Medical Doctor-programma
European University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Tbilisi, Georgië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
6 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
USD 5.000 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Aug 2024
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het doel van het programma is om een medische professional op te voeden in overeenstemming met moderne internationale normen, die in staat zal zijn om principes van evidence-based medicine in de praktijk toe te passen, relevante principes van ethiek, onderzoek en communicatie in de praktijk te gebruiken; en in staat zijn om zichzelf te vestigen en zich verder te ontwikkelen binnen een voortdurend veranderende professionele omgeving.
Simulatiecentrum is in 2018 opgericht op de faculteit, die goed is uitgerust met moderne medische technologieën, mannequins, simulatoren en studenten kunnen oefenen met het verwerven van klinische vaardigheden in een gesimuleerde klinische omgeving. In 2020 is Body Interact geïmplementeerd in de klinische proefpersonen. Het is een virtuele patiëntensimulator die kan worden gebruikt in het medisch onderwijs voor onderwijs- en beoordelingsdoeleinden. Body Interact omvat verschillende klinische richtingen zoals neurologie, cardiologie, verloskunde, kindergeneeskunde, infectieziekten, enz. en door verschillende gevallen te beoordelen en interactie te hebben met virtuele patiënten.
toelatingen
leerplan
Undergraduate MD Curriculum is gedeeltelijk geïntegreerd, systeemgebaseerd, met zowel horizontaal als verticaal geïntegreerde disciplines.
Het spiraalmodel houdt in dat basisonderwerpen tijdens de hogere jaren van studie diepgaand en in nauwe samenhang met klinische onderwerpen worden beoordeeld.
MD-programma bestaat uit 4 fasen:
Fase I - Structuur en functie van het menselijk lichaam (I-II jaar)
De basisfase behandelt fundamentele concepten over de structuur en functie van het menselijk lichaam, de belangrijkste concepten van de biomedische wetenschappen. Tijdens de eerste twee jaar van de studie zullen studenten beginnen te leren met Inleiding tot de structuur van het menselijk lichaam, gen, cel en weefsel, wetenschappelijk redeneren, klinische en professionele vaardigheden (communicatie- en procedurele vaardigheden, medische ethiek), geneeskunde en samenleving. Deze geïntegreerde modules zullen worden gegeven met behulp van verschillende leermethoden en activiteiten (interactieve lezingen, rollenspellen, praktisch werk, werken in simulatielab, enz.). Studenten leren belangrijke praktische vaardigheden (patiënten interviewen) in klinische settings. Simulatie betrekt studenten bij ervaringsgericht leren; studenten gebruiken virtuele dissectie om de regionale anatomie van klinische gevallen te onderzoeken en high-fidelity mannequin case-scenario's met betrekking tot de regionale anatomie te beheren. PGO-sessies (probleemgestuurd leren) worden gegeven als longitudinale cursussen voor 2e-jaars studenten.
Fase II – Mechanismen van gezondheid en ziekte (III jaar)
Tijdens de tweede fase (preklinisch jaar) ligt de nadruk op Inleiding tot de klinische geneeskunde (fysieke diagnose en klinische vaardigheden), basispathologie en farmacologie. Deze fase richt zich op de meest voorkomende symptomen en tekenen van ziekten die de basisprincipes het beste illustreren. Studenten beginnen de fysieke diagnose onder de knie te krijgen. Dit jaar worden studenten getraind in diagnostisch denken door middel van casusgebaseerde discussies met betrekking tot verschillende medische onderwerpen, waarbij ze hun kennis integreren en zich voorbereiden op het begrijpen van klinische onderwerpen volgend jaar. In de longitudinale module Professional Development houden ze zich bezig met het oplossen van klinische problemen met behulp van verschillende klinische scenario's (cursus klinisch redeneren) met de nadruk op doordachte analyse en synthese van informatie en de klinische toepassing ervan.
Fase III - Kern klinische stageplaatsen (IV-V jaar)
Tijdens het 4e en 5e jaar leren studenten de belangrijkste klinische onderwerpen (klinische rotaties) - interne geneeskunde (systeemgebaseerd), chirurgie, verloskunde en gynaecologie, spoedeisende geneeskunde, pediatrie, psychiatrie, radiologie, KNO, enz. Tegelijkertijd worden ze continu getrainde klinische en professionele vaardigheden, waaronder professioneel gedrag in laboratoria voor klinische vaardigheden en klinische instellingen. Deze modules worden gegeven in klinische instellingen (ambulante instellingen en in ziekenhuizen). Aan het einde van elke stage slagen de studenten voor het geïntegreerd examen (OVSE).
Fase IV – Geavanceerde klinische stageplaatsen (VI jaar)
Jaar 6 (afstuderen) - tijdens het afstudeerjaar hebben studenten klinische bijlagen die de nodige competenties beheersen en verwerven op het gebied van interne geneeskunde, chirurgie, verloskunde / gynaecologie, infectieziekten, huisartsgeneeskunde, oogheelkunde, geriatrie, kindergeneeskunde en spoedeisende geneeskunde. Volgens integratieprincipes en spiraalvormige curriculumvereisten, herbekijken ze basisvakken (klinische farmacologie en medische genetica). Studenten werken in kleine groepen en worden toegewezen aan een verscheidenheid aan klinische activiteiten in verschillende klinische en poliklinische instellingen die zijn gericht op het voorbereiden van afstuderende studenten op hun toekomstige specialisatie in residentie. Aan het eind van het jaar slagen de studenten voor het eindexamen geïntegreerd (OVSE).
