Bachelor in de huisartsgeneeskunde
Kaunas, Litouwen
DUUR
4 Years
TALEN
Engels, Litouws
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
01 May 2024
EERSTE STARTDATUM
Sep 2024
COLLEGEGELD
EUR 2.810 / per year
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Studenten huisartsgeneeskunde hebben veel klinische opleiding genoten, professionele stages vinden plaats in oefencentra op het eerste niveau, ziekenhuizen op het tweede niveau en ziekenhuisafdelingen op het derde niveau. Studenten kunnen kiezen voor een deeltijdstudie of stage binnen het studieprogramma “Erasmus+” aan verschillende buitenlandse instellingen voor hoger onderwijs of medische instellingen. Studenten hebben de mogelijkheid om te studeren en een dubbel diploma te behalen aan de XAMK Universiteit in Finland.
Studies worden georganiseerd door verschillende klinische disciplines te integreren, practica vinden plaats in simulatielessen, waarbij gebruik wordt gemaakt van acteersituaties, mannequins en videomateriaal, en studenten werken in groepen en nemen deel aan discussies en seminars. Studenten doen interculturele ervaring op door het bijwonen van lezingen en praktijkactiviteiten van docenten uit het buitenland. Studenten kunnen deeltijdstudies en/of stages volgen in de Noordelijke en Baltische landen, maar ook in Portugal, Spanje, België, Turkije, Ierland en Griekenland.
Het doel van het studieprogramma Huisartsverpleegkunde is om een huisartsverpleegkundige op te leiden die in staat is hoogwaardige zorg te leveren in verschillende gezondheidszorgomgevingen en gemeenschappen, gericht op personen van alle leeftijden, gezond, ziek of gehandicapt, en hun zorgverleners. . Dit omvat onder meer het empoweren van patiënten met vaardigheden voor een gezonde levensstijl, het toepassen van op bewijs gebaseerde verpleegpraktijken, het naleven van medische ethiek en gezondheidszorgprincipes, en het bezitten van het vermogen om zowel zelfstandig als samen te werken binnen een team.
leerplan
cursussen
1 semester
- Vreemde taal (Engels, Duits, Frans), Latijnse taal, 3 ECTS
- Informatietechnologie, 3 sp
- Microbiologie, hygiëne en diëtetiek, 5 sp
- Eerste hulp bij noodgevallen, 3 ECTS
- Beroepsethiek en transculturele communicatie, 3 sp
- Anatomie, fysiologie, basisprincipes van pathologie, 6 sp
- Inleiding tot studies. Algemene verpleegkunde, 7 ECTS
2 semester
- Menselijke veiligheid, 3 sp
- Basisbeginselen van de farmacologie, 3 ECTS
- Anatomie, fysiologie, basisprincipes van pathologie, 3 ECTS
- Basisbeginselen van de psychologie, 3 ECTS
- Biofysica en radiologie. Biochemie, 3 sp
- Inleiding tot studies. Algemene verpleegkunde, 3 ECTS
- Beroepsstage algemene verpleegkunde, 12 ECTS
3 semester
- Gezondheidssociologie, 3 sp
- Basisbeginselen van medisch recht en management, 3 ECTS
- Algemene en speciale therapeutische verpleegkunde, 6 sp
- Algemene en bijzondere chirurgische verpleegkunde, 6 ECTS
- Beroepsstage therapeutische verpleegkunde, 9 ECTS
- Ergonomie en revalidatie in de verpleegkunde, 3 sp
4 semester
- Basisbeginselen van de verpleegopleiding, 3 ECTS
- Algemene en speciale therapeutische verpleegkunde, 3 ECTS
- Algemene en bijzondere chirurgische verpleegkunde, 3 ECTS
- Professionele stage chirurgische verpleegkunde, 8 ECTS
- Beroepsstage geriatrische verpleegkunde, 7 ECTS
- Geriatrische verpleegkunde, 3 ECTS
- Klinische farmacologie, 3 sp
5 semester
- Beroepsstage Spoedeisende Hulp en Intensieve Verpleging, 8 ECTS
- Beroepsstage in de geestelijke gezondheidszorg, 7 ECTS
- Geestelijke gezondheidszorg, 3 ECTS
- Spoedeisende Hulp en Intensieve Verpleging, 3 ECTS
- Verloskundige en gynaecologische verpleegkunde. Gezinsgezondheid, 3 ECTS
- Verloskundige en gynaecologische verpleegkunde, 3 ECTS
- Uit de lijst met gratis keuzevakken aangeboden door KK, 3 ECTS
6 semester
- Toegepast onderzoek in de verpleegkunde, 3 ECTS
- Kinderverzorging en -verpleging, 3 ECTS
- Professionele stage in verloskundige/gynaecologische/oncologische verpleegkunde, 7 ECTS
- Professionele stage kinderverpleegkunde, 8 ECTS
- Palliatieve en oncologische verpleegkunde, 3 ECTS
- Gemeenschapsverpleging, 3 ECTS
- Statistische onderzoeksmethoden, 3 ECTS
7 semester
- Beroepsstage gemeenschapsverpleegkunde, 6 ECTS
- Kinderverzorging en -verpleging, 3 ECTS
- Professionele bachelorscriptie, 7 ECTS
- Laatste professionele stage, 14 ECTS
Taal
Voertaal: Engels en Litouws
Beoordeling
Een evaluatiesysteem dat gebruik maakt van een tienpuntsschaal beoordeelt kennis en vaardigheden geleidelijk gedurende het semester. Verschillende beoordelingsmethoden, waaronder tests, individuele/groepsactiviteiten, presentaties, projecten en praktijkopdrachten, dragen bij aan het meten van leerresultaten.
