PhD geneeskunde
Queen's University Belfast
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Belfast, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 23.850 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Internationale bijdrage
Invoering
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences leidt ~ 250 postdoctorale onderzoeksstudenten op die PhD-, MD- en MPhil-graden behalen in kankeronderzoek, experimentele geneeskunde, volksgezondheid en medisch onderwijs. De diverse postdoctorale studentenpopulatie bestaat uit zowel fundamentele als klinische wetenschappers van over de hele wereld die zich bezighouden met brede onderzoeksprojecten die de breedte van de onderzoeksportfolio van de school beslaan, van bio-informatica via moleculaire en celbiologie tot klinische proeven.
Hoogtepunten van de geneeskunde
Industry Links
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences bevordert een nauwe samenwerkingsinteractie met lokale en wereldwijde biotechnologiebedrijven, zoals Almac en Randox. Dergelijke relaties worden ondersteund door innovatieve ontdekkingswetenschap en de klinische toepassing ervan en hebben geleid tot de ontwikkeling van nieuwe diagnostische/prognostische toepassingen en therapieën.
Carrièreontwikkeling
Het postdoctorale programma van de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences leidt studenten op in zowel onderzoeksspecifieke als generieke vaardigheden ter bevordering van professionele ontwikkeling. Studenten kunnen ook gebruik maken van loopbaanontwikkelingsadvies op het jaarlijkse postdoctorale onderzoeksforum van de school, via het peer-mentoringprogramma en als onderdeel van hun individuele postdoctorale ontwikkelingsprogramma. De QUB Graduate School biedt ook uitgebreide mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling die een aanvulling vormen op schoolspecifieke postdoctorale onderzoeksopleidingen.
Faciliteiten van wereldklasse
Als lid van de Russell Group van vooraanstaande Britse universiteiten zet Queen's University Belfast zich in voor het behoud van het allerbeste onderzoek. In de laatste Research Excellence Framework-oefening werd meer dan 75% van haar onderzoeksactiviteiten beoordeeld als internationaal uitstekend of toonaangevend, terwijl Queen's in het VK op de 8e plaats stond voor onderzoeksintensiteit. Als zodanig biedt Queen's een ideale omgeving om postdoctoraal onderzoek van hoge kwaliteit te ondersteunen.
Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences zullen hun onderzoeksprojecten uitvoeren binnen het Institute of Health Sciences, dat heeft geprofiteerd van aanzienlijke investeringen (> £ 100 miljoen) en beschikt over ultramoderne faciliteiten en technologie.
Internationaal gerenommeerde deskundigen
Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences worden nauw begeleid door ervaren academisch personeel en worden gezien als een centraal en cruciaal onderdeel van hun toonaangevende onderzoeksprogramma's.
Ervaring van studenten
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences biedt een levendige omgeving voor postdoctorale onderzoeksopleidingen. Er zijn momenteel ~ 250 studenten die brede basiswetenschappelijke en klinische onderzoeksprojecten uitvoeren die nauw samenwerken met postdoctoraal en academisch personeel van het Institute of Health Sciences. Studenten worden aangemoedigd om zowel binnen als tussen disciplines te communiceren via formele en informele schoolevenementen, waarvan vele door studenten worden geleid.
Belangrijkste feiten
Onderzoeksstudenten worden aangemoedigd om een volledige en actieve rol te spelen met betrekking tot het brede scala aan onderzoeksactiviteiten die binnen de school worden ondernomen en er zijn veel middelen beschikbaar, waaronder:
- Kans om te profiteren van infrastructuur van wereldklasse en academische faculteit.
- Op maat gemaakt postdoctoraal trainingsprogramma met specifieke en generieke aspecten en loopbaangerichte peer-mentoring.
- Toegang tot het QUB Postgraduate Researcher Development Programme.
- Terbeschikkingstelling van gedeelde laboratorium- en kantoorruimte zoals vereist door het onderzoeksproject.
Onderzoeksinformatie
Associated Research
De school heeft huidige samenwerkingsverbanden met het NIH National Cancer Institute (Washington) en het Princess Margaret Cancer Center (Toronto), samen met het ontwikkelen van relaties met internationale instellingen in het Midden-Oosten (bijv. Hashemite University, Zarqa, Jordanië) en China (bijv. China Medische Universiteit, Shenyang). Bovendien voeren sommige van onze huidige studenten het grootste deel van hun onderzoek uit in het buitenland (bijv. VS, China, India, Dubai) met benoemde supervisors van zowel QUB als de externe instelling. De school ondersteunt ook kortetermijnopleidingen voor onderzoek voor haar postdoctorale studenten in groepen van internationale medewerkers; deze verrijkende ervaringen komen niet alleen het project ten goede, maar bieden ook waardevol inzicht in onderzoek in een mondiale context.
