Wereldwijde perspectieven op digitale gezondheid
Amsterdam, Nederlanden
DUUR
2 Weeks
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
15 Apr 2025*
EERSTE STARTDATUM
16 Jun 2025
COLLEGEGELD
EUR 1.780 / per course **
STUDIE FORMAAT
Blended
* OKP Beurs Deadline 01/06/2023
** voor alleen week 1: 750 EUR
Invoering
Deze blended cursus van twee weken biedt een introductie en overzicht van digitale gezondheid, inclusief een sterke nadruk op hoe digitale gezondheid in werkelijkheid functioneert in verschillende omgevingen. Deelnemers zullen bespreken hoe digitale gezondheidsinterventies kunnen helpen het drievoudige doel van universele gezondheidszorg en ontwikkeling van duurzame doelen voor meer mensen tegen lagere kosten in verschillende omgevingen in landen met hoge, lage en middeninkomens te bereiken. Het programma bespreekt wat voor soort analyse moet worden gedaan voor het ontwikkelen van digitale gezondheidsinterventie, welke belanghebbenden.
Deze cursus is TropEd geaccrediteerd en kan worden gevolgd als een op zichzelf staande cursus of als vervolgmodule van de Master in International Health. De eerste week kan als op zichzelf staande cursus gevolgd worden, waarvoor wij een aanwezigheidsattest aanbieden.
Deze nieuwe cursus wordt georganiseerd in samenwerking met het Amsterdam Health and Technology Institute (AHTI) en in samenwerking met een aantal andere partners: Pharmaccess , Joep Lange Institute , Amsterdam Institute for Global Health and Development (AIGD), Smarthealth Amsterdam en Waag, Technology & Maatschappij .
Inhoud
De inhoud van de cursus is:
- Digitale gezondheid, principes en classificatie definiëren
- Kansen en beperkingen voor digitale gezondheid in LMIC's
- Onderzoek naar de vraag naar en haalbaarheid van digitale gezondheidsoplossingen
- Begeleiding bij implementatie van digitale gezondheidsinterventies
Doelen
Week 1:
Aan het einde van de eerste week kunnen deelnemers:
- Principes en concepten van digitale gezondheid uitleggen, inclusief het effect van digitale gezondheid op gezondheidsgedrag en op gezondheidssystemen.
- Bespreek digitale gezondheidsinterventies als middel om gezondheidsuitdagingen in verschillende settings aan te pakken.
- Bespreek kansen en beperkingen die digitale gezondheidsinterventies met zich meebrengen terwijl ze universele gezondheidsdekking bieden in landen met hoge, lage en middeninkomens.
- Ethische en gegevensbeheerkwesties met betrekking tot digitale gezondheid herkennen en aanpakken.
Week 2:
Aan het einde van de eerste week kunnen deelnemers:
- Ontwikkel strategische probleemoplossende strategieën met behulp van digitale gezondheid om uitdagingen in de gezondheidssector aan te pakken.
- Combineer technische, analytische en netwerkvaardigheden voor het ontwikkelen en inbedden van digitale gezondheidsinterventies in een systemische benadering.
- Ontwikkel en evalueer potentiële digitale tools en strategieën in verschillende omgevingen (erken hun kenmerken, sterke en zwakke punten en prestaties terwijl ze worden geïmplementeerd).
Leermethoden
De cursus is ontworpen in een innovatief model - vergelijkbaar met hackathons en datasprints, vaak de standaardaanpak om technische vaardigheden te ontwikkelen. In de "sprint"-methodologie kan de deelnemer, terwijl hij basisconcepten leert, ook toegepaste vaardigheden verwerven en ontwikkelen door projecten te ontwikkelen om echte gezondheidsproblemen aan te pakken. We moedigen apparaat- en corpusgeletterdheid aan en besteden veel tijd aan cursusvoorbereiding, live tutorials, praktische labs en interactie met partners, facilitators en keynote-lezingen.
We hebben verschillende activiteiten gepland om theoretische kennis over digitale gezondheid te trainen en een overzicht te hebben van praktische vaardigheden die nodig zijn om digitale gezondheidsinterventies te bedenken, ontwikkelen, implementeren en evalueren. Gebruikmakend van het actieve leerperspectief, is het belangrijkste kenmerk van deze cursus de "hands-on"-strategie, waardoor de deelnemer tijdens de cursus de kennis die hij opdoet in realtime kan toepassen. Het workshopkarakter van de tweede week is een kans om te werken in uitdagende praktijksituaties.
