
Master in
Master in vegetarische voeding en diëtetiek Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)

Invoering
De vooruitgang van wetenschappen met betrekking tot voeding, zoals biochemie, moleculaire biologie, pathofysiologie, toxicologie en diëtetiek, maken voeding tot een van de meest toegepaste, moderne en fascinerende wetenschappen; daarom vereist het een analyse niet alleen vanuit een wetenschappelijk perspectief, maar ook vanuit een menselijk perspectief. In deze context wordt vegetarische voeding voorgesteld als een alternatief voedingsmodel gebaseerd op ethische, gezondheids- en ecologische principes.
Het aantal vegetariërs in westerse landen groeit voortdurend; echter, gezien deze groeiende vraag, hebben professionals nog steeds niet de beschikbare tools om te reageren op de verzoeken van de vegetariërs en degenen die vegetariër willen worden. Momenteel heeft de professional continue opleiding nodig die hem/haar in staat stelt een hoog niveau van specialisatie te krijgen, zoals vereist door de gebruikers, cliënten of patiënten met wie hij/zij omgaat, evenals de openbare of particuliere instellingen waar de professional werkt.
Dit leidde tot de noodzaak om voedingsprofessionals op dit gebied op te leiden, ook aangepast aan de houdingen van belangrijke internationale wetenschapsorganisaties (raadpleeg de houding van de American Dietetic Association uit 2009), en het beschikbaar stellen van concepten en competenties op dit gebied van voedingswetenschappen. Onze educatieve ervaring en methodologie zorgen voor een rigoureus, kwalitatief hoogstaand onderwijs.
leerplan
De duur van het programma is 70 ECTS (18 maanden) en het bestaat uit educatieve en interactieve online activiteiten met een eindproject voor de master (of thesis) die in totaal 70 studiepunten vertegenwoordigt.
Elke activiteit bestaat uit een reeks modules die gestructureerd zijn volgens een precieze educatieve volgorde. Elke module is onderverdeeld in thema's waarin de documenten duidelijk en concreet zijn geordend. De online interactieve activiteit bestaat uit deelname aan fora en conferenties die zijn ontworpen om het kritische vermogen van de student te stimuleren, vaardigheden en nieuwe kennis te verwerven die te vinden zijn in de medisch-wetenschappelijke literatuur. Er zijn 10 onderwijsmodules die in totaal 58 studiepunten vertegenwoordigen; het Final Course Project telt voor 12 extra studiepunten.