Meester van rehabilitatie counseling

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Welkom bij Master of Rehabilitation Counseling Programma. Onze graduate programma bestaat uit 51 krediet uur en is ontworpen als een sequentiële vijf semester curriculum leidt tot de Master in de revalidatiewetenschappen Counselling (MRC) graad.

Missie en doelstellingen

De missie van de Master in de revalidatiewetenschappen Counselling (MRC) programma is om toegelaten studenten voor te bereiden op professionele revalidatie adviseurs die samen werken met mensen met een handicap worden. De primaire lopende doelstellingen van het MRC-programma zijn onder andere:

  • ontwikkelen en onderhouden van een educatieve curriculum gericht op het effectief leren van studenten en de ontwikkeling in de revalidatie begeleiding;
  • de voorbereiding van studenten op tot professionals die zich inzetten om effectief samen te werken met mensen met een handicap in het bereiken van hun maximale beroepsopleiding, psychologische, sociale en economische onafhankelijkheid; en
  • het creëren van een multiculturele leeromgeving die omarmt empowerment van studenten aan professionals die empowerment van hun klanten en de gemeenschap te vergemakkelijken worden.

Wat is Rehabilitation Counseling?

Rehabilitation counseling is een systematisch proces waarin personen met een fysieke, ontwikkelings-, cognitieve en emotionele handicap helpt om hun persoonlijke, carrière, en zelfstandig wonen doelen te bereiken in de meest geïntegreerde omgeving mogelijk door de toepassing van de begeleiding proces. De begeleiding proces omvat communicatie, doelen stellen, en gunstige groei of verandering door middel van 'empowerment', psychologische, beroeps, sociale en gedragsinterventies. De specifieke technieken en modaliteiten gebruikt binnen deze revalidatie begeleiding proces kan omvatten, maar zijn niet beperkt tot:

  • evaluatie en beoordeling;
  • diagnose en behandeling planning;
  • loopbaanbegeleiding;
  • individuele en collectieve begeleiding;
  • behandelingsinterventies gericht op het faciliteren aanpassing van de medische en psychologische effecten van handicaps;
  • doorverwijzing;
  • case management en service coördinatie;
  • overleg en toegang tot revalidatie technologie;
  • interventies om het milieu, de werkgelegenheid en de attitude belemmeringen weg te nemen;
  • evaluatie en onderzoeksprogramma;
  • overleg diensten tussen meerdere partijen en regulerende systemen; en
  • ontwikkeling baan en arbeidsbemiddeling, met inbegrip van hulp bij de werkgelegenheid en het scheppen van accommodaties.

De MRC-programma is geaccrediteerd door de Raad op Rehabilitation Education (CORE) en maakt het beschikbare jaarlijkse verklaringen over normen en resultaten.

Leerplan

51 Krediet uren
(alle cursussen zijn 3 credit-uren, tenzij anders aangegeven)

Herfst, Jaar 1

  • RCOU 503 Beroeps- en loopbaanontwikkeling
  • RCOU 511 Foundations of Rehabilitation Counseling
  • RCOU 513 Medische aspecten van invaliditeit
  • RCOU 515 Juridische en ethische aspecten van revalidatiebegeleiding

Lente, jaar 1

  • RCOU 502 Counseltheorieën & technieken
  • RCOU 514 Psychosociale aspecten van de handicap
  • RCOU 518 Multiculturele Counseling Issues
  • RCOU 531 Baanontwikkeling en plaatsing

Zomer, Jaar 1

  • RCOU 524 Groep Counseling
  • ROCU 533 Case Management in Rehabilitatie Counseling

Herfst, Jaar 2

  • RCOU 611 Rehabilitatie Praktijk
  • RCOU 613 Assistente Technologie in Rehabilitatie Counseling
  • RCOU 615 Beroepsbeoordeling en Evaluatie
  • RCOU 617 Onderzoeksmethoden

Lente, jaar 2

  • RCOU 621 Rehabilitatie Stage (6 Kredieturen)
  • RCOU 632 Menselijke Groei en Ontwikkeling

Toelatingsvoorwaarden *

  • Bacheloropleiding van een geaccrediteerde instelling met een cumulatieve GPA van 2,5 of hoger op een 4,0-schaal of 3,0 of hoger in de bacheloropleiding
  • Recente Graduate Record Exam (GRE) of Miller Analogies Test (MAT) scores voorgelegd aan de Graduate School met uw voltooide applicatie
  • Drie brieven van aanbeveling van personen gekwalificeerd om de academische vaardigheden en karakter van de aanvraag te evalueren
  • Voltooide applicatie pakketten aan de Master of Rehabilitation Counseling Programma voor de herfst semesters zijn 31 december. Late applicaties worden overwogen tot 30 april. OPMERKING: Het MRC-programma maakt gebruik van een cohortmodel en accepteert alleen nieuwe studenten tijdens het herfst semester.

* Let op: Studenten moeten apart worden toegelaten tot de The Graduate School. Kijk alstublieft op hun website voor richtlijnen voor afgestudeerde school. Let ook op dat de MRC-programmiedatum eerder is dan die van de Graduate School.

Graduate Fees

Hieronder vindt u de geschatte opleiding en kosten voor voltooide afgestudeerde studenten die op campus verblijven tijdens het academiejaar 2017-18. Werkelijke kosten en kosten kunnen variëren afhankelijk van inschrijving en levensstijlbeslissingen. Misschien wilt u ook het geschatte collegegeld en de kosten voor part-time graduate enrollment op ons complete budgetwerkblad bekijken. Voor een uitsplitsing van de kosten per credit-uur en per semester, download de collegegelden 2017 collegegeld en collegegelden 2017-18.

In-State Buiten de staat
Gefactureerde uitgaven
Collegegeld / visrechten $ 10.156 $ 17.572
Kamer / Board $ 5422 $ 5422
Subtotaal $ 15.578 $ 22.994
Andere geschatte kosten
Boeken $ 1000 $ 1000
Vervoer $ 1.552 $ 1.552
Diverse / Personal $ 1.840 $ 1.840
Subtotaal $ 4.392 $ 4.392
geschat totaal $ 19.970 $ 27.386
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The fundamental mission of The Murphy Graduate School is to (1) provide leadership for the University’s doctorate, educational specialist, master’s and certificate level, post-baccalaureate degree pro ... Lees meer

The fundamental mission of The Murphy Graduate School is to (1) provide leadership for the University’s doctorate, educational specialist, master’s and certificate level, post-baccalaureate degree programs; (2) serve as the campus-wide advocate for the advancement of graduate education; and (3) provide oversight for standards of excellence, fairness and equity in all graduate programs. Lees Minder