Sinds 1922 loopt de Mailman School een voortrekkersrol op het gebied van volksgezondheidsonderzoek, onderwijs en samenwerking tussen gemeenschappen. De school pakt alles aan, van chronische ziekten tot hiv/aids tot gezondheidszorgbeleid, en pakt de dringende volksgezondheidskwesties van vandaag aan en vertaalt onderzoek in actie.
Het postbode verschil
Over de hele wereld hebben steeds complexere uitdagingen gevolgen voor de gezondheid van huidige en toekomstige generaties, waaronder de klimaatcrisis, humanitaire noodsituaties, verstedelijking, vergrijzing en toenemende ongelijkheid op gezondheidsgebied.
Volksgezondheidswerkers werken aan de bescherming en verbetering van de gezondheid van mensen overal door nieuwe kennis te verspreiden, het overheidsbeleid te informeren en te beïnvloeden, oplossingen te ontwikkelen en te implementeren en gezond gedrag te bevorderen.
Sinds de oprichting van onze school in 1922 hebben we generaties leiders op het gebied van volksgezondheid opgeleid, baanbrekende ontdekkingen gedaan en innovatieve oplossingen geleverd om de gezondheid van mensen overal ter wereld te beschermen en te verbeteren. We verweven onderwijs, wetenschap en sociale rechtvaardigheid om gezondheidsverschillen aan te pakken en gezondheidsgelijkheid over de hele wereld te bevorderen.
Onze educatieve programma's van wereldklasse integreren een innovatief, op vaardigheden gebaseerd curriculum, onderzoekssamenwerkingen en praktische veldervaring om studenten voor te bereiden op leiderschapsrollen in een reeks industrieën en sectoren, in de beroepspraktijk, of in onderzoek en de academische wereld. Campusactiviteiten en evenementen, ondersteunende diensten en een verzorgende omgeving helpen studenten te bloeien en uit te blinken.
Onze geweldige faculteit werkt in verschillende disciplines - biologie, sociologie, statistiek, geschiedenis, beleid en nog veel meer - om de volksgezondheid van theorie naar praktijk te brengen door middel van innovatief onderzoek en programma's over de hele wereld. Met een creatieve, ondernemende en ambitieuze geest bevorderen we ontdekkingen en oplossingen om de grootste gezondheidsuitdagingen van de 21e eeuw aan te pakken. Onze onderzoeksportfolio is een van de grootste op scholen voor volksgezondheid en we hebben tientallen onderzoeksprogramma's en laboratoria, waaronder ICAP, het Center for Infection and Immunity en het Robert N. Butler Columbia Aging Center.
Dynamisch, divers New York City en de wereldberoemde Columbia University bieden grenzeloze mogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei. We werken met diverse bevolkingsgroepen in de vijf stadsdelen van de stad en in onze lokale wijk Washington Heights aan complexe gezondheidskwesties, waaronder voorlichting, preventie en zorg voor hiv/aids, initiatieven om te stoppen met roken en programma's om de groeiende astma-epidemie in onze stedelijke omgeving in te dammen.
Het belangrijkste verschil? Onze gemeenschap. Onze cultuur, inclusief, samenwerkend en divers, is essentieel voor ons werk, de ervaring van onze studenten en waar ze naartoe gaan.
Een strategische visie voor de 21e eeuw
In mei 2008 kondigde Columbia University de benoeming aan van Dr. Linda P. Fried als decaan van de Mailman School. Dean Fried, een nationale leider op het gebied van geriatrische gezondheid en epidemiologie, leidde eerder Johns Hopkins' Division of Geriatric Medicine and Gerontology en het Bloomberg School of Public Health's Program in Epidemiology of Aging.
Vanaf het begin heeft Dean Fried docenten, studenten, alumni en belangrijke belanghebbenden betrokken bij het identificeren van de rol die de Mailman School zou moeten spelen bij het aanpakken van toekomstige uitdagingen op het gebied van de volksgezondheid. In het kader van dit nieuwe strategische plan zal de school zich blijven concentreren op gebieden waar zij traditioneel uitblonk, zoals hiv en andere infectieziekten, geestelijke gezondheid, reproductieve gezondheid en milieugezondheid, en zal voortbouwen op de sterke erfenis van het werk van de school in de wereldwijde en stedelijke gezondheid, de gezondheid van kinderen en voedselbeleid.
Het plan roept ook op tot het opbouwen van onderzoekskracht en expertise op gebieden die van cruciaal belang zijn in de 21e eeuw, zoals preventie van chronische ziekten, klimaat en gezondheid, systeemwetenschap, en het waarborgen van de gezondheid van een vergrijzende samenleving door een levensloopbenadering van preventie te volgen. van ziekte en handicap. Al deze initiatieven vereisen focus, analyse op meerdere niveaus, nieuwe modellen voor gezondheidsstelsels en interdisciplinaire samenwerking en leiderschap.
De educatieve missie van de school is ook een hoeksteen geweest van de ambtstermijn van Dean Fried. In de afgelopen jaren heeft Dean Fried een intensieve schoolbrede inspanning geleid waarbij meer dan 150 leden van de faculteit betrokken waren, plus studenten, alumni en werkgevers, om het MPH-curriculum van de school opnieuw vorm te geven. De nieuwe programma's, de Columbia MPH en Accelerated MPH, bieden het brede systemische begrip, kritisch denkvermogen en leiderschapstraining die nodig zijn om de complexe uitdagingen op het gebied van de volksgezondheid van vandaag aan te pakken.
