Scholen & Universiteiten in Letland

Top Scholen in Letland 2018

Op deze pagina kunt u zoeken naar universiteiten, hogescholen en Business scholen in Letland. Vind je snel alle informatie over de top gerangschikt universiteiten in Letland. Klik op "lezen " voor een uitgebreide beschrijving van de universiteit en een overzicht van de opleidingen aangeboden.

Zoek universiteiten in Letland en bladeren door hun programma's aan degenen die het beste bij u past te vinden. Krijg alle informatie over de verschillende studiemogelijkheden in Letland en vergelijk het collegegeld en de duur van de studie. U kunt tijd en contact universiteiten in Letland rechtstreeks opslaan: vul het "Vraag gratis informatie " formulier, dat u in contact brengen met het Admissions Office.

Start het zoeken naar uw toekomstige onderwijs meteen!

4 Resultaten in Letland

Latvia University of Life Sciences and Technologies

Master Letland Jelgava September 2018

Centrum voor onderwijs, wetenschap en cultuurDe Latvia University of Life Sciences and Technologies is de enige instelling voor hoger agrarisch onderwijs in Letland en heeft tot doel: het intellectuele potentieel voor plattelandsontwikkeling in de landbouw te bevorderen; jongeren aanmoedigen hoger academisch en beroepsonderwijs te volgen; onderzoek ontwikkelen; bijdragen aan de culturele ontwikkeling; de opgedane ervaring van de Letse bevolking bestuderen, onderhouden en… [+] perfectioneren en doorgeven aan de toekomstige generaties. De universiteit is multi-geprofileerd. Naast de traditionele studievelden biedt LLU ook veelvormige unieke studieprogramma's met betrekking tot geavanceerde landbouw, diergeneeskunde, voedselproductie, bosbouw en landschapsarchitectuur. De universiteit is gevestigd in Jelgava, een oude culturele stad op slechts 40 km van de hoofdstad van Letland - Riga. Jelgava wordt erkend als een echte studentenstad.MissieDe Latvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) Strategic Development Plan 2015-2020, werd ontwikkeld in 2015 en goedgekeurd door de LLU Senaat op 9 december 2015. Om zijn functies zijn doelen en doelstellingen, de uit te voeren en uit te voeren Latvia University of Life Sciences and Technologies heeft drie activiteitenprogramma's ontwikkeld: 1. Studies 2. Wetenschap 3. Administratieve en financiële steun voor studies en onderzoekswerk Het doel van de Latvia University of Life Sciences and Technologies is om de mogelijkheid te bieden om hoger academisch en hoger te worden beroepsonderwijs in de landbouw, diergeneeskunde, voedseltechnologie, techniek, boswetenschappen, sociale wetenschappen, informatietechnologieën en milieubeheer, alsook om de wetenschap te ontwikkelen en het intellectuele potentieel en de cultuur van Letland te behouden en te ontwikkelen. De doelstellingen van de LLU : 1.Om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de studie overeenkomt met de normen van een nationale universiteit, wat zou leiden tot het opleiden van concurrerende specialisten voor de Letse en internationale arbeidsmarkten. 2. Om het wetenschappelijk potentieel te ontwikkelen om deel te nemen aan internationaal onderzoek, om academisch onderwijs en onderzoek te integreren, wat zou zorgen voor de introductie van innovatieve, op kennis gebaseerde technologieën in de Letse nationale economie, met name in de regio Zemgale. 3. Om te zorgen voor duurzame ontwikkeling voor de universiteit als een nationale instelling voor onderwijs, wetenschap en cultuur:de rechtsgrondslag te versterken;om de organisatiestructuur overeenkomstig te verbeterennaar de LLU doelstellingen; ontwikkelen van samenwerking met instellingen, academisch onderwijs en wetenschappelijke instellingen in Letland en in het buitenland, ondernemingen en professionele organisaties en regionale instellingen van Zemgale;het LLU materiaal en de technische basis effectief beheren.De LLU missie Het ontwikkelen van concurrerend intellectueel kapitaal op basis van excellentie in onderzoek, gebruik van onderzoeksresultaten in de economie, hoge kwaliteit van het onderwijs en effectief beheer van de universiteit. De LLU visie van de Latvia University of Life Sciences and Technologies is een van de toonaangevende universiteiten van wetenschap en technologie in de Oostzeeregio, gespecialiseerd in het duurzame gebruik van natuurlijke hulpbronnen met het oog op de verbetering van de kwaliteit van het leven voor de samenleving.feitenLatvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) werd opgericht in 1939 en de oudste faculteit is de Faculteit van Landbouw, opgericht in 1863, die nauwe samenwerking heeft met vele universiteiten in het buitenland. LLU is een snelgroeiende instelling in de periode sinds Letland zijn onafhankelijkheid heeft herwonnen.Er zijn 8 faculteiten in de universiteit: landbouw, diergeneeskunde, engineering, levensmiddelentechnologie, milieu en civiele techniek, bosbouw, informatietechnologie, economie en sociale ontwikkeling.64 bachelor-, master- en doctoraatstudieprogramma's worden aangeboden door 313 docenten en onderzoekers aan 4350 studenten in 2014/2015.Internationale samenwerking is gebaseerd op meer dan 130 afgesloten samenwerkingsovereenkomsten met partnerinstellingen uit 27 Europese landen en 42 actieve bilaterale overeenkomsten met HEI en onderzoekscentra uit 19 landen over de hele wereld.Museum van de universiteit verwelkomt de geschiedenis van het Jelgava-paleis en de geschiedenis van de exposities van de Latvia University of Life Sciences and Technologies in Latvia University of Life Sciences and Technologies .De culturele omgeving van de universiteit wordt actief gevormd en verkend in traditionele en unieke evenementen.Er is ook een breed scala aan sportmogelijkheden beschikbaar voor de universiteitsstudenten en -medewerkers. [-]


