MSc in autismespectrumstoornissen
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Belfast, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
1 - 3 Jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 19.100 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Jun 2024
* Noord-Ierland en Ierland: £6.650 | Engeland, Schotland of Wales: £7.470 | EU Overig en internationaal: £ 18.200
Invoering
Dit programma is ontwikkeld in overleg met het onderwijs, de gezondheids- en sociale zorg en de vrijwilligerssector, evenals met personen die getroffen zijn door een autismespectrumstoornis (ASS), en is ontworpen om de professionele ontwikkeling van leraren en andere gerelateerde professionals die werken, of in dit gebied willen werken.
De cursus wordt gegeven door het Centre for Behaviour Analysis van Queens University. In overeenstemming met de behoeften die zijn geïdentificeerd in de Autism Strategy van de Northern Ireland Executive en de bijbehorende actieplannen, is de cursus afgestemd op het vergroten van het bewustzijn, het aanpakken van problemen die specifiek verband houden met kinderen en volwassenen in het autismespectrum, en het vergroten van kennis en vaardigheden met betrekking tot evidence- gebaseerde interventies.
Het doel is om de studie van de theorie en praktijk die ten grondslag liggen aan het vakgebied mogelijk te maken om het begrip en het vermogen om deel te nemen aan onderzoek en evidence-based praktijk te vergroten. Na afronding van het diploma hebben studenten:
- Een brede kennis en begrip ontwikkeld van de speciale behoeften van kinderen, jongeren en volwassenen met de diagnose autisme.
- Getoond bewijs van kritische reflectie op hun professionele praktijk en in staat zijn om relevante onderzoeksliteratuur toe te passen op zowel persoonlijke als professionele ervaring.
- Verwierf een reeks gespecialiseerde praktische vaardigheden die hun vermogen om leerlingen en studenten in verschillende omgevingen te ondersteunen, zullen verbeteren.
- Ontwikkelde teamwerkvaardigheden die nodig zijn om samen te werken, andere collega's te ondersteunen en te adviseren.
Sluitingsdatum aanmeldingen: donderdag 30 juni 2022 om 16.00 uur.
Loopbaanontwikkeling
Inzetbaarheid Het programma biedt een scala aan gespecialiseerde praktische vaardigheden voor het onderwijzen en ondersteunen van leerlingen en studenten in verschillende omgevingen; de teamworkvaardigheden die nodig zijn om collega's te ondersteunen en te adviseren; en de kennis en het begrip van de speciale behoeften van personen met autisme.
Galerij
toelatingen
leerplan
Studenten kunnen zich voltijds (1 jaar) of deeltijds (maximaal 3 jaar) inschrijven. Individuele modules kunnen als een korte cursus worden gevolgd. Deeltijdstudenten volgen doorgaans een of twee modules per semester. Voltijdstudenten volgen doorgaans drie modules per semester.
De MSc wordt toegekend aan studenten die met succes zes onderwezen modules (120 CATS-punten) en een onderzoeksproefschrift (60 CATS-punten) hebben afgerond. Er zijn eindkwalificaties beschikbaar: studenten kunnen afsluiten met een postdoctoraal diploma door met succes 120 CATS-punten uit aangeleerde modules te behalen, of een postdoctoraal certificaat door met succes 60 CATS-punten uit aangeleerde kernmodules te voltooien.
De cursus omvat vier kern-/verplichte modules (deze zijn voornamelijk online beschikbaar) en twee optionele modules. Er is een menu met optionele modules beschikbaar; sommige van de optionele modules worden online gegeven, terwijl andere klassikaal worden onderwezen en aanwezigheid op de campus in Belfast vereisen.
cursus details
Kernmodules (alle 20 CATS-punten):
Een inleiding tot onderzoeksmethoden: kinderen, jongeren en onderwijs (online)
Deze module geeft u inzicht in de verschillende perspectieven die ten grondslag liggen aan kwantitatieve en kwalitatieve methodologieën en is vereist voor de voorbereiding van uw proefschrift.
Fundamentele elementen van gedragsverandering (online)
We zullen ons concentreren op pedagogische methoden en praktijken voor inclusie die voortkomen uit de wetenschappelijke discipline van gedragsanalyse. Dit omvat een reeks pedagogische methoden, waaronder intensieve gedragsinterventies, incidenteel onderwijs, contingentiebeheer, precisieonderwijs, omgaan met uitdagend gedrag en het integreren van systeemondersteuning. We zullen ook de praktijk introduceren van het meten van gedragsverandering en het weergeven en interpreteren van gedragsgegevens.
Volwassenen met ASS begrijpen (online)
Je wordt geholpen bij het ontwikkelen en uitbreiden van je vaardigheden om de behoeften van volwassenen met ASS en hun families te begrijpen. We zullen kwesties van identificatie, diagnose bij volwassenen, geestelijke gezondheid en transities onderzoeken, evenals uitdagend gedrag, communicatie en zintuiglijke problemen, relaties, seksualiteit, zelfbehartiging en neurodiversiteit. We zullen de implicaties van een ASS-diagnose bekijken voor het kerngezin en de uitgebreide familie, voor scholen, huizen en werkgelegenheid.
Kinderen met ASS begrijpen (online)
Je wordt geholpen bij het ontwikkelen en uitbreiden van je vaardigheden om de behoeften van kinderen (0-18 jaar) met autisme en hun families te begrijpen. We zullen kwesties als definitie, identificatie, diagnose en beoordeling, en vroege interventie onderzoeken, evenals communicatie- en sensorische problemen in de kindertijd en adolescentie. We zullen ook de implicaties van een autismediagnose bekijken voor het kerngezin en de uitgebreide familie, voor het lesgeven en leren in school- en thuisprogramma's, en voor de overgangen tussen school en thuis.
Er kunnen twee keuzemodules worden gekozen uit het programma Educatieve Studies (MEd). Sommige modules vereisen wekelijkse aanwezigheid op de campus.
Ranglijsten
Ons onderwijsonderzoek staat op de vierde plaats in Groot-Brittannië wat betreft onderzoeksintensiteit, waarbij 87% wordt beoordeeld als 'internationaal uitstekend of wereldleider' (REF, 2014).
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden van deze graad hebben het nuttig gevonden op hun werkplek bij het adviseren van collega's, het beïnvloeden van beleidsmakers en het ondersteunen van leerlingen en studenten met autisme en hun families, of het zoeken naar professionele promotie of diversificatie. Anderen gaan door naar studies op doctoraal niveau en onderzoek of onderwijs.
De postdoctorale studenten van Queen profiteren van uitzonderlijke voordelen. Unieke initiatieven, zoals Degree Plus en Researcher Plus, versterken onze toewijding aan inzetbaarheid, terwijl innovatieve leiderschaps- en executive-programma's onze studenten helpen belangrijke leiderschapsposities te verwerven, zowel nationaal als internationaal.