MD-programma verplichte studiepunten - 332 ECTS
MD-programma keuzevakken - 28 ECTS (14 ECTS - keuzevakken van een belangrijk vakgebied, 14 ECTS - keuzevakken / gratis vakken)
Keuzevakken van het belangrijkste vakgebied: pijnmanagement, medisch management, laboratoriumgeneeskunde, klinische voeding, allergiegeneeskunde, klinische psychologie, precisiegeneeskunde, klinische technologieën, seksuele geneeskunde, narcologie.
Programma resultaat
Generieke competenties
Kennis en begrip
De afgestudeerden kunnen:
- Demonstreer uitgebreide kennis van de veldspecifieke onderwerpen, theoretische principes en onderzoeksmethodologie die in de geneeskunde worden gebruikt;
- Kritisch omgaan met nieuwe informatie;
- Analyseer en integreer verschillende informatie en maak relevante conclusies die als basis dienen voor verdere zelfontwikkeling.
Vaardigheden
De afgestudeerden beschikken over de volgende vaardigheden:
- In staat om complexe problemen in een multidisciplinair team op te lossen met behulp van de nieuwste informatie;
- Onderzoek doen met behulp van geschikte en bijgewerkte methodologie;
- Gebruik verzamelde informatie in zijn/haar professionele activiteiten;
- Tijdmanagementvaardigheden - plan effectief de middelen met betrekking tot verwachte activiteiten en wees verantwoordelijk voor het uitgevoerde werk;
- Het volledige spectrum van onderwijs- en informatiebronnen gebruiken;
- Deelnemen aan vergaderingen en eigen mening mondeling en schriftelijk kenbaar maken;
- De ethische en wettelijke principes in de context van de geneeskunde volgen, de rechten van de patiënt kunnen beschermen;
- Onderhandelingen voeren binnen een professionele context en deelnemen aan conflictoplossing met wie dan ook, ongeacht zijn sociale, culturele, religieuze of etnische achtergrond;
- Communicatie met collega's en patiënten volgens de principes van rechtvaardigheid, sociale en democratische waarden.
Verantwoordelijkheid en Autonomie
De afgestudeerden kunnen:
- Aanpassen aan het werken in een team;
- Plan effectief de middelen met betrekking tot verwachte activiteiten;
- Verantwoordelijk zijn voor het uitgevoerde werk;
- Begrijp de noodzaak om up-to-date te blijven met zelfleren;
- Leiding geven aan een team en professionele ondergeschiktheid/aanpassing en gebruik van nieuwe kennis.
Veldspecifieke competenties
- Veldkennis;
- Patiënten raadplegen;
- Klinische presentaties beoordelen, onderzoeken bestellen, differentiële diagnoses stellen en onderhandelen over een beheersplan;
- Het verlenen van eerste hulp in medische noodsituaties;
- Geneesmiddel recept;
- Uitvoeren van praktische procedures;
- Effectief communiceren in een medische context;
- Het gebruik van ethische en juridische principes in de medische praktijk;
- Evaluatie van psychologische en sociale aspecten van de ziekte van patiënten;
- Het gebruik van kennis, vaardigheden en principes op basis van evidence-based medicine;
- Informatie en informatietechnologie effectief gebruiken in een medische context;
- Vermogen om wetenschappelijke principes, methoden en kennis toe te passen op de medische praktijk en onderzoek;
- Implementatie van gezondheidsbevorderende evenementen, betrokkenheid bij volksgezondheidskwesties, efficiënte prestaties binnen het gezondheidszorgsysteem;
- Professionaliteit.
Carrièremogelijkheden
Volgens de huidige wetgeving van Georgië is het een afgestudeerde van een MD-programma van één cyclus niet toegestaan om de onafhankelijke medische praktijk te leiden. van een onafhankelijke arts (The Law of Georgia on Medical Practice, artikel 5).
Een afgestudeerde met een diploma van een hogere medische instelling heeft het recht om:
- Voltooi een postdoctoraal trainingsprogramma (residentie) om het recht te verwerven om een onafhankelijke medische praktijk uit te oefenen na het behalen van een staatscertificeringsexamen;
- Onderzoek (Master, Ph.D.) en onderwijsactiviteiten uitvoeren op het theoretische gebied van de geneeskunde, of andere gebieden van de gezondheidszorg die geen onafhankelijke medische praktijk impliceren (The Law of Georgia on Medical Activity, artikel 17).
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor of Medicine, Bachelor of Surgery (Graduate Entry)
- Limerick, Ierland
Bachelor in de pre-geneeskunde
- Tampa, Verenigde Staten
Medische en veterinaire genetica
- Kaunas, Litouwen