Medisch programma (md)
Bond University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Bond University, Queensland, Australia, Australië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Dit programma is momenteel alleen toegankelijk voor Australische burgers, Australische permanente bewoners, de houders van een Australische humanitaire visa en Nieuw-Zeeland burgers (maar niet Nieuw-Zeeland permanente bewoners).
ACADEMISCHE INGANGSVEREISTEN
De medische programma ^ bestaat uit twee opeenvolgende graden - de Bachelor Medische Studies (BMedSt) en de Doctor of Medicine (MD). Alle studenten geselecteerd voor toegang tot het medisch programma ^ zal moeten zowel de BMedSt en MD voltooien. Beide graden worden uitgereikt aan het einde van het jaar 5.
De medisch programma ^ begint met de Bachelor of Medical Studies (BMedSt), die een undergraduate programma en zo staat open voor Jaar 12 schoolverlaters. De BMedSt staat ook open voor studenten die een bacheloropleiding hebben afgerond.
Inschrijvingen in het programma strikt beperkt om ervoor te zorgen kleine klassen en voldoende klinische stages. Als zodanig, ingang is zeer concurrerend.
Postgraduate aanvragers worden geëvalueerd op basis van de volgende criteria:
- GPA van een eerdere universitaire opleiding afgerond binnen de laatste negen jaar waarin oa jaar 12 Engels en scheikunde of wiskunde B of natuurkunde of een equivalent. Aanvragers die niet voldoen aan deze eisen moet een goedgekeurd overbruggen cursus te voltooien voordat ze van toepassing kan worden beschouwd.
- Gestructureerd interview ranking.
Bezoek bond.edu.au/medicine voor volledige toelatingseisen.
De kandidaten worden geselecteerd door middel van een grondige evaluatie proces op basis van een uitstekende academische prestaties, in combinatie met een bewezen vermogen om af te studeren uitkomsten van kennis en kritisch denken, leiderschap, initiatief en teamwork, communicatie vaardigheden, verantwoordelijkheid, ethische besluitvorming vaardigheden, motivatie en niet te bereiken -verbaal redeneren.
Short-beursgenoteerde aanvragers zullen worden verplicht om een interview in persoon bij Bond University, waar hun algemene geschiktheid voor de geneeskunde en de bereidheid om te ondernemen een veeleisende cursus zal worden onderzocht bij te wonen. Aanvragers zullen worden geïnterviewd door personen uit de medische en niet-medische achtergrond die zijn opgeleid in entry-stijl geneeskunde interviews.
AANMELDINGSPROCEDURE
- Aanvragen moeten worden ingediend door middel van QTAC (www.qtac.edu.au) en moeten alle vereiste documenten omvatten, het verstrekken van het bewijs van uw Jaar 12 onderwerp resultaten in het Engels en scheikunde of wiskunde B of natuurkunde of een equivalent.
- Bond University zal u in aanmerking komt bepalen op basis van een evaluatie van de academische prestaties.
- Bond University zal de shortlist kandidaten uit te nodigen voor een on-campus interview bij te wonen.
BESCHRIJVING
De medische programma ^ bestaat uit twee opeenvolgende graden - de Bachelor Medische Studies (BMedSt) en de Doctor of Medicine (MD). Alle studenten die zijn geselecteerd voor deelname aan het medische programma ^ moeten zowel de BMedSt als de MD voltooien om in aanmerking te komen voor registratie als arts in een staat of gebied in Australië of Nieuw-Zeeland. Beide graden worden uitgereikt aan het einde van het jaar 5.
De medische programma ^ is ontworpen om afgestudeerden met de kennis, vaardigheden uit te rusten en attributen die een arts nodig heeft om veilig en effectief te oefenen geneeskunde in de huidige complexe zorgomgeving.
De medische programma ^ onderscheidt zich door zijn sterke educatieve focus op case-based learning, evidence-based medicine en geïntegreerde klinische praktijk. Als gevolg van kleine klassen, de studenten leren in een zeer persoonlijke omgeving met state-of-the-art apparatuur.
