Doctor in de psychologie
University of Airlangga
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Surabaya, Indonesië
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren, Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
IDR 15.000.000 / per semester *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Onderwijskosten voor Indonesische kandidaten; Toegangsprijs: 15000000 IDR; Inschrijfgeld: 5000000 IDR. Internationale aanvragers Onderwijskosten: 25000000 IDR; Toegangsprijs: 30000000 IDR; Inschrijfgeld: 10000000 IDR
Invoering
De behoefte aan een doctoraatsprogramma in de psychologie in het oosten van Indonesië is groot. In Oost-Java zijn er nu meer dan 20 psychologieopleidingen of faculteiten. In andere provincies in Oost-Indonesië zijn er ook veel psychologiestudies of faculteiten, zoals in Bali, Oost-Kalimantan, Oost-Nusa Tenggara, zelfs Noord-Sulawesi. De meeste docenten in deze instellingen hebben al een masterdiploma. Uiteraard hebben deze docenten een vervolgopleiding op doctoraal niveau nodig. Bovendien blijft de regering de verbetering van de lerarenopleiding aanmoedigen, zoals bepaald in wet nr. 14, het jaar 2005 inzake leraren en docenten, en de minister van nationale onderwijsverordening nr. 16, het jaar 2007 inzake nationale normen voor opvoeders. De behoefte aan een doctoraatsprogramma in psychologie in Oost-Indonesië wordt ook geëist door psychologen die werkzaam zijn in servicebureaus en managementinstellingen voor toegepaste psychologie, evenals professionals die werkzaam zijn in ziekenhuizen, onderwijsinstellingen en bedrijven. Ook het aantal mensen met een masterdiploma dat een vervolgopleiding op doctoraatsniveau nodig heeft, is niet gering. Om aan deze behoeften te voldoen, werd het doctoraatsprogramma in de psychologie Universitas Airlangga geopend. Onderwijs aan het doctoraatsprogramma in psychologie Universitas Airlangga onderscheidt zich van wat we het "stromende en cultiverende systeem" noemen. In dit systeem richt ons onderwijs zich op twee dingen:
- Ontwikkeling van concepten en kennis, evenals onderzoekscapaciteiten,
- Het proefschrift op tijd afronden.
Met dit systeem wordt van studenten verwacht dat ze goede concepten en kennis hebben op het gebied van hun gekozen specialiteit, buitengewone vaardigheden hebben in het uitvoeren van onderzoek en het proefschrift binnen drie jaar voltooien. Doe met ons mee om te blijven fantaseren, leren en werken voor het leven.
Visie van doctoraatsprogramma in psychologie Universitas Airlangga
Regionaal en internationaal een onafhankelijk, innovatief en toonaangevend centrum voor doctoraal onderwijs in de psychologie worden, een pionier in de ontwikkeling van wetenschap, technologie en geesteswetenschappen op basis van religieuze moraliteit.
De visie stuurt de strategieën voor het verbeteren van de onderwijskwaliteit om de concurrentie met andere doctoraatsprogramma's in psychologie in Indonesië te winnen.
Missie van doctoraatsprogramma in psychologie Universitas Airlangga
- Het produceren van artsen in de psychologie die deskundig, zeer bekwaam academisch, creatief, dynamisch, professioneel en zeer competitief zijn.
- Het uitvoeren van fundamenteel, toegepast en innovatief beleidsonderzoek om de ontwikkeling van het onderwijs- en gemeenschapsbereikprogramma te ondersteunen.
- Wijdt zijn expertise in wetenschap, technologie en geesteswetenschappen aan het publiek.
- Streven naar onafhankelijkheid bij het implementeren van de Tri Dharma Perguruan Tinggi (Drie Principes van Hoger Onderwijs) door de ontwikkeling van institutioneel management gericht op kwaliteit en het vermogen om internationaal te concurreren.
Op basis van de missies zal het doctoraatsprogramma in psychologie Universitas Airlangga kwaliteitsonderwijs geven om concurrerende afgestudeerden te produceren die in staat zijn om sociale rollen te vervullen op basis van hun professionele competenties. Dit kan worden bereikt door een gunstige leeromgeving te creëren die zowel docenten als studenten aanmoedigt om continu te onderzoeken en te leren.
Doelstellingen van het doctoraatsprogramma in de psychologie Universitas Airlangga
Het doctoraatsprogramma in de psychologie Universitas Airlangga heeft tot doel afgestudeerden te produceren die zich ontwikkelen:
- Nieuwe wetenschappelijke en technologische concepten in hun vakgebied.
