
Pediatrische spoedeisende geneeskunde MSc, PgDip, PgCert (online leren)
Online
DUUR
1 up to 3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
22 Aug 2025
EERSTE STARTDATUM
08 Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 6.370 *
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
* geschatte totale kosten voor MSc: £ 19.100 / PgDip: £ 12.735 / PgCert: £ 6.370
Invoering
Pediatrische Spoedeisende Geneeskunde (PEM) is een snelgroeiend specialisme. Het heeft zijn wortels in spoedeisende geneeskunde en pediatrie, maar heeft ook nauwe banden met pediatrische chirurgische specialismen, pediatrische kritieke zorg, eerstelijnszorg en volksgezondheid.
Vanuit een behoorlijk diverse achtergrond heeft PEM zich nu ontwikkeld tot een specialiteit op zich en er is grote behoefte aan extra PEM-training op Britse, Europese en wereldwijde basis.
Belangrijke informatie
Dit programma is drie jaar online, deeltijdstudie.
Je hebt de mogelijkheid om na één, twee of drie jaar af te studeren met respectievelijk een postdoctoraal getuigschrift, postdoctoraal diploma of MSc.
Online leren
Onze online leertechnologie is volledig interactief, bekroond en stelt u in staat om te communiceren met ons hooggekwalificeerde onderwijzend personeel vanuit het comfort van uw eigen huis of werkplek.
Als online student heb je niet alleen toegang tot de uitstekende bronnen van Edinburgh, maar word je ook onderdeel van een ondersteunende online gemeenschap, die studenten en docenten van over de hele wereld samenbrengt.
Wat te verwachten bij The University of Edinburgh
Als student binnen het College of Medicine & Veterinary Medicine werk je samen met meer dan 7.000 studenten aan verschillende postdoctorale programma's. Volgens het Research Excellence Framework (REF) 2021 behoorden onze dierenartsschool en onze medische school beide tot de top vijf van het VK, gerangschikt op onderzoekskracht (Times Higher Education, Overall Ranking of Institutions REF 2021).
Je postdoctorale ervaring hier zal worden ondersteund en verbeterd door de rijkdom aan middelen en kansen die we bieden. We zetten ons in voor het leveren van hoogwaardig, innovatief onderwijs. Het laatste rapport van het Quality Assurance Agency heeft ons de hoogst mogelijke beoordeling gegeven voor de kwaliteit van de leerervaring van studenten.
Programma resultaat
De belangrijkste leerresultaten van het programma zijn:
- Begrijp de fysiologie en pathologie achter kritieke ziekte en letsel bij kinderen
- Ontwikkel kritische en analytische vaardigheden
- Ontwikkel wetenschappelijke schrijf- en presentatievaardigheden
- Bereid clinici voor op de voortdurend veranderende en groeiende medische en wetenschappelijke kennisbasis
Educatieve doeleinden
Wij streven ernaar een stimulerende leeromgeving te creëren met behulp van 'probleemgestuurd leren'. Zo leveren we afgestudeerden af met een diepgaand begrip van de principes en de praktijk van pediatrische spoedgevallen. Op basis van dit begrip kunnen we de uitkomsten voor patiënten en families verbeteren.
Deze aanpak kan worden onderverdeeld in drie hoofdprincipes:
- De toepassing van bestaande kennis via een probleemgerichte aanpak. Dit daagt de student uit om kritisch te reflecteren op hun klinische praktijk.
- Actief in plaats van passief leren binnen een realistische context, gebaseerd op de huidige wetenschappelijke literatuur.
- Informatie visueel en in proza overbrengen.
Carrièremogelijkheden
Dit programma is ontworpen om u te helpen een succesvolle carrière in pediatrische spoedeisende geneeskunde te bereiken met een hoogwaardige kwalificatie en de nieuwste inzichten en kennis.
Veel van onze studenten vinden dat hun postdoctorale studies hun loopbaanontwikkeling helpen, zoals het veiligstellen van consultantposities. Onze alumni presenteren hun Written Reflective Element-projecten regelmatig op nationale en internationale conferenties en publiceren hun werk in wetenschappelijke tijdschriften.
leerplan
Je kunt ervoor kiezen om te studeren voor het postdoctoraal certificaat, postdoctoraal diploma of MSc-niveau. Elk studiejaar is gestructureerd in drie termen en studenten zullen een mix van verplichte en optionele vakken studeren.
Jaar 1: Certificaatcursussen
Je studeert een breed scala aan specialiteiten in de grondbeginselen van de kindergeneeskunde. Onderwerpen zijn onder meer de anatomie, fysiologie en functie van verschillende klinische systemen (bijvoorbeeld luchtwegen, ademhaling, hart, nieren, maag-darmstelsel en bovenste/onderste ledematen), kinderbescherming en theorie van reanimatie.
Jaar 2: Diplomacursussen
In jaar 2 studeren studenten een kerncursus en hebben ze vervolgens de keuze om cursussen te volgen in een Pediatric Emergency Medicine of Pediatric Critical Care Pathway :
- Pediatrische medische noodgevallen (kerncursus)
- Pathway voor pediatrische spoedeisende geneeskunde: chirurgische noodgevallen en trauma/anesthesie en sedatie en aanvullende onderwerpen in de pediatrische spoedeisende geneeskunde
- Pediatric Critical Care Pathway : 2 cursussen in Pediatric Critical Care Medicine
Cursussen in jaar 2 bouwen voort op de belangrijkste vaardigheden die in jaar 1 zijn geïntroduceerd. Er ligt meer nadruk op diagnose en behandeling. Kritische beoordelingen van de literatuur en diepgaande analyses van wat we doen en waarom vormen de belangrijkste elementen van uw leerproces.