Studenten profiteren van een verscheidenheid van onderwijs en leren, met inbegrip van case-based kleine groep tutorials, probleemgestuurd leren, practica, klinische vaardigheden en laboratorium training, zelfstudie, web-based en e-learning, interactieve seminars en lezingen . Deze eigentijdse benadering van het medisch onderwijs zorgt ervoor dat het leren houdt rechtstreeks verband met de patiëntenzorg en bereidt afgestudeerden om een hoge mate van verantwoordelijkheid te nemen.
De medische programma ^ bestaat uit 14 semesters in totaal over de twee opeenvolgende graden of het equivalent van 7 standaard academische jaar duurden. Echter, met Bond drie semesters per jaar tijdschema en intensieve klinische stages, het medisch programma ^ is voltooid in slechts 4 jaar en 8 maanden, met afgestudeerden dan in aanmerking voor het ziekenhuis stages.
PROGRAMMA STRUCTUUR *
BACHELOR 0F MEDISCHE STUDIES
JAREN 1 - 3 "DE PRE-KLINISCHE JAREN"
In de eerste twee jaar (5 semesters) in de Bachelor of Medical Studies (BMedSt) het leren en onderwijzen komt vooral voor in kleine groepssessies bestaat uit interactieve gevallen door middel van probleemgestuurd onderwijs, alsook vaardigheden laboratoria klinische, simulatie-activiteiten, de gemeenschap en klinische stages en een culturele onderdompeling ervaring.
Het programma maakt gebruik van een uitgebreid probleemgestuurd onderwijs (PGO) benadering, waarbij elke week introduceert een klinisch geval waarrond het leren is geïntegreerd.
In het derde jaar worden de studenten zich bij de Universiteit Klinisch Onderwijs en Onderzoek Centrum in Robina Hospital. Dit stelt studenten in staat om een volledige extra jaar ondergedompeld in de klinische omgeving en fungeert als een uitstekende overgang van de campus-based learning om de volledige onderdompeling in de werkplaats in de MD-component van het medische programma ^.
Jaar 1
2 semesters
1 jaar begint met de moleculaire en cellulaire basis van leven en leidt leren door de eerste cyclus van de lichaamssystemen, aangebracht generaties. Deze cyclus richt zich op:
- De introductie van de structuur en functie van afzonderlijke organen
- Psychologische basis van normaal menselijk gedrag
- Sociologische basis van het gedrag van populaties
De fundamenten van een effectieve practitioner worden onderzocht door middel van een introductie tot het uitvoeren van een effectieve observaties van mensen gezond en ziek. Het gaat om het begin van de ontwikkeling van het inzicht in en de vaardigheden die betrokken zijn bij effectieve interpersoonlijke communicatie, groepswerk en samenwerkend leren. Gezamenlijk geïntegreerde leermogelijkheden bieden de fundamenten van:
- Bewustwording van de rol van de arts en de gezondheidszorg
- De impact van de ziekte op de patiënt, hun familie en de maatschappij
- De ethische basis van patiëntgerichte zorg
Jaar 1 bevat ook een inheemse focus, met een culturele onderdompeling ervaring die zich in Semester 2 als onderdeel van innovatieve Aboriginals en Torres Strait Islander Health curriculum Bond.
Jaar 2
3 semesters
Jaar 2 is ontworpen rondom een tweede cyclus door het lichaam systemen en richt zich op:
- Relaties tussen structuur en functie, de bouw complexiteit in een integratieve systemen richten
- Mechanismen van de ziekte en besmettelijke organismen
- Normaal compensatiemechanismen voor het herstel van de normale functie
Kennis van psychosociale kaders wordt verdiept en verbreed om de verschillende reacties van individuen, groepen, bevolkingsgroepen en culturen ziekte, alsook de exploratie van psychosociale factoren die bijdragen aan de ziekte en de impact op de patiënt in de gezondheidszorg te verkennen, aandacht voor de complexiteit van ongelijkheden op gezondheidsgebied. De stichting kennis en vaardigheden van een bevoegde arts te gaan met een focus op anamnese en lichamelijk onderzoek van discrete systemen. De ethische complexiteit van de gezondheidszorg worden dan verder onderzocht met inbegrip van het wettelijk kader voor het verstrekken van gezondheidszorg en stages in de gezondheidszorg instellingen zullen het kader voor de invoering van de gezondheidszorg systemen.
