MedTec-school
Humanitas University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Milan, Italië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
6 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 20.000 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
* jaarlijkse vergoeding voor niet-eu-studenten; van 10.000e tot 20.000€: jaarlijkse vergoeding voor eu-studenten in overeenstemming met het gezinsinkomen
Invoering
Een 6-jarige opleiding Geneeskunde en Chirurgie, in het Engels, wordt geleid door Humanitas University in samenwerking met Politecnico di Milano.
Precisiegeneeskunde, big data, AI, nanotechnologieën, chirurgische robots, 3D-printen en bioprothesen: met deze opleiding kan een arts patiënten behandelen door het beheer van technologische ontwikkelingen in de geneeskunde en aanverwante sectoren, waaronder ziektepreventie en -behandeling, patiëntenzorg revalidatie en de ontwikkeling van innovatieve diagnostische en therapeutische oplossingen.
De opleiding heeft tot doel professionals op te leiden die medische en technologische kennis kunnen toepassen als middel om innovatieve en hoogwaardige geneeskunde te bieden. In een mondiale context van toenemende complexiteit maakt technologische innovatie het mogelijk om de levenskwaliteit op een duurzame manier te verbeteren, de zorg te innoveren en de arts-patiëntrelatie menselijker te maken.
De zesjarige opleiding Geneeskunde en Chirurgie, die in het Engels wordt gegeven, wordt georganiseerd door Humanitas University in samenwerking met Politecnico di Milano. Het programma is sterk gericht op het verbeteren van de medische vaardigheden van een arts door de integratie en verwerving van de basiscompetenties en benaderingen die relevant zijn voor biomedische technologie.
Met het geïntegreerde zesjarige trainingsprogramma kun je extra ECTS behalen en een bachelordiploma in biomedische technologie van Politecnico di Milano behalen, naast een MD in geneeskunde.
De opleiding biedt:
- een biomedische ingenieursbenadering van fundamentele wetenschappelijke disciplines (bijv scheikunde, natuurkunde, statistiek, informatica).
- het verwerven van competenties om met precisiegeneeskunde en regeneratieve geneeskundeom te gaan.
- competenties om complexe problemen aan te pakken met betrekking tot de toepassingen van technologie en informatieanalyse in de geneeskunde door de integratie van preklinisch en klinisch onderwijs met basistechnische vakken (zoals wiskundige analyse, informatica, elektrotechniek, mechanica, enz.).
- een multidisciplinaire aanpak door de introductie van basale biomedische engineeringmethodologieën en -technologieën in de medische opleiding om de integratie tussen de twee disciplines te bevorderen.
- een innovatieve benadering van arts-patiëntinteractie die het potentieel van technologieën en intelligente systemen maximaliseert voor de optimalisatie van machine-patiëntinteractie en voor de aanpassing van therapieën en continuïteit van zorg.
Na het succesvol afronden van de opleiding zul je:
- hebben diepgaande kennis opgedaan van geavanceerde medische technologieën en kunnen gepersonaliseerde therapieën ontwerpen door het gebruik van complexe technologische systemen voor klinische evaluatie, diagnose en behandeling.
- in staat zijn om therapeutische resultaten te optimaliseren op basis van het potentieel van data-analyse en machine learning-technieken, het gebruik van nieuwe materialen en geavanceerde therapeutische apparaten zoals chirurgische robots, endoprothesen, bioprinters en 3D-printen.
- kansen hebben om op tal van medische gebieden te werken, bijv ontwerp van biomedische apparaten, biomedische technologieën of in de farmaceutische industrie.
De cursus is gebaseerd op de didactische aanpak van Humanitas University en de Politecnico di Milano hanteert een educatieve aanpak die interactieve methoden promoot.
De lessen zijn gericht op het stimuleren van de betrokkenheid en interactie van leerlingen, met een sterke focus op groepswerk door middel van gegevensverzameling, gegevensbeheer en vervolgdiscussies met het onderwijzend personeel, zoals in het geval van de flipped classroom-benadering.
Onderwijs- en leermethoden
Humanitas University en Politecnico di Milano hanteren een educatieve benadering die interactieve methodologieën promoot; deze omvatten op onderzoek gebaseerd leren, probleemgestuurd leren, probleemoplossing, casusmethoden en op vaardigheden gebaseerde portfolio's om een solide integratie te garanderen tussen theoretische concepten die tijdens onderwijsactiviteiten en praktische trainingssessies zijn verworven, evenals de bevordering van kritisch denken. De lessen zijn gericht op het stimuleren van de betrokkenheid en interactie van leerlingen, met een sterke focus op groepswerk door middel van gegevensverzameling, gegevensbeheer en vervolgdiscussies met het onderwijzend personeel, zoals in het geval van de flipped classroom-benadering.
toelatingen
leerplan
De cursus
Humanitas University en Politecnico di Milano hanteren een educatieve benadering die interactieve methoden bevordert; deze omvatten onderzoekgebaseerd leren, probleemgebaseerd leren, probleemoplossen, casusmethoden en op vaardigheden gebaseerde portefeuilles om een solide integratie te garanderen tussen theoretische concepten verworven tijdens onderwijsactiviteiten en praktische trainingssessies, evenals de bevordering van kritisch denken.
