Keystone logo
International University of Monaco

International University of Monaco

International University of Monaco

Invoering

De International University of Monaco is een particuliere instelling voor hoger onderwijs, opgericht in 1986 in het vorstendom MONACO.

Het programmaportfolio omvat Bachelor-, Master of Science-, MBA- en DBA-graden. Het richt zich voornamelijk op die expertisegebieden die nauw verbonden zijn met Monaco: het beheer van diensten met een hoge toegevoegde waarde, met name in de luxe- en financiële sectoren. Deze aanpak heeft IUM in staat gesteld zich te differentiëren en continue groei te realiseren, waarbij de inschrijvingscijfers van studenten zijn gestegen van 300 studenten in 2010 tot 650 in 2021. Integratie binnen de INSEEC Group, de Franse leider in particulier hoger onderwijs, heeft ongetwijfeld bijgedragen aan deze evolutie.

Ondanks deze groei blijft IUM een intieme businessschool op menselijke schaal met een diep multiculturele kijk. Met meer dan 70 verschillende nationaliteiten in haar studentenlichaam, stimuleert IUM interacties en uitwisselingen tussen studenten van over de hele wereld.

Geïnspireerd en geleid door haar missie, heeft IUM specifieke doelstellingen bepaald die haar visie op haar toekomst en op de rol die zij wil spelen in haar omgeving karakteriseren:

  1. Lokaal en internationaal erkend worden als een referentiepunt in de zakelijke en academische gemeenschap in hoogwaardige serviceactiviteiten, met name in luxe management, gastvrijheid en evenementenbeheer en financiële diensten.
  2. Een belangrijke speler zijn in de bevordering van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame ontwikkeling in de sectoren luxe, gastvrijheid en financiële dienstverlening.
  3. Een belangrijke bijdrage leveren aan de aantrekkelijkheid van Monaco en een vlaggenschipinstelling zijn binnen het Prinsdom.
  4. Een innovatieve pedagogische benadering promoten die de grenzen van de klas verbreedt door projectgebaseerd en ervaringsleren rechtstreeks te mobiliseren met een groot aantal organisaties.
  5. Het voorbereiden en opleiden van zeer gewilde beoefenaars in luxe, gastvrijheid en financiële dienstverlening, ingehuurd bij het afstuderen, en het opzetten van een invloedrijk en actief alumninetwerk dat een bron van toegevoegde waarde is voor bedrijven op deze gebieden.

Mission Statement

  • IUM leidt hoogopgeleide en verantwoordelijke bedrijfsleiders van over de hele wereld op op het gebied van hoogwaardige activiteiten, met name in luxe, gastvrijheid en financiële diensten.
  • IUM biedt uitstekend onderwijs in zijn kleine, verbonden, stimulerende, interculturele omgeving die een ondernemersgeest, samenwerking, ervaringsleren en wederzijds begrip tussen studenten, docenten en personeel bevordert.
  • IUM staat voor onderwijskwaliteit door middel van onderzoek gericht op de bevordering en verspreiding van managementkennis in hoogwaardige activiteiten om managementpraktijken te verbeteren. Het voert zijn onderzoeksactiviteiten uit in nauwe samenwerking met het lokale en internationale bedrijfsleven en stimuleert innovatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame ontwikkeling.
  • IUM draagt bij aan de internationalisering van de academische instelling waartoe het behoort, OMNES Education, en aan de aantrekkelijkheid en dynamiek van het Prinsdom Monaco.

Visie

  • Lokaal en internationaal erkend worden als een maatstaf in het bedrijfsleven en de academische wereld op het gebied van hoogwaardige diensten, met name op het gebied van luxebeheer; Horeca- en Evenementenbeheer; en financiële diensten; voor onderwijs op graduaat en postdoctoraal niveau; en voor onderzoek op deze gebieden.
  • Een belangrijke speler zijn in de promotie van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame ontwikkeling in luxe, gastvrijheid en financiële diensten.
  • Een belangrijke bijdrage leveren aan de aantrekkelijkheid van Monaco.

Sleutel figuren

  • +680 Studenten
  • +70 nationaliteiten
  • 30 studenten per klas
  • 600 evenementen in Monaco per jaar

Een sterke nadruk op ervaringsleren

Bij IUM kunnen studenten hun academische kennis toepassen buiten hun dagelijkse leeromgeving in een echte zakelijke context.

De ervaringsgerichte leerbenadering kenmerkt het hele curriculum, met de nadruk op toepassingen, praktijkvoorbeelden en casestudy's.

Deze aanpak biedt studenten de mogelijkheid om te werken aan concrete, actuele uitdagingen die bedrijven aan hen stellen en om actief betrokken te zijn bij relevante bedrijfsleiders bij strategische besluitvorming en aanbevelingen, meestal tijdens zakelijke competities, stages en teamgebaseerde projecten studiereizen georganiseerd binnen het programma.

Accreditaties

Geaccrediteerd door AMBAGeaccrediteerd door AACSB

Locaties

  • Monaco-Ville

    14 Rue Hubert Clerissi, 98000, Monaco-Ville

    Opleidingen

      Instelling biedt ook:

      Vragen