
Cursus in
Van vroege detectie tot vroege bewaking en interventie bij kinderen met een risico op hersenverlamming University of Pisa Summer - Winter Schools & Foundation Course

Invoering
Deze Summer School wordt georganiseerd door de Universiteit van Pisa als onderdeel van een project gefinancierd door de Europese Commissie "Born Together" met de steun van de IRCCS Fondazione Stella Maris en van de European Academy of Childhood Disability (EACD).
De 5-daagse cursus is een praktische en meeslepende ervaring, die de modellen, de procedures en instrumenten behandelt die internationaal worden aanbevolen voor het plannen en uitvoeren van klinische en onderzoeksactiviteiten voor vroege detectie, surveillance en interventie bij kinderen met een risico op hersenverlamming (CP).
Het zal gebaseerd zijn op internationale richtlijnen, effectieve modellen voor kennisvertaling en geleid door goede klinische en menselijke ethische praktijken.
De cursusfaculteit zal worden samengesteld uit internationale experts op het gebied van onderzoek naar handicaps bij kinderen en klinische zorg.
De 5-daagse cursus is onderverdeeld in:
- Ochtend: theoretisch onderwijs georganiseerd in hoorcolleges over theoretische kaders en modellen
- Namiddag: praktijktraining waarbij deelnemers direct worden betrokken om te oefenen met het ontwerpen en plannen van zorg Pathways en het uitwerken van gezamenlijk onderzoek en klinische activiteiten
- Maak kennis met de expertsessies (ochtend en/of avond): persoonlijke ervaringen delen door professionals van internationaal kaliber op het gebied van kinderhandicap
Doel
De doelstellingen van de Summer School zijn:
- om de deelnemers bewust te maken van de praktische Pathways voor de implementatie van vroege diagnose- en interventierichtlijnen van CP als haalbaar, duurzaam en cultureel aangepast voor verschillende omgevingen
- de kennis van de deelnemers over de surveillance- en vroege interventiemethoden en -modellen vergroten iii) internationale samenwerking bevorderen voor de vooruitgang van vroege zorg en parallelle onderzoeksinspanningen met kinderen met een risico op CP en hun families.
Aan het einde van de cursus hebben de deelnemers:
- Zal bekend zijn met de aanbevolen methoden voor vroege detectie (ED), vroege bewaking (ES) en vroege interventie (EI) van CP
- Zal de tools hebben om een zorg Pathway voor vroege ED van CP . te ontwikkelen en te promoten
- Zal zich bewust zijn van de specifieke uitdagingen die verband houden met het uitvoeren van klinische zorg en onderzoek met kinderen met een hoog risico op CP en hun families, en toegerust zijn om hierop te anticiperen en deze te overwinnen
- Zal de nieuw verworven kennis kunnen integreren om hun klinische praktijk en onderzoekscarrière vooruit te helpen
- Zal bekend zijn met de internationale ED-, ES- en EI-methoden, verschillen en overeenkomsten in verschillende sociaal-economische contexten
- Kunnen voortbouwen op hun kennis om regionale en internationale partnerschappen te bevorderen
Wie kan solliciteren?
- Jonge clinici en onderzoekers (jonger dan 35 jaar, niet afgestudeerd aan het begin van de school) die werkzaam zijn in de disciplines die verband houden met de revalidatie van handicaps bij kinderen met interesse in het uitvoeren van onderzoek op dit gebied ;
- Opleiding: Artsen (specialisten of ingezetenen in kinderneurologie, kinderpsychiatrie, revalidatiegeneeskunde of kindergeneeskunde) of o Masterdiploma's in aanverwante disciplines die te maken hebben met handicaps bij kinderen (zoals lichamelijke, beroeps-, logopedie, psychologie, speciaal onderwijs en andere disciplines);
- doctoraat of ten minste twee publicaties in internationale peer-reviewed tijdschriften of één als eerste auteur;
- Wonen en werken in een Europees land;
- Positie - zelfs indien niet permanent - in een academische of klinische instelling die betrokken is bij onderzoeks-/klinische activiteiten, ondersteund door een presentatiebrief van de verantwoordelijke van de instelling;
- Vloeiend in geschreven en gesproken Engels (equivalent van B2 of hoger).
Voor de SELECTIE worden maximaal 32 deelnemers geselecteerd op basis van Curriculum Vitae (CV) en bovenstaande criteria.
Het cv moet voldoen aan de bovengenoemde criteria.
Een motivatiebrief en een ondersteuningsbrief van de begeleider om deze cursus te volgen dienen te worden voorgelegd.
