Cursus theoretisch-praktische specialisatie van semi-face-karakter van 10 theoretische uren en 10 praktische uren per maand.

  • Theoretische lessen: worden gehouden in de stad Madrid, Spanje op de laatste vrijdag en zaterdag van elke maand. Deze vergaderingen zijn aanwezig:
  • Het stabiele onderwijsteam van de Academy of Psychoanalysis
  • Professionals uit Spanje die gespecialiseerd zijn in specifieke onderwerpen die bij elke module horen
  • Eén leraar per maand van het team van de Sigmund Freud Privatuniversität in Wenen


Waarom studeren aan de Academie voor Psychoanalyse

Sigmund Freud heeft bij het creëren van de psychoanalytische doctrine aangetoond dat al ons gedrag, onze gevoelens en onze manieren om met elkaar om te gaan worden bepaald door onbewuste motivaties die we niet kennen, hoewel niet minder krachtig. Zulke beweegredenen verwijzen naar de geschiedenis van een onderwerp, een verhaal dat niet wordt uitgedrukt als een chronologisch verleden 'voorbijgestreefd' maar als een hier en nu in permanente herhaling. De links die ons spreken, de geschiedenis waarvan een persoon punten komt, als een structuur, een bestemming voor het onderwerp.

Wanneer we naar patiënten luisteren, vinden we sporen van deze bestemming in alle aspecten van hun realiteit: economisch, professioneel, affectief, seksueel, evenals een diep onenigheid van de persoon met al deze dingen die haar, raadselachtig, bewonen. Dit willen weten, de positie waartoe de psychoanalyse zich verplaatst, functioneert waardig met betrekking tot het overweldigende karakter van het verlangen van de Ander.

De ethiek van de psychoanalyse, overdracht via, plaatst een kloof tussen wat er over mij geschreven is en de vraag zelf. Wat wil ik? Hoe wil ik mijn leven leiden? De Academie voor Psychoanalyse vertegenwoordigt, vanaf de reis door deze kruispunten, een gezamenlijke ruimte van groei en een beperking tot menselijk ongemak. Dat is het punt waarop onderzoek en therapie samenvallen. Wie negeert, herhaalt. Wie is bereid om te weten ... wie wil, heeft een leven.


Praktische activiteiten

De studenten voeren ze tijdens de rest van de maand op afstand uit via ons online platform. Daar hebben ze toegang tot activiteiten, aanvullend materiaal, video's, aanvullende bibliografie en nemen ze deel aan forums met hun leeftijdsgenoten, begeleid door een tutor die permanent beschikbaar is via chats, forums en videoconferenties, enz. Via het virtuele klaslokaal leveren de studenten het praktische werk dat overeenkomt met elke module, ontvangen de correctie, retourneren en zijn ze georiënteerd in het lezen van materiaal voor de volgende modules.


Cursus details

Het boek "Principes van de klassieke psychoanalyse" (M. Rechetnikov / A. Pritz) wordt vastgesteld als het belangrijkste bibliografische materiaal dat overeenkomt met de theoretische as, toegevoegd aan de referentie-bibliografie (S. Freud, F. Nietzsche, H. Ellenberger en J. Lacan, onder anderen) en de Dictionary of Psychoanalysis van J. Laplanche en JB. Pontalis, in staat zijn om in elke module aanvullende bibliografie op te stellen, volgens de leraar die hij geschikt acht.

Elk van de assen heeft ook een selectie van audiovisuele inhoud en klinische casussen die de illustratieve en praktische functie dienen om het conceptuele raamwerk te verwoorden met echte discoursen, problemen en conflicten van weleer en van vandaag, binnen en buiten het analytische apparaat . Deze inhoud wordt verzonden aan het einde van elke module.