Week 1
Keynotes gericht op de belangrijkste concepten van de cursus; Parallelle tutorials zijn praktische sessies die gericht zijn op het introduceren van specifieke gebieden van DH of technieken; Labs en begeleid werk zijn momenten waarop studenten de mogelijkheid hebben om toe te passen wat ze hebben geleerd om een praktisch probleem op te lossen.
Week 2
Hoofdnoten; Parallelle tutorials; Labs en begeleid werk tijdens de tweede week omvatten een sterke focus op het toepassen van de kennis en vaardigheden die tijdens week 1 zijn verworven. Deelnemers werken in groepen aan het ontwikkelen van een voorstel voor digitale gezondheidsinterventie om een reëel probleem aan te pakken (bij voorkeur problemen waarmee deelnemers thuis worden geconfronteerd landen). Aan het einde van de tweede week wordt een presentatie gegeven met de hoofdlijnen van het projectvoorstel. Op vrijdagmiddag wordt een schriftelijk voorstel ingediend voor onderzoek, na bestudering van de ontvangen feedback op de presentatie.
Beoordeling
Deelnemers die geëxamineerd willen worden en/of de studiepunten willen behalen, dienen de cursusopdrachten als volgt op te nemen:
Week één: Openboekexamen met een combinatie van meerkeuzevragen en essayvragen.
Week twee: Groepsopdracht gericht op de ontwikkeling van een Digital Health Intervention (project). Het examen is opgedeeld in twee delen. Eerst geeft de groep aan het einde van de tweede week een presentatie, aangevuld met een schriftelijke schets van hun digitale gezondheidsinterventieproject.
Sollicitatie
We hebben de gemengde cursus "Global Perspectives on Digital Health" ontwikkeld, gericht op mid-career en senior gezondheidsprofessionals die geïnteresseerd zijn in het actualiseren van hun competenties op het gebied van digitale gezondheid. We richten ons ook op professionals die digitale gezondheidscomponenten willen opnemen in de programma's/projecten die ze beheren op verschillende zorgniveaus (in MoH, NGO's, enz.). Tot slot verwachten we ook aanvragen van jonge professionals die geïnteresseerd zijn in het toevoegen van digitale gezondheid aan hun portfolio. We zetten ook in op intergenerationeel leren, rekening houdend met het brede scala aan leeftijden en achtergronden van de deelnemers.
Toelatingseisen
- Academische opleiding op ten minste het niveau van een bachelordiploma of gelijkwaardig, in geneeskunde, volksgezondheid of een ander gebied dat verband houdt met de gezondheidszorg, zoals gezondheidswetenschappen, milieuwetenschappen, economie, biostatistiek, sociale wetenschappen of verpleegkunde
- Twee jaar relevante werkervaring, waaronder werkervaring in een laag- en middeninkomen.
- Vaardigheid in gesproken en geschreven Engels
- Computervaardigheid aangetoond door het correct en zelfstandig kunnen uploaden van elektronische documenten in het online aanvraagsysteem.
- Motivatie voor de opleiding, blijkend uit een motivatiebrief waarin staat waarom de aanvrager deze specifieke opleiding wil volgen.
Applicatie procedure
Het aanmeldingspakket moet twee maanden voor aanvang van de cursus worden ingediend.
Upload uw aanvraag online. De volgende documenten moeten worden geüpload:
- Bijgewerkt cv
- Een motivatiebrief van één pagina
- Kopieën van je diploma's en cijferrapporten
- Een actueel curriculum vitae en een lijst van publicaties indien van toepassing
Wat verwachten we van je motivatiebrief:
Geef in je motivatiebrief aan waarom je deze specifieke cursus wilt volgen, waarom je de cursus bij KIT Amsterdam wilt volgen, wat je verwacht te leren en hoe je de nieuw opgedane competenties uit de cursus in je werk gaat toepassen, wat voor voordelen het zal opleveren voor je toekomstige carrière, enz. Beschrijf een relevant probleem dat je de afgelopen twee jaar hebt ervaren en dat je tijdens deze specifieke cursus wilt bespreken. Je motivatie moet ongeveer ½-1 pagina zijn. Herhaal uw cv alstublieft niet opnieuw.
Deze cursus kan op zichzelf worden gevolgd, als geavanceerde module van het Master in International Health (MIH) -programma.
