International Undergraduate Program (IUP) in de geneeskunde
Universitas Gadjah Mada
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Yogyakarta, Indonesië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
11 semesters
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Indonesische studenten: 45.000.000 Rp / semester; Niet-Indonesische studenten: 65.000.000 Rp / semester
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Universitas Gadjah Mada (FK-KMK UGM), opgericht op 5 maart 1946, is in de loop der jaren snel gegroeid en ontwikkeld. FK-KMK UGM heeft zich gepositioneerd om een toonaangevende universiteit te worden in Indonesië, Azië en in de wereld. Duizenden alumni zijn afgestudeerd en gekleurd de gezondheidssector in Indonesië en over de hele wereld. Gelegen in een campus met tropisch klimaat, leuke sfeer en voorzien van verschillende faciliteiten die onderwijs, onderzoek en dienstverlening ondersteunen. De visie van School of Medicine is een uitstekend nationaal medisch educatieprogramma te zijn dat innovatief, wereldwijd gestandaardiseerd en superieur is, en de belangen van de natie en de mensheid dienen met professionele ondersteuning van human resources. Leerstadia in een niet-gegradueerde studieprogramma van FK-KMK UGM omvat 3. 5 jaar niet-gegradueerde fase, 2 jaar professionele fase en 1 jaar stage.
Er zijn twee programma's:
Internationaal programma
- Kandidaten uit Indonesië of andere landen zijn in de afgelopen drie jaar afgestudeerd aan de middelbare school.
- Voor Indonesisch: geslaagd toelatingsexamen, inclusief: basis academische toets (wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie), Gadjah Mada scholastieke test (GMST = een psychologische test), Engels, situationele beoordelingstest (SJT) en MMPI. Voor studenten uit andere landen geslaagd toelatingsexamen van de elementaire academische test (wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie), GMST en interview.
- In een goede gezondheidstoestand.
Het verschil tussen regulier en internationaal programma
Ongeveer 90% van het cursusprogramma tussen regulier en internationaal programma is vergelijkbaar. Enkele verschillen in het internationale programma zijn: lezingen worden gehouden met behulp van het Engels als instructietaal, het leren van het internationale gezondheidssysteem (in blok D2), en het is verplicht om ervaring te hebben met het bestuderen van uitgaande out-country in een keuzevak (blok D3) .
leerplan
In het academische jaar 1992/1993 begon FM met de uitvoering van het curriculum van medisch onderwijs gebaseerd kernleerplan van medisch onderwijs Indonesië (KIPDI) met de strategie van Problem Based Learning (PBL). Begon in 2003/2004 gebruikte geïntegreerd curriculum in 21 blokken met de PBL-strategie. In het academische jaar 2007/2008, deden aanpassingen van de vorige blokken. Vanaf het academische jaar 2013/2014 is SKDI 2012 geïmplementeerd in een studieprogramma dat is toegesneden op de Indonesische medische dokterscompetentie door een studieprogramma dat is geïntegreerd in de blokken en de PBL-strategie. Met dit nieuwe systeem bestrijk je 3,5 jaar universitaire fase van academische vorming en 2 jaar klinische rotatiefase.
Verwachte leerresultaten (ELO)
Er zijn 8 ELO's voor studenten afgestudeerd aan USPM, deze zijn standaard nationaal bevoegd (gebied 1-7) en lokaal bevoegd (gebied 8)
- Ruimte van nobele professionaliteit
- Heb vertrouwen in God de Almachtige.
- Beschikken over kwaliteiten van moraal, ethiek en discipline.
- Volg de wet.
- Wees inzichtelijk in sociale en culturele aangelegenheden.
- Gedrag in professioneel gedrag.
- Ruimte van introspectie en capaciteitsopbouw
- Voer zelfinspectie uit
- Implementeer levenslang leren
- Vergroot kennis
- Gebied van effectieve communicatie
- Communiceer tussen patiënten en hun families.
- Communiceer tussen werkende partners.
- Communiceren tussen belanghebbenden en samenlevingen.
- Gebied van informatiebeheer
- Beoordeel informatie en kennis.
- Effectief informatie en kennis promoten bij professionals in de gezondheidszorg, patiënten, verenigingen en gerelateerde partijen om de kwaliteit van gezondheidsdiensten te verbeteren.
- Gebied van de medische basiswetenschappen: toepassing van de huidige biomedische wetenschap, humanitaire wetenschap, klinische medische wetenschappen en volksgezondheidswetenschappen / preventieve geneeskunde / gemeenschapsgeneeskunde om gezondheidsproblemen op een holistische en alomvattende manier te beheersen.
- Gebied van klinische vaardigheden
- Voer diagnostische procedures uit.
- Voer holistisch en uitgebreid management uit.
- Gebied van beheer van volksgezondheidsproblemen
- Implementeer gezondheidsbevordering op individueel, gezins- en gemeenschapsniveau.
- Implementeer preventie en vroege detectie van gezondheidsproblemen op individueel, gezins- en gemeenschapsniveau.
- Voer het beheer van gezondheidsproblemen uit op individueel, gezins- en gemeenschapsniveau.
- Versterken en samenwerken met gemeenschappen om gezondheidsverbetering te bereiken.
- Beheer middelen op een effectieve, efficiënte en duurzame manier bij het oplossen van gezondheidsproblemen.
- Pas specifiek gezondheidsbeleid toe dat hoge prioriteit heeft in elke regio in Indonesië.