De functie van de vraag wordt ook gesteld, als de kenmerkende methodologische stijl van de Academie voor Psychoanalyse: de overdracht van de overdracht van psychoanalytische kennis.


agenda

eerste jaar

Module nº 1: Oorsprong van de psychoanalyse

Sigmund Freud: Leven en werk / Hoe werd de psychoanalyse geboren? / Begin van de psychoanalytische praktijk / Hysteria / Freud's werk met de Franse school (Jean Charcot) en Josef Breuer / Voornaamste ontdekkingen en concepten van de psychoanalyse: overdracht; herhaling; onbewuste; Pulsie / Psychoanalyse als een theorie, onderzoeksmethode en techniek voor de behandeling van neurotische stoornissen / De derde narcistische wond: het zelf is niet meester in zijn eigen huis / Weerstand tegen psychoanalyse / Noodzaak en validiteit van de psychoanalyse / De vijfde " fundamenteel concept ": de overdracht door overdracht van psychoanalytische kennis.

Audiovisueel materiaal:

  • Interview met S. Freud: "De strijd is nog steeds gaande".
  • Interview met S. Žižek: "Psychoanalyse is meer dan ooit nodig".
  • Interview door Madeleine Chapsal met J. Lacan voor de krant L'Express (1957).
  • Fragmenten uit de film "Freud, geheime passie", 1962.
  • Fragmenten uit "De ontdekking van het onbewuste", door H. Ellenberger.
  • Analyse van het lied "Bla bla bla", door Sol Pereyra.
  • Fragment uit "Een gevaarlijke methode", 2011.


Module nº 2: Freudiaanse metapsychologie en de twee onderwerpen van het psychische apparaat

Inleiding tot de Freudiaanse metapsychologie: dynamische, actuele en economische gezichtspunten / Het onbewuste: rechtvaardiging en noodzaak van het concept / Eerste onderwerp: onbewust, voorbewust, bewust / Primair proces en secundair proces / Bijdragen door J. Lacan aan de Freudiaanse topologie: de moebiusband / Ethisch statuut van het onbewuste / De formaties van het onbewuste en de wetten van het primaire proces / Kenmerken van de onbewuste processen / Inleiding tot het analytische apparaat: de waarde van de betovering van het woord / Passagehypnose - catharsis - vrije associatie / Spreken en gezegde : de subjectieve verdeling / onmogelijkheid van zelfanalyse: de epistolaire relatie tussen Freud en Fliess / Inleiding tot het tweede onderwerp: it, I en superego.

Audiovisueel materiaal:

  • Fragment uit de film "Matrix", 1999.
  • Fragment uit S. Žižeks documentaire "The real in the illusion".
  • De tijd (chronos-kairos) uit een uittreksel uit de serie "Dark", 2017.
  • "The explain", Les Luthiers.
  • "Mijn baard heeft drie haartjes", Gabi, Fofó en Miliki.
  • Analyse van een Quino-karikatuur: "Het is raar, ik herinner me die brief niet."
  • Cap. I, Jaime Szpilka De onmogelijke realisatie - "De relatie met kennis".


Module nº 3: Het onbewuste in het dagelijks leven

Vormen van het onbewuste / Het misverstand en het spel met de zin / De logica van de betekenaar / Het vergeten van namen, woorden en zinsneden / De mop en zijn relatie tot het onbewuste / Psychogenese, structuur en functie van de grap / The theory of dreams: de droom als vervulling (misvormd) van een onbewuste wens / manifeste en latente onirische inhoud / het werk van de droom (dagelijkse onbewuste wensvermindering van endopsychische censuur in de slaaptoestand) / interpretatief werk aan dromen als een koninklijke toegangsroute naar het onbewuste / Identiteit van perceptie en identiteit van denken (legaliteit van het secundaire proces) / Representatie-ding en representatiewoord / De ervaring van voldoening / Het verloren voorwerp.

Audiovisueel materiaal:

  • Gecompileerd van Lapsus Linguae.
  • Karikatuur van de droom, Quino.
  • Analyse van het lied "Fiesta", door JM Serrat.
  • Activiteiten in relatie tot de film "The science of dreams", 2006.
  • Analyse van "Signorelli" en "Famillonario".
  • Samengesteld en analyse van grappen.


