
Universitaire master in genetische, voedings- en milieudeterminanten van groei en ontwikkeling NUTRENVIGEN G + D-factoren
Santiago de Compostela, Spanje
DUUR
1 Years
TALEN
Spaans, Galicisch
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Oct 2025
COLLEGEGELD
EUR 1.089
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
Deze masteropleiding biedt geavanceerde training, met een multidisciplinaire oriëntatie, voor de academische, professionele en onderzoeksspecialisatie van afgestudeerden die geïnteresseerd zijn in verschillende gebieden van pediatrisch onderzoek. Het is een interuniversitaire masteropleiding met de universiteiten van Cantabria, Granada, Rovira i Virgili en Zaragoza.
De interuniversitaire gezamenlijke masteropleiding NUTRENVIGEN-G+D Factors is een enkele officiële graad die gezamenlijk wordt georganiseerd door 4 universiteiten of "gezamenlijk programma", van groot wetenschappelijk en academisch belang.
Het internationale karakter van deze master heeft geleid tot de overeenkomst met de Early Nutrition Academy (ENA), waardoor onder meer alle studenten van de NUTRENVIGEN-G+D Factors Master worden uitgenodigd om deel te nemen aan de Postgraduate Courses die jaarlijks worden gehouden bij een van de universiteiten die deelnemen aan het consortium.
leerplan
Het programma is opgebouwd uit 5 thematische vakken en 2 modules, waarvan de student in totaal 60 ECTS moet volgen:
- Verplicht: 15
- Keuzevakken: 21
- Externe stages: 9
- Mastereindproject: 15
Het leren van competenties zal worden bereikt door een logische organisatie van de noodzakelijke informatie; Dit wordt ontwikkeld met twee processen: een conceptueel, ‘Multidisciplinair denken’, dat ons in staat stelt het raamwerk aan te bieden, en een ander instrumenteel, ‘Informatie en documentatie’, dat de student autonomie geeft. Deze methode combineert ervaring met conceptueel leren, systematische observatie en experimenten en innovatie, waardoor professionele theorieën en praktijken kunnen worden aangepast aan de behoeften van de bevolking van de 21e eeuw.
De aanpak vanuit een multidisciplinair perspectief van de creatie en ontwikkeling van het gezondheidsmodel in Spanje zal ons in staat stellen concrete oplossingen te bereiken, rekening houdend met alle factoren die de ontwikkeling van ziekten vanaf het vroege leven beïnvloeden; De conceptualisering en methodologie die in de NUTRENVIGEN-G+D Factors Master wordt gebruikt, zal de creatie van nieuwe, meer gepersonaliseerde gezondheidsprogramma's helpen aanmoedigen, die gemakkelijk kunnen worden gebruikt door professionals, maar ook door anderen die op consumenten zijn gericht, en zal het opstellen van aanbevelingen bevorderen. en beleidsstrategieën voor een gezonder leven gedurende de hele levensduur.
Virtuele training omvat een modaliteit van het onderwijsleerproces waarbij de relatie tussen leraar en leerling plaatsvindt in een virtuele leeromgeving via een teletrainingsplatform. Dit impliceert dat deze nieuwe technologische procedures in niet-face-to-face processen in aanmerking zullen worden genomen.
De universiteiten die deelnemen aan de gepresenteerde Master in “Genetic, Nutritional and Environmental Condition of Growth and Development”, beschikken over voldoende materiële en menselijke hulpbronnen om de implementatie van online onderwijs te garanderen, wat het autonome leren van studenten vergemakkelijkt; In die zin garandeert het bestaan in de deelnemende universiteiten van de gemeenschappelijke virtuele omgeving voor onderwijs, gecoördineerd door de UGR, de correcte ontwikkeling van de master.
Aan het begin van de cursus zal er een verplichte “Virtuele Ontmoeting” worden belegd met de nieuwe studenten, waar ze zullen worden geïnformeerd over het beheer van het onderwijsplatform, verantwoordelijke docenten, globale evaluatie, buitengewone cursussen, mobiliteit, enz. Deze eerste ervaring is erg belangrijk om de student dichter bij het virtuele lesplatform te brengen en latere problemen te voorkomen.
Op zijn beurt zal elk van de thematische onderwerpen van elke onderwijsmodule een onderwijsgids hebben (als elektronisch hulpmiddel – masterwebsite), waarin studenten informatie krijgen over: ECTS, samenvatting, competenties, doelstellingen, inhoud, methodologie, leeractiviteiten, evaluatie- en studietijd, data van werkpresentaties, docenten en kalender van face-to-face sessies.
