PsyD in klinische psychologie
Pepperdine University Graduate School of Education and Psychology
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Los Angeles, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
USD 1.900 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2025
* per eenheid voor een totaal van 82 eenheden. U betaalt per eenheid
Invoering
- Voorwaarden : herfst
- Lengte : 4 jaar / 82 eenheden
- Locatie(s) : West Los Angeles
- Formaat : op de grond
Het programma Doctor of Psychology in Clinical Psychology bereidt studenten voor op een loopbaan als gediplomeerd psychologen, waarbij ze hun gemeenschappen dienen door middel van toegepaste klinische praktijk. Dit programma is tot 2027 geaccrediteerd door de American Psychological Association.
Pepperdine University maakt gebruik van het praktijk-geleerde model van doctoraatsopleiding waarin academici, klinische opleiding en onderzoek worden samengevoegd. Dit rigoureuze programma bestaat uit drie jaar klinisch relevante cursussen en begeleide klinische training, gevolgd door een jaar stage en voltooiing van een klinisch proefschrift. Na het voltooien van de postdoctorale klinische opleiding, komen afgestudeerden in aanmerking om te worden onderzocht voor licentiestatus als psychologen in de Verenigde Staten en Canada.
Programma voordelen
Gerenommeerd programma
Het PsyD in Clinical Psychology-programma en Pepperdine University als instelling behoren tot de hoogst gerangschikte in de Verenigde Staten.
Waarden gecentreerd
Studenten worden in staat gesteld om een blijvende impact te maken door middel van GSEP's kernwaarden van academische excellentie, sociale doelen en zinvolle dienstverlening.
toelatingen
leerplan
Een vijfde jaar kan vereist zijn voor studenten die kiezen voor een tweejarige, halftijdse doctoraatsstage. Deze studenten moeten zich inschrijven voor een extra eenheid van PSY 780.
Jaar 1
- Herfst - PSY 701 ---- Onderzoeksmethoden in de klinische psychologie ---- (2)
- Herfst - PSY 705 ---- Sociaal-culturele grondslagen van gedrag ---- (3)
- Herfst - PSY 706 ---- Ethische, juridische en professionele kwesties ---- (3)
- Herfst - PSY 707 ---- Interviewen en intake-evaluatie ---- (2)
- Herfst - PSY 709 ---- Psychometrie en meetconstructie ---- (1)
- Herfst - PSY 710 ---- Cognitieve beoordeling ---- (3)
- Herfst - PSY 770 ---- Doctoraal Practicum: Klinische Vaardigheden Intensief A ---- (2)
- Herfst - PSY 790 ---- Proefschriftontwikkeling ---- (0)
- Lente - PSY 704 ---- Cognitief-affectieve grondslagen van gedrag ---- (3)
- Lente - PSY 708 ---- Grondslagen van conceptualisering en psychotherapie in een multiculturele context ---- (2)
- Lente - PSY 711 ---- Persoonlijkheidsbeoordeling ---- (3)
- Lente - PSY 714 ---- Geavanceerde klinische psychopathologie ---- (3)
- Lente - PSY 716 ---- Ontwikkelingsfundamenten in de klinische psychologie ---- (3)
- Lente - PSY 771 ---- Doctoraal Practicum: Klinische Vaardigheden Intensief B ---- (2)
- Lente - PSY 791 ---- Proefschrift Intensief A ---- (1)
- Zomer - PSY 715 ---- Gedragsfundamenten in de klinische psychologie: beoordeling en interventie ---- (3)
- Zomer - PSY 717 ---- Geschiedenis en systemen van de klinische psychologie ---- (2)
- Zomer - PSY 772 ---- Doctoraatspracticum: Klinische Vaardigheden Intensief C ---- (1)
- Zomer - PSY 792 ---- Proefschrift Intensief B ---- (1)
Jaar 2
- Herfst - PSY 713 ---- Geavanceerde psychologische beoordeling ---- (3)
- Herfst - PSY 718 ---- Interventies met kinderen en adolescenten ---- (3)
- Herfst - PSY 730, 732, 734, 736, 738 ---- Theorieën en technieken ---- (3)
- Herfst - PSY 773 ---- Doctoraatspraktijk: casusconceptualisatie, beoordeling en behandelingsplanning ---- (1)
- Herfst - PSY 793 ---- Proefschrift Intensief C ---- (1)
- Lente - PSY 702 ---- Gegevensanalyse in empirisch onderzoek ---- (2)