RISEBA

Master Letland Riga September 2018

RISEBA is een soort universiteit particuliere onderwijsinstelling hoger volledig geaccrediteerd door het ministerie van Onderwijs en Wetenschappen van de Republiek Letland. Wezen een van de eerste particuliere instellingen voor hoger onderwijs in Letlandvandaag RISEBA is onder 10 grootste instellingen voor hoger onderwijs in Letland (Zowel publieke als private) met bijna 3000 studenten, waaronder 200 internationale studenten, Die persoonlijk aanwezig 19 opleidingen van verschillende… [+] niveaus en richtingen, En meer dan 8000 alumni. In de afgelopen twee decennia RISEBA is gegaan door een ingrijpende verbouwing van een klein ambitieuze business school naar de universiteit, dat voorziet in aanvulling op business en management programma's, studies in de communicatie, audiovisuele media kunst en architectuur, waardoor de instelling in het transformeren van "de plaats waar het bedrijfsleven ontmoet arts". RISEBA onderscheidt zich van de andere instellingen voor hoger onderwijs als de een met duidelijke internationale focus en onderscheidt zich door de exclusiviteit van de opleidingen aangeboden en de verscheidenheid van talen van instructie. RISEBA biedt programma's die ofwel uniek in de markt zijn of waren voor het eerst op de markt gebracht door RISEBA. Het is een van de weinige instellingen die volledige opleidingen in drie talen biedt - Lets, Engels en Russisch. RISEBA is verspreid over vijf locaties: drie gebouwen van RISEBA belangrijkste campus zijn gevestigd in Riga (De hoofdstad), is een regionale vestiging gevestigd in Daugavpils (De tweede grootste stad in Letland). RISEBA missie, visie en waarden Sinds de oprichting in 1992 heeft RISEBA laten leiden door haar missie benadrukt dat de universiteit wil haar studenten voor te bereiden en afgestudeerden voor een internationale carrière en te benadrukken dat het niet betekent dat de studenten worden onderwezen "naar een poort naar een internationale carrière zijn" "voor exporteren". Het belangrijkste idee achter de missie is dat RISEBA wil ervoor zorgen dat haar studenten concurrerend zijn op de internationale markten, zijn cultureel bewust, kan werken in internationale teams, hetzij in hun eigen land of in het buitenland en succesvol te kunnen concurreren op de wereldmarkt. RISEBA ziet zijn afgestudeerden als potentiële werkgevers die zullen bijdragen tot de Letse, de Europese en de wereldwijde economische groei, in staat zijn om te werken in internationale bedrijven in Letland en in het buitenland, zijn gevoelig en tolerant voor cross-culturele verschillen, en zijn actieve medewerkers van multinationale teams. Inspelen op de veranderingen in de externe omgeving en het nastreven van nieuwe kansen RISEBA haar activiteiten uitgebreid naar nieuwe gebieden - creatieve industrieën, dwz communicatie, media en architectuur, en in de toekomst ziet zichzelf als "een financieel duurzame, internationaal erkende universiteit van het bedrijfsleven, kunst en technologie ". Geleid door haar visie RISEBA bestaat uit drie belangrijke academische componenten of scholen: School of Business met een bachelor-, master- en PhD-programma's, die het gebied van business, management en economie te dekken - School of Media en Communicatie met de bachelor- en masteropleidingen in kunst en communicatie - School of Architecture and Design, die op dit moment biedt een bacheloropleiding in de architectuur. RISEBA is een interdisciplinaire, multiculturele universiteit die de wereldwijde arbeidsmarkt met intelligente, creatieve en onafhankelijk denkende individuen. RISEBA staat voor excellent onderwijs, internationaal erkende graden, hoge kwaliteit van de afgestudeerden, uitstekende onderzoeksbasis en hoog gekwalificeerd personeel. Vijf kernwaarden vormen de kern van wat RISEBA doet: Openheid: RISEBA staat bekend om zijn individuele benadering van studenten. Het personeel is toegewijd aan het creëren van een studie-vriendelijke omgeving op basis van vertrouwen, respect en het reactievermogen. Samenwerking: RISEBA is actief betrokken bij lokale en internationale bedrijfsleven en bevordert de professionele groei van haar medewerkers en studenten. Samen met haar alumni en partners, de instelling zorgt voor een uitstekende academische en werkervaring, dat is een onmisbaar onderdeel van het onderzoek proces. Levenslang leren: RISEBA stimuleert levenslang leren van studenten. Levenslang leren draagt ​​bij aan de ontwikkeling van Letland en andere Europese landen als de hedendaagse kennismaatschappij met een gestage economische groei, meer arbeidsplaatsen en een grotere sociale cohesie. Diversiteit: RISEBA is een brug tussen West- en Oost-Europa, die helpt studenten maken de eerste stap op weg naar internationale carrière. RISEBA zorgt voor een multiculturele omgeving door het aanbieden van verschillende opleidingen, vormen van studies en opleidingen in verschillende talen. Ethiek en sociale verantwoordelijkheid: RISEBA treinen sociaal verantwoordelijke managers en spant zich in om studenten te helpen begrijpen van de rol van ondernemerschap in de creatie en het onderhoud van zeer ethische praktijk in de professionele omgeving en de samenleving als geheel, en tegelijkertijd een goede bescherming van het milieu te zorgen voor de komende generaties. [-]


