Master's Degree in Public Health
Universidad de Murcia
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Murcia, Spanje
Talen
Spaans
Studieformaat
Op de campus
Duur
1 Jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.280 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* € 3671,32: internationale studenten. De gegevens die op deze pagina verschijnen zijn niet officieel, slechts indicatief. Neem voor meer informatie contact op met het secretariaat van het betreffende centrum.
Invoering
Master in Public Health is een internationaal geconsolideerde naam die postdoctorale training identificeert die is gericht op de opleiding van professionals met academische undergraduate training, afkomstig uit een breed scala aan disciplines, waaronder de gezondheidswetenschappen in strikte zin tot de sociale wetenschappen. De duur van deze Master is 60 ECTS en kan worden genomen in maximaal 1, 2 of 3 jaar. Voordat de inschrijving echter wordt geformaliseerd, worden studenten van het secretariaat naar de mastercoördinatie-eenheid gestuurd voor persoonlijke begeleiding over het studieplan en het lesrooster.
Om uitvoering te geven aan het recht om studies en werk en gezinsleven te combineren, zoals uiteengezet in het studentenstatuut, wordt aanbevolen dat studenten die werken de master parttime volgen, met een duur van 2 jaar. Het onderwijs is in wezen face-to-face en is gericht op training voor beroepspraktijk en / of onderzoek.
Master in Public Health is een internationaal geconsolideerde naam die postdoctorale training identificeert die is gericht op de opleiding van professionals met academische undergraduate training, afkomstig uit een breed scala aan disciplines, waaronder de gezondheidswetenschappen in strikte zin tot de sociale wetenschappen. De duur van de Master of Public Health is het equivalent van 60 ECTS dat in 1 of 2 jaar kan worden afgerond. Het onderwijs is fundamenteel face-to-face en gericht op training voor beroepspraktijk en / of onderzoek.
De Master is een officiële universitaire training die ten dienste staat van geavanceerde training van professionals voor professionele, onderzoeks- of onderwijsactiviteiten om bij te dragen aan het bevorderen en verbeteren van de gezondheid, evenals het bevorderen van rechtvaardigheid en efficiëntie in gezondheidssystemen. Het geeft daarom toegang tot het doctoraatsprogramma aan de universiteit en wordt uitgevoerd in nauwe samenwerking met het directoraat-generaal Volksgezondheid van het ministerie van Volksgezondheid van de regio Murcia, inclusief met onderwijsondersteuning. Naast deze professionals bestaat het onderwijzend personeel van de meester uit verschillende afdelingen van de Universidad de Murcia , met andere Spaanse universiteiten en met de National Health School van het Carlos III Health Institute.
Er worden drie routes opgesteld die overeenkomen met drie profielen van welomschreven professionele en onderzoeksoriëntatie en opleiding:
- Professioneel reisplan: gericht op het uitoefenen van professionals in de volksgezondheid of degenen die een professionele activiteit willen uitoefenen (het beoefenen van artsen in de volksgezondheid, verpleegkundigen, apotheek, dierenarts en andere professionals in de volksgezondheid).
- Onderzoeksroute: in de volksgezondheid, gericht op professionals die bij uitstek een onderzoeksactiviteit in de volksgezondheid willen uitvoeren met toepassing van de epidemiologische methode of kwalitatief onderzoek om het proefschrift uit te voeren.
- Reisschema voor residente artsen van preventieve geneeskunde en volksgezondheid: (gereguleerd door RD. 127/84) die een Master of Public Health moeten voltooien in hun eerste jaar van residentie.
Master's dossier
Onderwijscentrum: | Faculteit Geneeskunde |
Soort onderwijs: | Face-to-face |
Taal: | Spaans |
Duur: | Een jaar |
ECTS-punten: | 60 |
Titel: | Master's Degree in Public Health |
Beurzen, beurzen en mobiliteit: | Nationaal / Internationaal |
Prijs per krediet: |
|
rechtvaardiging
Het belangrijkste doel is om de deelnemer te voorzien van de fundamentele kennis, attitudes en vaardigheden die nodig zijn om een professionele activiteit in de volksgezondheidsadministratie te kunnen uitvoeren of een onderzoeksactiviteit te starten die leidt tot een proefschrift en / of een onderzoeksproject.
De algemene doelstellingen zijn de volgende:
- Inzicht verwerven in het continuüm van gezondheid = ziekte en de factoren die het beïnvloeden als determinanten van gezondheid.