Jaar 3: Masteropleidingen
In het derde leerjaar studeren de leerlingen als volgt:
Managementvraagstukken in de pediatrische spoedeisende hulp (kerncursus) en
ofwel: Schriftelijk reflectie-element of het bevorderen van speciale interesses in pediatrische spoedeisende hulp of intensieve zorggeneeskunde
Managementvraagstukken in de pediatrische spoedeisende hulp (kernvak)
In deze cursus worden de belangrijkste vaardigheden behandeld die een senior clinicus nodig heeft, waaronder leiderschap, afdelingsmanagement en groeps-/commissiewerk.
Er wordt in kleine groepen gewerkt en de belangrijkste studiegebieden zijn: *afdelingsorganisatie *toenemende vraag *risicomanagement *veranderingsmanagement *gegevensbeheer en -gebruik.
Schriftelijk reflectie-element (optioneel vak)
U schrijft een scriptie (literatuuronderzoek of kort literatuuronderzoek plus een audit) over het door u gekozen vakgebied en maakt een samenvatting en een poster over een specifiek aspect van uw academische werk.
Bevorderen van speciale interesses in pediatrische spoedeisende hulp of intensieve zorg (optioneel vak)
U ontwikkelt twee projectvoorstellen (evaluatie van diensten en lokale betrokkenheid) in uw gekozen interessegebied en voltooit schriftelijk werk, presentaties en een reflectieverslag.
Postdoctorale professionele ontwikkeling
Postdoctorale Professionele Ontwikkeling (PPD) is bedoeld voor werkende professionals die hun kennis willen vergroten door middel van een cursus(sen) op postdoctoraal niveau, zonder de tijd of financiële inspanning van een volledige master, postdoctoraal diploma of postdoctoraal certificaat.
PPD-tegoeden en overboeking
U kunt via ons PPD-schema maximaal 50 studiepunten aan cursussen volgen gedurende twee jaar. Deze leidden tot een postdoctorale toekenning van academisch krediet aan de Universiteit van Edinburgh.
Als alternatief kun je er na het voltooien van een jaar cursus voor kiezen om je studiepunten over te dragen en verder te studeren voor een hogere onderscheiding op een master-, postdoctoraal diploma- of postdoctoraal certificaatprogramma.
toelatingen
Beurzen en financiering
De financiering voor postdoctorale studies verschilt van die voor bachelorstudies. Veel studenten moeten hun financieringsbronnen combineren om hun studie te bekostigen.
De meeste studenten gebruiken een combinatie van de volgende financieringsvormen om hun collegegeld en levensonderhoud te betalen:
- Geld lenen
- Een lening afsluiten
- Familie ondersteuning
- Persoonlijke besparingen
- Inkomsten uit werk
- Sponsoring door werkgevers
- Beurzen
- Een lening afsluiten
- Familie ondersteuning
- Persoonlijke besparingen
- Inkomsten uit werk
- Sponsoring door werkgevers
- Beurzen
Britse overheid postdoctorale leningen
Als u in Groot-Brittannië woont, kunt u mogelijk een postdoctorale lening aanvragen bij een van de Britse overheden.
Het type en de hoeveelheid financiële steun waarvoor u in aanmerking komt, zijn afhankelijk van uw programma, de duur van uw studie en uw verblijfsstatus.
Programma's die in deeltijd met tussenpozen worden gevolgd, komen niet in aanmerking.
Programma collegegeld
Getuigenissen van studenten
Programma levering
Online leren
Onze online leertechnologie - Learn Ultra - is een volledig interactief, bekroond platform. Het stelt studenten in staat om te communiceren met ons hooggekwalificeerde docententeam, programmateam en medestudenten vanuit het comfort van hun eigen huis of werkplek.
Studenten krijgen toegang tot cursusinhoud en bronnenlijsten en worden door klinische onderwerpen geleid door klinische oefeningen te voltooien, deel te nemen aan discussieforums en te werken aan belangrijke opdrachten. Het overgrote deel van het werk is zelfgestuurd volgens onze probleemgestuurde leerbenadering en we geven geen live lezingen/onderwijssessies. Online groepsfacilitatiesessies worden aangeboden wanneer dit passend is voor de cursus.
Beoordeling in jaar 1 en 2 vindt plaats via cursuswerk, waaronder klinische oefeningen, deelname aan online discussieforums en het indienen van belangrijke opdrachten zoals essays en PowerPoint-presentaties. Nadat ze vaardigheden hebben opgedaan in kritiek, analyse en presentatie, combineren studenten in jaar 3 deze door het voltooien van een dissertatie (Written Reflective Element) of projectvoorstellen (Advancing Special Interests in Pediatric Emergency of Critical Care Medicine) op basis van een onderwerp dat hen interesseert. Daarnaast biedt de gelijktijdige cursus "Management Issues" leiderschaps- en commissie-ervaring als voorbereiding op senior functies op de werkplek (zie cursussen in jaar 3 voor meer informatie).
Er zijn geen technische vereisten voor studenten.
Het programmateam ondersteunt onze studenten tijdens hun studie en cursusdocenten bieden academische begeleiding en feedback. Je maakt ook deel uit van een leergemeenschap met je medestudenten in het programma. We moedigen studenten aan om met elkaar te communiceren en in kleine groepen samen te werken en bieden hen mogelijkheden.
Als online student heb je niet alleen toegang tot de uitstekende bronnen van Edinburgh, maar word je ook onderdeel van een ondersteunende online community die studenten en docenten van over de hele wereld samenbrengt.