De voorkeur gaat uit naar maximaal 3 deelnemers per land en minimaal 8 van de 32 deelnemers uit landen met een lager economisch inkomen in Europa (op basis van het BNI: nominaal per hoofd van de bevolking minder dan $ 20.000).
href="https://ec.europa.eu/regional_policy/en/information/maps/social_progress
href="https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GNI_(nominaal)_per_capita)
Voor kandidaten die identieke scores behalen voor het CV en de bovenstaande criteria, zal de voorkeur worden gegeven op basis van de datum van sollicitatie.
De selectie van deelnemers op basis van bovenstaande criteria wordt gedaan door de 'EACD Summer School 2019 ad hoc commissie' (EACD is de wetenschappelijke en economische co-promotor van de Summer School). In de commissie zitten ook twee leden van de Universiteit van Pisa. Na een eerste selectie op basis van aangeleverde gegevens zal een selectiegesprek bepalend zijn.
Taal
Engels
Programma-intensiteit
Full time
Sollicitatie
Toelatingseisen
Aanvragers zijn verplicht om te presenteren:
- Een cv volgens de punten geïllustreerd in de paragraaf "Wie kan solliciteren"
- Een motivatiebrief (zoals hierboven aangegeven)
- een steunbrief (zoals hierboven aangegeven)
Vereiste documenten
- Identiteitsbewijs (*PASPOORT als je een buitenlandse student bent*)
- Inschrijvingsformulier
- CV volgens de punten geïllustreerd in de paragraaf "Wie kan solliciteren"
- Motivatiebrief (zoals hierboven aangegeven)
- Steunbrief (zoals hierboven aangegeven)
- Aanvraag beurs (niet verplicht)
Alle documenten moeten in pdf-formaat zijn om ze indien nodig op de portal te kunnen uploaden ( zie de pagina "Hoe aanvragen" )
ECTS
3
Kosten
250 euro
Betaal kosten met debet/creditcard of PayPal online met behulp van het volgende formulier en vul het met alle vereiste gegevens:
KENNISGEVING:
- Internationale studenten zonder Italiaanse belastingcode: vink het vakje 'Anoniem' aan om het veld 'Italiaans persoonlijk ID/BTW-nummer' uit te schakelen.
- Typ uw NAAM en ACHTERNAAM naast de vooraf ingevulde tekst van het veld 'Reden'
fondsen
Bij de aanvraag kan een beursaanvraag worden meegestuurd.
Aanvragers worden geïnformeerd over de acceptatie van de beurs, samen met de acceptatie van hun aanvraag voor de zomerschool.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de coördinator.
Punt uit
11 - 15 juli 2022
Deadline
1 maart 2022
Galerij
Ideale studenten
- Artsen en onderzoekers die werkzaam zijn in de disciplines die verband houden met de revalidatie van handicaps bij kinderen, met interesse in het uitvoeren van onderzoek op dit gebied
- Opleiding:
o Artsen (specialisten of assistenten in kinderneurologie, kinderpsychiatrie, revalidatiegeneeskunde of kindergeneeskunde) of
o Masterdiploma's in aanverwante disciplines die te maken hebben met handicaps bij kinderen (zoals lichamelijke, ergotherapie, logopedie, psychologie, speciaal onderwijs en andere disciplines) - PhD, of ten minste twee publicaties in internationale peer-reviewed tijdschriften of één als eerste auteur, of significante klinische expertise/ervaring
- Positie -zelfs indien niet permanent- in een academische of klinische instelling die betrokken is bij onderzoek/klinische activiteiten, ondersteund door een presentatiebrief van de verantwoordelijke van de instelling
- Wonen en werken in een Europees land
- Vloeiend in geschreven en gesproken Engels (equivalent van B2 of hoger)
toelatingen
Programma resultaat
Aan het einde van de cursus hebben de deelnemers:
- Zal bekend zijn met de aanbevolen methoden voor vroege detectie (ED), vroege surveillance (ES) en vroege interventie (EI) van CP
- Heeft de tools om een zorg Pathway voor beginnende ED of CP te ontwikkelen en promoten
- Zal zich bewust zijn van de specifieke uitdagingen in verband met het uitvoeren van klinische zorg en onderzoek met kinderen met een hoog risico op CP en hun families, en zal zijn toegerust om hierop te anticiperen en deze te overwinnen
- Zal in staat zijn om de nieuw verworven kennis te integreren om hun klinische praktijk en onderzoekscarrière vooruit te helpen
- Zal bekend zijn met de internationale ED-, ES- en EI-methoden, verschillen en overeenkomsten in verschillende sociaaleconomische contexten
- Kunnen voortbouwen op hun kennis om regionale en internationale partnerschappen te bevorderen