Het eindcijfer omvat zowel de bachelorscriptie als het afsluitend praktijkexamen. De evaluatie van de bachelorscriptie en het afsluitend examen vat de algemene en bijzondere kennis en vaardigheden samen die de student heeft verworven om te voldoen aan de kwalificatievereisten gesteld aan het professionele bachelordiploma.
Jouw docenten
De cursussen Verpleegkunde en Gezondheidszorg worden gegeven door drie Ph.D. houders van vreemde talen en professionals in vreemde talen die beoefenaars zijn die actief hun vaardigheden verbeteren door middel van internationale stages, deelnemen aan mondiale projecten, wetenschappelijk onderzoek uitvoeren, presenteren op internationale conferenties, artikelen bijdragen aan mondiale wetenschappelijke tijdschriften en educatieve hulpmiddelen ontwikkelen.
Bovendien worden algemene cursussen en cursussen over verpleegkunde geleid door praktijkmensen uit organisaties uit de publieke en private sector en ziekenhuizen, waardoor het leren van studenten wordt verrijkt met hun uitgebreide expertise.
Bovendien diversifiëren en vergroten gastdocenten van verschillende buitenlandse universiteiten, waaronder onder meer Griekenland, Letland, Spanje, Ierland en de VS, de expertise die bij KK beschikbaar is. Studenten krijgen de kans om binnen hun studieprogramma te profiteren van de ervaring en kennis die deze gastdocenten delen.
Leerproces
Het curriculum richt zich op opdrachten en samenwerkingstaken die zijn ontworpen om probleemoplossende en kritisch denkvaardigheden te bevorderen. Een gunstige leeromgeving stelt studenten in staat hun studie zelf te beheren, na te denken over hun acties en creativiteit en innovatie te stimuleren. Het programma is bedoeld om studenten actief te betrekken bij hun leertraject, door discussies en dialogen tussen docenten en leerlingen tijdens lezingen te bevorderen.
Programma resultaat
Afgestudeerden zullen:
- Beoordeel zelfstandig de planning, coördinatie en uitvoering van patiëntenzorg in verschillende gezondheidszorgomgevingen, op basis van theoretische en praktische kennis in de algemene verpleegkunde.
- Evalueer de kwaliteit van de zorg aan de hand van nationale en internationale normen en regelgevingsdocumenten, en neem deel aan toegepast wetenschappelijk onderzoek om de verpleegkundige praktijken te verbeteren.
- Geef patiënten, families en gemeenschappen de mogelijkheid om een gezonde levensstijl aan te nemen, door onafhankelijke begeleiding, instructie en ondersteuning te bieden aan mensen die zorg nodig hebben en hun ondersteunende netwerken.
- Zorgen en evalueren van de kwaliteit van verpleegprocedures, therapeutische interventies en diagnostisch onderzoek met behulp van geavanceerde verpleegtechnologieën.
- Autonoom actie ondernemen bij het initiëren van levensreddende maatregelen tijdens acute omstandigheden, crises en rampen.
- Lever verpleegdiensten met een holistische benadering van individuele beoordeling, met behoud van veiligheidsprincipes en milieubewuste praktijken.
- Neem deel aan effectieve communicatie en samenwerking met patiënten, zorgverleners en collega-zorgprofessionals, waarbij ethische en professionele normen worden gehandhaafd.
- Deel professionele expertise, draag bij aan de opleiding van zorgpersoneel en neem actief deel aan de ontwikkeling van het vakgebied.