Jaar 3
3 semesters
In jaar 3, het formaat van het leren verandert van facilitator geleid, probleemgestuurd onderwijs aan arts lood, case-based learning. Bond heeft de Bond Virtual Hospital © dat is een virtuele klinische leeromgeving waar studenten werken in kleine groepen tot een reeks van klinische gevallen te diagnosticeren en te beheren ontwikkeld. Aan zowel de universiteitscampus en het Klinisch Onderwijs en Researchcentrum, Bond heeft een geaccrediteerde, geavanceerde simulatie-faciliteit, die een authentieke context aan de procedurele en klinische vaardigheden die studenten verwerven ter voorbereiding op hun klinische werk in de laatste twee jaar van het programma.
In de loop van het jaar, studenten volledig klinische rotaties die spiegel waar ze zullen in de laatste twee jaar van het curriculum worden geplaatst. De rotaties onder andere General Practice, Geneeskunde, Chirurgie, geestelijke gezondheid, Child Health, Women's Health, Emergency en Critical Care. Studenten worden ook blootgesteld aan de Geneeskunde van pathologie en farmacologie en leer de beginselen van de medische beeldvorming.
Het Centrum voor Onderzoek in Evidence-Based Practice is de toonaangevende research centrum aan Bond University. Onderzoek activiteit is gericht op het begrijpen van de kloof tussen onderzoek bewijs en de toepassing ervan in de praktijk. In jaar 3, zullen de studenten de mogelijkheid om een cursus te voltooien door middel van dit centrum te hebben. Zij zullen leren van academici van internationale allure, en krijgen eersteklas vaardigheden bij de beoordeling van het bewijs in de medische praktijk. Daarnaast krijgen de studenten volledige onderzoek modules en schriftelijke evaluaties die hen te voorzien van de basis vaardigheden die ze nodig hebben om hun project eisen voor de MD te voltooien.
Houd er rekening mee dat als gevolg van stagemogelijkheden, de lengte van semesters kan variëren ten opzichte van de standaard Bond academische kalender.
RESULTATEN
Voltooiing van Jaren 1-3 voldoet aan de eisen van de Bachelor in de medische studies en stelt studenten in staat om de overgang naar de dokter in de geneeskunde, die de laatste twee jaar van het medisch programma omvat ^.
ARTS VAN GENEESKUNDE
JAAR 4 - 5 "DE KLINISCHE JAREN"
The Doctor of Medicine (MD) component is een Extended Masters niveau programma en wordt uitgevoerd door middel van klinische rotaties in het ziekenhuis en de gemeenschap gezondheidszorg instellingen, evenals face-to face onderwijs bij dienstregeling onderwijs sessies. Gedurende deze tijd, studenten voeren een onderzoek of professioneel project, of een sluitstuk ervaring en voor te bereiden een portfolio van hun werk.
Jaar 4
3 semesters
Jaar 4 bevat rotaties door de volgende klinische disciplines:
- De gezondheid van kinderen
- Geneeskunde
- Geestelijke Gezondheid
- Chirurgie
- Women's Health
In Training Assessment (ITA) wordt uitgevoerd door het hele jaar, alsmede het einde van het jaar Geschreven Assessment en Objective Structured Clinical Examens (OSCEs). Leerlingen verzamelen ook de resultaten van hun werk in een portefeuille.
Studenten zullen ook van plan hun MD-project, dat zal worden uitgevoerd in jaar 5. Het project omvat een programma van gestructureerde leren met onafhankelijke of groep onderzoek en praktijk leren.
Studenten zullen in staat zijn om een van de drie opties te selecteren:
- Een op onderzoek gebaseerde project
- Een sluitstuk ervaring
- Een professioneel gerichte project.