- Fundamentele en toegepaste onderzoeksprogramma's
- Interdisciplinaire benaderingen.
Op basis van deze doelstellingen mag worden verwacht dat afgestudeerden van de opleiding in staat zijn om onderzoek te doen, te organiseren en te leiden. Onderzoeksactiviteiten worden uitgevoerd met behulp van een interdisciplinaire wetenschappelijke benadering door hun expertise professioneel toe te passen op basis van wetenschappelijke ethiek. Zo zullen de afgestudeerden van het programma in staat zijn om een nieuw concept te ontwikkelen op hun gebied van wetenschap of beroep, dat wil zeggen een nieuw concept dat de mensheid ten goede komt.
Galerij
leerplan
Curriculum van doctoraatsprogramma in psychologie Universitas Airlangga
Decreet van de nationale minister van Onderwijs nr. 232/U/2000 en de verordening van de rector van de Universitas Airlangga nr. 21 jaar 2014 over richtlijnen voor doctoraatsprogramma's aan de Universitas Airlangga bepalen dat de studielast van doctoraatsprogramma's ten minste 40 studiepunten bedraagt voor deelnemers die houder zijn van een masterdiploma van hetzelfde vakgebied, of minimaal 52 studiepunten voor deelnemers die houder zijn van een masterdiploma van een ander vakgebied. Volgens deze regel is de studielast in het Curriculum 2010 als volgt:
- Minimaal 43 studiepunten voor deelnemers die zowel een Bachelor in de Psychologie als een Master of Science in de Psychologie of een Master in de Toegepaste Psychologie of een Master in de Professionele Psychologie bezitten.
- Minimaal 52 studiepunten voor deelnemers die zowel een Bachelor in de Psychologie als een Master in de niet-psychologische discipline bezitten.
Inmiddels is de studielast op basis van het herziene Curriculum 2016 als volgt:
- Minimaal 50 studiepunten voor deelnemers die zowel een Bachelor in de Psychologie als een Master of Science in de Psychologie of een Master in de Toegepaste Psychologie of een Master in de Professionele Psychologie bezitten.
- Minimaal 52 studiepunten voor deelnemers die zowel een Bachelor in de Psychologie als een Master in de niet-psychologische discipline bezitten.
Cursus systeem
De cursus wordt gevolgd via het systeem van face-to-face lezingen, seminars, zelfstudie en wetenschappelijke communicatie, onderzoek en wetenschappelijk schrijven.
- Op de volgende dagen worden klassikale lezingen gehouden:
- Maandag – vrijdag, van 14.00-20.00 uur.
- Zaterdag, van 09.00-15.00 uur.
- Seminars, zelfstudie en wetenschappelijke communicatie, onderzoek en wetenschappelijk schrijven, zowel in verband met hoorcolleges als voor het schrijven van proefschriften, kunnen buiten het bovenstaande collegeschema plaatsvinden.
- Gestructureerde groepsdiscussies en hulp bij het schrijven van proefschriften via het kamp worden twee keer uitgevoerd: in semester II en semester IV. Camp in Semester II is gericht op het faciliteren van studenten om: (1) hun dissertatieonderzoeksproblemen te vinden en te formuleren; (2) Ontwikkel een conceptueel raamwerk als basis voor het denken; en (3) Een passend onderzoeksontwerp ontwikkelen voor hun dissertatieonderzoeksproblemen. Ondertussen is het kamp in Semester IV erop gericht studenten te helpen een goed wetenschappelijk artikel voor te bereiden dat in een gerenommeerd internationaal tijdschrift zal worden gepubliceerd.
- Studenten zijn verplicht om geplande face-to-face colleges ten minste 75% bij te wonen. Indien de aanwezigheid minder dan 75% bedraagt, verliest de student het recht om deel te nemen aan het eindexamen van de cursus en krijgt hij een E voor de cursus.
- Studenten moeten seminars bijwonen, zelfstudie doen, wetenschappelijke artikelen schrijven en publiceren, en deelnemen aan gestructureerde groepsdiscussies, zoals ook vereist in elke fase van het proefschriftproces.
- Studenten kunnen de programmacoördinator schriftelijk verzoeken om toestemming om geen face-to-face lezingen, seminars en andere activiteiten van de opleiding bij te wonen als ze ziek zijn of facultaire/universitaire taken of andere opdrachten uitvoeren.