Module nº 4: Psychopathologie

Verschillende benaderingen van psychopathologie / historische en culturele aspecten van normaal en pathologisch / criteria voor gezondheid en ziekte / Het belang van pathologie in de psychoanalyse / het veld van geestelijke gezondheid in de huidige tijd: problemen en debatten / ethiek en nosologie : Beschrijvende nosologie en structurele nosologie / Symptomen

en aandoeningen: principes die de kliniek structureren / Het probleem van classificatie in psychopathologie: diagnose en classificatie.

Audiovisueel materiaal:

  • Presentatie van patiënten door J. Lacan in Saint Anne Hospital, J. Lacan, 1975-1976.
  • Activiteiten rond de film "Atrapado sin salida", 1975.
  • Fragmenten uit het boek "De ontdekking van het onbewuste", door H. Ellenberger.
  • Fragmenten uit het boek "213 Occurrences with Jacques Lacan" van J. Allouch.


Module nº 5: De psychoseksuele ontwikkeling

De ontdekking van infantiele seksualiteit en het belang ervan in de constitutie van neurosen / auto-erotisme, perversie en polymorfisme van menselijke seksualiteit / Het neurotische lichaam: erogeen en gemaakt van woorden / Eerste drijfdisualisme / De voorwaarden van de aandrijving: bron, stuwkracht, doel en object / Libidinale stadia van psychoseksuele ontwikkeling: oraal, anaal, fallisch - latentie en puberteit / Destiny of drive / Primaire en secundaire repressie / Kindallergieën / Kindersekstheorieën / Van de theorie van verleiding naar de theorie van fantasieën / De psychische realiteit.

Audiovisueel materiaal:

  • Reflecties en activiteiten met betrekking tot de film "Polisse", Frankrijk, 2011.
  • Reflecties en activiteiten met betrekking tot de film "Prince of the Tides", 1991.
  • Fragmenten uit de film "Freud, geheime passie", 1962.


Module 6: De psychoanalytische theorie van neurosen

Hysterie / Hysterische conversie: hysterogene zones en somatische zelfgenoegzaamheid / Case-analyse: Anna O., Elisabeth Von R. / Neurosis Obsessive / Concept history / Metapsychology of Neurosis / Defensies mechanismen: repressie; vaststelling; regressie; reactieve training; isolatie; ontkenning; projectiebundel; rationalisatie / Case analysis: The rat man / Het symptoom als commitment formatie / De manieren van symptoomvorming / Functie van oerfantasieën / De terugkeer van de onderdrukte / De vlucht in de ziekte / Canonische formule van de neurosen: de traumatische en de a posteriori / Primaire en secundaire voordelen van de ziekte / Het symptoom als een seksuele partner van de neurotische / de overdeterminatie van de symptomen.

Audiovisueel materiaal:

  • Analyse van het lied "Soy mi soberano", door Gustavo Cordera
  • Strip cartoon van grafische humorist Quino.
  • Analyse van het liedje "Ik weet niet wat ik met me moet doen", door El Cuarteto de Nos.
  • Analyse van het lied "Zanguango", door Leo Masliah.
  • Analyse van het nummer "Creep", door Radiohead.
  • Extract over La falta en ser, uit het boek "Inleiding tot de psychoanalytische methode", door JA-Miller.
  • Fragment uit het lied "El fantasma de Canterville", door Sui Generis.


Module 7: Pulsie, libido en narcisme: de subjectieve constitutie

Geschiedenis van het concept van eros / Theorie van libido en narcisme / Primair en pathologisch narcisme / De toegangsroutes / Het ego en de fasen van zijn constitutie (I, lichaam, realiteit) / Auto-erotisme - Narcisme - Objectenrelatie / Bijdragen van J. Lacans theorie over het subjectieve constitutieproces: het spiegelstadium / De oorspronkelijke identificatie / De drie registers van de menselijke realiteit: reëel, symbolisch en denkbeeldig / Structuur en taal / Psychische causaliteit en subjectieve bepaling / Het antithetische gevoel van de primitieve woorden: de ene is wat is en wat niet.