Onderzoeksthema's
Patrick G Johnston Centrum voor Kankeronderzoek (PGJCCR)
De wereldwijde last van kanker neemt toe en de incidentie bedraagt nu 15 miljoen nieuwe diagnoses per jaar. Het Patrick G Johnston Center for Cancer Research (PGJCCR) is afgestemd op dit wereldwijde gezondheidsprobleem en is gespecialiseerd in de integratie van academische ontdekkingen, industriële/commerciële ondernemingen en innovatieve gezondheidszorgpraktijken om de effectieve levering van precisiemedicijnen voor kanker te bevorderen, om de gezondheid en resultaten van de patiënt te verbeteren, welvaart genereren en lijden verlichten. PGJCCR heeft succesvolle multidisciplinaire teams opgericht die zich richten op kankers van gastro-intestinale, prostaat-, borst- en ovariële oorsprong. Elk team omvat ziektespecialisten, geaccrediteerde expertise op het gebied van moleculaire pathologie die gelieerde biobank-weefselopslagplaatsen en academici die bekwaam zijn in de kunst van (i) ontdekking van biomarkers en bio-informatica, (ii) biologisch onderzoek en therapeutische ontwikkeling, en (iii) de vervolging van vroege -fase-translatie-gedreven klinische proeven. Ons aanzienlijke succes is het resultaat van een sterke teamgebaseerde aanpak.
Wellcome Wolfson Instituut voor Experimentele Geneeskunde
Het Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine (WWIEM) zet zich in voor excellentieonderzoek door wetenschappelijke doorbraken te realiseren in de mechanismen van ziekte, die we vertalen naar innovatieve therapieën om de resultaten voor patiënten te verbeteren. Wij zijn een internationaal knooppunt van uitmuntendheid op het gebied van oogziekten, infectieziekten en luchtwegaandoeningen met een kernnadruk op immunologie, moleculaire celbiologie en patiëntgericht onderzoek. WWIEM omvat drie hoofdonderzoeksthema's gericht op Immunologie en Microben, Ademhalingsgeneeskunde en Visie en Vasculaire Geneeskunde. Onze onderzoeksgroep Immunobiologie en Microben richt zich op het begrijpen van het immuunsysteem dat essentieel is voor de verdediging van het menselijk lichaam, niet alleen bij het voorkomen van een breed scala aan ziekten, maar ook bij het helpen herstellen ervan. Onze onderzoeksgroep Respiratory Medicine richt zich op het begrijpen van de processen die leiden tot veelvoorkomende longziekten zoals astma, cystische fibrose en acuut respiratoir distress syndroom. Onze onderzoeksgroep Visie en Vasculaire Geneeskunde richt zich in het bijzonder op ontstekingen in het cardiovasculaire systeem als een veelvoorkomende oorzaak van hart- en andere vaatziekten die een aanzienlijke gezondheidslast voor de samenleving vormen. Ons werk heeft een belangrijke impact in de strijd tegen aandoeningen zoals diabetes, hart- en vaatziekten en oogziekten.
Centrum voor Medisch Onderwijs
Onderzoeksstudenten die lid worden van het Centrum voor Medische Vorming krijgen de kans om een onderwijsproject te ontwikkelen met behulp van een reeks kwalitatieve en kwantitatieve methoden, waarvoor specifieke training beschikbaar wordt gesteld. Onderzoek omvat een reeks leeromgevingen en overspant het continuüm van medisch onderwijs. Projecten zijn verbonden door een onderliggende inzet voor het verbeteren van de patiëntenzorg door middel van educatie. Huidige onderzoeksinteresses omvatten huisartsenpedagogiek, door technologie verbeterd leren, identiteit, kritisch onderzoek en diversiteit en inclusie. Studenten worden begeleid om hun eigen onderzoeksvragen en methodologieën te ontwikkelen binnen de brede opdracht van het Centrum.
Centrum voor Volksgezondheid
De algemene missie van het Centrum voor Volksgezondheid (CPH) is het verbeteren van de gezondheid en het verminderen van ongelijkheden, het effectiever voorkomen en beheren van chronische ziekten en handicaps, en het verbeteren van de levering van gezondheids- en sociale zorg. CPH omvat vier hoofdonderzoeksthema's gericht op epidemiologie en volksgezondheid, kankerepidemiologie, voeding en volksgezondheid, en gezondheidsdiensten en mondiale gezondheid. Onze onderzoeksgroep Epidemiologie en Volksgezondheid maakt gebruik van Big Data in ontdekkingswetenschap en de toepassing ervan in klinische en volksgezondheidspraktijken, om te helpen begrijpen hoe zowel genen als omgevingen (inclusief sociale normen en netwerken) risico's bij individuen en populaties bepalen. Onze onderzoeksgroep Kankerepidemiologie omvat programma's die gericht zijn op pre-maligne moleculaire epidemiologie, gastro-intestinale kankerprogressie en precisiegeneeskunde, en farmaco-epidemiologie die het potentieel voor hergebruik van geneesmiddelen onderzoekt. Onze onderzoeksgroep Voeding en volksgezondheid werkt gedurende de hele levensloop om inzicht te krijgen in de determinanten van een gezond voedingspatroon bij individuen, risicogroepen (bijv. schoolkinderen, zwangere vrouwen, ouderen) en hele bevolkingsgroepen, en om manieren te vinden om dit te verbeteren. Onze onderzoeksgroep Health Services en Global Health richt zich op gezondheidszorg voor mensen met chronische aandoeningen en een slechte geestelijke gezondheid, kwaliteitsverbetering en implementatiewetenschap, mondgezondheid en gerelateerde kankers, onderzoeksmethodologie, gezondheidseconomie en wereldwijde ooggezondheid.
PhD-mogelijkheden
Neem contact met ons op voor informatie over gefinancierde postdoctorale onderzoeksbeurzen voor de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences.
We zullen ook aanvragen in overweging nemen van externe of zelf gefinancierde studenten die potentiële academische supervisors moeten identificeren die aansluiten bij hun onderzoeksinteresses.
