Tandheelkunde (DDM, Single-Cycle, 5 jaar)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Programmadoelen:

Het doel van het programma is om gekwalificeerde tandartsen te begeleiden, wiens professionele activiteiten helpen het tandheelkundige niveau te verbeteren, mondziekten te voorkomen en de algehele gezondheid te verbeteren. De afgestudeerde van dit programma zal basiskennis hebben van mondzorggeneeskunde (klinische en natuurwetenschappen) en een grondige kennis van tandheelkundige specialisaties. Men zal ook tandheelkundige klinische vaardigheden assimileren rekening houdend met professionele ethische waarden. Daarnaast zal de afgestudeerde ook vaardigheden hebben van leren en onderwijzen, professionele groei-ontwikkeling, onderzoek en analyse, besluitvorming, waarmee hij geïdentificeerde symptomen logisch kan analyseren en de samenhang kan zien tussen een gemeenschappelijk pathogenetisch proces, redelijk ingesteld en een uitgebreid behandelplan kan implementeren. , het beheer van de patiënt voortzetten, basisvaardigheden op manueel niveau hebben die zorgen voor zowel profylactische als therapeutische activiteiten. Na de voltooiing van de cursus hebben de afgestudeerden het recht om de posities te bekleden volgens de Georgische wetgeving in tandheelkundige klinieken (junior tandarts, tandartsassistent - Orde van de minister van Arbeid, Volksgezondheid en Sociale Zaken? 01-11 / N 2012, 14 maart ), zorginstellingen en ziekteverzekeringsverstrekkende bedrijven (relaties met medische en tandheelkundige instellingen, met de focus op tandheelkundige diensten en tandheelkundig beheer van verzekerden, assistent van de huisarts). Bereid de student ook voor op specialisatie (residency-programma's) en de volgende niveaus van leren (master- en doctoraatsprogramma's). Houd ook de posities aan volgens de wetgeving van verschillende landen.

Methoden voor het bereiken van leerresultaten:

  • Lecture-seminar;
  • De methode om aan het boek te werken;
  • Uitleg methode;
  • Demonstratiemethode;
  • Gebruik van audio-video leermateriaal;
  • Interactieve lessen;
  • Situatieoefeningen;
  • Rollenspellen;
  • Praktisch werk;
  • Laboratorium werk ;
  • Samenwerkingsvaardigheden;
  • De gesimuleerde uitvoering;
  • Positie en oplossing van de problemen;
  • Kritische analyse;
  • Groepsoefeningen;
  • projecten;
  • Oefeningen gericht op het oplossen van de problemen;
  • Case study;
  • Boekbeoordeling;
  • Zoeken naar bestanden in elektronisch formaat of bibliotheek;
  • Geschreven werkmethode;
  • Onderwerpen schrijven;
  • Introductie van presentaties;
  • Verbale methode;
  • Waarnemingsmethode;
  • Simulaties op fantomen;
  • Productie van elektronische en niet-elektronische medische dossiers;
  • Maken van schriftelijke professionele instructies;
  • Klinische praktijkstudies;
  • Werken met de methoden van evidence-based tandheelkunde;

Kennis en begrip

De afgestudeerde zal in staat zijn om:

