
BSc in
Bachelor Fysiotherapie University of Bradford

Invoering
Fysiotherapie speelt een essentiële rol in de algehele gezondheid en het welzijn van een breed scala aan patiënten. Fysiotherapeuten werken met een diverse caseload in alle zorgomgevingen, vaak als onderdeel van multidisciplinaire teams.
Als student aan Bradford ontwikkel je de vaardigheden die je nodig hebt om een sleutelrol te spelen in het beheer van zowel acute als langdurige aandoeningen, het helpen herstellen en behouden van functie en activiteit en het voorkomen van letsel of ziekte.
De Bradford-benadering benadrukt de integratie en toepassing van theorie en praktijk om een aanpasbare, innovatieve afgestudeerde met uitstekende professionele vaardigheden voort te brengen die een op onderzoek gebaseerde, evaluatieve, probleemoplossende benadering van de fysiotherapeutische praktijk kan gebruiken.
Je ontwikkelt sterke leiderschapsvaardigheden waarmee je teams kunt managen en leiden die vaak in opkomende functies bij nieuwe providers werken.
Je hebt toegang tot de fysiotherapie- en sportrevalidatiekliniek van de universiteit, en de meeste studenten zullen een van hun klinische stages in deze setting voltooien.'
De opleiding wordt gegeven naast de opleiding Mfysiotherapie (Sport- en Beweeggeneeskunde).
Onze BSc (Hons) in Fysiotherapie behaalde een algemene tevredenheid van 95% in de Nationale Studenten Enquête 2021.
Professionele accreditatie
Deze cursus is goedgekeurd door de Chartered Society of Physiotherapy (CSP) en de Health and Care Professions Council (HCPC), de wettelijke instantie voor Allied Health Professionals. Aan het einde van je studie kom je in aanmerking voor registratie bij de HCPC en kom je in aanmerking voor een volledig lidmaatschap van de Chartered Society of Physiotherapy (CSP).