Houd er rekening mee dat we alleen projecten kunnen ondersteunen die passen binnen onze hoofdonderzoeksthema's Experimentele Geneeskunde, Kankeronderzoek, Medisch Onderwijs en Volksgezondheid.
Onderzoeksimpact
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences stimuleert onderzoeksexcellentie en -impact en levert innovatieve oplossingen voor de specifieke uitdagingen die we in de gezondheidszorg hebben geïdentificeerd. De school heeft drie centrale doelstellingen:
- Om de belangrijkste wereldwijde uitdagingen in de gezondheidszorg aan te pakken door wetenschappelijke doorbraken te maken in ziektemechanismen en deze te vertalen naar innovatieve therapieën en preventieve interventies om de resultaten voor de patiënt te verbeteren.
- Duurzame relaties aangaan met grote financiers voor programmatisch onderzoek en capaciteitsopbouw. Dit omvat doctoraatsopleidingen, klinische academische programma's en postdoctorale beurzen.
- Wetenschappelijke sterke punten benutten met kleine en middelgrote ondernemingen en grote farmaceutische bedrijven om extern gefinancierde concurrerende, samenwerkingsprogramma's voor ontdekking en vertaling te ontwikkelen.
Onderzoekssucces
In de laatste Research Excellence Framework-oefening werd meer dan 75% van de onderzoeksactiviteiten in de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences beoordeeld als internationaal uitstekend of toonaangevend, terwijl Queen's University Belfast op de 8e plaats in het VK stond voor onderzoeksintensiteit.
Huidige PGR-studentenprofielen
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences zet zich in om postdoctorale onderzoeksstudenten een ondersteunende omgeving te bieden om hun opleiding, training en professionele ontwikkeling effectief te bevorderen. Onze studenten worden zeer gewaardeerd als een centraal en cruciaal onderdeel van de onderzoeksstrategie van de school en profiteren van zowel uitzonderlijke faciliteiten als toezicht door toonaangevende academische onderzoekers.
Carriere vooruitzichten
De meerderheid van de postdoctorale onderzoeksstudenten binnen de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences blijft na afronding van hun studie met succes een passende baan vinden. Gekozen loopbanen zijn over het algemeen relevant voor hun kwalificatie binnen de industrie, de academische wereld en de National Health Service en omvatten postdoctoraal onderzoek over de hele wereld, klinische/niet-klinische academische wereld, terugkeer naar fulltime klinisch werk, medisch schrijven, industrieel onderzoek, management/financieel consultancy en R&D-softwareontwikkeling. De school organiseert een speciale loopbaansessie op haar jaarlijkse Postgraduate Research Forum en loopbaangerichte peer-mentoring van postdoctorale onderzoekers, terwijl van studenten wordt verwacht dat ze potentiële carrières bespreken met hun supervisors als onderdeel van hun individuele postdoctorale ontwikkelingsprogramma.
Werk na de cursus
Alle postdoctorale onderzoeksstudenten kunnen gebruik maken van loopbaanadvies van de Graduate School, terwijl postdoctorale vacatures worden belicht op het jaarlijkse School Postgraduate Research Forum tijdens een speciale sessie. Studenten moeten ook potentiële carrières bespreken met hun supervisors als een centraal aandachtspunt van hun individuele postdoctorale ontwikkelingsprogramma.
Leerresultaten
Als postdoctorale student aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences ontvang je hoogwaardige training en ondersteuning voor een carrière in wetenschappelijk onderzoek met een reëel potentieel om bij te dragen aan de ontwikkeling van verbeterde strategieën voor het beheer en de behandeling van levensbedreigende ziekten .
Cursus structuur
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences zet zich in om haar postdoctorale onderzoeksstudenten een ondersteunende omgeving te bieden om hun opleiding, training en professionele ontwikkeling effectief te bevorderen. Eerstejaarsstudenten schrijven zich in voor een op maat gemaakt trainingsprogramma dat bestaat uit een reeks lezingen, workshops en praktische sessies gericht op belangrijke onderzoeksvaardigheden, waaronder bio-imaging, informatica, genomica, volksgezondheid, diermodellen en klinische proeven. Daarnaast krijgen alle studenten uitgebreide en doorlopende training in generieke en overdraagbare vaardigheden, zoals wetenschappelijk schrijven, gegevensanalyse, presentatie en kritische beoordeling, door middel van speciale communicatiecursussen en seminars, met ook één-op-één ondersteuning. Ze profiteren ook van de presentatie van hun onderzoeksresultaten op grote nationale en internationale conferenties, wat een verwachting is van alle postdoctorale onderzoeksstudenten, en door regelmatige interactie met de QUB Graduate School, wiens specifieke functie het is om postdoctorale opleiding, ontwikkeling en carrières te ondersteunen.
