Private University in the Principality of Liechtenstein
Invoering
Over ons
De UFL is een stichting zonder winstoogmerk (art. 552ff van de Liechtensteinse wet inzake personen en bedrijven) en heeft haar hoofdkantoor in de gemeente Triesen. De definitieve goedkeuring door de regering van Liechtenstein bij brief van 14 februari 2007 werd voorafgegaan door verschillende fasen van een regelmatig herziene vestiging en uitbreiding. Na de "Autorisatie om de Universiteit voor Menselijke Wetenschappen in het Vorstendom Liechtenstein op te richten en te leiden" op 29 augustus 2000, werd de universiteit op 3 oktober 2000 geopend. Op 4 april 2003 verleende de regering de universitaire staatserkenning. De erkenning is gebaseerd op een peer review en rekening houdend met de opmerkelijke baanbrekende prestaties die zijn behaald. In de zomer van 2004 onderging de universiteit een fundamentele heroriëntatie. De voormalige onderwijs- en onderzoeksfocus op het gebied van psychologie en filosofie werd vervangen door medisch-wetenschappelijk en juridisch onderzoek. Na deze heroriëntatie heeft de Universiteitsraad in augustus 2006 bij de regering van het Vorstendom Liechtenstein een verzoek tot wijziging van de naam ingediend. In een brief van 2 april 2008 werd uiteindelijk de naamswijziging in " Private University in the Principality of Liechtenstein " genoteerd.
evaluatie
De kwaliteitsaudit van de UFL door het gerenommeerde accreditatiebureau ACQUIN is in 2017 afgerond en er is een bijbehorend rapport ingediend. De kwaliteitsaudit had betrekking op de studieorganisatie, het lesmateriaal en het onderwijzend personeel van de UFL. In hun gepubliceerde rapport bevestigen de experts de strategie van de UFL en benadrukken ze de kansen en doen ze tegelijkertijd tal van waardevolle aanbevelingen, vooral met betrekking tot personeels-, infrastructuur- en organisatievraagstukken, voor de verdere duurzame ontwikkeling van de UFL. Onze universiteit ziet zichzelf als een lerende organisatie en zal de relevante adviezen en waardevolle suggesties meenemen in de verdere ontwikkeling van de universiteit.
Visie
De Private University in the Principality of Liechtenstein (UFL) ziet zichzelf als een moderne universitaire onderwijsinstelling en ziet haar taak in onafhankelijk onderwijs en onderzoek. Met zijn geaccrediteerde deeltijd-doctoraatsprogramma's in de medische wetenschappen en rechten is het uniek in de regio. De UFL zet zich in voor het concept van levenslang leren en organiseert haar cursussen uitsluitend op parttime basis.
Missie
De UFL biedt cursussen aan in de medische wetenschappen en rechten. Het aanbod aan cursussen wordt aangevuld met vervolgcursussen. De UFL besteedt bijzondere aandacht aan het aanbod van deeltijd doctoraatsprogramma's. De UFL begeleidt ambitieuze mensen die professionele expertise en wetenschappelijke redenering willen combineren. De UFL werkt aan het coördineren van universitaire vereisten, individuele praktische ervaring en de uitvoerbaarheid van deeltijdstudies. Bij de UFL zijn regelmatig studenten betrokken. We streven naar een permanente accreditatie van de opleidingen. De doctoraatsstudies aan de UFL zijn professioneel en praktijkgericht. Het is gericht op begeleiding en later op daaropvolgende professionele activiteit. De UFL hecht veel belang aan de kwaliteit van het onderwijs en de onderwijsbekwaamheid van haar docenten. Dankzij het kleine formaat kan de UFL zorgen voor persoonlijke en individuele ondersteuning voor zijn studenten.
De onderzoeksactiviteiten bij de UFL zijn toepassingsgericht. Onderzoeksprojecten in het kader van proefschriften houden nauw verband met de professionele activiteit van de doctoraatsstudenten. Onderzoeksactiviteiten in het kader van gestructureerde UFL-onderzoekseenheden zijn direct gerelateerd aan de wetenschappelijke prioriteiten van de faculteiten. De UFL cultiveert internationale onderzoekssamenwerkingen en streeft naar uitbreiding. Internationaal netwerken met universiteiten en onderzoeksinstellingen zorgt voor de uitwisseling van studenten en docenten en maakt toegang tot moderne onderzoeksfaciliteiten mogelijk. De onderzoeksresultaten van de afgestudeerden worden gepubliceerd in hun eigen serie.
De UFL hecht veel belang aan duurzame integratie in Liechtenstein en vooral in Triesen en streeft naar het opbouwen van een goede relatie met de gemeenschap. De UFL beschouwt zichzelf als een belangrijke hoeksteen van een internationaal aantrekkelijke educatieve locatie in Liechtenstein en draagt aanzienlijk bij aan de educatieve diversiteit in de regio. De UFL beschouwt de overdracht van kennis van onderzoek naar het publiek als een van haar belangrijkste taken. Het neemt dus sociale verantwoordelijkheid op zich. In het kader van openbare evenementen moeten wetenschappelijke bevindingen begrijpelijk toegankelijk worden gemaakt voor de bevolking.
Via het ALUMNI-netwerk cultiveert de UFL haar relatie met haar studenten en blijft dit doen, zelfs na de succesvolle afronding van de studenten.
