedische model - lichamelijk, geest, maatschappij en milieu als gescheiden factoren - de zorg van het lichaam toewijdt aan artsen, de zorg van de geest en de emoties om counselors en psychologen, en de zorg voor de geest voor predikanten en priesters. Dit zorgt ervoor dat niemand de hele persoon verzorgt en integendeel de patiënt als een zielloze machine beschouwt. Vandaag zijn steeds meer mensen moe om te worden beschouwd als lichamen die los staan van de geest die los staat van de geest, en spreken eraan dat ze hun meest elementaire rechten hebben geweigerd zodra ze in een ziekenhuis komen. Ze willen in plaats daarvan als hele mens worden beschouwd en als zodanig worden behandeld. In dit verband leren de leerlingen praktische psychosociale hulpmiddelen voor het beheren van communicatie en relaties met klanten / patiënten.
Het is belangrijk om op te merken dat veel holistische en naturopathische behandelingen die traditioneel beschouwd worden als niet-vergoedbare out-of-pocket uitgaven, nu binnen de traditionele medische instellingen worden aangeboden als onderdeel van hun algemene zorgstrategie. De integratieve aanpak impliceert niet noodzakelijkerwijs een hogere financiële kosten om zorg te geven of te ontvangen, maar biedt mogelijkheden voor beoefenaars en patiënten om alle modaliteiten te onderzoeken die hen kunnen baten.
De MA in Integrative Health and Healing is voor:
- Vrouwen en mannen die op zoek zijn naar een bredere opvatting van gezondheid, wellness en genezing, zowel voor professionele als persoonlijke doeleinden.
- Gezondheidszorg en wellness-professionals (artsen, verpleegkundigen, psychiaters, psychologen, counsellers, chiropractors, alternatieve beoefenaars, gezondheids- en wellnesscoaches enz.) Die de grenzen van hun professionele kennis en vaardigheden willen uitbreiden.
- Levenscoaches, bedrijfsleiders, organisatorische ontwikkelaars die hun beroep willen versterken met krachtige holistische integratieve theorieën en tools.
- Leraren en opvoeders die een holistische opvatting hebben van onderwijs en willen studenten helpen om niet alleen hun kennis maar ook hun hele persoon te ontwikkelen, met bijzondere aandacht voor gezondheid en welzijn.
Klassen ontmoeten een weekend per maand op de site (vrijdag van 5 tot 21 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur en soms ook zondag). De graad is voltooid in 24 maanden.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Master in de natuurgeneeskunde
- Atarfe, Spanje
Master in voedingsnatuurgeneeskunde
- Atarfe, Spanje
Doctor in de natuurgeneeskundige geneeskunde
- Portland, Verenigde Staten