- Trainen om het juridische kader te begrijpen en te interpreteren waarin de activiteit van de specialist in preventieve geneeskunde en volksgezondheid zal worden ontwikkeld.
- Het gezondheidssysteem als geheel en de bijdrage van de verschillende componenten ervan voor de uitwerking en ontwikkeling van gezondheidsbeleid afbakenen.
- Verwerven van de kennis en vaardigheden die nodig zijn in al die basiswetenschappen die de opleiding van de specialist in preventieve geneeskunde en volksgezondheid vergemakkelijken en voorbereiden.
- De epidemiologische methode kennen en toepassen op het gebied van surveillance, onderzoek en evaluatie.
- Train om gezondheidsproblemen en risicofactoren voor ziek worden te analyseren, zowel vanuit de aspecten van ziektepreventie als die van bescherming en gezondheidsbevordering.
- Kennis verwerven van planning, aansturing, beheer en evaluatie van gezondheidsdiensten en hun middelen.
competenties
Basiscompetenties
- Kennis en inzicht die een basis of een gelegenheid voor originaliteit bij de ontwikkeling en / of toepassen van ideeën, vaak in onderzoeksverband.
- Dat de studenten hun kennis en hun vermogen om problemen in nieuwe of onbekende omstandigheden binnen een bredere (of multidisciplinaire) context die gerelateerd is aan hun vakgebied op te lossen van toepassing kan zijn.
- De studenten zijn in staat om kennis te integreren en met complexe materie, en het formuleren van oordelen op basis van informatie die onvolledig of beperkt, bevat beschouwingen over maatschappelijke en ethische verantwoordelijkheid in verband met de toepassing van hun kennis en oordelen.
- Dat studenten weten hoe ze hun conclusies en de kennis en ultieme redenen die hen ondersteunen, op een duidelijke en ondubbelzinnige manier kunnen communiceren naar een gespecialiseerd en niet-gespecialiseerd publiek.
- Dat studenten de leervaardigheden hebben die hen in staat stellen verder te studeren op een manier die grotendeels zelfgestuurd of autonoom zal zijn.
algemene vaardigheden
- Beschouw ethiek en intellectuele integriteit als essentiële waarden van de beroepspraktijk.
- De verworven kennis, vaardigheden en vaardigheden kunnen projecteren om een samenleving te bevorderen die gebaseerd is op de waarden van vrijheid, rechtvaardigheid, gelijkheid en pluralisme.
- Vermogen om als een team te werken en te communiceren met andere mensen uit dezelfde of verschillende professionele velden.
- Sociale en ethische verplichtingen kunnen aangaan.
- In staat zijn om een respectvolle houding aan te nemen tegenover mensen en groepen, ongeacht hun afkomst, geslacht of overtuiging.
- Weet hoe je taken op het gebied van leiderschap, coördinatie en representatie kunt opnemen.
Transversale competenties
Geen gegevens
specifieke vaardigheden
Kennis en begrip (E1-E6)
- Ken de geschiedenis van de volksgezondheid en de relatie tussen de huidige situatie en de historische achtergrond.
- Ken de theoretische grondslagen en terminologie van werk op het gebied van volksgezondheid, gezondheidsbevordering en preventie.
- Ken het proces van wetenschappelijk onderzoek in de volksgezondheid en de belangrijkste methoden van onderzoek en analyse van de gezondheid van de bevolking, hun toepassingen en beperkingen, zowel in kwalitatieve als kwantitatieve technieken.
- Ken de belangrijkste strategieën om de belangrijkste oorzaken van morbiditeit en mortaliteit en risicofactoren in de bevolking aan te pakken en het nut en de beperkingen van hun effectiviteit om de gezondheid van populaties te verbeteren.
- Ken de gezondheidsinformatiesystemen voor gezondheidsbeheer en -beleid, hun grondslagen, reikwijdte en beperkingen.
- Ken de oorsprong, kenmerken en specifieke problemen van de belangrijkste managementsystemen voor gezondheidsdiensten.
Vaardigheden en capaciteiten (E7-E20)
- De gezondheidsbehoeften van een bevolking kunnen kwantificeren en waarderen.
- Het kunnen identificeren en beschrijven in specifieke contexten van de historische en huidige kenmerken en bijzonderheden die ten grondslag liggen aan de gezondheidsproblemen van de bevolking.