- De lokale competenties die door de belanghebbende zijn overeengekomen zijn
- Voer een medisch noodgeval uit.
- Beheer van rampenparaatheid.
- Beheer gezondheidsproblemen tussen gezinnen en familie interprofessioneel.
- Doe meer zelfvertrouwen als professional op basis van zijn / haar interesse op het gebied van geneeskunde (aangeboden in keuzeblokken, bestaande uit 19 modules).
Cursusprogramma, lesgeven en leren
De zeven gebieden plus de lokale competenties zijn vertaald in 21 blokken met specifieke onderwerpen en 14 klinische rotatiefasen (zie hieronder), waarin is samengevat in 3 fasen van het studeerproces. Elk blok is vergelijkbaar met 6 sks, terwijl stage stages variëren tussen 2-10 sks.
De fasen van het leerproces zijn:
Fase 1 met het thema Foundation of Medicine (jaar 1). Aan het einde van deze fase wordt van de studenten verwacht dat ze begrijpen:
- De basis aard en functie van evenwicht (homeostase) en omstandigheden die het normale evenwicht in een menselijk lichaam onderbreken.
- De filosofie dat het medische beroep een levenslange studie is en deel uitmaakt van het gezondheidszorgsysteem.
Fase 2 gebruikt het thema Overgang van theorie naar praktijk (jaar 2 - 3.5) omdat het een tussenniveau is. Aan het einde van deze fase wordt van de studenten verwacht dat ze:
- Begrijp het basisconcept van ziekte, preventie en beheer.
- Verzamel de verschillende kennis en klinische vaardigheden op een gestructureerde en systematische manier bij het beheren van gezondheidsproblemen.
In deze nieuwe PBL-methode moeten studenten 21 blokken voltooien om een diploma te behalen. De hele blokken kunnen in 3,5 jaar worden voltooid met een studielast van 165 semester-credit-eenheden inclusief scriptie. Leren omvat het volgen van lessen, tutorials (kleine groepsdiscussies), praktische sessie en vaardigheidstraining als de basis klinische competente (BCC) in het skills lab. Het doel van BCC is om studenten klinische ervaring te bieden voordat ze hun stage in een ziekenhuiskliniek beginnen. Wanneer studenten zijn afgestudeerd aan de bacheloropleiding, ontvangt de student de graad S.Ked (Bachelor in de geneeskunde).
Fase 3 gebruikt het thema Doctor in Practice (jaar 4 en 5). Aan het einde van deze fase wordt van de studenten verwacht dat ze:
- preventieve maatregelen en beheer uitvoeren tegen gezondheidskwesties voor een patiënt, familie en gemeenschap op een professionele manier en zich houden aan principes, ethiek en waarden volgens zijn / haar autoriteit als arts.
- een verwijzing naar een andere zorginstelling doorgeven die zorgt voor een effectievere en efficiëntere gezondheidszorg.
Deze fase wordt klinische rotatieperiode genoemd, een periode waarin een student geneeskunde in het klinische deel van zijn / haar opleiding verschillende 'werkende' diensten doorloopt tussen de duur van 2-10 weken van klinische stadia (zie onderstaande tabel). De duur van de studie voor dit klinische programma is 2 jaar met een studiebelasting van 35 sks. Na het afstuderen neemt de student het eindexamen (UKMPPD) voordat hij de titel dr. (arts).
Toelatingseisen
Indonesische kandidaten
- Afgestudeerden van de afgelopen drie jaar;
- Indonesische middelbare school kwalificatie (Exact Sciences / IPA); of
- Kwalificatie op A-niveau; of
- IB-kwalificatie;
* Verplichte onderwerpen zijn biologie en chemie; - Niet-kleurenblindheid.
Overseas Candidates
- De maximale leeftijd is 25 jaar oud op 18 mei voor elke opnameperiode;
- Institutionele TOEFL-score van minimaal 500 (op papier) of 173 (computer) of 61 (internet) of IELTS-score van minimaal 5.00 of MUET-score van minimaal op Band 4.00;
* Voor Double Degree-aanvragers: IELTS-certificaat met een minimale score van 6,5; - Certificaat van nationale en / of internationale onderscheidingen in academische of niet-academische titels (sportkampioenschap / podiumkunstkampioenschap (indien van toepassing);
- STPM-kwalificatie met minimum CGPA 3,00 (in 4,00 schalen) / 3B voor wetenschappelijke vakken; of
- Pre-medische kwalificatie met minimum CGPA 3.00 (in 4.00 schalen); of
- Funderingsprogramma / A-niveau of gelijkwaardige kwalificatie (Canadian Pre-University, South Australian Matriculation, Canadian International Matriculation Program, Monash University Foundation Year, University Foundation Studies voor New South Wales, A-Level, Higher Education Certificate of Tamilnadu, India).
Toelatingsprocedures
- Meld u aan voor een toepassingsaccount.
- Vul het online aanvraagformulier in en upload de benodigde documenten (minimaal 200 kb en maximaal 800 kb).
- Betaal de niet-restitueerbare aanvraagkosten via Multi-Payment System van Bank Mandiri, BNI, BRI, BSM of BTN op verzoek.
- Toelatingskaart kan op de dag worden afgedrukt zoals vermeld in uw toepassingsaccount.
toelatingen
Galerij
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Master in geneeskunde en chirurgie
- Caserta, Italië
- Naples, Italië
Doctor in de geneeskunde
- Belfast, Verenigd Koninkrijk
PhD in experimentele geneeskunde
- Belfast, Verenigd Koninkrijk