Studenten voeren hun specifieke onderzoeksproject uit onder de nauwe begeleiding van een ervaren hoofdpromotor met ondersteuning van 1 of 2 copromotoren, naargelang het geval. Alle postdoctorale onderzoeksstudenten worden in eerste instantie als 'ongedifferentieerd' geregistreerd, wat betekent dat ze een proeftijd moeten doorlopen waarna ze tijdens het differentiatieproces worden beoordeeld op geschiktheid om een postdoctorale onderzoeksopleiding te volgen. Differentiatie vindt normaliter plaats op 9-12 maanden voor voltijdstudenten en 18-24 maanden voor deeltijdstudenten. Elke student is verplicht om een literatuuronderzoek in te vullen, een mondelinge presentatie te geven van hun onderzoek binnen hun centrum en bewijs te leveren van een passende opleiding en voltooiing van hun postdoctoraal ontwikkelingsplan. Vervolgens worden ze geïnterviewd door een differentiatiepanel, bestaande uit 2 of 3 academische medewerkers, die het begrip van de studenten voor hun project en de voortgang beoordelen, zowel op basis van hun ingediende papierwerk als op basis van antwoorden op vragen. Gedifferentieerde studenten moeten in elk volgend jaar van hun onderzoeksgraad een soortgelijk proces voor jaarlijkse voortgangsbeoordeling voltooien. De duur van een voltijds PhD-programma is normaal gesproken 3-4 jaar. Voor het behalen van hun doctoraatskwalificatie moeten studenten een scriptie van hun onderzoek indienen van de juiste lengte en inhoud (zoals geadviseerd door hun supervisors), die zal worden beoordeeld door een mondeling examen dat wordt uitgevoerd door een externe en interne examinator.
Studenten die voldoen aan de geschiktheidscriteria voor postdoctoraal onderzoek, moeten maximaal drie potentiële supervisors selecteren uit onze lijst van academisch personeel en een e-mail sturen naar hun favoriete supervisor(s) en gekopieerd naar het School Postgraduate Office, met daarin: (1) een kort cv (maximaal 1-2 pagina's), (2) een beknopte motivatieverklaring inclusief onderzoeksinteresses, (3) financieringsbron en (4) beoogde startdatum.
Onze academische staf verwelkomt benaderingen van toekomstige studenten en ontwikkelt graag onderzoeksvoorstellen van wederzijds belang. Vaak omvat dit proces een informele persoonlijke ontmoeting (persoonlijk of via videolink) voorafgaand aan een uitnodiging om een formele aanvraag in te dienen. Als je problemen hebt met het identificeren of contact opnemen met een geschikte supervisor, neem dan contact op met professor David Grieve, directeur van Postgraduate Research, of het School Postgraduate Office, die je graag helpen.
Beoordeling
Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences krijgen een permanente opleiding in wetenschappelijk schrijven, presenteren en kritische analyse als basis voor een onderzoekscarrière. De school ondersteunt en daagt haar postdoctorale onderzoeksstudenten uit door middel van een robuuste jaarlijkse voortgangsbeoordeling, waarvoor een bevredigende beoordeling van schriftelijk werk, symposiapresentaties, supervisorrapporten en panelinterviews vereist is, waarvan het succes wordt bewezen door de uitstekende voltooiingspercentages. Aan het einde van hun postdoctorale onderzoeksstage moeten studenten een scriptie van hun onderzoek van passende lengte en inhoud indienen, die wordt beoordeeld door een mondeling examen dat wordt uitgevoerd door een externe en interne examinator.
terugkoppeling
Postdoctorale onderzoeksstudenten van de Faculteit Geneeskunde, Tandheelkunde en Biomedische Wetenschappen krijgen gedurende de gehele inschrijvingsperiode feedback op hun schriftelijke en mondelinge werk. Dit kan zowel formeel als informeel zijn en wordt regelmatig verstrekt door hun supervisors, collega's, academische/postdoctorale collega's en een jaarlijks voortgangsbeoordelingspanel.
uitrusting
Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences profiteren van een infrastructuur en academische faculteit van wereldklasse en worden zeer gewaardeerd als een centraal en cruciaal onderdeel van haar onderzoeksstrategie. Alle studenten hebben toegang tot gedeelde laboratorium- en kantoorruimte zoals vereist door hun onderzoeksproject.
Toegangsvereisten
Afstuderen
De minimale academische vereiste voor toelating tot een onderzoeksprogramma is normaal gesproken een Honours graad hoger secundair van een VK of ROI HE-aanbieder, of een gelijkwaardige kwalificatie die aanvaardbaar is voor de universiteit. Verdere informatie kan worden verkregen door contact op te nemen met de school.
Internationale studenten
Raadpleeg voor informatie over internationale kwalificatie-equivalenten de specifieke informatie voor uw land.
Engelse Taalvereisten
Bewijs van een IELTS * -score van 6,0, met niet minder dan 5,5 in elk onderdeel, of een gelijkwaardige kwalificatie die aanvaardbaar is voor de universiteit is vereist. * Genomen in de afgelopen 2 jaar.
Internationale studenten die een aanvraag willen indienen bij Queen's University Belfast (en voor wie Engels niet hun eerste taal is), moeten hun bekwaamheid in het Engels kunnen aantonen om ten volle te kunnen profiteren van hun studie of onderzoek. Niet-EER-onderdanen moeten ook voldoen aan de Britse Visa en Immigration (UKVI) immigratievereisten voor de Engelse taal voor visumdoeleinden.
Als je je Engelse taalvaardigheid wilt verbeteren voordat je aan deze opleiding begint, biedt INTO Queen's University Belfast een scala aan Engelse taalcursussen. Deze intensieve en flexibele cursussen zijn bedoeld om uw Engelse bekwaamheid voor toelating tot dit niveau te verbeteren.
- Academisch Engels: een intensieve cursus Engels en studievaardigheden voor succesvol universitair onderzoek op universitair niveau
- Pre-sessioneel Engels: een korte intensieve academische cursus Engels voor studenten die een opleiding volgen aan Queen's University Belfast en die hun Engels moeten verbeteren.