- De epidemiologische methode kunnen gebruiken om gezondheidsproblemen en risicofactoren voor ziek worden in populaties te analyseren.
- In staat zijn om op de bevolking gebaseerde interventies voor te stellen die passen bij de gezondheidsbehoeften en problemen die in een populatie worden ontdekt voor zowel individuele ziektepreventie als gezondheidsbescherming en -bevordering, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen individuele en bevolkingspreventiestrategieën.
- De noodzakelijke elementen kunnen identificeren om de ontwikkeling en duurzaamheid van de voorgestelde interventies op het gebied van de volksgezondheid te garanderen.
- Ontwerp en ontwikkel programma's om de kwaliteit van gezondheidsdiensten te beheren en te evalueren en om gezondheidsinspecties en audits uit te voeren volgens richtlijnen en protocollen.
- Weet hoe de opgedane kennis kan worden toegepast om problemen van sociale ongelijkheid in gezondheid te identificeren, te verduidelijken en / of op te lossen.
- In staat zijn om groepswerkdynamiek te gebruiken.
- Ga zorgvuldig en efficiënt om met de verschillende informatiebronnen: bibliografisch, elektronisch en andere.
- In staat zijn werkhypothesen te ontwikkelen op basis van voorkennis en experimenteel en observationeel onderzoek op het gebied van volksgezondheid te ontwerpen en te ontwikkelen.
- Identificeer het meest geschikte type statistische analyse voor de meest voorkomende volksgezondheidssituaties, voer statistische analyses uit, interpreteer en beschrijf de resultaten van de analyses.
- Evalueer de resultaten van beschrijvende en analytische onderzoeken naar de gezondheid van de bevolking duidelijk en nauwkeurig en identificeer risicofactoren.
- Beknopt en nauwkeurig de conclusies kunnen uitdrukken die voortkomen uit de resultaten van analyse van de gezondheid van populaties, onderscheid maken tussen aannames en bewezen feiten, en resultaten kunnen uitwerken en presenteren in wetenschappelijke seminars met behulp van effectieve wetenschappelijke communicatie.
- Ontwerp, beheer, evalueer en / of adviseer over interventieplannen die de gezondheid van de bevolking bevorderen op de verschillende gebieden van professionele en / of onderzoeksontwikkeling.
Waarden en attitudes (E21-E29)
- Professioneel kennen, accepteren en gedragen volgens de waarden en sociale normen die de gezondheid van groepen en minderheden bevorderen, en de democratische coëxistentie en ethische principes met betrekking tot de interpersoonlijke relatie.
- Bevordering van de bescherming van de gezondheid bij intersectoraal beleid.
- Waardeer, erken en respecteer de autonomie en onafhankelijkheid van het oordeel, met respect voor de verschillen, meningen en acties van mensen, evenals culturele diversiteit.
- In staat zijn om sociale en ethische verplichtingen aan te gaan met betrekking tot de gezondheid van de bevolking.
- Bevorder sociale participatie en controle van burgers over hun eigen gezondheid.
- Begrijp de cultuur van publieke en private bedrijven en publiek en privaat onderzoek.
- Werk in een dynamisch en effectief team op alle actieterreinen van de Public Health specialist.
- Erken en waardeer het recht op rechtvaardigheid en sociale rechtvaardigheid in gezondheid en gezondheidszorg als een fundamenteel mensenrecht.
- Herken en respecteer individuele en collectieve beslissingen in gemeenschapswerk.
Graduate profiel
Het afstudeerprofiel vormt het referentiële element, het komt tot uiting in competenties die beschrijven wat de afgestudeerde aan het einde van dit postdoctorale programma zal kunnen doen en die hem of haar in staat zal stellen voor hun professionele activiteit. Het hoofddoel van deze master is om de kennis, attitudes en vaardigheden te bieden die nodig zijn om een professionele of onderzoeksactiviteit in de volksgezondheid in het gezondheidssysteem, particuliere entiteiten, professionals of onderzoekers en academische instellingen te kunnen uitvoeren. Deze graad biedt professionele vaardigheden voor het uitvoeren van banen met functies van beheer, uitvoering en inspectie op het gebied van de volksgezondheid, inclusief die met betrekking tot primaire preventie, bevordering en bescherming van de gezondheid. Volksgezondheidstraining is een internationaal erkende en gereguleerde training die professionals, al dan niet in de gezondheidszorg, traint om de gezondheidsproblemen van de bevolking aan te pakken en te verdedigen.