In samenwerking met
Galerij
toelatingen
leerplan
Content
De inhoud van de cursus is:
- Het definiëren van digitale gezondheid, principes en classificatie
- Kansen en beperkingen voor digitale gezondheidszorg in LMIC’s
- Onderzoek naar de vraag en haalbaarheid van digitale gezondheidszorgoplossingen
- Begeleiding bij de implementatie van digitale gezondheidszorginterventies
Learning methods
De cursus is ontworpen volgens een innovatief model – vergelijkbaar met hackathons en datasprints, vaak de standaardaanpak om technische vaardigheden te ontwikkelen. In de “sprint”-methodologie kan de deelnemer, terwijl hij basisconcepten leert, ook toegepaste vaardigheden verwerven en ontwikkelen door projecten te ontwikkelen om echte gezondheidsproblemen aan te pakken. We moedigen apparaat- en corpusgeletterdheid aan, waarbij we veel tijd besteden aan cursusvoorbereiding, live tutorials, praktische labs en interactie met partners, facilitators en keynote-lezingen.
We hebben verschillende activiteiten gepland om theoretische kennis over digitale gezondheid te trainen en een overzicht te krijgen van praktische vaardigheden die nodig zijn om digitale gezondheidsinterventies te bedenken, ontwikkelen, implementeren en evalueren. Met behulp van het Active Learning Perspective is het belangrijkste kenmerk van deze cursus de ‘hands-on’ strategie, waardoor de deelnemer tijdens de cursus de kennis die hij opdoet in realtime kan toepassen. Het workshopkarakter van de tweede week is een kans om te werken aan uitdagende praktijkscenario's.
Week 1
Keynotes gericht op de belangrijkste concepten van de cursus; Parallelle tutorials zijn praktische sessies gericht op het introduceren van specifieke DH-gebieden of technieken; Labs en begeleid werk zijn momenten waarop studenten de kans krijgen om toe te passen wat ze geleerd hebben bij het oplossen van een praktisch probleem.
Week 2
Keynotes; Parallelle tutorials; Labs en begeleid werk tijdens de tweede week omvatten een sterke focus op het toepassen van de kennis en vaardigheden die tijdens week 1 zijn verworven. Deelnemers werken in groepen aan de ontwikkeling van een voorstel voor een digitale gezondheidsinterventie om een reëel probleem aan te pakken (bij voorkeur problemen waarmee deelnemers thuis worden geconfronteerd). landen). Aan het einde van de tweede week wordt een presentatie gegeven met de hoofdlijnen van het projectvoorstel. Op vrijdagmiddag wordt een schriftelijk voorstel ter beoordeling voorgelegd, na beoordeling van de ontvangen feedback op de presentatie.
Assessment
Deelnemers die geëxamineerd willen worden en/of de studiepunten willen behalen, dienen de cursusopdrachten als volgt op te nemen:
Week één: Openboekexamen met een combinatie van meerkeuzevragen en essayvragen.
Week twee: Groepsopdracht gericht op de ontwikkeling van een Digitale Gezondheidsinterventie (project). Het examen is verdeeld in twee delen. Ten eerste geeft de groep aan het einde van de tweede week een presentatie, aangevuld met een schriftelijke schets van hun digitale gezondheidsinterventieproject.
Programma resultaat
Objectives
Week 1:
Aan het einde van de eerste week kunnen deelnemers:
- Principes en concepten van digitale gezondheid uitleggen, inclusief het effect van digitale gezondheid op gezondheidsgedrag en op gezondheidszorgsystemen.
- Bespreek digitale gezondheidsinterventies als middel om gezondheidsuitdagingen in verschillende omgevingen aan te pakken.
- Bespreek de kansen en beperkingen die digitale gezondheidszorginterventies met zich meebrengen en tegelijkertijd universele gezondheidszorgdekking bieden in landen met hoge, lage en middeninkomens.
- Herken en adresseer kwesties op het gebied van ethiek en gegevensbeheer die verband houden met digitale gezondheid.
Week 2:
Aan het einde van de eerste week kunnen deelnemers:
- Ontwikkel strategische probleemoplossende strategieën met behulp van digitale gezondheidszorg om uitdagingen in de gezondheidssector aan te pakken.
- Combineer technische, analytische en netwerkvaardigheden voor het ontwikkelen en inbedden van digitale gezondheidsinterventies in een systemische aanpak.
- Ontwikkel en evalueer potentiële digitale hulpmiddelen en strategieën in verschillende omgevingen (erken hun kenmerken, sterke en zwakke punten en prestaties tijdens de implementatie).