Collegegeld
- Noord-Ierland (NI) 1: £ 4.500
- Republiek Ierland (ROI) 2: £ 4.500
- Engeland, Schotland of Wales (GB) 1: £ 4.500
- EU Overig 3: £22.000
- Internationaal: £22.000
1 Van EU-burgers in de EU-vestigingsregeling, met een vaste of vooraf geregelde status, wordt verwacht dat het NI- of GB-collegegeld in rekening wordt gebracht op basis van waar ze hun gewone verblijfplaats hebben, maar dit is voorlopig en onderhevig aan de publicatie van de Noord-Ierse Regeling collegegeldregeling. Van studenten die ROI-ingezetenen zijn die in GB wonen, wordt verwacht dat ze de GB-vergoeding in rekening worden gebracht, maar dit is voorlopig en onderhevig aan de publicatie van de Northern Ireland Assembly-regeling voor studentenvergoedingen.
2 Naar verwachting zullen EU-studenten die ROI-onderdanen zijn die in ROI wonen, in aanmerking komen voor NI-collegegeld, in overeenstemming met de regelingen van de Common Travel Agreement. Het hierboven vermelde collegegeld is voorlopig en onderhevig aan de publicatie van de Regeling studentengelden van de Northern Ireland Assembly.
3 EU Andere studenten (met uitzondering van onderdanen van de Republiek Ierland die in GB, NI of ROI wonen) betalen collegegeld in overeenstemming met internationale tarieven.
Alle vermelde collegegelden zijn voor het studiejaar 2021-22 en hebben betrekking op een enkel studiejaar, tenzij anders vermeld. Het collegegeld wordt jaarlijks verhoogd met inflatie tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Medicijnkosten
Sommige onderzoeksprogramma's kunnen naast het collegegeld ook bankkosten vereisen. Deze kosten worden gemaakt om aanvullende projectspecifieke kosten te dekken, zoals verbruiksgoederen, toegang tot apparatuur en specialistische training, en worden bepaald door de aard van het onderzoeksproject.
Extra cursuskosten
Alle studenten
Afhankelijk van het studieprogramma kunnen er ook andere extra kosten zijn die niet door het collegegeld worden gedekt, waarmee studenten rekening moeten houden bij het plannen van hun studie. Studenten kunnen boeken lenen en toegang krijgen tot online leermiddelen uit elke Queen's bibliotheek. Als studenten aanbevolen teksten willen kopen in plaats van ze te lenen bij de Universiteitsbibliotheek, kunnen de prijzen per tekst variëren van £ 30 tot £ 100. Studenten moeten ook tussen £ 30 en £ 100 per jaar budgetteren voor fotokopieën, geheugensticks en afdrukkosten. Studenten kunnen overwegen een elektronisch apparaat aan te schaffen; kosten zullen variëren afhankelijk van de specificatie van het gekozen model. Er zijn ook extra kosten voor diploma-uitreikingen en bibliotheekboetes. Bij het uitvoeren van een onderzoeksproject kunnen studenten kosten maken in verband met transport en/of materialen, en er zijn ook extra kosten voor het printen en inbinden van de scriptie. Er kunnen ook individueel op maat gemaakte onderzoeksprojectkosten zijn en studenten dienen rechtstreeks contact op te nemen met de school voor meer informatie.
toelatingen
leerplan
Onderzoeksinformatie
Associated Research
De school heeft huidige samenwerkingsverbanden met het NIH National Cancer Institute (Washington) en het Princess Margaret Cancer Center (Toronto), en ontwikkelt relaties met internationale instellingen in het Midden-Oosten, zoals Hashemite University (Zarqa, Jordanië). Bovendien voert een aantal van onze huidige studenten het grootste deel van hun onderzoek uit in het buitenland (momenteel de VS en China) met begeleiders van zowel QUB als de externe instelling. De school ondersteunt ook onderzoeksopleidingsmogelijkheden op korte termijn voor haar postdoctorale studenten in de groepen van internationale medewerkers; deze verrijkende ervaringen komen niet alleen het project ten goede, maar bieden ook waardevol inzicht in onderzoek in een mondiale context.
Onderzoeksthema's
Patrick G Johnston Centrum voor Kankeronderzoek
De wereldwijde last van kanker neemt toe en de incidentie bedraagt nu 15 miljoen nieuwe diagnoses per jaar. Het Patrick G Johnston Center for Cancer Research (PGJCCR) is afgestemd op dit wereldwijde gezondheidsprobleem en is gespecialiseerd in de integratie van academische ontdekkingen, industriële/commerciële ondernemingen en innovatieve gezondheidszorgpraktijken om de effectieve levering van precisiemedicijnen voor kanker te bevorderen, om de gezondheid en resultaten van de patiënt te verbeteren, welvaart genereren en lijden verlichten. PGJCCR heeft succesvolle multidisciplinaire teams opgericht die zich richten op kankers van gastro-intestinale, prostaat-, borst- en ovariële oorsprong. Elk team omvat ziektespecialisten, geaccrediteerde expertise op het gebied van moleculaire pathologie die gelieerde biobank-weefselopslagplaatsen en academici die bekwaam zijn in de kunst van (i) ontdekking van biomarkers en bio-informatica, (ii) biologisch onderzoek en therapeutische ontwikkeling, en (iii) de vervolging van vroege -fase-translatie-gedreven klinische proeven. Ons aanzienlijke succes is het resultaat van een sterke teamgebaseerde aanpak.
