Online Master in Pharmaceutical Marketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

afzet

Een DIE MOET

De Master is gericht op afgestudeerden of afgestudeerden in Farmacie, Geneeskunde, Diergeneeskunde Biology, alsmede alle andere diploma of graad in aanverwante gebieden zoals chemie, biochemie en biotechnologie. En elk ander diploma op het gebied van Marketing, Economie, Bedrijfskunde of ADE.

Het is ook gericht op professionals die niet wordt gekwalificeerd in een van de bovenstaande disciplines bewijzen voldoende ervaring en kennis op het gebied van gezondheid.

DOELSTELLINGEN

Farmaceutische industrie lijdt aan een geleidelijke en intense transformatie die is verslechterd in de afgelopen vijf jaar. De technische eisen zijn aanzienlijk in onderzoek processen, regelgeving, productie, kwaliteit en geneesmiddelenbewaking toegenomen.

Na goedkeuring producten uit het technisch oogpunt worden geconfronteerd met financiële processen en de toegang van grote complexiteit markt, met de medewerking en het vergroten van de verantwoordelijkheid van de bedrijven in het handhaven van de gezondheid van de budgetten door middel van co-financiering, joint ventures, plafonds kosten etc.

Farmaceutische bedrijven lijden concentratie bewegingen geduwd door de afwezigheid van organische groei, wat resulteert in een complex scenario bestaat uit wereldwijde spelers van toenemende omvang + gespecialiseerde bedrijven + bedrijven niche + regionale + biotech bedrijven op basis van zakelijke efficiëntie + lokale bedrijven en en start up + generieke bedrijven.

Wat het betekent voor de toekomstige professionele gezicht een verscheidenheid aan zakelijke behoeften en Marketing. Daarnaast is de toegenomen bewustwording van de consument van de Biosalud, progressieve zelfmanagement van de gezondheid concept van het klassieke schema voorschrijven van medische raadpleging + door het nemen van de voedingswaarde, Consumer Care en OTC's distributie opent nieuwe deuren en nieuwe markten.

DUUR

1500 uur.

  • Virtuele klassen: 90 uur.
  • Virtual tutorials: 20 uur.
  • Eigen werk: 950 uur.
  • Afstudeerproject: 440 uur.

DOCUMENTATIE

Tijdens de duur van de cursus, zal elke student toegang via de Virtual Campus te hebben, om alle relevante documentatie om de gebieden op het programma. Het gehele inhoud van de studie en ondersteunend materiaal nodig voor de goede ontwikkeling van de cursus is opgenomen.

TUTORIALS

Elke student voert diverse praktische werkzaamheden met betrekking tot de belangrijkste gebieden van de cursus om vervolgens te worden geëvalueerd door de Program Manager.

PROGRAMMA VAN DE INHOUD

De masteropleiding Pharmaceutical Marketing is verdeeld in tien hoofdstukken die alle aspecten die nodig zijn voor de vorming van de student te dekken.

1. Inleiding tot de farmaceutische sector

De inhoud van het eerste blok zijn de herziening van de wereldwijde farmaceutische markt door bedrijven, landen, producten, therapeutische groepen en drugs. Fusies en overnames relevant, nieuwe producten te lanceren, biotech bedrijven en de belangrijkste trends in de markt per product verkocht: recept, generieke, EFPs, apotheek, ziekenhuis, enz.

Apotheek is holistisch bestudeerd volgens hun management, autorisatie, transmissie, de bediening, wetgeving, internationale cijfers en modellen.

  • De farmaceutische markt.
  • Apotheek.

2. CHAIN ​​farmaceutische waarde

De set van materialen die het hoofdstuk vormen zwerven het product sinds de oprichting in research afdelingen distributie en marketing. Block materialen herziening in detail het proces octrooi, klinische ontwikkeling, productie en registratie, met bijzondere aandacht voor de EMA en de FDA procedures.

Tot een paar jaar geleden met de goedkeuring van het product dat zij hand gelegd aan de noodzakelijke technische taken, maar onzichtbaar voor commerciële exploitatie. Maar vandaag hebben we nodig hebben om te studeren in detail de procedures voor het verkrijgen van de prijs en financiering, nationaal en internationaal, evenals het optimaal beheer van Business Development voor het creëren van meer waarde voor het product.

  • De ontwikkeling van geneesmiddelen.
  • R & D.
  • Octrooien.
  • Structuur van een farmaceutisch laboratorium.
  • Drug productie.
  • Inleiding tot Biofarmacie / Farmacologie.
  • Verordening.
  • Farmaceutische distributie.
  • Prijsregulering en toegang tot de markt.
  • Business Development.

3. RECHTSKADER

De twee thema's die deel uitmaken van dit blok ingaan op de noodzaak om de activiteit van de verspreiding van informatie en bevordering van de farmaceutische bedrijven controleren om te voldoen aan de wetgeving. Voor dit doel worden ze beoordeeld in de diepte van de Reclamerecht en de Code of Ethics en de huidige Farmaindustria met transparantie procedures implicaties.

Wetenschappelijke activiteit van de afdeling omvat praktische aspecten zoals de behandeling van observationele studies en het beheer van SML of maximum eis als functie van de geneesmiddelenbewaking.