UFL Alumni
Ons potentieel
Een 'alumnus' was eigenlijk een 'leerling', een berooid afgestudeerde van kloosterscholen. Wat tot op de dag van vandaag is gebleven, is de term alumni als vertegenwoordiger van afgestudeerden van universiteiten en hogescholen. In een universiteit die alleen postdoctorale cursussen aanbiedt, zou de term "leerling" waarschijnlijk de verkeerde zijn, aangezien de afgestudeerden uitsluitend academici zijn die al een succesvolle carrière zijn begonnen, zich meestal midden in het leven bevinden en durven vanuit een functie kracht om de stap te zetten van het afronden van een doctoraatscursus terwijl je nog aan het werk bent. Want dat betekent hard werken en dat vereist doorzettingsvermogen, kracht en veel zelfmotivatie. Door zijn internationale oriëntatie trekt de UFL niet alleen topprofessoren aan, maar ook ervaren persoonlijkheden als studenten die zich verder willen ontwikkelen. De UFL-alumni zijn dus allesbehalve leerlingen; integendeel, de UFL met zijn afgestudeerden heeft ook een groot potentieel voor ervaring in wetenschap en praktijk. En dat is precies wat ze in de toekomst sterker wil gebruiken, ook om haar eigen ontwikkeling verder te bevorderen.
Wetenschappelijke uitwisseling
Het doel van "UFL ALUMNI" is om de contacten met UFL-afgestudeerden te intensiveren, hen nauwer bij de wetenschappelijke uitwisseling te betrekken, en dus ook hun ervaringspotentieel te gebruiken en een stimulans te krijgen om onderzoek, onderwijs en bedrijfscultuur verder te verbeteren. De hoge onderzoekskwaliteit van de UFL-studenten moet ook toegankelijk worden gemaakt voor de geïnteresseerde academische gemeenschap; de eigen publicatieserie van de UFL met het onderzoekswerk is inmiddels een vlaggenschip van de universiteit geworden. Alle UFL-alumni hebben toegang tot het netwerk van de Private Universiteit in Triesen, zij krijgen toegang tot de onderzoeksresultaten van de afgestudeerden, diverse evenementen zoals de populaire Health & Life Sciences-series of cursussen kunnen gratis worden gevolgd.
Toegewijde ambassadeurs
Het UFL-management heeft ambassadeurs aangesteld uit de UFL-afgestudeerden van de twee faculteiten Rechten en Medische Wetenschappen. Drie afgestudeerden van elke faculteit en één coördinator worden aangewezen als "ambassadeurs". De ambassadeurs dragen actief bij aan de positieve reputatie en kennis van de UFL en ondersteunen de communicatiemaatregelen van de UFL. Ze beantwoorden vragen over de opleiding en geven referenties voor de UFL. Ze vertegenwoordigen de UFL bij verschillende gelegenheden en onderhouden de wetenschappelijke uitwisseling met hun oud-medestudenten. Zij zijn contactpersonen voor suggesties en initiatieven van het UFL-ALUMNI-netwerk. Tweemaal per jaar ontmoeten de ambassadeurs de universiteitsleiding en coördineren ze de taken voor het alumninetwerk. Ze vervullen hun taken op vrijwillige basis. Daarom willen we van deze gelegenheid gebruik maken om hen te bedanken voor hun inzet.
Plaats
De Private University in the Principality of Liechtenstein (UFL) bevindt zich in Triesen, Dorfstrasse 24, en is gevestigd in de voormalige katoenweverij Jenny, Spörry & Cie. Op de derde verdieping. De receptie is te bereiken via ingang nr. 4 aan het einde van de binnenplaats van de fabriek (lift aanwezig). De klaslokalen zijn bereikbaar via de trap in de glazen toren op de binnenplaats.
Onderwijs in Triesen
Met de UFL in de gemeente is Triesen de enige gemeente in Liechtenstein die een compleet onderwijsportfolio aanbiedt. Triesen is de educatieve locatie van Liechtenstein. Het voormalige hoofd van de gemeente, Günter Mahl, getuigt van het uitstekende werk van de verantwoordelijken aan de particuliere universiteit: "Wetenschappelijk werk, de bezieling van vooruitdenken en denken, oplossingsgericht onderzoek en kennisoverdracht zijn de hoekstenen van uw universiteit Als gemeenschap kunnen we trots zijn en tegelijkertijd dankbaar dat dit aanbod van goed gefundeerd universitair onderwijs een aantrekkelijke factor is voor onze locatie ". Gemeenschapsleider Mahl vervolgt:
"Onderwijsinstellingen die erin slagen nieuwsgierige, kritisch denkende en verstandig werkende mensen voor onze samenleving voor te bereiden, verrichten werk van onschatbare waarde. De gemeente Triesen mag er trots op zijn de enige gemeente in Liechtenstein te zijn die een compleet onderwijsportfolio kan aanbieden. Beginnend met dagelijkse structuren, openbare en particuliere verplichte scholen, een tweetalige middelbare school en openbare middelbare scholen, samen met muziekscholen en een universiteit: Triesen is de educatieve locatie van Liechtenstein. Het is daarom des te meer verheugend dat de UFL heeft is er herhaaldelijk in geslaagd zich met inzet, passie, innovatie en toekomstgericht te vestigen en te laten gelden in het universitaire landschap ". Lokaal vindt de UFL hiervoor de beste voorwaarden in Triesen. Waar anders zou men een plek kunnen vinden waar naast onderwijs zoveel aantrekkelijke leef- en recreatiegebieden beschikbaar zijn? Waar anders zouden professoren en studenten wetenschap kunnen nastreven in een 150 jaar oude fabriek? De gemeente Triesen stelt studenten, universiteitsbestuur, bestuur, hoogleraren en docenten graag in staat om terug te vallen op deze onmiskenbare meerwaarden voor het bespreken van complexe wetenschappelijke vraagstukken in een ideale omgeving.
Welkom bij Triesen!