Wellcome Wolfson Instituut voor Experimentele Geneeskunde
Het Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine (WWIEM) streeft naar excellent onderzoek door wetenschappelijke doorbraken te realiseren in de ziektemechanismen, die we vertalen naar innovatieve therapieën om de resultaten voor patiënten te verbeteren. Wij zijn een internationaal expertisecentrum op het gebied van oogziekten, infectieziekten en luchtwegaandoeningen, met een kernnadruk op immunologie, moleculaire celbiologie en patiëntgericht onderzoek. WWIEM omvat drie hoofdonderzoeksthema's gericht op immunologie en microben, ademhalingsgeneeskunde, en gezichtsvermogen en vasculaire geneeskunde. Onze onderzoeksgroep Immunobiologie en Microben richt zich op het begrijpen van het immuunsysteem dat essentieel is voor de verdediging van het menselijk lichaam, niet alleen bij het voorkomen van een grote verscheidenheid aan ziekten, maar ook bij het herstel ervan. Onze onderzoeksgroep Respiratoire Geneeskunde richt zich op het begrijpen van de processen die leiden tot veelvoorkomende longziekten zoals astma, cystische fibrose en acute ademnood. Onze onderzoeksgroep Visie en Vasculaire Geneeskunde richt zich met name op ontstekingen in het cardiovasculaire systeem als een veel voorkomende oorzaak van hart- en andere vaatziekten die een aanzienlijke gezondheidslast voor de samenleving vormen. Ons werk heeft een belangrijke impact in de strijd tegen aandoeningen als diabetes, hart- en vaatziekten en oogziekten.
Centrum voor Medisch Onderwijs
Onderzoeksstudenten die zich aansluiten bij het Centrum voor Medisch Onderwijs krijgen de kans om een onderwijsproject te ontwikkelen met behulp van een reeks kwalitatieve en kwantitatieve methoden, waarvoor specifieke training beschikbaar wordt gesteld. Onderzoek omvat een reeks leeromgevingen en bestrijkt het continuüm van medisch onderwijs. De projecten zijn met elkaar verbonden door een onderliggend engagement om de patiëntenzorg door middel van onderwijs te verbeteren. De huidige onderzoeksinteresses omvatten huisartspedagogiek, technologie-ondersteund leren, identiteit, kritisch onderzoek en diversiteit en inclusie. Studenten worden begeleid bij het ontwikkelen van hun eigen onderzoeksvragen en methodologieën binnen de brede opdracht van het Centrum.
Centrum voor Volksgezondheid
De algemene missie van het Centrum voor Volksgezondheid (CPH) is het verbeteren van de gezondheid en het verminderen van ongelijkheden, het effectiever voorkomen en beheren van chronische ziekten en handicaps, en het verbeteren van de verstrekking van gezondheidszorg en sociale zorg. CPH omvat vier hoofdonderzoeksthema's gericht op epidemiologie en volksgezondheid, kankerepidemiologie, voeding en volksgezondheid, en gezondheidsdiensten en mondiale gezondheid. Onze onderzoeksgroep Epidemiologie en Volksgezondheid maakt gebruik van Big Data in de ontdekkingswetenschap en de toepassing ervan in de klinische en volksgezondheidspraktijk, om te helpen begrijpen hoe zowel moleculaire biomarkers als omgevingen (inclusief sociale normen en netwerken) risico's bij individuen en populaties vormen. Onze onderzoeksgroep Kankerepidemiologie omvat programma's gericht op moleculaire epidemiologie vóór maligniteit, progressie van maag-darmkanker en precisiegeneeskunde, en farmaco-epidemiologie, waarbij de mogelijkheden voor herbestemming van geneesmiddelen worden onderzocht. Onze onderzoeksgroep Voeding en Volksgezondheid werkt gedurende de hele levensloop aan het begrijpen van de determinanten van een gezond voedingspatroon bij individuen, risicogroepen (bijvoorbeeld schoolkinderen, zwangere vrouwen, ouderen) en hele bevolkingsgroepen, en aan het identificeren van manieren om dit te verbeteren. Onze onderzoeksgroep Health Services and Global Health richt zich op gezondheidszorg voor mensen met chronische aandoeningen en een slechte geestelijke gezondheid, kwaliteitsverbetering en implementatiewetenschap, mondgezondheid en aanverwante kankers, onderzoeksmethodologie, gezondheidseconomie en mondiale ooggezondheid. Ons onderzoek op het gebied van tandheelkunde en mondzorg richt zich op gerodontologie, hoofd-halskanker en voeding.
PhD-mogelijkheden
Gefinancierde postdoctorale onderzoeksbeurzen worden geadverteerd op de website van de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Study/PostgraduateResearch/CurrentOpportunities/.
We zullen ook aanvragen in overweging nemen van externe of zelf gefinancierde studenten die potentiële academische supervisors moeten identificeren die aansluiten bij hun onderzoeksinteresses: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/ .
Houd er rekening mee dat we alleen projecten kunnen ondersteunen die passen binnen onze belangrijkste onderzoeksthema's Experimentele Geneeskunde, Kankeronderzoek en Celbiologie, Medisch Onderwijs, Volksgezondheid en Tandheelkunde.