Audiovisueel materiaal:

  • Analyse van de film "Mr. niemand ", 2009.
  • De spiegelfase: Fragment uit de film "IJstijd": De mammoet en de buidelrat, 2006.
  • Aanzienlijke vastberadenheid: analyse van de film "Das Experiment", 2001; en de film "The Game", 1997.
  • Analyse van liederen en kinderverhalen (Ze waren drie alpen, Mambrú ging ten oorlog, enz.).


Module nº 8: De gruwel van incest en vaderlijke functie: Oedipus en Castratie

Totem en Taboo: de gruwel van incest / Oedipus: het nucleaire complex van de neurosen / Primaat van het phallus- en castratiecomplex: structuur en etiologie / Ontwikkeling bij de man en het meisje: enkele psychische gevolgen van het anatomische seksuele verschil / J. Lacan : de vaderlijke metafoor / vrouwelijke seksualiteit: het raadsel, het taboe van maagdelijkheid, het ontbreken van significante / gynecofilie / vrouw als symptoom van de mens.

Audiovisueel materiaal:

  • Fragment uit de film "Kramer vs Kramer", 1979.
  • Analyse van het lied "Father and Son", door Cat Stevens.
  • Analyse van het nummer "Madre" door J. Lennon en "Madre" van Pink Floyd.
  • Analyse van de film "The Judge", 2014.
  • Analyse van de film "Locke", 2014.
  • Virale video: - Ik ben je vader!
  • Analyse van het lied "Ayúdame Freud", door Ricardo Arjona.
  • Extracten van dialogen tussen Kal El en Jor El uit de film Superman, 1978.
  • Analyse van "Brief aan de Vader", door Franz Kafka.


Module nº 9: Psychoanalyse en interdiscipline

Psychoanalyse en literatuur / Psychoanalyse en geneeskunde / Psychoanalyse en film / Psychoanalyse van creativiteit / Psychoanalyse en onderwijs / Psychoanalyse en economie / Psychoanalyse en geschiedenis / Psychoanalyse en religie / Psychoanalyse en filosofie / Psychoanalyse en etymologie / Psychoanalyse en wiskunde

Audiovisueel materiaal:

  • Analyse van extracten van "El caso Anne", door Gustavo Dessal.
  • Fragmenten uit het boek "Delirio", door Laura Restrepo.
  • Fragmenten uit het boek "Op Oloop", door Juan Filloy.
  • "The pervert's Guide to Cinema", door Slavoj Zizek.
  • Analyse van het boek "De pop en de dwerg", door Slavoj Zizek.
  • Woordenboek van de Griekse en Romeinse mythologie, door Pierre Grimal.
  • Jorge Luis Borges, complete werken.
  • Moord op Mallorca, Jaime Szpilka.
  • Etymologisch Woordenboek van de Castiliaanse taal, J. Corominas.
  • De duizendjarige metafoor. Een psychoanalytische lezing van de bijbel.
  • Analyse van fragmenten uit films van R. Hitchcock, F. Fellini, L. Buñuel, D. Lynch, W. Allen, C. Chaplin., A. Kurosawa en anderen.


Tweede jaar

Module nº 10: Het psychoanalytisch werk

Ontwikkeling van theorie en techniek / De fundamentele psychoanalytische regel: de vrije associatie / Zwevende aandacht / Het beheer van de overdracht en de richting van de genezing / Indicaties en contra-indicaties / Onthouden, herhalen, nabewerken / De positie van de psychoanalyticus: het veronderstelde onderwerp know / Het analytische apparaat en zijn flexibiliteit (variabele tijd, afstandsessies, etc.) / Neutraliteit en onthouding / De ethiek van de psychoanalyse: de wens van de psychoanalyticus / Interpretatie en constructies in analyse / Beëindiging en eindeloze analyse, een geldige vraag? : psychoanalyse als een pad / De eeuwige terugkeer van hetzelfde, niet het identieke / De vorming en autorisatie van de psychoanalyticus.