University of Latvia

Bachelor Master M.D. Letland Riga September 2018

About The University of Latvia has been founded in 1919 and currently, with its more than 14 000 students, 13 faculties and over 20 research institutes and independent study centers, is one of the largest comprehensive and leading research universities in the Baltics. The University offers more than 130 state-accredited academic and professional study programs. At the University of Latvia, research is conducted in over 50 research fields which represent four main areas… [+] of inquiry: the humanities, natural sciences, social sciences. The University of Latvia pays great attention to the development of international collaboration. The University of Latvia devotes great attention to the development of international collaboration to promote its identity internationally and to strengthen the reputation of the University worldwide. To date, the University of Latvia has signed 136 bilateral agreements worldwide and more than 700 agreements with 368 institutions in 32 European countries within the ERASMUS+ program. Both incoming and outgoing exchange students use one of the available student mobility agreements: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, bilateral agreements, and agreements between countries. More information at www.university.lv/cooperation ERASMUS MUNDUS is a cooperation and mobility program in the field of higher education that aims to promote dialogue and understanding between people and cultures through cooperation with third countries. Partnerships between European and third-country higher education institutions include scholarships and fellowships for mobility at all academic levels (undergraduate, master’s, doctorate, postdoctoral and staff). The University of Latvia is currently a partner in 9 ERASMUS MUNDUS projects. QS World University Ranking This year, University of Latvia (UL) has risen by 50 places in one of the world’s most prestigious rankings of higher education institutions – QS World University Rankings, and now occupies 651th–700th place, according to the data released September 6. In 2015, UL was ranked 701th–800th. UL is the first and, so far, the only higher education institution in Latvia to be included in the ranking of this level, and the significantly improved position clearly shows that UL firmly stands among the world’s top 5% of universities. Quality management at the University of Latvia Due to the fact, that everyone has a different understanding of the quality subject, various definitions of this term have arisen over time. These definitions cover different fields – from the quality of products to organization management. Within the framework of the EU Phare Multi-Country Program’s in Higher Education project “Quality Assurance in Higher Education”, the Quality Assurance Manual for Higher Education was published. Authors of the Manual offer few conceptions of quality, which are most relevant to higher education, namely: 1) Quality as excellence – conception’s goal is to strive to be the best. 2) Quality as “fitness to purpose” – quality of something for a specific purpose. 3) Quality as transformation – while students’ goals and views are changing, the university is able to vary with them and achieve their needs, i.e. adapt. 4) Quality as a threshold - the university sets certain norms and criteria. Any unit that reaches or surpasses these norms and criteria is deemed of quality. 5) Quality as minimum standards - a broad definition of desired knowledge, skills and attitudes of graduates. 6) Quality as enhancement – the university should improve continuously. To ensure quality at every level of the organization, the university should establish appropriate quality management system. The priority of quality assurance in higher education is stated both by European legislation and practices (Bergen communiqué - Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area) and by Latvian state legislation. These documents emphasize the necessity of implementation of internal quality assurance system in the universities. Quality management and audit department are responsible for development and implementation of quality assurance system in the UL. [-]


