MSc Klinische farmacie en leiderschap in de gezondheidszorg (internationaal)
Bradford, Verenigd Koninkrijk
DUUR
1 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2024
COLLEGEGELD
GBP 24.180 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* met stage | GBP 20.468 zonder stage
Invoering
MSc Clinical Pharmacy and Healthcare Leadership is ideaal voor niet in het Verenigd Koninkrijk geregistreerde apothekers die de klinische en leiderschapsvaardigheden willen ontwikkelen om patiënten persoonsgerichte zorg te kunnen bieden.
Je leert over:
- Klinische gebieden zoals ademhaling, hart- en vaatziekten, diabetes, infectieziekten, geestelijke gezondheid en kankerzorg, hun behandelingen en hoe co-morbiditeit en waarden en overtuigingen van patiënten beslissingen over behandeling kunnen beïnvloeden.
- Effectief overleggen met een patiënt zodat deze zich gehoord en betrokken voelt bij zijn zorg
- Risico's identificeren en beheren en samen met patiënten beslissingen nemen over hun zorg en lopende behandelplan vanuit het perspectief van patiëntveiligheid.
- Medicatie controleren, indien nodig aanpassen en afschrijven
- Leidinggeven in een gezondheidszorgomgeving, inclusief persoonlijke leiderschapsstijlen en beïnvloedingsvaardigheden, en veranderings- en projectmanagement
Het zorgleiderschapsaspect van het programma stelt je in staat om ontwikkelingen en innovaties in de apotheekpraktijk te leiden in een omgeving waar je mogelijk de enige apotheker bent.
Je leert ook hoe je je strategische visie effectief communiceert en hoe je een team leidt om de resulterende veranderingen te implementeren en te monitoren, inclusief de evaluatie van diensten.
Door de combinatie van klinische farmacie en leiderschapsvaardigheden ben je in een ideale positie om het voortouw te nemen bij de ontwikkeling van innovatieve klinische farmaceutische diensten.
toelatingen
Beurzen en financiering
leerplan
What you will study
First-year
Postgraduate Certificate
- Clinical Pharmacy Practice - Cardiovascular, Respiratory, Endocrine and Renal
- Healthcare Leadership
Postgraduate Diploma
- Clinical Pharmacy Practice - Infection, Immunology, Mental Health, Cancer Care and Pain
- Strategic Planning and Quality Improvement
Degree of Master
Non-placement route
- Research of Quality Improvement Project
Placement route
- Research or Quality Improvement Project
- Pharmacy Placement
Learning and Assessment
This programme uses an evidence-based approach to learning and assessment, which includes face-to-face and online learning.
Wij maken gebruik van een face-to-face leer- en onderwijsaanpak die bekendstaat als Team-Based Learning (TBL). Deze aanpak maakt voortdurende formatieve en summatieve beoordeling en feedback mogelijk, zodat u uw voortgang kunt bijhouden en verbeterpunten kunt identificeren.
TBL has also been shown to be an inclusive approach that enables all students to perform at their best and reduces attainment gaps.
The programme aims to use your own experiences, allow choice in learning and assessment, provide continuous formative feedback and encourage you to move to increasingly advanced stages of personal development.
U krijgt een persoonlijke academische tutor (PAT) toegewezen die pastorale ondersteuning biedt om u te helpen slagen in het programma. PAT's bieden op maat gemaakte ondersteuning en begeleiden u naar ondersteunende diensten op de universiteit, zoals de teams Academische Vaardigheden en Engelse Taal.
At the beginning of the unit, you will be provided with pre-work, to enable you to gain the underpinning knowledge for the unit.
You will then undertake an ‘individual readiness assurance test’ (iRAT) followed immediately by a ‘team readiness assurance test’ (tRAT). This will provide instant feedback on your knowledge and understanding of the pre-work and your readiness for the next stage of the unit.
The rest of the unit will consist of workshops, simulations and ‘application exercises’ where you will learn to apply your knowledge in patient care and/or service delivery in a real-world setting.
You will undertake assignments based on authentic practice-based scenarios, including written assignments, objective structured clinical exams (OSCEs) and presentations.
Beoordelingsactiviteiten in het programma zijn ontworpen om waar mogelijk keuze en flexibiliteit te bieden en om uw eerdere kennis en ervaring in uw land van praktijk te maximaliseren. U identificeert ook uw eigen ontwikkelingsbehoeften (met de steun van uw academische tutor (PAT)) en voltooit een op bewijs gebaseerd portfolio gedurende het programma.
In Semester 3, you will undertake a project. For students undertaking the placement, this will usually be an area of focus for your project. Students on the non-placement route will undertake a different practice-related project.