Audiovisueel materiaal:

  • Fragment uit de film, Alice in Wonderland, 1951.
  • Analyse van de film ¿Qué tal, Bob?, 1991.
  • Analyse van klinische casussen uit het boek "213 Occurrences with Jacques Lacan", door Jean Allouch.
  • Fragment uit de film "El discurso del Rey", 2010.
  • Analyse van het werk "Psicoanalista", door Leo Masliah.
  • Grap van de Jood en de Pool, S. Žižek, ontleend aan het boek "The Sublime Object of Ideology".


Module nr. 11: Het meningsverschil tussen de geslachten

Vraag en verlangen in obsessieve neurose en hysterie / Desire als onmogelijk - ontevreden / Klinische analyse van de gevallen: Dora / De geest: waarom kiezen we mensen? / De seksuele relatie (die niet bestaat) tussen de geslachten: een onbewuste, paradoxale en conflictueuze keuze / Het verkeer van schuld en subjectieve verantwoordelijkheid: - Hoe zit het met mij in jou? Wat willen we samen? / De vrouw als een symptoom van de man / - Ik hou van jou, - Ik ook niet: Onderwerp in gebrek - object oorzaak van verlangen / Wat is het om een vrouw te zijn - of meer te zijn dan wat dan ook? Hoe een man te zijn - of niet minder dan iets -? / De codependent-links: één van de twee

Audiovisueel materiaal:

  • Analyse van het lied "Y sin embargo", door Joaquín Sabina.
  • Analyse van het nummer "Oprechte groeten", door Joan Manuel Serrat.
  • Analyse van het lied "Uno los dos", door Miranda.
  • Analyse van het nummer "Je t'aime, moi non plus", door Serge Gainsbourg en Jane Birkin.
  • Analyse van het nummer "Nee, maar nee", door Miranda.
  • Analyse van de tango "Tarde", door Julio Sosa.
  • Analyse van de zamba "Nuevamente", door Los rojas.
  • Analyse van het nummer "Balada para un loco", door A. Piazzolla.
  • Analyse van het lied "Parole, parole", door M. Mazzini.
  • Fragment uit het stuk "Het belang om Ernesto te worden genoemd", door Oscar Wilde.
  • Fragment over het peperkoekkoekje ("Vrouwen die alles geven"), uit de film "Shrek", 2001.
  • Analyse van een klinische casus.
  • De relatie tussen de hystericus en de obsessieve, door Quino
  • Fragment uit de film "Ice Age 3", 2009.
  • Gewoon, Bersuit Vergarabat
  • Korte film: "An absurd game", 2009.
  • De paranoïde elementen in de korte film "Masi me tiro", 2009.


Module nr. 12: Trauma en herhaling: buiten het plezierprincipe

Concept van psychisch trauma / Onderdrukking van traumatische herinneringen / Fixatie in trauma, kinderspel (fort-da) en de dwang tot herhaling bij overdracht: de toegangswegen tot de Pulsie van de Dood / Psychodynamisch van trauma / De rouwwerk / Somatisatie en conversie van psychisch trauma / De negatieve therapeutische reactie / Het concept van genot (Jouissance): plezier in ongenoegen / De sinistere / De herhaling van mislukking / Primair erogene masochisme / - Plezier!: imperatief van het bewustzijn morele en sadistische kant van het superego / Onbewust gevoel van schuld en behoefte aan straf / Psychopathie en perversie

Audiovisueel materiaal:

  • Fragmenten uit de serie "Breaking Bad": - Waarom ik? / Wie is de favoriet?
  • Analyse van de film "The day of the marmots", 1993.
  • Analyse van de tango "Naranjo en flor", door Roberto Goyeneche.
  • Interview Quentin Tarantino over geweld.
  • Analyse van de film "Ellende", 1990.
  • Analyse van de film "American Psycho", 2000.
  • Analyse van de film "The silence of the innocents", 1991.
  • Analyse van de film "Matador", door Almodóvar


