Keystone logo
Tartu Health Care College

Tartu Health Care College

Tartu Health Care College

Invoering

Tartu Health Care College Missie en visie

Missie: het bieden van concurrerend, kwalitatief hoogstaand, innovatief, internationaal, op R&D gebaseerd levenslang leren in een inspirerende omgeving.

Als rolmodel hebben we invloed op ons gezondheidsgedrag in de gemeenschap en geven we vorm aan een gezonde leefomgeving, integreren we verschillende zorgvelden in studies en onderzoek en ontwikkeling en nemen we deel aan het besluitvormingsproces met betrekking tot gezondheidszorgbeleid.

Wanneer we leren en werken in het college, creëren we een omgeving waarin mensen kennis, vaardigheden en attitudes verwerven die helpen de gemeenschap meer samenhangend te maken en deze te beïnvloeden en bij te dragen aan de ontwikkeling van Estland.

NB: Op 4 maart van 16:00-17:00 uur is er in Tartu Health Care College een online webinar over masterprogramma's Fysiotherapie & Radiografie.

U kunt zich hier aanmelden voor het webinar.

Visie: een erkende partner bij het ontwikkelen van een gelukkige gezondheidsbewuste kennismaatschappij

Integratie van leer- en werkomgevingen, de introductie van innovatie, de implementatie van nieuwe concepten en partnerschap in alle activiteitengebieden van het College vormen de basis voor de ontwikkeling van een kennismaatschappij. Integrale ontwikkeling en bewustzijn zijn belangrijke componenten van een gelukkig leven.

De kernwaarden van THCC

  • Integriteit - evenwichtige relaties tussen mentaal, fysiek en sociaal welzijn en omgeving, en een levenshouding die waarde hecht aan gezondheid.
  • Ontwikkeling - ontwikkeling in een open, vrije, creatieve en innovatieve leer- en werkomgeving, alternatieven en verantwoordelijkheid.
  • Mensgerichtheid - eerlijke, respectvolle, waardige, gelijke, vertrouwende en zorgzame relaties met leerlingen, collega's en zichzelf.
  • Professionaliteit - samenhangende kennis, vaardigheden en attitudes, betrokkenheid bij professionele, beroepsmatige en specialistische activiteiten.

Academische en onderzoeksstructuur

Academische en onderzoeksstructuur wordt geleid door vice-rector voor academische zaken en bestaat uit studie-afdelingen, pedagogisch bestuur, Centre of Competence (Open College, Services, Projects), Internationale Betrekkingen, Onderwijstechnologie en Raad van Toegepast Onderzoek, geleid door de Rector.

Hoofdactoren in de Academische en Onderzoeksstructuur zijn Studieafdelingen door het onderwijsproces van het College te organiseren en te ontwikkelen. Er zijn 4 studie-afdelingen:

  • Afdeling Verpleging en Verloskunde
  • Afdeling Radiografie en Biomedische Laboratoriumwetenschappen
  • Fysiotherapie en de afdeling Milieugezondheid
  • Afdeling beroepsonderwijs.

Het hoogste besluitvormende orgaan in de Academische en Onderzoeksstructuur is het Pedagogisch Bestuur onder leiding van de vice-rector voor academische zaken. Het doel van het Pedagogisch Bestuur is het vaststellen van de kwaliteit van academische, onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten van het College.

Administratieve en ondersteunende structuur

Administratieve en ondersteunende structuur is de ondersteunende structuur gericht op de organisatie en ontwikkeling van administratieve en economische activiteiten. De belangrijkste functie van deze afdeling is het leveren van de infrastructuur, economische ondersteuning en technische apparatuur voor de studies, het beheer van het studentenhostel en het onderhoud van de universiteitsmiddelen.

De structuur bestaat uit 4 eenheden:

  • Administratieve en financiële afdeling (financiële dienst, IT-dienst, administratieve dienst, studentenherberg)
  • Rector's Office (kwaliteitsbeheer, juridisch, communicatie)
  • Afdeling Academische Zaken
  • Bibliotheek.

123421_pilt_sisevaade3.JPG

Een korte geschiedenis van het college

In 1811 werd een school voor verloskundigen opgericht door professor Chr. Fr. Deutsch bij de verloskundige kliniek van Tartu University; die school van verloskundigen wordt beschouwd als de voorloper van het huidige college.

Binnen ongeveer 200 jaar is het college samengevoegd met verschillende scholen, had het verschillende namen (de bekendste is de naam Tartu Medical School / Tartu Meditsiinikool die werd gedragen door het college in 1960-2005), en gaf onderwijs en training op verschillende specialistische gebieden en op verschillende niveaus.

Sinds 2005 functioneert het college juridisch als een professionele instelling voor hoger onderwijs; die verandering was mogelijk vanwege de uitstekende resultaten van internationale accreditatie in 2004.

Het onderwijs en de studie van het college zijn uitgevoerd in verschillende gebouwen, maar vanaf 2011 heeft het THCC een eigen studiegebouw. In 2008 nam de regering van de Republiek een beslissing over de financiering van de bouw van een nieuw studiegebouw van het college en op 24 november 2010 werd de eerste steen van het gebouw gelegd. In 2011 werd de studiebouw van het college in Nooruse 5 voltooid met EU-financiering. In 2011 ontving architect Tarmo Piirmets de jaarlijkse prijs voor het interne ontwerp van het college door de Estonian Association of Interior Architects.

Feiten over ons

Rechtsvorm: een staatsinstelling voor hoger beroepsonderwijs beheerd door het Estse ministerie van Onderwijs en Onderzoek.

Opgericht: In 1811 en in 2005 genaamd Tartu Tervishoiu Kõrgkool/ Tartu Health Care College .

eu_regional_development_fund_vertical%20%281%29_2.pdf
194147_studyinestonia_horisontal_RGB_negative.png
194150_eu_regional_development_fund_horizontal1.jpg

Locaties

  • Tartu

    Nooruse 5, 50411 Tartu Estonia, 50411, Tartu

    Vragen