VOORUIT
Centraal in de volksgezondheid - en de missie van de Mailman School - is het zorgen voor gelijke toegang tot omstandigheden die gezondheid en welzijn voor iedereen garanderen. Er is uitgebreid bewijs dat een geschiedenis van cumulatieve systemische achterstand heeft geresulteerd in aanzienlijke schade, raciale ongelijkheden en een slechte gezondheid voor Black, Latinx, Indigenous en andere gekleurde mensen [BIPOC] in de VS en over de hele wereld. We hebben de fundamentele plicht als opvoeders, onderzoekers, wetenschappers en beoefenaars van de volksgezondheid om bij te dragen aan de ontmanteling van systemisch racisme dat in de hele Verenigde Staten bestaat en waardoor deze giftige situatie kan etteren.
We erkennen dat we onze missie niet nakomen, vooral omdat de Amerikaanse geschiedenis van racisme is ingebed in het domein van de volksgezondheid en in onze academische instellingen. Zelfs met de langdurige toewijding en het leiderschap van Columbia Mailman bij het bevorderen van wetenschappelijk inzicht in de oorzaken van ongelijkheid op gezondheidsgebied, het toepassen van dit begrip op het verbeteren van de gezondheid voor iedereen, en het tot een hoeksteen maken van het onderwijs van onze studenten; we erkennen de noodzaak van een diepere inzet om systemisch racisme ongedaan te maken, eerst binnen onze eigen instelling en daarna buiten de muren van onze school.
Een pad VOORUIT smeden
In de zomer van 2020 lanceerden decaan Linda Fried en het senior leiderschapsteam Columbia Public Health FORWARD (Fighting Oppression, Racism and White Supremacy through Action, Research, and Discourse) om de transformatie van onze school naar een antiracistische, multiculturele en volledig inclusieve instelling te versnellen in alle aspecten van zijn cultuur en operaties, evenals tot een wereldleider in het ontmantelen van de giftige structuren die racisme en gezondheidsongelijkheid blijven ondersteunen. Ons doel is om onszelf en onze wereld te transformeren en een model en routekaart te bieden voor andere academische instellingen om dit voorbeeld te volgen.
Via FORWARD zullen we de concrete acties ondernemen die nodig zijn om onze doelen te realiseren door te bouwen aan:
- Een antiracistische institutionele cultuur en omgeving
- Een sterke pijplijn van BIPOC-studenten naar Columbia Mailman en vervolgens naar het gebied van volksgezondheid buiten de school.
- Nieuwe cohorten van BIPOC-docenten en -medewerkers die volledig worden ondersteund en over de middelen beschikken die nodig zijn om hun carrière te starten
- Een breed programma van authentieke, actieve en voortdurende engagementen met lokale, gemarginaliseerde gemeenschappen
- Een robuustere schoolbrede gezondheidsgelijkheid, systemisch racisme en onderzoek naar structureel geweld
accreditatie
Postman School of Public Health Accreditatie
De Council on Education for Public Health (CEPH) is een door het Amerikaanse ministerie van Onderwijs erkende onafhankelijke instantie die scholen voor volksgezondheid accrediteert. De missie van CEPH verzekert "kwaliteit in onderwijs en training op het gebied van volksgezondheid om excellentie te bereiken in praktijk, onderzoek en service, door samenwerking met organisaties en gemeenschapspartners."
Als lid van de Association of Schools & Programs of Public Health is de Mailman School of Public Health in 2010 opnieuw geaccrediteerd en is het volgende proces voor heraccreditatie begonnen.
Daarnaast is het Department of Health Policy and Management lid van de Association of University Programs in Health Administration. De managementprogramma's zijn geaccrediteerd door de Commission on Accreditation of Healthcare Management Education (CAHME).
Zelfstudie
De accreditatieprocedure van CEPH vereist dat de postbodeschool een uitgebreide zelfstudie ondergaat die een kwalitatieve en kwantitatieve beoordeling geeft van hoe goed de school haar missie, doelen en doelstellingen bereikt en voldoet aan de accreditatiecriteria, evenals een openhartige beoordeling van sterke en zwakke punten in termen van de prestaties van de School ten opzichte van de accreditatiecriteria. Bij het zelfstudieproces waren personen uit de hele Mailman School en onze belangrijkste samenstellende groepen betrokken.
Een door CEPH georganiseerde externe commissie beoordeelt de zelfstudie en brengt een locatiebezoek. Het team voor het bezoeken van de locatie bestond uit academici op het gebied van volksgezondheid, beoefenaars en accreditatiespecialisten die een ontmoeting hadden met het senior leiderschap, de faculteit, het personeel, de studenten, alumni en gemeenschapspartners van de school, evenals het senior leiderschap van het CUMC en de universiteit. Een link naar de zelfstudie 2016-2017 vindt u hier.
Columbia University in de stad New York accreditatie
Columbia University is geaccrediteerd door de Middle States Commission on Higher Education, 3624 Market Street, Philadelphia, PA 19104, 267-284-5000 (MSCHE). MSCHE, erkend door het Amerikaanse ministerie van Onderwijs, is een van de zes regionale accreditatiebureaus voor hoger onderwijs in de Verenigde Staten die zich bezighouden met het definiëren, onderhouden en promoten van excellente onderwijskwaliteit in instellingen voor hoger onderwijs.