Latvian Academy of Sport Education

Master Letland Riga September 2018

De Letse Academie voor Sporteducatie (LASE) is een academische en professionele openbare instelling voor hoger onderwijs en onderzoek, opgericht op 6 september 1921, handelend in overeenstemming met de Wet op het hoger onderwijs, de LASE-grondwet en de wetten en voorschriften die de activiteiten regelen. LASE is de enige sportinstelling voor hoger onderwijs in het land, die de eenheid van studie en wetenschappelijk onderzoek in sportwetenschap en gezondheidszorg in de sport… [+] garandeert in overeenstemming met het "Lets nationaal ontwikkelingsplan 2014-2020", "Wetenschap, technologische ontwikkeling en innovatie" Richtlijnen 2014-2020 "," Slimme specialisatiestrategieën 2014-2020 "," Richtlijnen voor onderwijsontwikkeling voor 2014-2020 "en" Richtlijnen voor het sportbeleid 2014-2020 "voor studenten om academische en wetenschappelijke graden te behalen, beroepskwalificaties en innovatie in sportwetenschappen te bevorderen en gezondheidszorg in de sport. LASE is een wetenschappelijke instelling, op 9 mei 2006, geregistreerd in het register van wetenschappelijke instellingen met nummer 172075. LASE-activiteitenverslagen zijn terug te vinden op de website van de Academie lspa.lv: openbaar beschikbare jaarlijkse zelfbeoordelingsrapporten. LASE-visie: een internationaal herkenbare en een van de toonaangevende sportuniversiteiten in de Baltische staten, die sport- en gezondheidszorgprofessionals in de sport opleidt, wat het academische, wetenschappelijke en financiële potentieel van LASE versterkt.LASE-missieHet aanbieden van internationaal erkende kwaliteitsstudies, het ontwikkelen van innovatief onderzoek in de sportwetenschap en de gezondheidszorg in de sport, het integreren in het studieproces, dat de voorbereiding van concurrerende sportspecialisten waarborgt, de ontwikkeling van de Letse staat en samenleving bevordert, de technologische vooruitgang ondersteunt van de nationale economie. Zorgen voor de bijdrage van LASE als nationale en internationale organisatie voor onderwijs, wetenschap en sport aan de duurzame ontwikkeling van sport en gezondheidszorg in de sport. Het LASE primaire doel is om studenten de mogelijkheid te bieden om hoger academisch en hoger beroepsonderwijs en -opleiding te volgen, sportwetenschap en onderzoek in de gezondheidszorg in de sport te ontwikkelen, om cultuur te ontwikkelen om het intellectuele en fysieke potentieel te behouden dat nodig is voor de Republiek Letland (LR). en zorgen voor de harmonieuze ontwikkeling van de natie90 jaar geschiedenisOp 6 september 2011 vierde de Letse Academie voor Sporteducatie zijn 90e verjaardag van de Letse hogere sportopleiding in het algemeen en de stichting in het bijzonder. De noodzaak om een ​​speciale onderwijsinstelling op te richten, ontstond in het voorjaar van 1919 toen de progressieve pers van die tijd opmerkte dat theorieën over lichamelijke opvoeding en vormen van de organisatie hun wetenschappelijke basis vereisen. Het Letse Ministerie van Onderwijs accepteerde deze noodzaak van de samenleving en op 6 september 1921 besloot het kabinet van ministers om het Letse Instituut voor Lichamelijke Opvoeding (LFII) op te richten. Het theoretisch onderwijs voor studenten werd gestart in Riga, Nikolaja (nu: Valdemara), straat 1, en oefensessies werden georganiseerd in gyms en stadions op scholen. Het doel van het instituut was om leraren lichamelijke opvoeding te trainen, theoretische en praktische kwesties uit te werken van lichamelijke opvoeding, toezicht op lichamelijke ontwikkeling en lichamelijke opvoeding in het land. De eerste leider van het instituut was Rumpmuiža-schoolleraar Mārtiņš Krūze (Martin Kruze) . De instellingsopleiding duurde twee jaar en omvatte 1400 uur theoretische en praktische studiecursussen. In de