Houd er rekening mee dat als gevolg van stagemogelijkheden, de lengte van semesters kan variëren ten opzichte van de standaard Bond academische kalender.
Jaar 5
3 semesters
Jaar 5 omvat rotaties door de volgende klinische disciplines:
- Noodgeval medicijn
- Algemene oefening
- Critical Care / anesthetica / Orthopedie
- Selectieve (Studenten hebben de mogelijkheid om een gebied van sub-specialty rente te selecteren)
- Electieve / pre-stage rotatie (Studenten hebben nog een kans om verdere klinische stages, hetzij in Australië of in het buitenland, die hun laatste sluitstuk ervaring kan ondernemen).
In Training Assessment (ITA) wordt uitgevoerd door het hele jaar, alsmede het einde van het jaar Geschreven Assessment en Objective Structured Clinical Examens (OSCEs). Studenten ook hun definitieve portfolio in te dienen aan het einde van het jaar voor de punten opbouw.
Studenten zullen ook hun MD project te voltooien tijdens hun keuzevak of selectief, die ofwel een onderzoeks- of professioneel project, of een sluitstuk ervaring. Het project zal uitmonden in de indiening van een eindverslag en de presentatie aan het eind van het jaar conferentie.
Houd er rekening mee dat als gevolg van stagemogelijkheden, de lengte van semesters kan variëren ten opzichte van de standaard Bond academische kalender.
PROFESSIONELE UITKOMSTEN
Afgestudeerden van de opeenvolgende graden (BMedSt en MD) zal de nodige kennis, attitudes en vaardigheden om de facto als stagiaires in de Australische ziekenhuizen te functioneren en zal ideaal zijn gepositioneerd voor verdere opleiding in een van de Australasian specialiteit hogescholen ondergaan.
Onze vorige Medische afgestudeerden hebben stages vastgezet in ziekenhuizen in Australië en Nieuw-Zeeland.
PROFESSIONELE ERKENNING
De Bond Medical Program ^ (Bachelor Medische Studies en doctor in de geneeskunde) is geaccrediteerd door de Australische Medische Raad (AMC) ervoor te zorgen dat het voldoet aan of overtreft de overeengekomen nationale richtlijnen voor medisch onderwijs. Na succesvolle afronding van de twee opeenvolgende graden in het Medisch Program ^, afgestudeerden komen in aanmerking voor registratie als arts in een staat of gebied in Australië of Nieuw-Zeeland.
BOND UNIVERSITY Bachelor in de biomedische SCIENCE PATHWAY
Studenten in aanmerking komen af te studeren aan de Bond University Bachelor of Biomedische Wetenschappen in de Pre-Health Professional belangrijke vergadering van de minimaal vereiste GPA zullen in aanmerking komen om te worden beschouwd voor de selectie tot Jaar 2 voeren van de Bachelor of Medical Studies (BMedSt) component van de Medische Program ^. De selectie zal worden gebaseerd op de GPA, de prestaties op GAMSAT en een interview met aanbiedingen eens resultaten en de final GPA beschikbaar komen. Tot 5 plaatsen in jaar 2 zal worden gereserveerd voor de Bond Biomedische Wetenschappen (Pre-Health Professional major) afgestudeerden.
Let op: de huidige medisch programma ^ eisen nog steeds van toepassing.
^ De Medische Program bestaat uit twee opeenvolgende graden - de Bachelor Medische Studies (BMedSt) en de Doctor of Medicine (MD). Alle studenten geselecteerd voor toegang tot het medisch programma ^ zal moeten voltooien zowel de BMedSt en MD in aanmerking te komen voor registratie als arts in een staat of gebied in Australië of Nieuw-Zeeland. Beide graden worden uitgereikt aan het einde van het jaar 5.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Algemene geneeskunde (md)
- Szeged, Hongarije
Hogere beroepsopleiding geneeskunde
- Riga, Letland
Geneeskunde | Doctoraat in de geneeskunde (MD)
- Warsaw, Polen