- Lente - PSY 703 ---- Sociale grondslagen van gedrag ---- (2)
- Lente - PSY 731, 733, 735, 737, 739 ---- Theorieën en technieken ---- (3)
- Lente - PSY 774 ---- Doctoraatspraktijk: casusconceptualisatie, beoordeling en behandelingsplanning ---- (1)
- Lente - PSY 794 ---- Proefschriftproject A ---- (1)
- Zomer - PSY 743 ---- Groepsinterventies ---- (1)
- Zomer - PSY 750–755 ---- Keuzevakken ---- (2)
- Zomer - PSY 775 ---- Doctoraatspracticum: casusconceptualisatie, beoordeling en behandelingsplanning ---- (1)
- Zomer - PSY 795 ---- Proefschriftproject B ---- (1)
Jaar 3
- Herfst - PSY 712 ---- Biologische grondslagen van gedrag ---- (3)
- Herfst - PSY 730, 732, 734, 736, 738 ---- Theorieën en technieken ---- (3)
- Herfst - PSY 776 ---- Doctoraatspraktijk: klinische supervisie en consultatie ---- (1.5)
- Herfst - PSY 796 ---- Proefschriftproject C ---- (1)
- Lente - PSY 731, 733, 735, 737, 739 ---- Theorieën en technieken ---- (3)
- Lente - PSY 756 ---- Proseminar in professionele ontwikkeling ---- (1,5)
- Lente - PSY 777 ---- Doctoraal Practicum: Klinische supervisie en consultatie ---- (1)
- Lente - PSY 797 ---- Proefschrift schrijven A ---- (1)
- Zomer - PSY 798 ---- Proefschrift Schrijven B* ---- (1)
Jaar 4
- Herfst - PSY 780 ---- Doctoraatsstage ---- (0,5)
- Herfst - PSY 799 ---- Proefschriftvoltooiing (indien nodig) ---- (2)
- Lente - PSY 780 ---- Doctoraatsstage ---- (0,5)
- Lente - PSY 799 ---- Proefschrift voltooiing (indien nodig) ---- (2)
- Zomer - PSY 780 ---- Doctoraatsstage** ---- (0)
- Zomer - PSY 799 ---- Proefschrift voltooiing (indien nodig) ---- (2)
Programma resultaat
- PLO 1: Competentie in het toepassen van psychologische theorie en wetenschappelijke kennis om inzicht te krijgen in psychologische disfunctie, onaangepastheid en psychopathologie;
- PLO 2: Competentie in psychologische beoordeling en diagnose;
- PLO 3: Competentie in psychologische interventie, behandeling en consultatie;
- PLO 4: Competentie in onderzoeksmethoden die geschikt zijn voor de toegepaste klinische beroepsbeoefenaar; En
- PLO 5: Competentie in het begrijpen en toepassen van ethiek, wetgeving en professionele gedragsnormen.
Carrièremogelijkheden
Executive op C-niveau (bijvoorbeeld Chief Executive Officer)
Leidinggevenden op C-niveau zijn professionals uit de sector in de hoogste hiërarchie van een organisatie. Deze rollen bekleden vaak managementposities en zijn verantwoordelijk voor grote beslissingen die van invloed zijn op de groei, ontwikkeling en strategie van de organisatie.
Universitaire Faculteit
De banen van universitaire faculteiten omvatten zowel 2- als 4-jarige bacheloropleidingen en universiteiten, evenals programma's op graduate- en doctoraalniveau. De universitaire faculteiten zijn verantwoordelijk voor het aanbieden van cursussen aan studenten op hun afdeling en doen vaak onderzoek op hun vakgebied.
Universiteitsbeheerder (bijv. academisch decaan, hoofd academisch functionaris)
Universiteitsbestuurders kunnen veel verschillende functies bekleden op verschillende afdelingen binnen een academische instelling, zoals toelating, registratiekantoor, financiële hulp, marketing, studentenleven en meer. Deze rollen houden vaak toezicht op de studentenvoorzieningen, docenten en academici en handhaven een hoge standaard van academische uitmuntendheid.
Non-profit directeur
Directeuren van non-profitorganisaties zijn verantwoordelijk voor het toezicht op vele aspecten van een non-profitorganisatie. Deze rol is verantwoordelijk voor het creëren, implementeren en evalueren van programma's en richtlijnen, het beheren van financiering en middelen, en marketing- en gemeenschapsrelaties. Fondsenwerving is ook een belangrijk aspect van deze functie en vormt de ruggengraat van de monetaire steun van de organisatie.