  • De kennis van chemie, biochemie, moleculaire biologie en histologie van lopende procedures van het menselijk lichaam in zowel normale als pathologische omstandigheden;
  • Diepe kennis van de menselijke anatomie en fysiologie;
  • Systematische kennis van de klinische wetenschappen, die nauw verband houden met mondziekten (dermatologie, geslachtsziekten, basisgeneeskunde en diagnose, keel- en oorheelkunde, kindergeneeskunde, neurologie, oogheelkunde, interne geneeskunde en infectieziekten, cardiologie, endocrinologie, oncologie van hoofd en nek, chirurgie en andere ).
  • Systemische kennis van de formatie, het beheer en de werking van het systeem van de gezondheidszorg, ziekten, preventie en het management ervan (sanitaire - hygiënische vereisten, infectiebeheersing, enz.), Gezonde levensstijl en gedragsverandering;
  • Systematische kennis van onderzoeksmethoden (biostatistisch en epidemiologisch);
  • De kennis van gezondheidszorgwetgeving en ethische aspecten, patiëntenrechten en medische leverancierskwesties;
  • Grondige kennis van de tandheelkundige wetenschappen: therapeutische tandheelkunde, pediatrische tandheelkunde, kaakchirurgie, maxillo-faciale chirurgie, prothetische tandheelkunde, orthodontie;
  • Basiskennis van tandheelkundige materialen;
  • Systematische kennis van de diagnostiek van mondziekten (het maken van de geschiedenis van de patiënt, het beheren van fysieke onderzoeken, beoordelingen), de kwestie van behandelplanning en behandelingsmethoden rekening houdend met de respectieve competenties;
  • Kennis van manipulaties (vena punctio, de hechtingen op de huid en slijmvliezen, subcutane en intramusculaire injectie, een intraveneus toegediend UG , tandextractie, tandbehandeling, wortelkanaalvulling, tandrestauratie, enz.).
  • Systematische kennis van controle en resultaat in onderhoud en beheer van behandelde patiënten;
  • Systemische kennis van de belangrijkste groepen drugs, hun wijze van beïnvloeding en hun interactiemechanismen;
  • Begrip van gezondheids- en niet-medische gebieden / gebieden, betekenis Indicaties in beroepsactiviteit;
  • Kennis van basale diagnostische en therapeutisch-preventieve principes en methoden van ziekten;
  • Kennis van de principes van de medische psychologie, medische fysica, biofysica (natuurlijk en uitgevoerd, fysische factoren, biofysische mechanismen van invloed op het organisme, enz.);

Kennis toepassen

De afgestudeerde zal in staat zijn om:

  • Kunnen diagnosticeren, voorkomen, behandelen en beheren van mondziekten, rekening houdend met de competenties van therapeutische tandheelkunde, prothetische tandheelkunde, chirurgische tandheelkunde, implantologie, evenals pediatrische tandheelkunde, en ook de bijzonderheden van verschillende algemene acute en chronische co-aandoeningen ";
  • Met het oog op de bevordering van de mondgezondheid van de bevolking, de mogelijkheid om zelfstandig basale en alternatieve activiteiten van de volksgezondheid te plannen en uit te voeren met behulp van epidemiologische onderzoeksmethoden;
  • Het vermogen om in nieuwe milieuomstandigheden relevante klinische beoordelingsmethoden en -procedures, medische techniek, te gebruiken met het doel om methodologische aanbevelingen van dr. UG groepen te selecteren in medisch-preventieve activiteiten, protocollen op volksgezondheids- en patiëntspecifiek niveau;
  • De mogelijkheid om onderzoek te doen naar sociale en gezondheidszorgwaarden, empirisch onderbouwde besluitvorming en integratie in de resultaten van de gezondheidszorg in het land;
  • Managementvaardigheden in leiderschap op het gebied van gezondheidszorg en management, waardoor nieuwe manieren voor het oplossen van complexe zorgproblemen mogelijk worden gemaakt
  • Het vermogen van het maken van geschiedenis, het diagnosticeren van basis- en co-aandoeningen, waarbij wordt uitgegaan van elementaire functionele indicatoren van de algemene status van het organisme, differentiatie, patiëntgegevensregistratie en opslag.
  • De mogelijkheid om spoedeisende medische zorg te verlenen
  • Mogelijkheid om medische manipulaties te vervullen (huidoperatie, etterende abcesoperatie, venapunctie, steken op de huid en slijmvliezen maken, subcutaan of intramusculair injecteren, intraveneus medicatie injecteren, tandextractie, tandpreparatie, tandwortelkanaalvulling, tandrestauratie, enz. ) en procedures (drainage en naar, enz.);
  • Het vermogen om medicamenten veilig te gebruiken


Oordelen vormen

De afgestudeerde zal in staat zijn om:

  • De mogelijkheid om kritische analyses en beoordelingen van onvolledige en in sommige gevallen tegenstrijdige gegevens te maken, met het doel de gezondheid van de patiënt te identificeren, met inbegrip van mondgezondheidsproblemen;
  • De mogelijkheid om de gezondheidstoestand, inclusief mondgezondheid, bij individuen, doelgroepen en bevolking, en individuele en volksgezondheid te evalueren, ziektes te differentiëren en klinisch te diagnosticeren, rekening houdend met leeftijd en co-factorziekten;
  • De mogelijkheid van synthese van individuele of volksgezondheidsgegevens, analyse en gefundeerde beoordelingen, in de mondholte gerelateerde moeilijke klinische gevallen, gebaseerd op de prestaties van de moderne geneeskunde en uitwerking van aanbevelingen;
  • De mogelijkheid van onderzoek, het maken van analyses, het formuleren van oordelen en het opstellen van aanbevelingen met betrekking tot de identificatie van de probleemidentificatie van de mondgezondheid;
  • De mogelijkheid om diagnostische methoden en medische technieken te analyseren die verband houden met biofysische factoren en hun mogelijke invloed op het menselijk organisme;

Communicatievaardigheden

De afgestudeerde zal in staat zijn om:

  • Vermogen om te presenteren en te beschermen in verbale en typen, of elektronische (inclusief online) modi en Engelse taal, persoonlijke ideeën, voorstellen, beslissingen, beoordelingen, rekeningen en aanbevelingen in academische en professionele kringen;
  • Vermogen om meningen van professionele informatie en op bewijs gebaseerde beslissingen te gebruiken;
  • De mogelijkheid om instructies te geven voor de voorbereiding van orthodontische apparaten en prothetische constructies in verbaal en schriftelijk formaat voor de tandtechnicus. Professionele communicatievaardigheden met patiënten en hun familieleden, collega's, personen of organisaties die geïnteresseerd zijn in mondgezondheidsproblemen;
  • Vermogen van professionele relaties en informeren, patiënten en hun familieleden, collega's en gezondheid (met inbegrip van mondgezondheid) kwesties geïnteresseerde personen of organisaties;

Leer vaardigheden

De afgestudeerde zal in staat zijn om:

  • De mogelijkheid om het belang vast te stellen van de behoefte aan leren en onafhankelijk beheer van tandheelkundige volksgezondheid en andere medische moderne thematische kwesties;
  • Het vermogen om het volgende niveau van wetenschappelijk-wetenschappelijk onderzoek en wetenschappelijke componenten van de diepte van visie te leren;
  • De mogelijkheid om permanente educatie op medisch gebied, inclusief tandheelkundige specialisaties, te begrijpen en strategisch te plannen;
  • Het vermogen om zelfstandig te leren met behulp van methoden van evidence-based tandheelkunde.

waarden

De afgestudeerde zal in staat zijn om:

  • Sociale, religieuze gelijkheid en democratische waarden? gebaseerd vermogen van evaluatie van inter- en intrapersoonlijke relaties, rekening houdend met de eigen en ande- re bio-ethische aspecten en
  • Het vermogen van de instelling van de bescherming van de rechten van patiënten en de eisen van beroepsethiek

Contactpersoon:

John Dastouri

j.dastouri @ UG .edu.ge

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The University of Georgia is a high-ranking, largest private educational institution located in Tbilisi, Georgia, which is member of many European educational agreements and integrated systems. The de ... Lees meer

The University of Georgia is a high-ranking, largest private educational institution located in Tbilisi, Georgia, which is member of many European educational agreements and integrated systems. The degrees are accredited worldwide especially in EU and US and has student and professor exchange programs with more than a 100 very-known universities and scientific institutions around the world. The university has a private school from kindergarten, primary and secondary school as certified Oxford schools' member and different fields from Bachelor degree, Master and PhD in different schools of Business and Economics, Technology and Engineering, Social Science, Health and Medicine and finally School of arts and humanities with almost 9000 students from Georgia and all around the world. Lees Minder