specialisatie werd de nadruk gelegd op hun praktische training, die goed was voor 65,3% van het studievolume. Op haar beurt, in de praktische voorbereiding gymnastiek en fysieke activiteiten, verbonden met gymnastiek, de overhand. Deze nadruk werd beïnvloed door het feit dat op dat moment op scholen lichamelijke opvoeding gymnastiek werd genoemd, maar de leraren - leraren gymnastiek. Op 3 november 1922 werd het studieplan, gerealiseerd aan het Instituut, herzien met de voorwaarde dat aan het einde van de studie de studenten een examen afleggen in elk van de 21 studieonderwerpen. Op 15 november 1922 was dokter Dr. Jēkabs Dille het hoofd van het instituut. In 1923 bepaalde de Pedagogische Commissie examenvereisten en -inhoud en keurde zij het document goedgekeurd door afgestudeerden van die tijd goed. De eerste examenvereisten waren vergelijkbaar met de eisen van vandaag en een van de belangrijkste onderdelen was: het geven van lessen voor kinderen in de schoolgaande leeftijd en het verdedigen van de gekozen managementactiviteit. De eerste eindexamens werden gehouden van 23 juli tot 27 juli 1923 en op 8 augustus van hetzelfde jaar besloot de LFII-raad, handelend in overeenstemming met het kabinetsministerbesluit van 6 september 1921, om het afstuderen al dan niet toe te kennen Diploma, al dan niet rechten toekennen om als docent te werken. LFII stopte zijn activiteit in 1925 en gedurende 5 jaar van zijn leven (1921-1925) werden 79 leraren gymnastiek (lichamelijke opvoeding) voorbereid en gecertificeerd. Gezien het belang van lichamelijke opvoeding en de behoefte om leraren lichamelijke opvoeding te hebben op scholen, werd op 2 oktober 1926 binnen de Letse Volksuniversiteit het Instituut voor Lichamelijke Opvoeding (LTU FAI) geopend. Aan de basis van de activiteit van LTU FAI werd de organisatie, het algemene karakter van studies en vereisten van het voormalige instituut gebruikt. Het Instituut werkte volgens plannen en programma's, bevestigd door het Ministerie van Onderwijs, de studieduur was 3 jaar. Voldemārs Cekuls, inspecteur lichamelijke opvoeding van het ministerie van Onderwijs, werd aangesteld als hoofd van de LTU FAI. In de tijd van zijn bestaan ​​(1929-1940) bereidde LTU FAI 189 specialisten voor lichamelijke opvoeding voor, waarvan 179 het Diploma ontvingen, waarmee de graduatie van het Instituut werd bevestigd, maar 10 - over het hebben van lessen als luisteraars. LTU FAI stopte zijn werk in 1940 en zijn hoofd Voldemārs Cekuls werd op 14 juni 1941 vanuit Letland gedeporteerd. In de periode 1921-1940 werd het instituut afgestuurd door 267 leraren lichamelijke opvoeding.Het Letse Staatsinstituut voor Fysieke Cultuur (LVFKI) begon zijn activiteit op 1 januari 1946, door LSSR People's Commissars Council decision. Praktische studies in LVFKI begonnen in januari 1946 in Riga, 6 Aspazija (toen Padomju) Boulevard, waar er geen speciale kamers en gebouwen moesten worden gehuurd voor studies. De situatie verbeterde licht op 21 oktober 1946, toen extra gebouwen werden toegewezen in de straat 3 Kaļķu. Daarentegen kreeg het instituut in 1951 een pand op 10 Kalpaks (toen Komunāru) Boulevard en 4 Vēstures Street. Infrastructuurverbetering vond plaats in 1959 toen het LVFKI-studie- en sportcomplex werd gebouwd in 333 Brīvības (toen Lenina) Street. Als een integraal structureel onderdeel van Sports University is altijd de Sports Club (SKIF) geweest, die werd opgericht op 4 oktober 1946, en gedurende alle jaren van zijn bestaan ​​waren de medewerkers organisatoren van sportactiviteiten voor studenten en docenten. Onze studenten hebben te allen tijde veel succes behaald op internationaal niveau, door deel te nemen en Letland en de universiteit te vertegenwoordigen in de wereld en Europese competities, evenals in studentencompetities van verschillende niveaus. In 1959 werd een