toelatingen
leerplan
Jaar 1 legt de nadruk op praktisch leren; je wordt aangemoedigd om deel te nemen aan praktische sessies, zowel als therapeut als als model om professionele vaardigheden te ontwikkelen. De theorie wordt op een geïntegreerde manier onderwezen, zodat je theorie en praktijk met elkaar kunt verbinden. De door studenten geleide clinics zijn een andere gelegenheid om je vaardigheden in de praktijk te brengen.
In jaar 2 ligt de nadruk op de ontwikkeling van meer geavanceerde en gespecialiseerde vaardigheden gericht op de gemeenschappelijke gebieden van de fysiotherapiepraktijk. Je onderzoekskennis en -vaardigheden worden ontwikkeld ter voorbereiding op de modules van jaar 3. Om je zo goed mogelijk voor te bereiden op het leren op de werkplek, dat op dit niveau bestaat uit drie stages van in totaal 540 uur, zijn er 'praktijkvoorbereidingssessies'.
In jaar 3 ligt de nadruk op zelfstandig leren. Je voltooit een onderzoeksmodule die vier opties biedt: een literatuuronderzoek, een stuk primair onderzoek, een onderzoeksvoorstel of een audit van een aspect van de praktijk. Stages op het gebied van werkplekleren op dit niveau zijn in totaal 60 studiepunten waard en het totale aantal stages draagt maximaal 46,7% bij aan de algemene graadclassificatie.
Houd er rekening mee dat voor de ingang van 2022 de module-informatie kan worden gewijzigd.
Eerste jaar
Kern
- Neuromusculoskeletaal - Perifeer (PAR4009-E)
- Gezondheid en welzijn ontwikkelen en bevorderen (PAR4008-B)
- Mensenpopulaties en hedendaagse fysiotherapiepraktijk (PAR4006-D)
Tweede jaar
Kern
- Neurologische praktijk (PAR5008-B)
- Cardiovasculaire ademhalingspraktijk (PAR5012-B)
- Neuromusculoskeletaal - Spinaal (PAR5010-B)
- Onderzoeksmethoden in gezondheid en sport (PAR5011-B)
- Werkgebaseerd leren 1 (niveau 5) (PAR5014-D)
Laatste jaar
Kern
- Op bewijzen gebaseerde praktijk (HEA6002-B)
- Inzetbaarheid en professionele ontwikkeling (PAR6007-B)
- Werkgebaseerd leren 2 (PAR6010-E)
Keuze
- Ambitieus onderzoeksvoorstel (RES6003-B)
- Dienstverlening evalueren (PAR6008-B)
- Literatuuroverzicht (RES6004-B)
- Primair onderzoeksproject (PAR6011-B)
Plaatsing
Je zult 1000 uur klinische stage lopen in jaar twee en drie. Voorafgaand aan de stage in het tweede jaar zijn er 'voorbereiding op de praktijk'-sessies om ervoor te zorgen dat studenten zo goed mogelijk zijn voorbereid op de verwachtingen van werkplekleren. Aan het einde van de stage is er een nabespreking op de universiteit om je integratie van theorie en praktijkleren te ondersteunen.
Uw eerste plaatsing is 'formatief', wat betekent dat het geen kredietwaardigheid heeft, maar wordt beoordeeld op basis van geslaagd/mislukt. Deze stage geeft je de ervaring van het werken in gezondheids- en zorginstellingen en stelt je in staat om de professionele en communicatieve vaardigheden te oefenen die nodig zijn om in dergelijke omgevingen te werken voordat je later in het tweede jaar aan stageplaatsen met kredietwaardigheid begint.
Stageplaatsen worden voor je gezocht door de faculteit. De verscheidenheid aan stages kan enige reis- en/of verblijfskosten met zich meebrengen, wat typerend is voor fysiotherapie-opleidingen in het VK. We verwachten echter veel van onze plaatsingen te kunnen vinden in de regio's Bradford/Airedale en Leeds.
Je hebt toegang tot de fysiotherapie- en sportrevalidatiekliniek van de universiteit, en de meerderheid van de studenten voltooit een van hun klinische stages in deze setting.
Plaatsingservaring stelt u in staat om:
- professionele klinische omgevingen ervaren
- probleemoplossen met echte mensen en situaties
- theorie integreren in de praktijk
- leren en verbeteren van praktische vaardigheden
- consolideer het leren van modules
- reflectie in en op actie beginnen te gebruiken
- multiprofessioneel werken ervaren
- ontwikkel je professionele identiteit en communicatieve vaardigheden
Plaatsingservaringen weerspiegelen de diverse aard van het beroep en stellen u ook in staat om met diverse bevolkingsgroepen en verschillende multidisciplinaire teams te werken. Je kunt verwachten te werken in elke omgeving waarin je een fysiotherapeut zou vinden. U moet gedurende de drie jaar van het programma minimaal 1000 uur stage lopen.
Plaatsingen worden beoordeeld met cijfers die bijdragen aan je algehele diplomaclassificatie.
Leren en beoordelen
Een belangrijke focus van de cursus ligt op het oplossen van problemen en klinisch redeneren. Sommige lessen in grote groepen maken gebruik van het concept van teamgebaseerd leren (TBL), waarbij bepaalde op kennis gebaseerde inhoud buiten de klas wordt bestudeerd en vervolgens wordt beoordeeld door individueel meerkeuzevragen te beantwoorden en vervolgens als een kleine groep of 'team'.
Hoorcolleges worden aangevuld met tutorials in kleine groepen en praktische sessies om een actieve en collaboratieve benadering van leren te vergemakkelijken. Case-based scenario's worden gebruikt om de ontwikkeling van klinisch redeneervermogen te vergemakkelijken. Reflectie is ingebed op alle niveaus. Deze vaardigheden komen uiteindelijk tot uiting in de praktijksetting.
Het programma maakt gebruik van een breed scala aan beoordelingsstrategieën die geschikt zijn voor verschillende leerstijlen. Deze omvatten:
- enige continue beoordeling van op competentie gebaseerde klinische vaardigheden.
- praktische beoordelingen die zijn ontworpen om de klinische omgeving te weerspiegelen.
- assessments waarvoor u academische schrijfvaardigheid moet aantonen.
- een gemeenschappelijk beoordelingsinstrument voor praktijkstages dat wordt gebruikt in samenwerking met drie universiteiten in de regio.
- groeps- en individuele presentatietaken.
Studie ondersteuning
De Faculteit der Gezondheidswetenschappen heeft een speciaal studentenondersteuningsbureau. MyBradford, gevestigd in ons hoofdgebouw in Richmond, kan ook advies geven over cursusgelden en onderhoudsbeurzen/leningen van de Student Loans Company.
Als student aan de Faculteit der Gezondheidswetenschappen kun je ook terecht bij de andere studentenondersteunende voorzieningen van de universiteit, zoals de Adviesdienst Academische Vaardigheden, de Begeleidingsdienst en de Dienst Arbeidsongeschiktheid.
Onderzoek
Er is een groeiende onderzoeksbasis binnen de faculteit Gezondheidswetenschappen. Veel van degenen die lesgeven in het programma zijn actief in onderzoek, publiceren en presenteren internationaal.
Er zijn mogelijkheden voor studenten om aan dit onderzoek deel te nemen. De onderzoeksmodules zijn speciaal ontworpen voor studenten om samen met academisch personeel te werken aan beroepsrelevant onderzoek dat de potentie heeft om de praktijk in het veld te beïnvloeden en te ontwikkelen, en studenten in de voorhoede van kennisontdekking plaatst.
Ranglijsten
We staan op de 8e plaats in het VK voor fysiotherapie in de Complete University Guide 2020.
Het fysiotherapie- en sportrevalidatieteam van de University of Bradford is nationaal erkend met een Collaborative Award for Teaching Excellence (CATE) van AdvanceHE, de meest prestigieuze teamprijs die beschikbaar is voor leren en onderwijzen in het hoger onderwijs.

Carrièremogelijkheden
Loopbaanondersteuning
De universiteit zet zich in om studenten te helpen bij het ontwikkelen en verbeteren van de inzetbaarheid en dit is een integraal onderdeel van veel programma's. Gedurende de cursus is specialistische ondersteuning beschikbaar van Career and Employability Services, waaronder hulp bij het vinden van parttime werk tijdens het studeren, stages, vakantiewerk en vacatures voor afgestudeerden. Studenten worden aangemoedigd om in een vroeg stadium gebruik te maken van deze ondersteuning en gebruik te maken van de uitgebreide bronnen op de Careers-website.
Het bespreken van opties met gespecialiseerde adviseurs helpt om plannen te verduidelijken door opties te verkennen en de vaardigheden van het zoeken naar een baan te verfijnen. In de meeste van onze programma's is er directe inbreng van loopbaanadviseurs in het curriculum of via speciaal georganiseerde workshops.
Carriere vooruitzichten
Fysiotherapie is een Allied Health Profession en biedt een scala aan dynamische en opwindende carrièremogelijkheden op verschillende gebieden. De meeste fysiotherapeuten werken in de NHS, maar ook in het bedrijfsleven, de sport, het onderzoek, het onderwijs en de industrie ontstaan kansen.
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
Elk jaar kennen we tal van niet-terugbetaalbare beurzen toe aan Britse, EU- en internationale studenten op basis van academische excellentie, persoonlijke omstandigheden of economische tegenspoed. Ga voor meer informatie naar onze beurzenwebsite.