
BSc in
BSc Ergotherapie University of Bradford

Invoering
Ons Ergotherapie-programma biedt u een actieve, samenwerkende leerervaring in een vriendelijke, ondersteunende omgeving.
Professionele accreditatie
De succesvolle afronding van BSc (Hons) Ergotherapie stelt u in staat om registratie aan te vragen bij de Health and Care Professions Council (HCPC) als ergotherapeut.
De cursus is ook goedgekeurd door het Royal College of Occupational Therapists.
toelatingen
leerplan
Je krijgt het theoretische inzicht en de praktische praktijkervaring die je nodig hebt om een professionele ergotherapeut te worden.
Je ontwikkelt kennis van:
- Beroepsbehoeften van mensen en bevolkingsgroepen.
- Professionele vaardigheden om belemmeringen voor het beroep aan te pakken.
- Behoud en verbetering van de beroepsprestaties van mensen.
Ergotherapeuten helpen mensen te herstellen van een lichamelijke of geestelijke ziekte en ondersteunen hen om hun leven ten volle te leven.
Je werkt met zowel volwassenen als kinderen in verschillende gezondheids- en sociale zorgomgevingen en vindt creatieve oplossingen voor dagelijkse problemen.
Je leert van zeer ervaren praktiserende ergotherapeuten in een klein cohort, en ontwikkelt je vaardigheden in echte omgevingen en situaties, zowel in onze uitstekende simulatiefaciliteiten als op ons gevarieerde aanbod van praktijkstages, uitgevoerd in alle drie de jaren.
Houd er rekening mee dat voor de deelname in 2021 de module-informatie kan worden gewijzigd.
Eerste jaar
Kern
- Professionele kennis en praktijk (OCT4006-D)
- Prestaties van beroepswezens (OCT4005-D)
- Professionele plaatsing één (OCT4007-B)
- Ergotherapiepraktijk ontwikkelen (OCT4004-B)
Tweede jaar
Kern
- Beroep inschakelen (OCT5007-E)
- Onderzoeksmethoden in gezondheid en sport (PAR5011-B)
- Professionele plaatsing twee (OCT5006-B)
- Professionele plaatsing drie (OCT5005-B)
Laatste jaar
Kern
- Op bewijs gebaseerde praktijk (HEA6002-B)
- Overgang naar de praktijk (OCT6004-B)
- Professionele plaatsing vier (OCT6002-B)
- Professionele plaatsing vijf (OCT6003-D)
Keuze
- Ambitieus onderzoeksvoorstel (RES6003-B)
- Servicelevering evalueren (PAR6008-B)
- Literatuuroverzicht (RES6004-B)
- Primair onderzoeksproject (PAR6011-B)
Plaatsing
Je zult gedurende de duur van het programma zes stage-ervaringen op verschillende klinische gebieden ondernemen.
Deze stijgen stapsgewijs van één dag per week gedurende vijf weken in het eerste jaar tot negen weken voltijds in het derde jaar.
Rol Opkomende plaatsing
De plaatsing van negen weken vindt plaats in een diverse praktijkomgeving, waar er geen of minimale ergotherapie is. Plaatsingslocaties worden voor je gezocht door de faculteit, met de mogelijkheid om 1085 uur stageleren te voltooien gedurende de drie jaar van het programma. Plaatsingservaring stelt u in staat om:
- Ervaar klinische omgevingen in de echte wereld
- Problemen oplossen met echte problemen
- Theorie integreren in de praktijk
- Leer praktische vaardigheden
- Consolideer het leren van modules
- Begin reflectie in en over actie te gebruiken
- Ervaar multiprofessioneel werken
- Ontwikkel uw professionele identiteit en communicatieve vaardigheden
Plaatsingservaringen weerspiegelen de diverse aard van het beroep en stellen je ook in staat om met verschillende populaties en verschillende multidisciplinaire teams te werken. De kaart illustreert het geografische gebied waarin plaatsingen zullen plaatsvinden.
Pre-plaatsingscolleges zorgen ervoor dat je voorbereid bent op elke stage en elke stage eindigt met een debriefing op de universiteit om je integratie van theorie en praktijkleren te ondersteunen.
Alle plaatsingen worden beoordeeld met cijfers van plaatsingen in jaar twee en drie die bijdragen aan je algehele diplomaclassificatie.
Leren en beoordelen
De BSc (Hons) in ergotherapie gebruikt een breed scala aan onderwijs- en leerstrategieën die de diversiteit van de studentenpopulatie weerspiegelen en geschikt zijn voor verschillende leerstijlen.