Module nº 13: Psychose

Begrip psychotische stoornis / Paranoia en schizofrenie: mogelijke behandeling / De onbetwistbare liefde van de moeder / Structuur en functie van delier / Studie van een klinische casus: Schreber / Projectie als het hoofdmechanisme en homoseksualiteit als een etiologische factor / Melancholie en narcistische neurosen / Introversie van het libido op het zelf / Narcistische neurosen / Het verlies (en herstel) van de werkelijkheid bij neurose en psychose / Bijdragen door J. Lacan: de uitsluiting van de naam van de vader / Elementaire verschijnselen in de psychotische structuur / El passage naar de act / Pathologisch narcisme / Homoseksualiteit en transseksualiteit: de onwetendheid van het verschil / Narcistische en anaclitische manier van objectkeuze: processen in elk geval identificeren / Perverse trekken in de psychose / De push-to-the-woman / De zaak Leonardo Da Vinci

Audiovisueel materiaal:

  • Fragment uit de film "Rainman", 1988.
  • Analyse van het liedje "Ik ben wat ik ben" (Sandra Mihanovich).
  • Analyse van het nummer "Rhapsody Bohemy", door Queen.
  • Scène uit de serie "Vulnerables": moeder en dochter.
  • Scènes uit de serie "Bates Motel": moeder en zoon.
  • Analyse van de film "The Black Swan", 2010.
  • Analyse van een klinische casus: "Mam, waarom hou je zoveel van me?"
  • Analyse van de film "Teddy Bear", 2012.
  • Analyse van de film "Take Shelter", 2011.
  • Presentatie van patiënten door J. Lacan in Saint Anne Hospital, J. Lacan, 1975-1976: Interview met een transseksueel.
  • Fragment uit een interview met S. Žižek over 'transgenderbaden'.
  • Fragmenten uit het boek "The enjoyment of LA mujer", door José Vidal.


Module nº 14: Andere affectieve stoornissen

Remming en fobieën / Theorieën van angst in Freud / Fasen bij de ontwikkeling van fobieën / Functie van het fobische symptoom / Analyse van een klinische casus: de kleine Hans / Psychosomatische aandoeningen / Het concept van karakter in de psychoanalyse (oraal, anaal, fallisch)

/ Depressief, masochistisch, schizoïde, hysterisch karakter / Borderline Persoonlijkheid: therapeutische aanpak Specificaties / Depressie / Overwegingen over melancholie

Activiteitenmateriaal:

  • Analyse van de film: "Beter ... onmogelijk!", 1997.
  • Analyse van de film: "Birdman", 2014.


Module nº 15: Psychoanalyse van cultuur en maatschappij

De malaise in de cultuur / De toekomst van een illusie / De moderne mens voor de religie, de moraal en de idealen: De filosofie van F. Nietzsche als belangrijkste antecedent van het psychoanalytische perspectief op de cultuur / Het narcisme van de kleine verschillen en de processen van culturele segregatie / psychoanalytische beschouwing van verwantschap, familie en cultuur / cultuur, tradities en innovaties / cultuur en autoriteit / cultuur en ethiek 00 / cultuur en technische vooruitgang / ideologische aspecten: psychose in de plaats van de meester? De zaak-Manuel

Activiteitenmateriaal:

  • Analyse van het lied "Ese mundo", door Gustavo Cordera.
  • Leesteksten van F. Nietzsche.


Module nº 16: Psychoanalyse van groepsprocessen

Geschiedenis van het probleem / Psychologie van de massa's en analyse van het zelf / Het identificatieproces / Sociale pathologie en groepspathologie / Transgenerationele overdracht / Praktijkvoorbeeld: wat zou een therapeut doen? / Psychologie van de massa's van het fascisme.

Activiteitenmateriaal:

  • Meerdere fragmenten uit de serie "Vulnerables", 1999.
  • Analyse van de film "La vita é bella", 1997.
  • Analyse van de film "Bastardos sin gloria", 2009.


