Master in het beheer van gezondheidsdiensten
University of Lethbridge
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Calgary, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Blended
Duur
24 maanden
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
CAD 2.531 / per course *
Deadline voor aanmelding
01 May 2024
Eerste startdatum
Sep 2024
* binnenlandse studenten: 5.625,94 CAD voor vier cursussen, 12 credit-uren | internationale studenten: 12,824.14 CAD voor vier cursussen, 12 credit-uren
Invoering
De Master of Health Services Management (MHSM) wordt gezamenlijk aangeboden door de Dhillon School of Business en de Faculteit der Gezondheidswetenschappen. De ontwikkeling van toegepast onderzoek, kritisch denken en besluitvormingsvaardigheden is ingebed in het hele programma, met als hoogtepunt de toepassing in een geïntegreerd ervaringspuntproject.
MHSM is een cohort-gebaseerd, parttime programma dat wordt aangeboden op de Calgary-campus van de University of Lethbridge . Het programma wordt geleverd in een gecomprimeerd formaat met behulp van een combinatie van blended learning-technieken, levering op afstand en residentiële (face-to-face) sessies. Het leveringsmodel stelt studenten in staat om graduate school te volgen terwijl ze blijven werken. Dit is een bijzonder belangrijke functie voor studenten die oefenreferenties moeten behouden.
Een Graduate Certificate in Health Services Management (GCHSM) is beschikbaar voor studenten die hun kennisniveau willen vergroten, maar zich niet kunnen of voorzichtig willen binden aan een volledige masteropleiding. Een student die het afgestudeerde certificaat met succes voltooit, ontvangt cursuspunten voor de masteropleiding, waardoor het gemakkelijk is om permanente educatie en professionele ontwikkelingsdoelen naadloos te volgen.
Internationale aanvragers : vanwege het parttime karakter van dit programma, houd er rekening mee dat afgestudeerden na het voltooien van dit programma niet in aanmerking komen voor een post-afstudeer werkvergunning.
Programma resultaat
Het programma bereidt studenten voor op onafhankelijke, strategische denkers en samenwerkende collega's. Terwijl de kennis en vaardigheden van de studenten gevormd zullen worden binnen de context van de gezondheidszorg, zullen de leerresultaten overdraagbaar zijn. Meer specifiek zullen de studenten:
- Begrijp de context en complexiteit van gezondheidsdiensten en gezondheidsbeheer in het Canadese gezondheidszorgsysteem
- Ontwikkel interdisciplinaire, geïntegreerde kennis van en ervaring met het beheer van gezondheidsdiensten in vijf modules: Ontwerp; Financiële structuur; Leidinggeven en overbruggen; Politieke omgeving; en conceptualisering
- Ontwikkel een fundamentele kennis van de functionele managementgebieden van publieke en private gezondheidszorgomgevingen
- Word effectieve managers van interdisciplinaire omgevingen in de zorgsector
- Verwerven van verbeterde metacognitieve vaardigheden op het gebied van rekenen, systeemdenken, analytisch denken, kritisch denken, synthese en besluitvorming
- Verwerf effectieve vaardigheden op het gebied van teambuilding en teamcohesie
- Ontwikkel een fundamentele kennis van een verscheidenheid aan gezondheidszorgsystemen buiten Canada
- Ontwikkel kennis en verwerf competenties op het gebied van toegepast onderzoek en besluitvorming
- Ontwikkel onderzoeksvaardigheden om de huidige uitdagingen in een zorgorganisatie te diagnosticeren en een mogelijke oplossing te bedenken
- Organiseer en voer een geïntegreerd project uit in een managementomgeving in een zorgorganisatie
- Schrijf en presenteer een toegepast project op een acceptabel wetenschappelijk niveau.
Carrièremogelijkheden
De overkoepelende doelstelling van het MHSM-programma is om individuen voor te bereiden om effectief te functioneren als managers en beheerders in een breed scala van publieke en private zorgomgevingen. Ingebed in het programma zijn globale leerdoelen die ontwikkeling en verbetering omvatten:
- Interdisciplinaire kennis
- Geavanceerde rekenvaardigheid
- Systeemdenken
- Geavanceerde vaardigheden voor kritisch denken
- Geavanceerde analytische en beslissingsvaardigheden
- Globale mindset
leerplan
Cursussen (30,0 credit-uren)
Termijn één - Ontwerpmodule (6,0 studiepunten)
- Health Services Management 5100 – Organisatieontwerp (3,0 credit-uren); En
- Beheer van gezondheidsdiensten 5120 – Ontwerp van gezondheidsdiensten (3,0 credit-uren)
Termijn twee - Module Financiële Structuren (6,0 credit-uren)
- Health Services Management 5200 – Boekhouding in de gezondheidszorg (3,0 credit-uren); En
- Health Services Management 5220 - Financiën in gezondheidszorg (3,0 credit-uren)
Termijn drie - Leiding- en overbruggingsmodule (6,0 studiepunten)
- Health Services Management 5300 – Leidende mensen in de gezondheidszorg (3,0 credit-uren); En
- Health Services Management 5320 - Marketing in gezondheidszorg (3,0 credit-uren)
Termijn vier - Module Politieke Milieu (6,0 studiepunten)
- Health Services Management 5400 - Strategie, macht en politiek (1,5 credit-uren)
- Health Services Management 5420 – De kunst van het onderhandelen over relaties en conflictbeheersing (1,5 credit-uren); En
- Health Services Management 5430 – Gezondheidssystemen met een mondiaal perspectief (3,0 credit-uren)
Termijn vijf - Conceptualisatiemodule (6,0 studiepunten)
- Health Services Management 5500 – Toonaangevende betekenisvolle verandering in de gezondheidszorg (3,0 credit-uren); En
- Beheer van gezondheidsdiensten 5520 – Beheer van servicekwaliteit (3,0 credit-uren)
Let op: Cursussen gevolgd voor de GCHSM kunnen worden gebruikt voor een MHSM-graad.
Health Services Management 6100 - Integrated Experience Point Project (6,0 credit-uren)
De geïntegreerde ervaringseis omvat een meeloopervaring in elk van de vijf modules die zijn opgenomen als onderdeel van één cursus in elke module, evenals een afsluitend schriftelijk project dat is voltooid in Health Services Management 6100. De meeloop bestaat uit het meelopen/observeren van een beheerder of manager, werkend aan de gerelateerde moduleonderwerpen in een gezondheidsorganisatie, en het culminerende geschreven geïntegreerde project van de student. De inhoud van de cursussen wordt zo versterkt door de verschillende praktijkervaringen. Het geschreven project kan reflectief en theoretisch of toegepast zijn. Het moet relevant zijn voor de praktijk van het management van gezondheidszorgdiensten en zal blijk geven van een diepgaande kennis en begrip van elk van de vijf modules.
Het project vereist dat studenten zich bezighouden met onderzoeksgebruik (theoretisch, empirisch of toegepast). Het is een middel voor studenten om een uitdaging of kans in een gezondheidszorgorganisatie te identificeren en conceptueel leren en kritisch denken op een contextueel betekenisvolle manier te integreren. De structuur van het project is flexibel om verschillende creatieve inspanningen mogelijk te maken en mogelijk werkgebaseerd. Regelgeving, standaarden en conventies voor het schriftelijke culminerende project zijn te vinden in de School of Graduate Studies Policies and Procedures manual beschikbaar op /graduate studies.
toelatingen
Galerij
Programma collegegeld
Getuigenissen van studenten
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.