4. commercieel management tools

De inhoud van het hoofdstuk bieden studenten met specifieke vaardigheden in gebieden ondersteunen van de Business Management en kunnen professionele toegang tot de gebieden van belang te betrekken.

soorten onderzoeken, lettertypen, onderzoek, klassen forecasting, prestatie-analyse, competitive intelligence, management CRM, commerciële activiteiten metrics, teritorial management, KPI's, etc .: In blok aspecten worden bestudeerd

  • Research Market.
  • Voorspellen.
  • Business Intelligence.

5. SALES

Sales module een overzicht van de commerciële structuur, organisatie en werking van het distributienetwerk. Verschillende soorten van de organisatie, functies van NIDs en regiomanagers, selectie, evaluatie, training en coaching netwerk. medisch bezoek, uw plan en materialen, regelgeving, controle en efficiency ratio's bestudeerd.

Gezien het toenemende belang van de apotheek als een bestemming voor commerciële activiteit tijd wordt besteed aan acties, materialen en point of sale beheer in de farmacie.

  • Structuur van een commerciële afdeling.
  • Sales Network.
  • Medical Visit.
  • Merchandising en acties verkooppunten.
  • Training van het verkoopnetwerk.

6. Fundamentals of MARKETING

De ontwikkeling van het eerste blok van Marketing biedt een solide basis op het gebied waarop het is gebaseerd.

Met een praktische benadering van de levenscyclus van een product, milieu, prijsstrategieën in een agressieve regelgeving, methoden van segmentatie, selectie van de doelgroep en geolocatie worden beoordeeld. De aard van de tests en de positionering met kaarten, typen distributiekanalen en strategieën.

7. MARKETING management professional

die aspecten die van invloed zijn intensief bezig met commerciële functies zoals communicatie, het beheer van aandeelhouders, Social Marketing en interactie met wetenschappelijke verenigingen, opinieleiders en patiëntenverenigingen zal worden herzien. toepassingen voor de farmaceutische wereld RRSs e-detailing, mobiele apps en gereedschappen multicanalidad, gamification, e-learning worden bestudeerd, etc.

voldoende ruimte om het maken van een professionele Marketing Plan is toegewijd en alle hoeken van Strategic Marketing een marketing professional moet afhandelen worden beoordeeld. Inleiding tot de algemene Marketing.

  • Productstrategie.
  • Prijsstrategie.
  • Segmenteren.
  • Positionering.
  • Distributiestrategie.
  • communicatie Farmaceutica
  • Aandeelhouders management.
  • Direct Marketing.
  • DTC.
  • Medical Marketing.
  • e-Marketing.
  • Marketing plan.
  • Strategic Marketing.

8. financiële begrippen die nodig zijn voor marketing professional

Ze worden in detail bestudeerd in twee grote delen:

  1. Balans, resultatenrekening, Cash Flow, Financiële Analyse, Cost Accounting en budget.
  2. Financial Planning.

9. MARKETING NICHE

Dit blok is noodzakelijk gezien de grote diversiteit tussen de verschillende deelmarkten, zodat het noodzakelijk is om zowel de gemeenschappelijke elementen en de verschillen in elke sector kennen om het beheer ervan te optimaliseren.

  • OTC's Marketing en Consumer Care.
  • Marketing van medische hulpmiddelen
  • Marketing Voedingssupplementen.
  • Generics Marketing Produtos.
  • Ziekenhuis Producten Marketing.

10. Wanneer en hoe te extranetten GEBRUIKEN

Modellen en de kosten worden geanalyseerd door professionals uit de industrie om een ​​zeer effectieve business tool te bieden.

Het hoofdstuk wordt afgesloten met een beoordeling door een deskundige adviseur over het zoeken naar werk, het gebruik van sociale netwerken, waardoor de CV ideale voorbereiding op het sollicitatiegesprek en post-interview om werkgelegenheid te maximaliseren .

Professionele carrière BIJSTAND

Binnen de onderwijsfilosofie van CESIF en als een training supplement, CESIF ON LINE biedt haar studenten na een goede afloop van hun stage, de mogelijkheid van het hebben van de diensten van een professionele carrière Assistance (gespecialiseerd in Online Job Search Consultant), die periodiek sturen elke student die vacatures die bij uw profiel passen en zijn aantrekkelijk voor de ontwikkeling van zijn carrière beschouwd.

CARRIERE

Studenten van de Master in de Farmaceutische Marketing Online kunnen hun carrière te ontwikkelen in:

  • nationale farmaceutische bedrijven.
  • internationale farmaceutische bedrijven.
  • Market onderzoeksinstituten.
  • strategisch advies voor de farmaceutische industrie.
sectoren

Professional perfectie verworven door de student door het invullen van de Online Master in Pharmaceutical Marketing zal u toelaten om je carrière volledig te ontwikkelen in de volgende afdelingen van de farmaceutische bedrijven:

  • Marketing.
  • Commerciële en Sales.
  • Medische Dienst.
  • International gebieden.
  • Marktonderzoek.
  • Business Development.
  • Communicatie en reclame.
gebieden
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

CESIF es una institución privada nacida en 1990, cuya actividad está centrada en las industrias farmacéutica, parafarmacéutica, biotecnológica, alimentaria, química, cosmética y – en general – en todo ... Lees meer

CESIF es una institución privada nacida en 1990, cuya actividad está centrada en las industrias farmacéutica, parafarmacéutica, biotecnológica, alimentaria, química, cosmética y – en general – en todos los sectores afines relacionados con la sanidad. Lees Minder