Module nº 17: Dood en de angst om te leven

Symbolische dood en echte dood / De symbolische dood van de vader / God is voor altijd dood / Er is geen vertegenwoordiging van de dood in het onbewuste / Het onderdrukte oerwezen / Dood en seksualiteit: het geval van Signorelli's vergetelheid / Castratieangst / De overgang naar suïcidale daad / Kanker en terminale ziekten

Activiteitenmateriaal:

  • Analyse van het nummer "Qué bonita es esta vida", door Juan Celedón.
  • Analyse van het nummer "Retrato", door JM Serrat.
  • Analyse van het nummer "Too Much Love will kill you", door Queen.
  • Analyse van het lied "The Gambler", door Kenny Rogers.
  • Analyse van het boek "Under the sign of Mars" door Fritz Zorn.
  • Analyse van het lied "Ik ben niet van hier, noch ben ik vanaf daar", door F. Cafrune.
  • Analyse van de tekst "Het proces", door F. Kafka.


Module 18 (final): naar goeddunken van de SFU


vereisten

  • Voor het beste gebruik raden we aan dat je de graad in hoger onderwijs hebt voltooid of bijna voltooid hebt van een carrière gerelateerd aan psychoanalyse (rechten, antropologie, sociale wetenschappen en geesteswetenschappen, psychologie, enz.).
  • Toelatingsprocedure: een persoonlijk interview met het cursusmanagement, eventueel via videoconferentie.


Betalingsmodaliteiten

Semi-gezichts modus

Op de laatste vrijdag en zaterdag van elke maand volgen de studenten face-to-face lessen volgens het schema aan het eind van deze pagina. De lessen worden gegeven in Madrid, Spanje, op vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur en op zaterdag van 09:00 uur tot 13:00 uur. (6 lessen van 2 uur worden gegeven voor elke theoretische module). Elke persoonlijke ontmoeting brengt psychoanalytici samen uit de hele wereld, die samen een van de assen ontwikkelen die overeenkomen met het curriculum. De laatste module (18e) wordt gehouden op het hoofdkantoor van de Sigmund Freud Universiteit in Wenen, Oostenrijk. Deze modaliteit omvat bezoeken aan de "Outpatient Clynics" (patiëntenklinieken), het Sigmund Freud Museum en de Vienna Cemetery. Investering per semester: € 3.750. Het kan tot drie termijnen worden betaald. Groepen van 8 personen of meer krijgen een bonus van 10%. Het omvat toegang tot het online platform met gepersonaliseerde tutorials voor de follow-up van de voortgang gedurende de rest van de maand, de realisatie van praktische werken, activiteiten, toegang tot aanvullende bibliografie, forum van consultaties en videoconferenties met de docenten. Titel uitgegeven: Specialisatie in de psychoanalytische theorie en praktijk met de goedkeuring van de Sigmund Freud Universiteit van Wenen.


Remote-modus

De studenten voltooien de volledige cursus via ons virtuele platform en hebben een persoonlijke opvolging door de tutoren. De inhoud is precies hetzelfde als in de face-to-face-modus, alleen dat ze online worden geopend. Bij inschrijving ontvangt de student een gebruikersnaam en wachtwoord voor toegang tot het virtuele klaslokaal, waar ze kunnen communiceren met studenten van over de hele wereld en toegang krijgen tot de video's van de lessen met theoretisch materiaal, bibliografie en praktisch werk, activiteiten en overleg met de docenten om de voortgang te volgen. Deze modaliteit is bedoeld voor studenten die ver van de stad Madrid, Spanje wonen. Totale investering: € 1.250. Het kan tot twee termijnen worden betaald. Groepen van 8 personen of meer krijgen een bonus van 10%. Titel uitgegeven: Specialisatie in de psychoanalytische theorie en praktijk met de goedkeuring van de Sigmund Freud Universiteit van Wenen.

Opleiding te volgen in:
Spaans
Laatst bijgewerkt op January 7, 2019
Deze cursus is Online, Campus gesitueerd
Duration
2 jaar
Deeltijd
Voltijd
Prijs
15,000 EUR
Semi-face-modus: investering per semester € 3.750. Remote-modus: totale investering 1.250 €
Op locaties
Op datum