Deze gevarieerde aanpak is bedoeld om het succes van alle studenten en de algehele ontwikkeling van een competente ergotherapeutische beoefenaar te vergemakkelijken die in staat is om aan de leerresultaten van het programma te voldoen.
Het curriculum heeft een centrale focus op beroep, inclusief beroepswetenschappen gedurende het hele programma - zodat je dit herkent als een centraal principe van het beroep.
Het curriculum ondersteunt uw toepassing van theorie in de praktijk om uw vaardigheden te ontwikkelen in het aanpakken van beroepsbeperkingen en het verbeteren van prestaties.
Je wordt ondersteund door het programmateam en andere universitaire diensten om je academische vaardigheden te ontwikkelen na de overgangsperiode naar het hoger onderwijs en vervolgens gedurende het programma. Afgestudeerden van Bradford zullen kritische denkers zijn die reflectie en analyse kunnen gebruiken om hun toekomstige leerbehoeften te identificeren.
Ze zullen persoonlijk en professioneel veerkrachtig zijn. Onderzoeksgerichte hoorcolleges worden aangevuld met groepstutorials en praktische sessies om een actieve en collaboratieve benadering van leren te vergemakkelijken.
Case-based scenario's worden gebruikt om de ontwikkeling van uw klinische/professionele redeneervaardigheden te vergemakkelijken, en de opname van gebruikers en zorgverleners in de leer- en onderwijservaring zal een persoonsgericht perspectief bieden en uw begrip van de relatie tussen gezondheidsproblemen verder ontwikkelen. en welzijn, beroep en beroepsprestaties.
Het programma werkt samen in nauwe samenwerking met lokale en regionale belanghebbenden van een reeks NHS-, particuliere, onafhankelijke en vrijwilligersorganisaties om ervoor te zorgen dat de inhoud van het programma geschikt is voor uw toekomstige professionele carrière.
Gedurende het hele programma wordt u aangemoedigd om een reflectieve e-portfolio te gebruiken om leerervaringen vast te leggen. Het gebruik van een e-portfolio is een ideale manier om reflectie en permanente professionele ontwikkeling, een wettelijk onderdeel van voortgezette professionele registratie, te blijven bewijzen, waarbij University of Bradford u in staat stelt een levenslang account te hebben bij Pebblepad (een e-portfoliosysteem ), wanneer u bij het afstuderen converteert naar een alumni-account. Beoordelingen omvatten beoordelingen van beroepspraktijkplaatsing, schriftelijke opdrachten, reflectieve portfolio's, praktische beoordelingen en mondelinge en posterpresentaties.
Gebruikers van diensten, clinici en academisch personeel zullen gedurende de drie jaar worden betrokken bij het beoordelen van beoordelingen.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Loopbaanondersteuning
De universiteit zet zich in om studenten te helpen bij het ontwikkelen en verbeteren van de inzetbaarheid en dit is een integraal onderdeel van veel programma's. Gedurende de cursus is specialistische ondersteuning beschikbaar van Career and Employability Services, waaronder hulp bij het vinden van parttime werk tijdens het studeren, stages, vakantiewerk en vacatures voor afgestudeerden.
Het bespreken van opties met gespecialiseerde adviseurs helpt om plannen te verduidelijken door de opties te verkennen en de vaardigheden van het zoeken naar een baan te verfijnen. In de meeste van onze programma's is er directe inbreng van loopbaanadviseurs in het curriculum of via speciaal georganiseerde workshops.
Carriere vooruitzichten
Het programmateam is bijzonder trots op zijn afgestudeerden, van wie velen lokaal een baan hebben gekozen en die nu stageplaatsen bieden aan huidige studenten, waardoor er een fantastisch gevoel van cohesie ontstaat tussen studenten en lokale beoefenaars. Studenten krijgen consequent werk in traditionele en diverse praktijkgebieden, met feedback van clinici dat afgestudeerden van Bradford goed voorbereid zijn op werk en een hoger profiel hebben wanneer ze de arbeidsmarkt betreden.
Afgestudeerden gaan naar functies in de privé-, NHS- of sociale dienstverbanden, of voor banen buiten de gebruikelijke wettelijke organisaties.
Programma collegegeld
Beurzen en financiering
Elk jaar kennen we tal van niet-terugbetaalbare beurzen toe aan Britse, EU- en internationale studenten op basis van academische excellentie, persoonlijke omstandigheden of economische tegenspoed.