Al deze informatie zal worden ondersteund door het werk van virtuele begeleiding van leraren en ondersteuning via verschillende communicatiekanalen, zowel persoonlijk als op afstand via e-learningtools.
Al het lesmateriaal zal gedurende de hele cursus beschikbaar zijn voor de studenten en de coördinerende faculteit van elk thematisch onderwerp op het UGR Master-onderwijsplatform.
Het gebruik van ICT zal zeer uitgebreid zijn in dit programma, zodat, hoewel de student op vrijwillige basis lessen, seminars, conferenties, internationale face-to-face cursussen aangeboden en aanbevolen wordt, de hele inhoud van deze wetenschappelijke evenementen ook zal worden aangeboden en aanbevolen. virtueel tentoongesteld op de masterwebsite, samen met de rest van het lesmateriaal.
- Elke student organiseert een werkplan voor virtuele sessies (forums) en persoonlijke studie en leren. De uren persoonlijke inzet van de student variëren tussen 20 uur en 30 uur per week per onderwerp.
- De “online” programmering van de Master is doorlopend gedurende de hele cursus, en daarom kunnen meerdere cursussen tegelijkertijd samenvallen. De kalender, die beschikbaar zal zijn vanaf het begin van het academiejaar, biedt de student echter de mogelijkheid zijn studietijden te organiseren om de activiteiten te voltooien.
- Virtueel lesgeven met de programmering van groepswerk maakt de interactie van studenten mogelijk, zelfs met verschillende graden en uit verschillende landen.
- Elk thematisch onderwerp heeft een bepaald evaluatiesysteem aangepast aan de specifieke competenties en verwachte leerresultaten. De evaluatie zal continu online plaatsvinden, met gebruik van forums, kritische lezing van documenten en het uitvoeren van verschillende activiteiten en werkzaamheden; De oefeningen en schriftelijke tests zullen puur conceptueel zijn of kennis toepassen via praktische cases. Over het algemeen zullen er individuele en groepswerken zijn die op gelijke basis worden beoordeeld. - Virtueel lesgeven met de programmering van groepswerk maakt de interactie van studenten mogelijk, zelfs met verschillende graden en uit verschillende landen.
- Elk thematisch onderwerp heeft een bepaald evaluatiesysteem aangepast aan de specifieke competenties en verwachte leerresultaten. De evaluatie zal continu online plaatsvinden, met gebruik van forums, kritische lezing van documenten en het uitvoeren van verschillende activiteiten en werkzaamheden; De oefeningen en schriftelijke tests zullen puur conceptueel zijn of kennis toepassen via praktische cases. Over het algemeen zullen er individuele en groepswerken zijn die op gelijke basis worden beoordeeld.
Programma resultaat
- Train studenten in de effecten van voedings-, omgevings- en levensstijlfactoren op de individuele genetische belasting en de gezondheid van het organisme.
- De student kennis bijbrengen met betrekking tot de wetenschappelijke en bio-ethische methodologie van onderzoek in de verschillende stadia van groei en ontwikkeling.
- Bevorder de samenwerking en mobiliteit tussen deelnemende centra.
- Integreer experts uit verschillende vakgebieden (multidisciplinaire oriëntatie).
- Bevorder de deelname van studenten uit verschillende kennisgebieden van de gezondheidswetenschappen.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden kunnen lid worden van:
- Bedrijven in de sector algemene voeding en babyvoeding
- Bedrijven met programma's voor genetische studies en bedrijven gerelateerd aan het milieu
- Afdelingen Kindergeneeskunde, Voeding en Bromatologie, Diëtetiek en voeding, Biochemie, Immunologie, Farmacologie, Genetica, Medisch onderwijs, Gezondheidsvoorlichting...
- Preventie- en gezondheidsprogramma's
- Neuroontwikkelingsprogramma's
- Persoonlijkheidsprogramma's, psychologische evaluatie en behandeling, evolutionaire en onderwijspsychologie, experimentele psychologie, gedragsfysiologie, didactiek van experimentele wetenschappen, sociale antropologie..., en met onderwijs- en onderzoeksfuncties.
Tegelijkertijd zal de masteropleiding hooggekwalificeerde professionals opleiden in:
- Verbeter de gezondheid van het kind om de gezondheid van de volwassene te verbeteren.
- Neem deel aan en ontwerp ziektepreventieacties, implementeer voedingsadvies en een gezonde levensstijl voor zwangere vrouwen, kinderen en adolescenten.
- Onderzoek factoren die genexpressie reguleren, verbeter de omgeving rondom het kind met voldoende kennis om de schadelijke effecten van milieuvervuiling op groei en ontwikkeling te vermijden, herkennen en behandelen.