Onderzoeksimpact
De School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences stimuleert onderzoeksexcellentie en -impact en levert innovatieve oplossingen voor de specifieke uitdagingen die we in de gezondheidszorg hebben geïdentificeerd. De school heeft drie centrale doelstellingen:
(1) Het aanpakken van de belangrijkste mondiale uitdagingen in de gezondheidszorg door wetenschappelijke doorbraken te bewerkstelligen in ziektemechanismen, en deze te vertalen naar innovatieve therapieën en preventieve interventies om de resultaten voor patiënten te verbeteren.
(2) Het opbouwen van duurzame relaties met grote financiers voor programmatisch onderzoek en capaciteitsopbouw. Dit omvat doctoraatsopleidingen, klinische academische programma's en postdoctorale beurzen.
(3) Het benutten van wetenschappelijke krachten bij kleine en middelgrote ondernemingen en grote farmaceutische bedrijven om extern gefinancierde, concurrerende, samenwerkingsprogramma's voor ontdekking en vertaling te ontwikkelen.
Onderzoeksproject
Huidige postdoctorale onderzoeksprojecten en potentiële kansen.
Onderzoekssucces
Als lid van de Russell Group van vooraanstaande Britse universiteiten zet Queen's University Belfast zich in voor het behoud van het allerbeste onderzoek. In de laatste Research Excellence Framework-oefening werd 99% van onze onderzoeksomgeving beoordeeld als internationaal uitstekend of wereldleider, terwijl Queen's in Groot-Brittannië op de gedeelde eerste plaats stond wat betreft onderzoeksintensiteit. Queen's staan op de eerste plaats in Groot-Brittannië als de meest ondernemende universiteit. Als zodanig biedt Queen's een ideale omgeving om postdoctoraal onderzoek van hoge kwaliteit te ondersteunen.
Huidige PGR-studentenprofielen
Huidige postdoctorale onderzoeksprojecten en potentiële kansen.
Carriere vooruitzichten
Invoering
De meerderheid van de postdoctorale onderzoeksstudenten binnen de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences blijft na afronding van hun studie met succes een passende baan vinden. Gekozen loopbanen zijn over het algemeen relevant voor hun kwalificatie binnen de industrie, de academische wereld en de National Health Service en omvatten postdoctoraal onderzoek over de hele wereld, klinische/niet-klinische academische wereld, terugkeer naar fulltime klinisch werk, medisch schrijven, industrieel onderzoek, management/financieel consultancy en R&D-softwareontwikkeling. De school organiseert een speciale loopbaansessie op haar jaarlijkse Postgraduate Research Forum en loopbaangerichte peer-mentoring van postdoctorale onderzoekers, terwijl van studenten wordt verwacht dat ze potentiële carrières bespreken met hun supervisors als onderdeel van hun individuele postdoctorale ontwikkelingsprogramma.
Werk na de cursus
Alle postdoctorale onderzoeksstudenten kunnen gebruik maken van loopbaanadvies van de Graduate School, terwijl postdoctorale vacatures worden belicht op het jaarlijkse School Postgraduate Research Forum tijdens een speciale sessie. Studenten moeten ook potentiële carrières bespreken met hun supervisors als een centraal aandachtspunt van hun individuele postdoctorale ontwikkelingsprogramma.
Leerresultaten
Als postdoctorale student aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences ontvang je hoogwaardige training en ondersteuning voor een carrière in wetenschappelijk onderzoek met een reëel potentieel om bij te dragen aan de ontwikkeling van verbeterde strategieën voor het beheer en de behandeling van levensbedreigende ziekten.
Cursus structuur
1. De School voor Geneeskunde, Tandheelkunde en Biomedische Wetenschappen streeft ernaar haar postdoctorale onderzoeksstudenten een ondersteunende omgeving te bieden om hun onderwijs, training en professionele ontwikkeling effectief te bevorderen. Eerstejaarsstudenten schrijven zich in voor een op maat gemaakt trainingsprogramma dat bestaat uit een reeks lezingen, workshops en praktische sessies gericht op belangrijke onderzoeksvaardigheden, waaronder bioimaging, informatica, genomica, massaspectrometrie, diermodellen en klinische proeven. Bovendien krijgen alle studenten een uitgebreide en voortdurende training in algemene en overdraagbare vaardigheden, zoals wetenschappelijk schrijven, data-analyse, presentatie en kritische beoordeling, via speciale communicatiecursussen en seminars. Ze profiteren ook van de presentatie van hun onderzoeksresultaten op grote nationale en internationale conferenties, wat een verwachting is van alle postdoctorale onderzoeksstudenten, en van regelmatige interactie met de QUB Graduate School, wiens specifieke functie het is om postdoctorale opleiding, ontwikkeling en carrières te ondersteunen.