Leiderschaps-/executivecoach
Executive coaches beoordelen team- en individuele uitdagingen, op afstand of als onderdeel van een organisatie, stellen actieplannen op en verzamelen middelen om de cliënt te helpen meer succes, groei en ontwikkeling te bereiken. Binnen deze rol behoren onder meer het bieden van ondersteuning, begeleiding, advies en begeleiding op maat op basis van expertise. Executive coaches werken vaak samen met directeuren, managers en andere leidinggevenden uit zowel publieke als private organisaties.
Leider Leren en Ontwikkelen
Een leer- en ontwikkelingsleider is verantwoordelijk voor de aanwerving, training en professionele ontwikkeling van het team van een organisatie. Deze positie overbrugt de kloof tussen bedrijf en werknemer en helpt beide aspecten samen te werken om een sterk, harmonieus team te creëren. Deze rol legt ook de nadruk op het identificeren en ontwikkelen van individueel potentieel bij werknemers om het algehele team als geheel te versterken. Deze rol kan een leer- en ontwikkelingsafdeling hebben bij grotere bedrijven of deel uitmaken van het HR-team bij kleinere organisaties.
Organisatorisch adviseur
Organisatieadviseurs zijn verantwoordelijk voor het verbeteren van de werkomgeving op basis van psychologisch onderzoek. Deze rol kan in een organisatie worden ingezet om te helpen bij interne problemen of geschillen op de werkplek. Bovendien werken organisatieadviseurs vaak nauw samen met het management om nieuwe sollicitanten te screenen en op te leiden en om management of hoge posities om te scholen wanneer zich conflicten voordoen.
Onderzoeksmanager
Een carrière in onderzoeksmanagement omvat het begeleiden van onderzoek bij de planning en opvolging van onderzoeksprojecten. Deze rol is verantwoordelijk voor het opstellen van voorstellen, het waarborgen van de financiering, het aannemen en opleiden van onderzoekspersoneel en het presenteren van onderzoeksresultaten. Onderzoeksmanagers werken in verschillende omgevingen, waaronder onder meer het onderwijs, de overheid, non-profitorganisaties en de medische sector.
Human Resources Directeur
Een HR-directeur werkt doorgaans in een bedrijfsomgeving en heeft tot taak toezicht te houden op alle aspecten van de human resources in het bedrijf. Dit carrièrepad is vaak verantwoordelijk voor de relaties binnen de branche en voor het implementeren van en toezicht houden op bedrijfspraktijken, -beleid en -activiteiten.
Militair Leiderschap
Een carrière in militair leiderschap is expansief. Deze rol is, afhankelijk van de afdeling en het expertisegebied, verantwoordelijk voor het nemen van cruciale beslissingen en het bekleden van managementposities in omgevingen met hoge druk en hoge stress. Deze functie is ook verantwoordelijk voor de selectie en opleiding van personen die aan deze functie zullen rapporteren, en voor het handhaven van een veilige, gunstige omgeving, ongeacht externe druk.
Beleidsdirecteur
Een carrière als beleidsdirecteur varieert afhankelijk van de beleidssector en het departement. Deze positie is vaak verantwoordelijk voor het beïnvloeden van en deelnemen aan het creëren van regelgeving en wetten, en voor het implementeren van strategieën voor organisatorische agenda's. Daarnaast omvatten de verantwoordelijkheden het onderhouden van een diepgaand inzicht in alle lokale, provinciale en federale wetten en verordeningen met betrekking tot de manier waarop deze hun organisatie/constituanten kunnen beïnvloeden. Deze rol maakt ook gebruik van kennis van het bestaande beleidslandschap en het uitvoeren van verder onderzoek om aanbevelingen te doen over belangrijke beslissingen. Deze functie werkt vaak nauw samen met het management, de belangrijkste belanghebbenden en gemeenschapsfunctionarissen.
Werkgelegenheidspotentieel
- Het aantal banen voor doctoren in de psychologie zal naar verwachting met 21% groeien in Californië*
- Het gemiddelde jaarloon voor klinische, counseling- en schoolpsychologen in Californië is $ 94.910**
- Het gemiddelde jaarloon voor leraren post-secundair psychologie in Californië is $ 105.740**
- Californië heeft de grootste vraag naar werk in het land voor afgestudeerden van doctoraatsprogramma's psychologie*
* 2017-2018 Burning Glass-rapport over werkgelegenheidspotentieel voor geselecteerde programma's
**VS ministerie van Arbeid, Bureau of Labor Statistics, 2017
Galerij
Beurzen en financiering
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.