studiestation met 6 verdiepingen gebouwd. De prestigieuze kwalificaties, behaald aan de universiteit, en de groei van het aantal studenten dat ermee verbonden was, was de reden voor de bouw van een ander gebouw voor studies en sport in 1982 en in 1986 - Athletic Arena. In 1989 kregen de studenten van het Instituut extra collegezalen en kantoren. In 1994 werden naast het stadion de lokalen van een wetenschappelijk laboratorium en een schietbaan geopend. Tijdens zijn bestaan ​​tot het jaar 1992 had LVFKI 5522 specialisten met hoger onderwijs en 151 - met speciaal secundair onderwijs voorbereid. Op 5 november 1991 stelt het Ministerie van Onderwijs van de Republiek Letland met de order Nr.459 dat in de toekomst de status en het profiel van de instelling voor hoger onderwijs beter zal worden weerspiegeld, de naam ervan de Letse Academie voor Sporteducatie (LASE) zal zijn . De eerste grondwet van de Academie werd goedgekeurd in de Hoge Raad van de Republiek Letland op 10 maart 1992. Om taken uit te voeren die waren uiteengezet voor de Letse Academie van Pedagogische Pedagogische Educatie, werkten in de Academie, en gedurende de periode van 1983 tot 1991 ook de faculteit van coaches. Het aantal studenten van de Academie, vergeleken met de cijfers van 1946, is verschillende keren gestegen: van 2 studiegroepen in 1946 tot 27 groepen aan het begin van het studiejaar 2011/2012.Het aantal docenten is ook kwantitatief en kwalitatief toegenomen: 38 leden van het academisch personeel, waaronder 1 professor, 16 universitair hoofddocenten, 7 hogere docenten, 14 docenten en assistenten werkten daar in het academische jaar 1946/1947;in het academische jaar 2011/2012 werd het onderwijs aan de Academie verzorgd door 78 leden van het academisch personeel, waaronder 18 hoogleraren, 15 universitair hoofddocenten, 22 universitair docenten, 14 lectoren, 9 assistenten, waaronder 42 academisch personeel met een wetenschappelijke graad .Alle Akademie studenten en succesvolle afgestudeerden hebben hoger onderwijs genoten en zijn getraind om te werken met zeer verschillende kwalificaties, relevant voor de tijdsperiode, zoals:Leraren sport (lichamelijke opvoeding);Docenten biologie;Leraren sociale wetenschappen (gezondheidseducatie);Anatomie en fysiologie leraren;Leerkrachten van militaire training;Sportcoaches;Leraren lichamelijke opvoeding (onderwijs);Onderwijs en Sport werkmanagers;Actieve toerismebeheerders;fysiotherapeuten;Masseurs.LASE is de enige instelling voor hoger onderwijs in het Lets, die onderzoek in de sport coördineert en uitvoert, en ook specialisten op het gebied van sportwetenschap opleidt. Tot nu toe werd de wetenschappelijke activiteit voornamelijk uitgevoerd in de afdelingen van de Academie, maar nu worden verschillende wetenschappelijke onderzoeksinstituten met hun eigen laboratoria gevormd, zoals het Sports Science Institute, het Recreatie en Milieu Instituut, het Teacher Education Development Institute, het Institute of Movement Ergonomie. Als traditie gedurende vele jaren is de jaarlijkse facultaire en studentenonderzoeksconferentie, in het kader waarvan docenten en studentenonderzoeken worden goedgekeurd. Een logisch gevolg van deze conferenties is een jaarlijkse editie van Science Science - LASE wetenschappelijke artikelen. Sport voor bijna elke LASE-student is een integraal onderdeel van het leven geweest. De actieve levensstijl van studenten bepaalt zowel hun kwaliteit van leven als professionele paraatheid. Een ander doel van de Letse Academie voor Sporteducatie is om een ​​internationaal erkende studie van hoge kwaliteit te bieden, innovatief onderzoek in de sportwetenschap te ontwikkelen en dit te integreren in het studieproces, dat zorgt voor de training van competente en competitieve verschillende sportspecialisten voor de Letse en internationale arbeidsmarkt. [-]