Studenten voeren hun specifiek onderzoeksproject uit onder de nauwe begeleiding van een ervaren hoofdpromotor, eventueel ondersteund door 1 of 2 copromotoren. Alle postdoctorale onderzoeksstudenten worden in eerste instantie geregistreerd als 'ongedifferentieerd', wat betekent dat zij een proefperiode moeten doorlopen, waarna zij tijdens het differentiatieproces worden beoordeeld op hun geschiktheid om een postdoctorale onderzoeksopleiding te volgen. Differentiatie vindt normaal gesproken plaats op 9-12 maanden voor voltijdstudenten en 18-24 maanden voor deeltijdstudenten. Van elke student wordt verwacht dat hij een literatuuronderzoek uitvoert, een mondelinge presentatie geeft van zijn onderzoek binnen zijn/haar centrum, en bewijs levert van een passende opleiding en voltooiing van zijn/haar postdoctorale ontwikkelingsplan. Vervolgens worden ze geïnterviewd door een differentiatiepanel, bestaande uit 2 of 3 academisch personeel, dat beoordeelt of de studenten inzicht hebben in hun project en de voortgang ervan, op basis van zowel het ingediende papierwerk als de antwoorden op vragen. Gedifferentieerde studenten moeten in elk volgend jaar van hun onderzoeksopleiding een soortgelijk jaarlijks voortgangsbeoordelingsproces voltooien. De duur van een voltijds PhD-programma is normaal gesproken 3-4 jaar. Ter voltooiing van hun doctoraatskwalificatie moeten studenten een proefschrift van hun onderzoek indienen van de juiste lengte en inhoud (zoals geadviseerd door hun begeleiders), dat zal worden beoordeeld door middel van een mondeling examen afgenomen door een externe en interne examinator.
Gefinancierde postdoctorale onderzoeksbeurzen worden geadverteerd op de website van de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Study/PostgraduateResearch/CurrentOpportunities/. We zullen ook aanvragen in overweging nemen van externe of zelf gefinancierde studenten die potentiële academische supervisors moeten identificeren die aansluiten bij hun onderzoeksinteresses: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/ Houd er rekening mee dat we alleen projecten kunnen ondersteunen die passen binnen de algemene onderzoeksstrategie van de school en de individuele onderzoeksfocus van ons academisch personeel.
Studenten die voldoen aan de geschiktheidscriteria voor postdoctoraal onderzoek moeten EEN potentiële supervisor selecteren uit onze lijst met academisch personeel, https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/, en sturen een e-mail met daarin: (1) een kort CV (maximaal 1-2 pagina's), (2) een beknopte motivatieverklaring inclusief onderzoeksinteresses, (3) financieringsbron en (4) beoogde startdatum.
Onze academische staf verwelkomt benaderingen van toekomstige studenten en ontwikkelt graag onderzoeksvoorstellen van wederzijds belang. Vaak omvat dit proces een informele persoonlijke ontmoeting (persoonlijk of via teleconferenties) voorafgaand aan een uitnodiging om een formele aanvraag in te dienen. Als u problemen ondervindt bij het identificeren of contacteren van een geschikte supervisor, neem dan contact op met professor AJ McKnight, directeur van Postgraduate Research, [email protected], of het School Postgraduate Office, [email protected], die u graag zal helpen helpen.
Beoordeling
Postdoctorale studenten van de School voor Geneeskunde, Tandheelkunde en Biomedische Wetenschappen krijgen voortdurende training in wetenschappelijk schrijven, presenteren en kritische analyse als basis voor een onderzoekscarrière. De school ondersteunt en daagt haar postdoctorale onderzoeksstudenten uit door middel van een robuuste jaarlijkse voortgangsbeoordeling, waarbij een bevredigende beoordeling van schriftelijk werk, symposiapresentaties, supervisorrapporten en panelinterviews vereist is, waarvan het succes blijkt uit de uitstekende voltooiingspercentages. Aan het einde van hun postdoctorale onderzoekstrainingsperiode moeten de studenten een scriptie van hun onderzoek van de juiste lengte en inhoud indienen, die wordt beoordeeld door middel van een mondeling examen, afgenomen door een externe en interne examinator.
terugkoppeling
Postdoctorale onderzoeksstudenten van de Faculteit Geneeskunde, Tandheelkunde en Biomedische Wetenschappen krijgen gedurende de gehele inschrijvingsperiode feedback op hun schriftelijke en mondelinge werk. Dit kan zowel formeel als informeel zijn en wordt regelmatig verstrekt door hun supervisors, collega's, academische/postdoctorale collega's en een jaarlijks voortgangsbeoordelingspanel.
uitrusting
Postdoctorale studenten aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences profiteren van een infrastructuur en academische faculteit van wereldklasse en worden zeer gewaardeerd als een centraal en cruciaal onderdeel van haar onderzoeksstrategie. Alle studenten hebben toegang tot gedeelde laboratorium- en kantoorruimte zoals vereist door hun onderzoeksproject.
Leren en onderwijzen
Dit is een onderzoeksgraad.
Programma resultaat
Als postdoctorale student aan de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences krijg je hoogwaardige training en ondersteuning voor een carrière in wetenschappelijk onderzoek met een reëel potentieel om bij te dragen aan de ontwikkeling van verbeterde strategieën voor het beheer en de behandeling van levensbedreigende ziekten.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
De meerderheid van de postdoctorale onderzoeksstudenten binnen de School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences blijft na voltooiing van hun studie met succes een passende baan vinden. Gekozen carrières zijn over het algemeen relevant voor hun kwalificatie binnen de industrie, de academische wereld en de National Health Service en omvatten postdoctoraal onderzoek over de hele wereld, klinische/niet-klinische academische wereld, terugkeer naar fulltime klinisch werk, medisch schrijven, industrieel onderzoek, management/financiële consultancy en R&D softwareontwikkeling. De school organiseert een speciale loopbaansessie op haar jaarlijkse Postgraduate Research Forum en loopbaangerichte peer-mentoring van postdoctorale onderzoekers, terwijl van studenten wordt verwacht dat ze potentiële carrières bespreken met hun supervisors als onderdeel van hun individuele Postgraduate Development Program.
Voorzieningen
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.