Organisatie en beoordeling
Jaren 1-3 | Inclusief mogelijkheden voor praktijkervaring, stages, gespecialiseerde laboratoria en het verwerven van zachte vaardigheden, de sleutel tot de ontwikkeling van arts-patiëntrelaties. |
Semester I | De cursus wordt gehouden in Politecnico di Milano. |
Semester II | De cursus wordt gegeven aan Humanitas University om de integratie van studenten tussen de vakgebieden Geneeskunde en Techniek te vergemakkelijken. |
Jaren 4-6 | De opleiding zal zowel enkelvoudige als geïntegreerde cursusmodules omvatten, waarbij docenten van Humanitas University en Politecnico di Milano mede aanwezig zullen zijn in het klaslokaal om de volledige integratie van technische vaardigheden in de klinische training te garanderen. Dezelfde aanpak van co-tutoring zal verder worden toegepast bij een aantal medische professionaliseringsactiviteiten. Dankzij de nauwe band met het Humanitas ziekenhuis zal de klinische component altijd een centrale rol blijven spelen. |
Semesters I & II | De cursussen zullen worden gegeven aan Humanitas University (de cursussen zijn voornamelijk gericht op klinische training, professionalisering van activiteiten en gebruik van het Simulatiecentrum “Mario Luzzato” en andere Humanitas-ziekenhuizen). |
ECTS
Als je na je studie Geneeskunde in totaal 360 ECTS hebt behaald, als je tijdens de zesjarige opleiding ook nog 30 ECTS hebt verworven, kun je een aanvraag indienen bij Politecnico di Milano voor de toekenning van de driejarige opleiding in biomedische technologie.
Scriptie
Om je diploma af te ronden, moet je een scriptie schrijven, begeleid door professoren van de twee universiteiten. Het proefschrift omvat de ontwikkeling van een project, gebaseerd op de toepassing van de verworven multidisciplinaire vaardigheden.
Galerij
Ranglijsten
Humanitas University is de hoogste nieuwkomer in de Times Higher Education World University Rankings 2023.
Humanitas University is voor het eerst opgenomen in de Times Higher Education (THE) International Ranking, behoort tot de 250 beste universiteiten ter wereld uit 1799 geanalyseerde universiteiten en positioneert zichzelf als de beste nieuwe inzending .
Prof. Marco Montorsi, rector van Humanitas University , verklaarde: “We zijn erg blij met dit resultaat, dat aantoont dat het Italiaanse onderzoeks- en universitaire systeem de uitdaging van de mondiale en Europese concurrentie kan aangaan, onze vaardigheden kan verbeteren en een groeiende rol op zich kan nemen. bij het aantrekken van talent. THE bevestigde de impact van ons wetenschappelijk onderzoek, dat een score van 99,7 op 100 kreeg, in lijn met andere internationale rankings.”
De THE-ranglijst is gebaseerd op 13 prestatie-indicatoren , die alle terreinen van de universitaire activiteit bestrijken: onderwijs, onderzoek, wetenschappelijke impact, technologieoverdracht en internationalisering.
Dit bevestigt de resultaten van Humanitas University in internationale ranglijsten, zoals al benadrukt door de Leidse CWTS en U-Multirank voor 2022: de universiteit stond in feite op de eerste plaats in de EU wat betreft het percentage wetenschappelijke publicaties in de top 10% wereldwijd door de Leidse CWTS Ranking en achtste in Europa voor de opleiding Geneeskunde van U-Multirank.
Internationale ranglijsten die de prestaties van academische instellingen meten, zijn een belangrijk referentiepunt voor studenten over de hele wereld, vooral bij het kiezen van een universiteit en hun toekomstige carrière.
Met 43% van de buitenlandse studenten die de internationale cursus Geneeskunde volgen en een toenemend aanbod van cursussen in het buitenland, ondersteund door reisbeurzen, wordt Humanitas University sinds de oprichting in 2014 altijd gekenmerkt door een hoge mate van internationalisering. Daarnaast heeft zij er voortdurend naar gestreefd om de kwaliteit van het onderwijs verbeteren door veel aandacht te besteden aan elke individuele student, en de onderwijsmethoden vernieuwen door een waardevol evenwicht te vinden tussen theorie en praktijk, wat van fundamenteel belang is voor degenen die werkzaam zijn in de levenswetenschappen.
Programma resultaat
De cursus biedt:
- Een hoger niveau van verdieping van de basisvakken die reeds deel uitmaken van de opleiding van de arts (scheikunde, natuurkunde, statistiek, informatica), typisch voor de opleiding tot biomedisch ingenieur.
- Een grotere aandacht voor het verwerven van de nodige vaardigheden om om te gaan met kwesties die verband houden met precisiegeneeskunde en regeneratieve geneeskunde.
- De integratie van preklinische en klinische voorbereiding met aanverwant onderwijs (zoals wiskundige analyse, informatica, elektrotechniek, mechanica, enz.) is nuttig om een solide technische basisopleiding op te bouwen, waardoor toekomstige afgestudeerden van de cursus vaardigheden krijgen die hen in staat stellen om complexe vraagstukken aanpakken op het gebied van toepassingen van technologie en informatieanalyse in de geneeskunde.
- De opname in het onderwijstraject van methodologieën en technologieën die typisch zijn voor biomedische technologie, om een kruisbestuiving tussen medische opleiding en basisingenieursopleiding te vergemakkelijken.
- Een innovatieve benadering van arts-patiëntinteractie waarmee het potentieel van technologieën en intelligente systemen optimaal kan worden benut voor de optimalisatie van de machine-patiëntinteractie en voor het op maat maken van therapieën en de continuïteit van de zorg.
Beurzen en financiering
Beurzen
- Verordening inzake Humanitas University beurzen
- Verordening inzake Paola Einaudi-beurs
- Verordening betreffende Rotomail-beurs
Niet-EU studenten
De aangegeven kosten zijn jaarlijks en dekken de kosten van de cursus. Ze omvatten geen accommodatie, eten, boeken of andere diensten.
Academisch jaar 2021-2022 | Niet-EU-studenten (in euro's) |
Collegegeld | 20.000 |